| Rachunek i wychowanie sumienia Ks. Ksawery M. Kujawa CPPS Ta książka może być też pomocą w wychowaniu katechetycznym młodzieży, dorosłych czy kształceniu wrażliwości sumienia, a nawet dla żyjących w niesakramentalnych związkach, którzy odczuwają "głód Boga" i pragną pojednania z Nim... » zobacz więcej |
| Wina, grzech, przebaczenie Bernard Marliangeas Bernard Marliangeas jest dominikaninem. W niniejszej książce stara się ukazać różnice istniejące między takimi pojęciami, jak: wina, grzech, przebaczenie. Autor wskazuje też na zależności zachodzące między mechanizmami poczucia winy, chrześcijańskiego poczucia grzechu oraz przebaczenia... » zobacz więcej |
| Chciwość Ks. Andrzej Zwoliński Chciwość prowadzi często do twardości serca wobec bliźnich, rodzi żądzę władzy, niesprawiedliwość i brak skrupułów w dobieraniu środków do tępienia dóbr duchowych. Lekarstwem na nią jest rozważanie o przemijaniu życia, o powołaniu człowieka do wieczności, a także szukanie wzorców w życiu Jezusa... » zobacz więcej |
| Dobra spowiedź Św. Jan Maria Vianney Święty Jan Maria Vianey był znany jako dobry spowiednik i kaznodzieja. Spędzał w konfesjonale nawet kilka godzin dziennie, zaś "biednych grzeszników", jak się wyrażał, zawsze miał przed oczyma i w sercu, pełen ufności, że ujrzy ich nawróconych do Boga i opłakujących swoje grzechy.... » zobacz więcej |
| Gniew Ks. Andrzej Zwoliński Św. Jan Ewangelista wskazuje na trzy niebezpieczne skłonności w człowieku: „Wszystko, co jest na świecie: pożądliwość ciała, pożądliwość oczu i pycha żywota” (1J 2, 16). Z „pychy żywota”, która jest wynikiem odwrócenia normalnego porządku ukierunkowania pędu człowieka na obronę godności i własnej czci, powstaje pycha, zazdrość i nieusprawiedliwiony gniew.... » zobacz więcej |
| Grzech i przebaczenie w świetle Słowa Bożego Krzysztof Wons SDS Grzech i przebaczenie: najważniejsze elementy sakramentu pokuty. Grzech - przypadłość i "codzienność" życia człowieka oraz przebaczenie - najpiękniejszy dar człowieka w relacji do drugiego i najpiękniejszy dar Boga w stosunku do człowieka... » zobacz więcej |
| Grzechy cudze Andrzej Zwoliński Czy grzech innego może być moim? Są takie grzechy, które prawdopodobnie by nie zaistniały bez udziału drugich osób, a w każdym razie ich popełnienie byłoby znacznie utrudnione. Kościół, opierając się na nauce Biblii, wymienia 9 grzechów cudzych... » zobacz więcej |
| Grzechy w kratkę Piotr Jordan Śliwiński OFMCap, Elżbieta Kot, Dominika Kozłowska Każdy, kto choć raz się spowiadał, ma własne doświadczenia, wątpliwości i pytania dotyczące tego sakramentu. Pytań zadanych w tej książce doświadczonemu spowiednikowi przez jego dwie dociekliwe rozmówczynie jest grubo ponad setka. Efektem jest wszechstronny leksykon sakramentu pojednania obejmujący wyłącznie sprawy ważne i najważniejsze ... » zobacz więcej |
| Lenistwo Ks. Andrzej Zwoliński Św. Jan Kasjan, mnich i kapłan z Marsylii, układając listę siedmiu grzechów głównych, doszedł do wnioski, że wśród nich powinno się znaleźć lenistwo, które określał jako niechęć lub udrękę serca. Rozumiał je przede wszystkim jako apatię duszy, która objawia się dogadzaniem sobie, zaspokajaniem własnych żądz, myśleniem tylko o sobie - egoizmem.
... » zobacz więcej |
| Nieczystość Ks. Andrzej Zwoliński Św. Jan Kasjan (ok. 360-ok. 435), mnich i kapłan w Marsylii, układając listę siedmiu grzechów głównych, doszedł do wniosku, że wśród nich wypływająca z pożądania nieczystość jest zapewne grzechem najczęściej popełnianym przez wierzących... » zobacz więcej |
| Nieumiarkowanie Ks. Andrzej Zwoliński Czy spożywanie posiłków przygotowanych za własne, ciężko zarobione pieniądze może być grzechem? Wielu z nas nie rozumie, dlaczego nieumiarkowanie w jedzeniu i piciu pojawia się wśród siedmiu grzechów głównych. Wystarczy jednak poobserwować współczesną pogoń za wyrafinowanymi, modnymi potrawami, by zauważyć, jak często konsumpcja przestaje być środkiem prowadzącym do zaspokojenia głodu, a staje się celem. ... » zobacz więcej |
| Pokuta. Zbawienie grzesznika Luis Resines Llorente Pojęcie grzechu odnosi się do ludzi wierzących. Nie znaczy to, że niewierzący są wolni od odpowiedzialności. Jednak człowiek wierzący czuje się odpowiedzialny nie tylko przed samym sobą czy przed społecznością, do której należy, ale przede wszystkim przed Bogiem... » zobacz więcej |
|