Kartki Miłość Modlitwy Czytelnia Źródełko Pomoc Duchowa Relaks Download Czat Opowiadania Perełki
Problemy z seksualnością. Odpowiedzi na dylematy młodych chrześcijan Problemy z seksualnością. Odpowiedzi na dylematy młodych chrześcijan
Ks. Marek Dziewiecki
W tej książce znajdziesz odpowiedzi na autentyczne pytania na temat seksualności stawiane przez młodych ludzi. W swoich odpowiedziach ks. Marek Dziewiecki nie głosi kazań, nie moralizuje.... » zobacz więcej
Polecane książki: -> Płciowość i seksualność <-   -> Płciowość i seksualność cz. II <-   -> Płciowość i seksualność cz. III <-
Eros, płeć i feminizm

     Miłość erotyczna z natury swej służy rodzinie i rodzicielstwu - do tej nadrzędnej sprawy każda z ptci wnosi właściwe sobie walory. Te psychiczne cechy płciowe, uwarunkowane genetycznie i hormonalnie, zaznaczają się w pewnym stopniu już u małych dzieci, Dziewczynki lgną do ludzi, okazują uczucie, troskliwie opiekują się lalkami, chłopcy interesują się przedmiotami, wybierając zabawki typu technicznego. Napór hormonalny okresu pokwitania rozwija te cechy.

     Męski testosteron, nazwany hormonem "seksu i agresji", nadaje siłę fizyczną i znacznie pobudza popęd płciowy. Psychikę męską cechuje instynkt walki, zdobywania, dążność do świata i badania go, zainteresowanie dla techniki a także skłonność do teorii i tworzenia utopijnych idei. Przy tym mężczyzna nieraz przedstawia typ niezrównoważony, skłonny zarówno do pięknych porywów i czynów, jak do moralnych upadków i niszczących nałogów. W erotyzmie męskim ważną rolę odgrywa popęd i seks jako cielesna satysfakcja. I jeśli mężczyzna za młodu nie nauczył się opanowania i szacunku dla erotycznej miłości, łatwo może on nieraz widzieć w kobiecie tylko cielesną, seksualną zabawkę. Toteż pornografia i prostytucja bazują na męskich klientach.

     W psychice kobiecej na plan pierwszy wysuwa się instynkt opiekuńczy (związany z macierzyńskim), większa uczuciowość, cierpliwość, ofiarność i wrażliwość na ludzkie potrzeby. Kobieta wykazuje też dużo więcej niż mężczyzna zmysłu praktycznego i zrozumienia dla spraw i potrzeb realnego życia, jak również dla porządku moralnego i dla religii pojmowanej często bardziej uczuciowo. Także i w pożyciu płciowym kobieta widzi przede wszystkim związek międzyosobowy i wyraz miłości - to jej daje satysfakcję.

     Wyraźnie zatem widać, że przedstawione psychiczne różnice płciowe służą rodzinie i potomstwu, a każda z płci ma tu swoje ważne zadanie, zgodne ze swą naturą. Kobieta działa "wewnątrz" tej wspólnoty, rozwijając ją i otaczając opieką. Mężczyzna "wychodzi do świata", walcząc tam o różne zdobycze i dostarczając rodzinie odpowiednich zasobów.

     Ale jeśli teraz zapytamy, jaką rolę odgrywa płeć w życiu społecznym w zakresie narodu, państwa, czy całej cywilizacji, to trzeba stwierdzić, że od pradawnych czasów kobieta była całkowicie uzależniona od mężczyzny, który, rządząc na zasadzie swej siły, "prawa pięści", sam decydował o wszystkim, ustanawiając prawa i obyczaje, a kobietę traktując jak rodzaj domowej służebnicy stworzenie poniżone, przeznaczone do seksu i rodzenia, i właściwie pozbawione rangi człowieka.

     Dopiero Chrystus dokonał równouprawnienia kobiety i to wobec samego Boga, przez co nadał jej pełnię człowieczeństwa. W Kościele swym ustalił nową hierarchię wartości, której miarą była świętość i nowy rodzaj "kariery" realizowanej poprzez wyniesienie na ołtarze. I na tej drodze do Boga kobiety mają te same prawa i możliwości, co mężczyźni. Dla chrześcijanina kobieta jest takim samym, jak on człowiekiem, równorzędną mu siostrą w wierze. Zrównując obie płci w społeczeństwie i odbierając mężczyznom prawo do seksualnej swobody i zmiany żon, Chrystus dokonał olbrzymiej rewolucji obyczajowej, uświęcając przez to erotyzm i małżeństwo, i wzbogacając miłość erotyczną o wielkie wartości duchowe, takie jak głęboka przyjaźń i wzajemny szacunek. Istotnie - trudno było o taką prawdziwą miłość tam, gdzie kobieta, okryta wzgardą, nie miała nawet godności i nazwy człowieka.

     W ciągu długich wieków, pod skrzydłami Kościoła wyrastało wiele wspaniałych kobiet, świętych i społecznie bardzo zasłużonych. Ale od czasu Odrodzenia, Europa coraz bardziej odchodziła od Boga i nasilały się społeczne wypaczenia i krzywdy wprost urągające nauce Chrystusa, jak np. odrażająca pycha uprzywilejowanych, ciężki ucisk pańszczyźnianych chłopów czy handel czarnymi niewolnikami. A kobieta w erotyzmie też traciła swą godność córki Boga i siostry w Chrystusie, stając się znów dla mężczyzny narzędziem do seksu i rodzenia.

     W XIX wieku rozwijające się nauki, zwłaszcza ścisłe, badając człowieka wykazywały jak niesłuszne i krzywdzące są te socjalne różnice, które gwałcąc naukę Chrystusa, rozwinęły się przez ludzką pychę, drapieżną chciwość i żądzę władzy. W Ameryce wojna domowa wyzwala niewolników, w Europie znosi się pańszczyznę i narasta żądanie emancypacji kobiet i zrównanie ich we wszystkich prawach cywilnych z mężczyznami. Tym bardziej, że zmieniały się ustroje państwowe, a o pozycji społecznej zaczęło decydować nie "urodzenie" lecz wykształcenie, stanowisko i zawód. Program emancypacji (wyzwolenie z "domowej niewoli") żądał dostępu kobiet do wyższych studiów, działalności zawodowej, urzędów i udziału w rządach przez prawo do głosowania. Program ten, religijnie obojętny, pobudzał ambicje młodych kobiet w kierunku pracy i kariery zawodowej.

     Po I wojnie światowej ta "kobieca rewolucja" odniosła już spore zwycięstwo, ale wkrótce II wojna przesłoniła wszystko. Po jej zakończeniu walka o "prawa kobiet" rozgorzała na nowo, tym razem w niezniszczonej Ameryce, gdzie w USA wciąż dominował typ "house wife", nie pracującej zawodowo gospodyni domowej. Tutaj ruch ten, pod nazwą feminizmu, nie tylko żądał dla kobiet wszelkich praw socjalnych, ale dołączył do tego również postulaty rewolucji seksualnej, która wówczas właśnie wybuchła w USA. Toteż w programie feminizmu, prócz zwykłych żądań emancypacji, znalazły się też pełne prawa kobiet do swobody seksualnej, do wolnej miłości i wolnego seksu, szkolna nauka seksu i antykoncepcji, pełna legalizacja aborcji, uznanie wszelkich zboczeń itp.

     Doprawdy, można powiedzieć, że tę przeszło półtorawieczną "kwestię kobiecą" panie feministki doprowadziły już do absurdu. Bo po odrzuceniu Boga, który obu płciom nadał równą godność, bóstwem stał się dla nich mężczyzna. Bóstwem, a zarazem głównym wrogiem. Przecież one nienawidzą go, walczą z jego dominacją i władzą. A przy tym widzą w nim ideał, zazdroszczą mu, stawiają za wzór. "Chcesz być człowiekiem? - mówią do dziewczyny - więc musisz być jak mężczyzna, bo tylko on był zawsze człowiekiem i miał wszelkie prawa, masz więc pokazać, że dorównujesz mu we wszystkim, również w jego wspaniałej seksualności".

     No cóż - ten program jest bezmyślny i szkodliwy właśnie dla kobiet, dla życia i dla całego świata. Można by nazwać go "haniebną zdradą własnej płci". Płeć żeńska jest tu odsunięta w cień, jakby okryta pogardą. I widać, jak feminizm popiera wolną miłość i rewolucję seksualną, która jest niewątpliwie dziełem mężczyzn, pełną swobodą i przywilejem dla męskich instynktów płciowych.

     A czym to jest dla kobiet? Wiadomo, jak wolna miłość niszczy małżeństwa i rodziny, ile cierpień sprawia właśnie kobietom, żonom i matkom, jak fatalnie wpływa na losy dzieci. A dziewczęta? W książce pt. "Płeć mózgu", autorzy A. Moir i D. Jessel przytaczają wyniki pewnej amerykańskiej ankiety, w której: «...większość chłopców stwierdziła, że chcieliby wziąć udział w orgii, że "wierzą w czerpanie rozkoszy, gdziekolwiek ją znajdą" i, że "nie trzeba wiele, by mnie podniecić seksualnie". Większość badanych dziewcząt oświadczyła, że sama idea orgii jest wstrętna, nagość ich nie interesuje, a seks bez miłości, bezosobowy, mechaniczny jest w najwyższym stopniu niesatysfakcjonujący».

     Warto by zapytać te biedne dziewczyny, które - idąc za feministyczną modą - tak często godzą się na wolną miłość i przedślubne pożycie, czy istotnie doznają w tym tak wiele cielesnych i duchowych rozkoszy? Gdyby zestawić te ich "satysfakcje" z przykrymi, a nawet ciężkimi przeżyciami, które dla nich z takiego seksu wynikają, raczej nie ma wątpliwości, co by wyraźnie przeważyło.

     Pozamałżeński seks świadczy o braku głębszych uczuć i dobrej woli ze strony mężczyzny, a dziewczynę wciąga w sytuację, w której mogą grozić jej wcale niebłahe powikłania i zagrożenia zdrowia wynikające z "dobrodziejstw" aborcji i antykoncepcji, z możliwości ginekologicznych zakażeń, no i również z psychicznych stresów w sytuacjach tak sprzecznych z kobiecą naturą.

     Gdyby powstał uczciwy, prawidłowy feminizm, powinien on to dziewczętom dobrze uświadamiać. Wyraźnie mówić i podkreślać: "Nie dajcie się oszukiwać i zwodzić. To wy jesteście picia szlachetniejszą, duchowo wyższą, na waszych opiekuńczych instynktach stoją rodziny i społeczeństwa. I to wy musicie wychowywać mężczyzn, żądać od nich opanowania, uczyć moralności i zrozumienia prawdziwych wartości. Do tego będziecie zobowiązane nie tylko kiedyś, jako matki i wychowawczynie, ale już teraz jako młode dziewczyny i narzeczone". Trzeba przy tym wyraźnie podkreślać, że zgoda na przedmałżeńskie pożycie, to nie jest wychowywanie danego kandydata na męża, lecz demoralizowanie go, obsługiwanie jego nieopanowanych męskich popędów. Wychowanie polega zawsze na stawianiu wymagań, na umacnianiu władzy ducha nad cielesnymi pożądaniami. A prawidłowy feminizm, chroniący kobietę i prowadzący ją do małżeńskiego szczęścia, musi opierać się na prawie moralnym i na wyraźnych przykazaniach Bożych.


doc. dr hab. med. Kinga Wiśniewska-Roszkowska


Znaczenie aktu małżeńskiego Znaczenie aktu małżeńskiego
Walter Trobisch
Autor napisał tę książkę, gdy uświadomił sobie ogrom nieporozumienia na temat tego, czym naprawdę jest połączenie kobiety i mężczyzny w akcie seksualnym... » zobacz więcej

Wasze komentarze:
 Do Feministka -,-:: 21.07.2016, 01:19
 Wprost widać że ten artykuł napisała Kobieta. Do tego feministka, najpierw przeczytaj dokładnie, to będziesz wiedziała kto go napisał. Inny dowód ? doc. dr hab. med. Kinga Wiśniewska-Roszkowska
 gdhdj: 01.01.2014, 23:18
 Kobieta jest uzuciowa to bzdura !! Ja jestem kobieta i wcale nie jestem zbytnio uczuciowa. Seksulalnosc to sprawa indiwidualna,kazdy organizm jest inny. To glupi stereotyp mowiacy ze kobiety w miejszy sposob odczowaja napiecie seksualne.Kosciul widzi to co chce a nie to co sie dzieje na prawde. Dla tego nie moze pomoc staczającemu sie swiatu. To tak samo jak lekaz na bol zeba dawal mi lek na chore ucho .
 Mati : 01.01.2014, 23:10
 To jest zalosne
 Feministka -,-: 14.03.2013, 01:11
 Jak sie domyślam pisał to facet?
 gozdor: 13.03.2011, 17:23
 wspaniały artykuł :)
 
(1)


Autor

Treść




[ Powrót ]
[ Strona główna ]
Onanizm - jak się z niego uwolnić? Onanizm - jak się z niego uwolnić?
ks. Winfried Wermter
Od czego trzeba zacząć leczenie z onanizmu? Czy jest z tego wyjście? Książeczka zawiera odpowiedzi na te i inne pytania nurtujące młodzież, która walczy z tym problemem... » zobacz więcej
Pornografia. O co tu chodzi? Pornografia. O co tu chodzi?
ks. Winfried Wermter
Książeczka niesie pomoc tym, którzy cierpią, walcząc o oczyszczenie swojej splamionej osobowości. Dzwonek na tych, dla których pornografia stała czymś "normalnym"... » zobacz więcej
 Partnerzy medialni:

ABC | Modlitwy | Psalmy | Perełki | Miłość | Czystość | RCS | Szczęście | Opowiadania | Zamyślenia | Anioły | Ludzie | Jezus | Aforyzmy | Jan Paweł II | Sakramenty |
Dewocjonalia | Ciekawe | Cuda | Maryja | Miłosierdzie | Mp3 | Czytelnia | Poezja | miłość czy Miłość? | Rozważania | Świadectwa | Pro-Life | Niepłodność | Małżeństwo |
Powołanie | Wieczność | Zagrożenia | Czytania | Skrzynka Intencji | Download | Relaks | Gry on-line | Galeria | Rodzina | Muzyka | Turystyka | Narzeczeństwo | Linki |

O stronie... | Ogłoszenia | Konkurs | Wspomóż nas | Polityka Prywatności | Kontakt

© 2001-2015 Pomoc Duchowa