Kartki Miłość Modlitwy Czytelnia Źródełko Pomoc Duchowa Relaks Download Czat Opowiadania Perełki
10 warunków dobrego dialogu


  1. Odpoczywaj w czasie pracy, robiąc krótkie (3-5 minutowe) przerwy w pracy, aby odwrócić uwagę od zagadnienia, które silnie i przez dłuższy czas zaprząta Twoje myśli. Odpoczywaj codziennie po pracy na świeżym powietrzu, korzystaj z krótkich spacerów i czynnych zajęć rekreacyjnych. Odpoczywaj w niedziele i dni wolne od pracy, dostosowując formy i treść tego wypoczynku do swojej struktury zmęczenia, do swoich upodobań i potrzeb kulturalnych.

  2. Wykorzystuj racjonalnie swój coroczny urlop wypoczynkowy. Podczas tego urlopu naucz się odprężać psychicznie, dobrze spać - bez środków nasennych, regularnie odżywiać się, nabierać sił psychicznych i sprawności fizycznej.

  3. Zachowuj czynną postawę w kształtowaniu kulturalnej - korzystnej atmosfery psychicznej w pracy, w domu, na ulicy. Twoja życzliwość, uprzejmość i grzeczność zapobiega przemęczeniu i dopomaga w rozładowaniu sytuacji.

  4. Staraj się jak najwięcej przebywać na świeżym powietrzu. Ruch na świeżym powietrzu połączony z głębokim oddychaniem, pomaga zlikwidować długotrwałe, uporczywie utrzymujące się napięcia nerwowe.

  5. Wystrzegaj się nudy i monotonii, ponieważ one potęgują u Ciebie zmęczenie. Stosuj różne formy odwracania uwagi, które mogą ograniczyć lub przerwać ją.

  6. Pamiętaj o tym, że dobre samopoczucie w ciągu dnia zależy od głębokiego i dostatecznie długiego snu w nocy. Świadomość nie zakończonych obowiązków, zadań i terminowych prac - które natarczywie zaprzątają myśli wtedy, kiedy trzeba zasypiać - powoduje bezsenność lub utrudnia zaśnięcie.

  7. Odżywiaj się racjonalnie - od tego zależy Twoje zdrowie. Jadaj regularnie - co najmniej cztery razy dziennie - w nastroju pogodnym i nigdy w pośpiechu.

  8. Pamiętaj o tym, że stabilizacja w dziedzinie zasad moralnych i etycznych oraz życia miłosnego jest czynnikiem o dużym znaczeniu dla ochrony zdrowia psychicznego.

  9. Przestrzegaj zasad higieny osobistej i dbaj o estetykę wyglądu zewnętrznego. Stanowią one nie tylko czynnik ochrony zdrowia, ale poprawiają samopoczucie i utrzymują Ciebie w określonej samodyscyplinie.

  10. Pamiętaj o tym, że nadużywanie alkoholu i palenie tytoniu nie tylko zagraża Twemu zdrowiu, ale i nie pozwala racjonalnie odpoczywać. Korzystniej jest bowiem likwidować i zmniejszać napięcie psychiczne przez szczere zainteresowanie się niewyczerpalnym bogactwem otaczającego nas świata.

Odważ się pragnąć Odważ się pragnąć
John Eldredge
Nie trzeba nam więcej faktów, ani tym bardziej więcej rzeczy do zrobienia. Potrzebujemy życia, którego poszukujemy od chwili, gdy utraciliśmy raj... » zobacz więcej


   


Wasze komentarze:
 Kinga: 07.10.2011, 11:38
 :)
 ktoś: 25.11.2008, 18:00
 ciekawe punkty sprobuje je zastosować w praktyce:)
 Monika: 27.05.2008, 13:53
 Przecież te punkty to znowu nie taka rzecz nie do przeskoczenia. Niemożliwe wydają się być jedynie, gdy brak komuś chęci lub stres aż tak mu nie doskwiera. A tak od ogółu do szczegółu, to Rafal, racjonalne odżywianie wcale nie oznacza wyliczania kalorii... :) trochę demonizujesz :)
 rafal: 05.05.2008, 18:43
 dot pkt 7 mam liczyc kalorie, wszystko ladnie i pieknie ale w rzeczywistosci to sie nie sprawdzi, monotonia najczesciej bierze się ze sztywnego trzymania sie regulaminu, postepowania zgodnie w wytycznymi, które są skalkulowane tak aby jak najlepiej i najzdrowiej się czuć, niestety w życiu to się nie sprawdza, zawsze mamy coś do nadrobienia, gdzieś jesteśmy spóźnieni. Tak więc poyższe punkty są dobre ale dla zdecydowanej większości nie możliwe do przestrzegania.
 b: 06.01.2008, 09:38
 chm...
 Zmęczona: 13.08.2007, 13:28
 tego mi brakowało dziękuję:)
 
(1)


Autor

Treść




[ Powrót ]
 
Daj plusika:
[ Strona główna ]
 Partnerzy medialni:

O stronie... | Ogłoszenia | Konkurs | Wspomóż nas | Polityka Prywatności | Reklama | Kontakt

© 2001-2017 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej