Kartki Miłość Modlitwy Czytelnia Źródełko Pomoc Duchowa Relaks Download Czat Opowiadania Perełki
Katolicy w Internecie

     Opoka, Adonai, wiara.pl, ekai.pl i Mateusz - to najpopularniejsze serwisy religijne w polskim Internecie - wynika z przesłanych KAI najnowszych badań Megapanel PBI/Gemius z lipca 2009. Co dwunasty polski internauta odwiedził przynajmniej jedną witrynę o tematyce religijnej.

     Na czele rankingu najpopularniejszych witryn religijnych jest Opoka.org.pl z 524 tys. użytkowników, następnie prywatna strona Adonai.pl (157 tys. użytkowników) oraz związana z "Gościem Niedzielnym" Wiara.pl z 150 tys. użytkowników. W ścisłej czołówce są także ekai.pl - magazyn Katolickiej Agencji Informacyjnej (145 tys. użytkowników), pierwszy chrześcijański portal w Internecie Mateusz.pl (105 tys. użytkowników) oraz serwis Ruchu Światło-Życie oaza.pl z 80 tys. użytkowników.

     Następne w kolejności, pod względem wskaźnika liczby użytkowników są portale: należący do salwatorianów katolik.pl (prawie 78 tys. użytkowników), Ekumeniczny Serwis Informacyjny kosciol.pl (77 tys.), serwis informacyjny franciszkanie.pl (68 tys. użytkowników), fronda.pl (prawie 65 tys. użytkowników), jezuici.pl - portal Towarzystwa Jezusowego w Polsce (57 tys. użytkowników), portal tygodnika katolickiego niedziela.pl (56 tys.), serwis archidiecezji lubelskiej kuria.lublin.pl (48 tys. użytkowników) oraz diecezji tarnowskiej diecezja.tarnow.pl (38 tys. użytkowników).

     W lipcu br. spośród serwisów religijnych największą liczbą odsłon mogła się poszczycić Opoka (7 mln 65 tys.), Adonai.pl (3 mln 670 tys.), wiara.pl (1 mln 754 tys.), ekai.pl (1 mln 659 tys.), ale następne w kolejności były: portal oaza.pl (1 mln 381 tys. odsłon) oraz katolik.pl (1 mln 116 tys. odsłon). Powyżej miliona odsłon odnotowały także w lipcu br. serwisy archidiecezji lubelskiej (1 mln 63 tys.) oraz diecezji tarnowskiej diecezja.tarnow.pl (1 mln 15 tys.).

     Natomiast pod względem średniej liczby odsłon na użytkownika, czołówka rankingu polskich serwisów religijnych przedstawia się już nieco inaczej. Najwięcej stron (w ramach danego portalu), bo aż 26,17 odwiedza użytkownik serwisu diecezji tarnowskiej, 23,29 - serwisu Adonai.pl, 22,12 - serwisu archidiecezji lubelskiej, 17,23 - serwisu oaza.pl, 14,32 - serwisu katolik.pl.

     Według innego kryterium, którym jest średni czas, jaki przeciętny użytkownik spędził na danym portalu najlepsze wyniki w lipcu br. osiągnęły: magazyn Katolickiej Agencji Informacyjnej ekai.pl (22 min. 10 s.), serwis diecezji tarnowskiej (18 min. 23 s.), należący do salwatorianów katolik.pl (17 min. 24 s.), Adonai.pl (15 min. 38 s.) oraz serwis archidiecezji lubelskiej (14 min. 44 s.).

     Pod względem zasięgu wśród internautów najbardziej znana jest Opoka (odwiedziło ją 3,14 proc. internautów), witryny Adonai.pl (0,94 proc.), wiara.pl (0,90 proc.), ekai.pl (0,87 proc.), Mateusz (0,63 proc.). Natomiast oceniany w kategorii Informacje i Publicystyka serwis www.tygodnik.onet.pl znany jest 4,17 proc. polskich internautów.

     Dużą popularnością w Internecie cieszy się również publicystyka "Tygodnika Powszechnego" w ramach grupy Onet.pl. (tygodnik.onet.pl) z 697 tys. użytkowników (tzw. real users). Strony Tygodnika w lipcu br. roku odnotowały 3 mln 690 tys. odsłon. Przeciętny użytkownik spędził w tym serwisie 8 minut i 50 sekund.

     - W zestawieniu witryn religijnych nie uwzględniliśmy serwisu www Tygodnika Powszechnego - tygodnik.onet.pl. Nie jest on bowiem witryną o tematyce stricte religijnej - zawiera działy takie, jak kraj, świat, historia, kultura, telewizja, cywilizacja, fotoreportaże, czyli podobnie, jak inne serwisy informacyjne. Z tego względu w badaniu został uwzględniony w kategorii Informacje i Publicystyka - wyjaśnia Aleksandra Teodorczyk z Gemius S.A.

     Badania serwisów religijnych Gemius S.A. prowadzi od maja br. W ramach kategorii "Styl życia" utworzono nową podkategorię "Religijne".


ekai.pl
awo / maz


Nowoczesna telewizja, czyli bliskie spotkania z kulturą masową Nowoczesna telewizja, czyli bliskie spotkania z kulturą masową
Krzysztof Łuszczek
Telewizja stała się integralnym elementem naszego życia. Współcześni poświęcają jej coraz więcej czasu i zastępują nią inne formy aktywności. Staje się ona często „towarzyszem życia”. Przeciętny Polak poświęca jej dziennie około 4 godzin, a w weekendy od 6 do 8... » zobacz więcej


   


Wasze komentarze:
 Anetta: 08.06.2010, 12:28
 Internet to najwieksza potęga medialna jaką stworzono - wyzwanie dla misjonarzy.
 
(1)


Autor

Treść




[ Powrót ]
 
Daj plusika:
[ Strona główna ]
 Partnerzy medialni:

O stronie... | Ogłoszenia | Konkurs | Wspomóż nas | Polityka Prywatności | Reklama | Kontakt

© 2001-2017 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej