Kartki Miłość Modlitwy Czytelnia Źródełko Pomoc Duchowa Relaks Download Czat Opowiadania Perełki
Milcząca Królowa Irlandii

     Sanktuarium maryjne w Knock w Irlandii jest u nas mało znane, choć to miejsce zatwierdzonego przez Kościół objawienia. Dodajmy: objawienia na tle innych dość osobliwego. Matka Boża ukazała się tam ze św. Józefem i św. Janem oraz Barankiem, a widziało to aż 15 osób. Od tamtego zdarzenia mija właśnie 130 lat.

     Knock było wówczas ubogą rolniczą miejscowością. Wieczorem 21 sierpnia 1879 r. dwie młode kobiety przechodziły obok kościoła. U jego południowej ściany zobaczyły grupę postaci w błękitnawym świetle. Zaczęły zwoływać krewnych i sąsiadów. Zebrało się piętnaścioro ludzi. Najstarsza kobieta miała 75 lat, najmłodszy chłopiec - 6. Objawienie trwało dwie godziny, w ulewnym deszczu. W tym czasie zebrani odmawiali Różaniec.

     Co widzieli? Matka Boża, w koronie i płaszczu, trwała w modlitewnej pozie z uniesionymi, rozłożonymi dłońmi. Po prawej miała św. Józefa, zwróconego ku Niej z lekkim pokłonem. Z drugiej strony św. Jan w biskupiej szacie trzymał w lewej ręce księgę. Wyglądał na głoszącego kazanie. Żadna z postaci nie przemówiła. Obok, w głębi, widać było ołtarz z barankiem i krzyżem. Wokół ołtarza poruszały się skrzydła niewidzialnych aniołów.

     PRZESŁANIE BEZ SŁÓW

     Scena ta przywodzi na myśl adorację Baranka z Apokalipsy - zresztą późniejsi interpretatorzy wskazywali, że może właśnie Apokalipsę trzymał w ręku św. Jan. Przypominali też, że zaledwie siedem lat wcześniej Pius IX ogłosił św. Józefa patronem Kościoła. Ale wieśniacy z Knock nie mieli wątpliwości co do bezsłownej treści objawienia. Zgodnie twierdzili, że zostali pouczeni o Mszy św. jako prawdziwej Ofierze Chrystusa - Baranka, a Maryja jawiła się jako Pośredniczka i Wspomożycielka.

     Pielgrzymowanie do Knock zaczęło się niemal natychmiast. Miejsce zasłynęło licznymi cudownymi uzdrowieniami. Tylko w ciągu pierwszych trzech latach zanotowano ich ok. 300. Pierwsze - już w październiku 1879 r., kiedy to szesnastoletnia Delia Gordon odzyskała słuch.

     KOŚCIÓŁ ZATWIERDZA

     W tym samym czasie zwołano kościelną komisję do zbadania prawdziwo- ści objawienia. Zeznania świadków uznano za wiarygodne. Kolejna komisja przesłuchała ponownie w 1936 r. troje żyjących jeszcze wizjonerów - z takim samym skutkiem. Mary 0'Connell, jedna z dwóch, które pierwsze zauważyły Maryję, potwierdziła wtedy swoje oświadczenie z wielką mocą, leżąc na łożu śmierci. Knock należy do zaledwie dziewięciu miejsc objawień - wśród m.in. Guadelu-pe, La Salette, Lourdes czy Fatimy - które oprócz uznania przez biskupa miejsca zyskały aprobatę Stolicy Apostolskiej. Pius XII poświęcił sztandar Knock i ukoronował figurę Matki Bożej. Jan XXIII przysłał Madonnie z Knock świecę. Wreszcie w stulecie objawień, 30 września 1979 r., Jan Paweł II przybył do sanktuarium podczas swojej trzeciej podróży apostolskiej do Irlandii i USA. "Od czasu, gdy dowiedziałem się o setnej rocznicy tej świątyni, czułem wielką potrzebę przybycia tutaj. Jestem więc tutaj jako pielgrzym, znak całego pielgrzymującego Kościoła" - wyznał wówczas w homilii. Ofiarował też Matce Bożej złotą różę.

     POLAK Z IRLANDCZYKIEM

     Objawienie w Knock dokonało się zaledwie dwa lata po naszym "rodzimym" w Gietrzwałdzie. Trudno nie dostrzec podobieństwa między okolicznościami obu tych wydarzeń. Irlandczycy, podobnie jak Polacy, cierpieli w tamtym czasie nasilone prześladowania jako zniewolony naród pod panowaniem Wielkiej Brytanii. Dręczeni klęską głodu, rugowani ze swej ziemi przez Anglików i Szkotów, wśród niesnasek religijnych, masowo emigrowali do Stanów Zjednoczonych. Ich liczba w kraju zmniejszyła się o połowę: z 8 do 4 milionów. Dla tych, którzy zostawali, podporą - również tożsamości - były Kościół, Eucharystia, maryjność, a także rodzina. Bezsłowne orędzie z Knock Irlandczycy potraktowali jako potwierdzenie tych wartości i znak nadziei. Wraz z rozwojem kultu powstawał silny ruch narodowowyzwoleńczy. Doprowadził on w 1919 r. do proklamowania przez Irlandię niepodległości, uznanej przez Wielką Brytanie rok później. Mieszkańcy Zielonej Wyspy powszechnie łączyli odmianę losu swej ojczyzny z objawieniem w Knock. Tamtejszą Maryję Pannę nazwali Królową Irlandii - takie wezwanie nosi nowa, duża świątynia wybudowana na stulecie objawienia.

     Obecnie Knock odwiedza rocznie półtora miliona pielgrzymów z całego świata. Chociaż w Polsce niewiele może słyszano o milczącej Królowej Irlandii, nasi rodacy przybywający w ostatnich latach na Zieloną Wyspę zdążyli Ją poznać, a 5 września tego roku odbyła się już IV Pielgrzymka Polaków do Knock.


Lidia Modal


Tekst pochodzi z Tygodnika

8 listopada 2009



   


Wasze komentarze:
 Anka: 01.04.2010, 22:02
 Maryjo Królowo Polski módl się na nami!
 teokrata: 01.04.2010, 17:50
 Słąwek ty odstępco do czego mnie namawiasz. Ja się niczego Maryi prosić nie muszę bo ja mam Zbawiciela - Jezusa Chrystusa który 2000 lat temu poniósł męczeńską śmierć za grzechy wszystkich ludzi. A ty mnie po prostu rozbawiłeś tym śmiesznym postem.
 Sławek: 01.04.2010, 17:00
 Upadnij teokrato na kolana i proś Maryje o wybaczenie. Może odpraw 9 pierwszych piątków miesiaca?
 teokrata: 31.03.2010, 19:37
 1 Tm 2:5 "Albowiem jeden jest Bóg, jeden też pośrednik między Bogiem a ludźmi, człowiek, Chrystus Jezus." (BT) Hbr 7:26-27 "Takiego bowiem potrzeba nam było arcykapłana: świętego, niewinnego, nieskalanego, oddzielonego od grzeszników, wywyższonego ponad niebiosa, takiego, który nie jest obowiązany, jak inni arcykapłani, do składania codziennej ofiary najpierw za swoje grzechy, a potem za grzechy ludu. To bowiem uczynił raz na zawsze, ofiarując samego siebie." (BT) Co z tego wynika - objawienie z Knock jest kłamstwem !!! Przytoczyłem tylko dwa wersety ale w Biblii nigdzie nie jest napisane że Maryja jest pośredniczką lub że ofiara Chrystusa ma być wielokrotnie powtarzana.
 
(1)


Autor

Treść




[ Powrót ]
 
Daj plusika:
[ Strona główna ]
 Partnerzy medialni:

O stronie... | Ogłoszenia | Konkurs | Wspomóż nas | Polityka Prywatności | Reklama | Kontakt

© 2001-2017 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej