Rozważania Miłość Modlitwy Czytelnia Źródełko Pomoc Duchowa Relaks Download Cuda Opowiadania Perełki

Czego oczekuje kobieta?

Wzajemne oczekiwania, czyli kobiecość i męskość w związku

Zaczynając się spotykać kobieta i mężczyzna czegoś od siebie nawzajem oczekują. Z reguły bowiem mamy jakieś swoje wizje i wyobrażenia przyszłego związku. I to jest bardzo pozytywne. Nie wiążemy się przecież z kimkolwiek, tylko poznając się podejmujemy decyzję czy ten ktoś nam odpowiada czy też z jakichś względów nie chcielibyśmy z nim być. Naturalnie czasami nasze oczekiwania są zupełnie nierealne czy mocno wygórowane i bywają przyczyną niemożności znalezienia partnera przez długie lata. Czasem jednak są zbyt małe i nieokreślone, co z kolei grozi wiązaniem się z nieodpowiednimi osobami, byle tylko z kimś być i... narzekaniem, że taki "nieudacznik mi się trafił". W tym artykule spróbujemy odpowiedzieć na pytanie czego nawzajem oczekują od siebie w związku kobieta i mężczyzna, w czym to się przejawia i dlaczego potrzebują oni właśnie tego. Zastanowimy się co jest najważniejsze i bez czego nie można budować wzajemnej relacji. Pokażemy jak oczekiwania jednej strony wpływają na drugą i co zrobić jeśli czegoś nam brakuje. Oczywiście z góry zaznaczamy, że to tylko ogólny zarys potrzeb i oczekiwań obu płci. Każdy człowiek jest bowiem inny. Dlatego poniżej przedstawiamy te oczekiwania i potrzeby, których spełnienie w największym stopniu wpływa na to, by związek był udany.

O mężczyźnie - czyli czego oczekuje kobieta?

Mamy wrażenie, że następuje ostatnio kryzys męskości. To, że jest kryzys małżeństwa, rodziny, ojcostwa - to jest wiadome od dawna. Ale pomału zaczyna się nawet kryzys męskości. Część mężczyzn zatraca swoją tożsamość i mimo, iż wydaje im się, że osiągają coraz większe sukcesy tak naprawdę tracą swoje męskie cechy. Nie mówimy tu o mężczyźnie typu "macho" ale o pierwotnych, prawdziwie męskich cechach, takich jak: odpowiedzialność za rodzinę, opiekuńczość, mądrość, pomysłowość, odpowiednie wartościowanie świata, ukazywanie drogi osobom będącym pod jego opieką, przewodniczenie. Tego wszystkiego właśnie świadomie bądź podświadomie oczekuje kobieta. To są bowiem cechy mężczyzny. Prawdziwego.

A tylko taki interesuje kobietę.

W związku kobieta oczekuje przede wszystkim poczucia bezpieczeństwa - w każdym wymiarze. Aby kobieta dobrze czuła się przy mężczyźnie musi czuć się bezpiecznie. Musi czuć, że ten mężczyzna jest silny. Naturalnie nie o muskuły tu chodzi tylko o jego mądrość, rozsądek, zaradność, odpowiedzialność, umiejętność radzenia sobie ze swoim życiem. Kobieta oczekuje, że on będzie miał pracę, z której jest w stanie utrzymać siebie i rodzinę. I nie chodzi tutaj o samo zarabianie. Bo można nieraz dużo zarabiać, ale źle się tym gospodarować, żyć ponad stan, nie myśleć o przyszłości, zapożyczać się i ciągle spłacać długi. Powinien wykonywać swoją pracę uczciwie i sumiennie, a jeśli ją straci to szukać jej intensywnie, umieć znaleźć choć dorywcze zajęcie, jednym słowem: pokazać, że jest przedsiębiorczy i nawet w kryzysowych sytuacjach nie traci głowy, nie jest bierny tylko kombinuje (w pozytywnym znaczeniu tego słowa) i stara się. W ten sposób daje dowód, że nie pozwoli zginąć rodzinie, że "zawsze coś wymyśli", że stanie na wysokości zadania. Musi być samodzielny i zaradny. Kobieta oczekuje, że on będzie się znał na sprawach technicznych i że się nimi zajmie. Że będzie wiedział jak naprawić bezpiecznik, co zrobić gdy zlew się zatka czy dzwonek zepsuje. Że będzie potrafił zmienić koło w samochodzie i - co ważne - że nie będzie to dla niego wielki problem. Mężczyzna, który w takich sytuacjach nie wzywa pomocy technicznej lub nie prosi ojca o pomoc tylko najpierw sam próbuje znaleźć wyjście z sytuacji zyskuje u kobiety mnóstwo punktów: ona czuje, że on wybawi ją z sytuacji kryzysowej i że jest kompetentny. Będzie z niego dumna. Świetnie będzie także, jeśli on potrafi uprasować sobie koszulę czy coś prostego ugotować (nie mówię tu o kulinarnych wyczynach ale o prościutkich daniach) a nie oczekuje bądź wymaga tego wyłącznie od kobiety.

Ona potrzebuje też oparcia. W chwilach gdy traci grunt pod nogami, gdy ma problem musi wiedzieć, że może na niego liczyć. Czasem jest to potrzeba obrony kobiety przed kimś lub przed czymś np. tym, by nie dała się wykorzystywać, by była bardziej asertywna a czasem potrzeba wyżalenia się, wygadania. I wtedy ona oczekuje, że on nie będzie jej przerywał i dawał rad tylko przytuli, obejmie i zapewni, że będzie dobrze, że ona da sobie radę, że on jej zawsze w potrzebie pomoże.

Musi być także psychicznie niezależny od rodziców. Zapewne żadna kobieta nie chciałaby związać się z "syneczkiem mamusi". Oczywiście trzeba kochać rodziców, szanować ich i pomagać im zawsze gdy tego potrzebują, odwiedzać ich i tęsknić, ale nie wolno być od nich uzależnionym. Niedobry to objaw gdy mężczyzna nie protestuje jak jego mama ciągle zaopatruje go w zupę w słoikach i mrożone kotlety. Jak wymaga by codziennie rozmawiał z nią przez telefon szczegółowo opisując co danego dnia robił. Oczywiście może się zdarzyć, że matka jest nadopiekuńcza. Jej się nie zmieni, ale można przyjąć odpowiednią postawę.

Bo potem w małżeństwie to żona ma być na pierwszym miejscu i on już przed ślubem musi być tego świadomy. Dlatego kobieta musi się pod tym względem też czuć bezpiecznie: że on nie będzie ulegał presji matki, że - w razie jakichś problemów - nie wyprowadzi się pod jej "opiekuńcze" skrzydła, że nie pozwoli, by matka wtrącała się w ich sprawy. Nawet jeśli z jakichś względów przed ślubem mężczyzna mieszka z rodzicami to swoją postawą musi kobiecie udowodnić, że tą niezależność już osiągnął i jest w stanie żyć samodzielnie. Gdy jest inaczej nie ma sensu się wiązać. W związku bowiem decyzje podejmuje się we dwójkę i nikt z zewnątrz nie powinien robić tego "za" lub "wspólnie z" młodymi.

Zakochany  mężczyzna Mężczyzna musi być ambitny. Musi dążyć do rozwoju, a nie zadowalać się tym co ma. Musi mieć plan na przyszłość, pewną wizję, którą stale udoskonala. Nie może osiąść na laurach i zachowywać status quo. Musi stawiać sobie cele i nowe wyzwania, takie jak: rozwój firmy, budowa domu, dokształcanie się. Mężczyzna, który niczego nie chce już osiągnąć lub który uważa że okoliczności zewnętrzne sprzysięgły się przeciw niemu powoduje, że w kobiecie budzi się niepokój. Mężczyzna, który uważa że np. nigdy nie będzie ich stać na własne mieszkanie i będą zmuszeni zawsze mieszkać z rodzicami zamiast zapewniać kobietę, że zrobi wszystko by polepszyć ich warunki napełnia kobietę rozgoryczeniem i lękiem o przyszłość. Ona wtedy nie czuje się pewnie.

Musi być pomysłowy. To się trochę wiąże z przewodniczeniem, o czym piszemy dalej, ale też jest elementem poczucia bezpieczeństwa. Chodzi o to, by planował randki, wymyślał coś ciekawego, był pełen entuzjazmu i chęci do życia. By robił niespodzianki, organizował wycieczki a nie zadowalał się tylko kilkugodzinnym siedzeniem u dziewczyny, ewentualnie oglądaniem telewizji. Kobiecie bardzo imponuje jak mężczyzna ma swoje hobby, jak się czymś pasjonuje i jak jest w czymś dobry. Oczekuje ona, że zaproponuje jej ciekawe spędzanie czasu i że nigdy na randkach nie będą się nudzić. Oczywiście, kobieta wcale nie chce być bierna i tylko czekać na propozycje chłopaka. Jego entuzjazm udziela się jej i ją samą dopinguje do tego, by też planować. Ale ta "iskra" musi wychodzić z jego inicjatywy.

Kobiety wymagają szacunku. Szacunku przejawiającego się w rzeczach banalnych, takich jak przepuszczanie ich w drzwiach, podawanie płaszcza czy niesienie jej ciężkiej torby aż po rzeczy zasadnicze: szacunek do jej ciała, zasad, poszanowanie godności jako kobiety. W zasadzie jest to tak oczywiste, że nie powinniśmy o tym pisać. A jednak dziewczynom często się wydaje, że muszą pozwolić chłopakowi na wszystko, bo "on taki jest". Stąd jemu wolno wszystko, jest tak jak on chce, a dziewczyna nie ma nic do gadania. I on się panoszy, pozwala sobie na coraz więcej, a dziewczynę traktuje jak służącą, jak kogoś kto nie ma głosu. A jak mu się buntuje to znajduje sobie inną, która myśli, że ma być uległa. Dziewczyny drogie! Z takiej postawy rodzą się zmęczone, sfrustrowane i rozgoryczone kobiety, które uważają, że są brzydkie, do niczego i nic im się w życiu nie należy. Z takich postaw wyrastają despoci domowi, nie szanujący swoich żon i wyładowujący złość na dzieciach, sprowadzający rolę małżonki do obsługi. Czy tak musi być? Co to oznacza, że chłopak "taki jest"? Skąd się wzięło w naszym społeczeństwie takie podejście, że dziewczyna ma być uległa, skąd nadinterpretacja jakże chętnie dokonywana przez mężczyzn biblijnego zdania: "żony bądźcie posłuszne swoim mężom"?

A potem zdziwienie, że mąż bije żonę, że jest tyranem. Skąd przekonanie, że chłopak nic nie musi w domu robić, a dziewczyna musi wszystko?

Dziewczyny drogie! Wymagajcie. Musicie, jesteście zobowiązane do tego, by wymagać od swoich chłopaków. Wymagać: szacunku, opieki i odpowiedzialności. Jeśli nie będziecie wymagać, jeśli dacie się zwieść tym, że on odejdzie, jeśli nie będziecie spełniać jego wszystkich zachcianek to nie dziwcie się, że chłopak będzie sobie pozwalał na więcej, a Was będzie traktował przedmiotowo. Jeśli grozi odejściem - niech odchodzi. Miłość nie szantażuje. Jeśli on szantażuje odejściem - niech odchodzi. Lepiej dla was i dla niego. Uwolnicie się od przyszłego tyrana, nie potrafiącego docenić kobiety. Dziewczyny! Chłopak ma być dla Was oparciem, ma Wam zapewniać poczucie bezpieczeństwa i ma Was szanować. Jeśli tak nie jest to nie wierzcie mu, że kocha. Może jest zafascynowany, a może zakochał "się", ale to nie to samo co miłość. No, na logikę: jeśli kogoś kochamy, naprawdę kochamy to chcemy dla niego dobrze, chcemy mu pomagać, chcemy, żeby dojrzewał, wzrastał w mądrości. Czy taka postawą jest wykorzystywanie? Czy taką postawą jest traktowanie przedmiotowo, egoistyczne zaspakajanie swoich zachcianek, nie ustępowanie w żadnej sprawie, pomiatanie kimś?

Tak jak mężczyzna akceptacji tak kobieta oczekuje podziwu. Tego, że mężczyzna powie jej, że jest piękna, że jest dobra i mądra. Oczekuje zapewnień o miłości. Czasem mężczyźni nie potrafią zrozumieć dlaczego kobieta chce to słyszeć kilka razy na dzień. Oni przecież kochają, powiedzieli jej to kiedyś, a ona ciągle się dopytuje. Ona nie pyta dlatego, że wątpi. Ona po prostu chce to słyszeć. Właśnie po to, żeby zaspokoić swoja potrzebę bycia docenianą i podziwianą. Panowie, nie żałujcie tego swoim kobietom. Jeśli Was o to proszą - dajcie im to, bo tego potrzebują. Może nie co pół godziny, ale na pewno nie raz na rok czy pięć lat - w jakąś rocznicę (bo i z takimi pomysłami się spotkaliśmy). Komplementy i zapewnienia o miłości wzmacniają ich poczucie wartości jako kobiety.

Kobieta oczekuje, że mężczyzna będzie pełnił swoją rolę, to znaczy że będzie przewodnikiem w związku. Nie władcą, tylko przewodnikiem. Że zapewni kobiecie oparcie, poczucie bezpieczeństwa i delikatnie nakieruje związek na właściwe tory, jeśli coś jest nie tak. Kobieta ma inną, złożoną psychikę i czasami może się pogubić. Natomiast mężczyznę natura wyposażyła tak, że potrafi nie kierując się emocjami podjąć właściwą, przemyślaną decyzję. To on powinien kobiecie, kierującej się sercem wskazać czasem właściwy kierunek i konsekwencje działania pod wpływem emocji.

Tymczasem mężczyźni czasem robią pewien błąd. Pozwalają kobiecie decydować o wszystkim, myśląc, że w ten sposób okazują jej szacunek. Są potulni, mili i wydaje im się, że jak kobiecie na wszystko pozwolą to ona będzie szczęśliwa. Spełniają wszystkie jej zachcianki sądząc, że ona będzie tym zachwycona.

Panowie, to nie tak!

Kobieta wcale nie oczekuje, że mężczyzna spełni wszystkie jej zachcianki. Kobieta pragnie, by on wziął ster w swoje ręce i poprowadził ją w swojej mądrości przez skomplikowane ścieżki życia. Żeby był jej podporą - doradził, przeanalizował, przemyślał i wspólnie z nią podjął właściwą decyzję. To jego natura wyposażyła w analityczny, trzeźwo myślący umysł i nie pozwoliła (jak kobiecie) kierować się emocjami i podejmować decyzji w przypływie euforii czy rozpaczy.

Kobieta, której mężczyzna pozwala o wszystkim decydować jest w głębi duszy sfrustrowana i podenerwowana faktem, że UWAGA - ONA TAK MYŚLI! - wszystko musi robić sama. Jeśli nawet na początku znajomości będzie jej to imponowało to nie dalej jak za trzy miesiące zacznie być tym zmęczona, a później przerażona perspektywą posiadania faceta o idealnych zadatkach na pantoflarza. Ona zatem chce mężczyznę, który będzie sobą. To dlatego napisaliśmy, że on ma być przewodnikiem. Nie władcą, tylko przewodnikiem - żeby nam się te pojęcia nie pomyliły.

Nie chcemy tu powiedzieć, że kobieta nie ma w związku nic do powiedzenia. Owszem, ma bardzo dużo (nie na darmo przysłowie mówi, że mężczyzna jest głową, a kobieta szyją) ale nie może być tak, że to ona na swych barkach niesie ciężar decydowania o wszystkim: od tego na jaki film pójść aż po czystość przedmałżeńską. A mężczyzna na wszystko się zgadza, no bo on tak ją kocha. A ona nie wiedząc o co chodzi i musząc decydować za dwoje wścieka się, robi mu awantury, a po jakimś czasie stwierdzają, że nie są dla siebie.

Przewodniczenie w związku dotyczy wielu sfer. Nie ma sensu opisywanie ich wszystkich, natomiast chcielibyśmy wspomnieć o dwóch z nich, które często bywają uznawane za domenę kobiety. Chodzi o czystość i wiarę. O czystości pisaliśmy już sporo w poprzednim artykule, więc teraz tylko dwa słowa. Chłopak ma strzec czystości, gdyż to on jest silny i to on potrafi podejmować decyzje kierując się rozsądkiem, bez emocji. I tak jak potrafi znaleźć argumenty "za" przedślubnym obcowaniem tak samo znając jego skutki powinien potrafić ochronić przed nimi dziewczynę i siebie. A wielkość i prawdziwość mężczyzny nie mierzy się ilością podbojów miłosnych, ale umiejętnością zachowania czystości i wzięciem odpowiedzialności za kobietę, którą kocha - w każdym wymiarze.

Tak samo jest z wiarą. To nie jest tak, że dziewczyna ma "pilnować" chłopaka, gonić do kościoła i spowiedzi dwa razy w roku, tylko on jako przyszła głowa rodziny powinien czuć się odpowiedzialny za ducha wiary w rodzinie, w związku. Ma to też znaczenie praktyczne: jeśli chłopak będzie w stanie łaski uświęcającej prawdopodobnie jego dziewczyna też zawsze będzie. Dlaczego? Kobiety z natury swojej są bardziej drobiazgowe i bardziej wszystko rozpamiętują, częściej też się spowiadają, uważając więcej rzeczy za grzech. Mężczyzna zaś zajmuje się rzeczami tylko - w jego odczuciu - ważnymi i konkretnymi. Skoro zatem mężczyzna żyje wiarą to znaczy, że jest ona dla niego ważna. Kobieta widząc jego postawę sama tę ważność uznaje i czuje się bardziej zmotywowana. Jest przekonana, że skoro jej mężczyzna jako ten, który ukierunkowuje związek wybrał taką drogę to jest ona słuszna. Wówczas oboje wzajemnie motywują się do wzrostu w wierze.

Kobieta w związku potrzebuje wyłączności, wierności i perspektywy na przyszłość. I to wcale nie oznacza, że trzeba się jej od razu oświadczyć albo co najmniej przyobiecać ożenek po jakimś tam czasie, tylko o to, by czuła, miała pewność, że chłopak traktuje ją poważnie. Że jest z nią nie dlatego, by miał towarzystwo, miał z kim się pokazać, tylko dlatego, że ją kocha, że mu na niej zależy i że liczy się z jej uczuciami. By nie była tylko osobą, z która można pożartować czy iść do kina, ewentualnie "przytulić od czasu do czasu", by nie była traktowana jak ktoś do przyjemnego spędzenia wolnego czasu. Chodzi jej zatem o określenie charakteru relacji i posiadanie jakiejś pewności, że chłopak ją traktuje poważnie, a nie jak zabawkę, którą może zostawić, kiedy mu się znudzi. Będąc w związku mężczyzna powinien patrzeć na swoją dziewczynę jak na ewentualną przyszłą żonę. I znowu - nie musi robić założenia, że na pewno się z nią ożeni, ale zaczynając z nią chodzić powinien brać pod uwagę ewentualność, że może tak być. I pod tym kątem rozpatrywać ewentualne kandydatki "do chodzenia". Gdyby tak było, gdyby chłopcy (i dziewczyny oczywiście też!) zaczynając się z kimś spotykać brali pod uwagę ewentualność przyszłego małżeństwa z tą osobą to o wiele mniej byłoby bolesnych rozstań, pomyłek i rozczarowań. Nie chcemy powiedzieć, że na pierwszej czy drugiej randce należy się określić, że należy o tym mówić. Nie! Żebyśmy się dobrze zrozumieli: chodzi nam o to, żeby nie zaczynać spotykać się dla rozrywki, z nudów, tylko dlatego, że ktoś jest przystojny, a z innych względów nam nie odpowiada, no ale z nim jestem "bo jest zabawny", "bo inne na niego lecą", bo "mam z kim iść na imprezę", "bo inne mają chłopaka", "bo już wypada" itd. Żeby nie egoistyczne pobudki posiadania kogoś kierowały naszą chęcią bycia z kimś tylko pragnienie dobra dla tego człowieka.

Tu też nie chodzi o to - co zarzuca dziewczynom część chłopaków - że kobieta chce mężczyznę zaraz zaciągnąć przed ołtarz. Choć owszem, nie można zaprzeczyć, że są pewne osoby, którym się przed ten ołtarz spieszy, z różnych powodów, głównie daleko już posuniętego (ich prywatnym zdaniem) staropanieństwa; no, starokawalerstwa też, ale częściej to dotyczy chyba pań. Generalnie jednak to co część mężczyzn bierze za "ciągnięcie przed ołtarz" jest po prostu wspomnianą przez nas wyżej potrzebą poczucia poważnego traktowania, no i tej perspektywy na przyszłość. Bo kobieta generalnie nie uznaje spotykania się dla samego spotykania.

Kobieta zasadniczo nie patrzy na urodę. Może to banalne, ale to najszczersza prawda, a nieliczne wyjątki potwierdzają regułę. Nie oznacza to, że dziewczynie wszystko jedno jak chłopak wygląda, nie. Ważne zatem jest to czy o siebie dba. Nie przesadnie, ale zupełnie normalnie: jeśli nie zapomina o fryzjerze, umie sobie uprasować koszulę, ma obcięte paznokcie i nie chodzi zarośnięty. Oczywiście czasem trzeba chłopaka zdopingować, żeby o siebie zadbał, ale to inna kwestia. Kobieta rozumuje tak: uroda to rzecz natury, od nikogo niezależna i nigdy za jej brak nie odejmuje punktów. Wygląd natomiast to inna kwestia i jeśli swoimi siłami można tu coś poprawić to należy. Czasem trzeba więc pójść do dermatologa czy schudnąć. Ale żadnych cudów kobieta nie wymaga a jej uroda nie ma tu nic do rzeczy. Prawdziwe piękno jest w duszy. Ważne też jest jak chłopak traktuje sam siebie, czy jest przewrażliwiony na punkcie swoich kompleksów. Dużo bardziej zaimponuje dziewczynie jeśli potrafi się śmiać z siebie i jeśli zachowuje się tak jakby one mu nie przeszkadzały. Wtedy pokazuje siłę i pewność siebie i żeby był największym brzydalem kobieta będzie z niego dumna i będzie się przy nim dobrze czuła. On bowiem udowodni jej, że potrafi zapanować nad sobą, swoimi wadami, jednym słowem, że jest silnym, mądrym mężczyzną, który oddziela rzeczy ważne od mniej istotnych.

I dlatego najbrzydszy facet, który jest konkretny, mądry, silny i zdecydowany będzie budził podziw w kobiecie, a największy przystojniak, który jest tylko miły odpadnie w przedbiegach.

Zobacz także:
[ Czego oczekuje mężczyzna? ]

Kasia i Tomek

Redakcja portalu



Wasze komentarze:
 Tarno: 28.11.2009, 07:02
 Chlopy wezcie sie do roboty!.
 Hania: 24.11.2009, 13:30
 Eh! To ja spełniam te warunki a nie ,,mężczyzna'', ja trzymam ster, staram się być super zaradna, choć nie leży to w mojej naturze jako kobiety. Gdzie by to znaleźć kogoś przy kim można poczuć się bezpiecznie? No gdzie?!! He he, nigdzie nie ma takich. Są za to wspaniałe kobiety, przy których można odpocząć, z nimi wybrać się na przyjemne spacery, przyjaciółki z którymi lepiej się dogadać niż z jakimkolwiek facetem. Naprawdę uważam, że związki i inne takie zakochiwania się są przeżytkiem. Faceci to strata czasu- tak uważam. Przez dwadzieścia parę lat zdążyłam się o tym przekonać. Pozdrawiam serdecznie.
 b.: 19.11.2009, 18:41
 a kto tu napisal, ze takiego trzeba szukac? To owszem poradnik, ale watpie aby jego celem bylo wskazanie konkretnego modelu faceta. To raczej poradnik, ktory ma pozwolic im lepiej zrozumiec kobiety, ktore ich zdaniem ciagle zrzedza. To poradnik ktory ma sprawic aby zrozumieli dlaczego kobieta jest niezadowolona mimo iz facet np nie pije, nie robi awantur i grzecznie siedzi w domu calymi dniami itp. Cudownie jak sie kogos kocha z wzajemnoscia, ale milosc trzeba jakos podtrzymywac, ciagle udoskonalac i w tej milosci wzrastac, ulepszac, a nie usiasc na laurach bo juz kogos kocham a on mnie wiec nic dalej nie musimy z tym robic.
 Najsłabsze ogniwo: 08.11.2009, 00:10
 Zdobywanie pieniędzy tak jak polowanie to nie jest domena jednej z płci dlatego proszę przestać snuć farmazony, uczyć ludzi życia. Ten artykuł to poradnik z serii "Strategia wybrania najatrakcyjniejszego partnera" ... Ma być taki sraki owaki... po co? 1. Masz go kochać 2 On ma Ciebie kochać TO WSZYSTKO!!! jeżeli ktokolwiek wybiera partnera przez pryzmat umiejętności to traktuje go tak naprawdę przedmiotowo i jest niedojrzały duchowo. Kochaj kochającego!
 WoW: 29.10.2009, 16:27
 Tak w kwestii mojej opinii do tekstu to niesie on w sobie wiele prawdy, ale dla osób które go poprawnie zrozumią. Wydaję mi się, że jak małolata przeczyta ten tekst to pomyśli że od faceta może wszystko wymagać, ganić nim i kierować jak chce. Oczywiście każdy pisze z swojej perspektywy - ja tej męskiej. Kiedyś oglądałem taki film, nie pamiętam jego tytułu ale przytoczę jego esencje. A wieć był sobie król. Jego nałogiem były kobiety. Często wyjeżdzał do pobliskich wiosek i wyszukiwał sobie nowej kochanki. Z tego co liczono to miał około 3setki nieślubnych dzieci. Pewnego razu zakochał się w jednej małolacie. Ona nie oddała mu się. Wszystkie kobiety, jej siostry i.t.d były zadziwione jak ona mogła tak postąpić. Mówiły... przecież on Cię zabije. Gdyby mu się oddała wykorzystałby ją kilka razy aż by mu się znudziła i porzucił. On zakochany po uszy spełniał jej wszystkie zachcianki. Pewnego razu ona zażądała by rozwiódł się z swoją żoną. A ona była siostrą króla drugiego królestwa. Tak więc doszło do wypowiedzenia wielkiej wojny przez brata carycy, a młoda dziewczyna miała wszystko nie dając z siebie nic. Czy ona go wogóle kochała? Myślę, że to pytanie retoryczne. Swoim postępowaniem zniszczyła wiele wartości, wielu ludzi straciło życie. Do kobiet: zobaczcie, że wykształcona w jego sercu miłość do smarkuli spowodowała aż takie kroki, ceńcie siebie a tym samym bądźcie skarbnicami samych siebie, dużo przez to zyskacie, a My mężczyźni nie dajmy się tak oślepić. Ceńmy na tyle siebie, aby umieć odróźnić zauroczenie od prawdziwej miłości
 a.: 25.10.2009, 18:50
 ja jako kobieta oczekuje od mężczyzny tego, że zachwyci mnie swoją urodą i wdziękiem. szkoda, że o tym ani słowa w teksście, a to ważne ; ) wazne sa i wygląd i uroda. marzę o tym, by chłopak miał pryslowiowe więcej kosmetyków ode mnie. i żeby więcej uwagi poświęcał na pielęgnaję urody. i żeby miał dobry gust. niech chłopy nie wierzą w ten głupkowaty mit, że kobieta nie patrzy na urodę... to bzdura... jeżeli się sprawdza, to tylko w jakimś procencie, ale nigdy nie jest tak, że u wszystkich kobiet. ale czego oczekiwac od podobnychtekścików - odnoszą się do stereotypów i bez potrzeby ograniczają horyonty. jednak kto wie, może do niektórych trafią i jakoś pomogą.
 hmmm...76: 24.10.2009, 22:20
 po przeczytaniu tego artykulu,doszedlem do wniosku,ze mezczyzna powinien zapewnic kobiecie WSZYSTKO,a kobieta mezczyznie...nic...ona ma tylko byc,zalic sie i dodawac mu co raz to nowych zmartwien,po to by on mogl udowodnic,ze jast meski...paranoja!!! a moze wy dziewczyny/kobiety,tez bys cie czasami cos z siebie daly za wyjatkiem lez i zali??? p.s...ROWNOUPRAWNIENIE MAMY!!
 Redakcja: 09.10.2009, 22:22
 Tutaj: http://adonai.pl/milosc/?id=107
 poszukiwacz: 09.10.2009, 22:13
  nie no, czy to aby na pewno artykuł o wzajemnych oczekiwaniach!? A gdzie jest coś o tym czego oczekuje mężczyzna?


 Eliza: 08.10.2009, 15:20
  ja 10 lat prowadziłam dom, wychowanie dzieci ,nawet ex męża do lekaża woziłam bo sam nie chciał a zapalenie płuc miał co grożne jemu było i reszta zarazić się mogła, A do sklepu po flaszkę czy browarka sam ganiał,) Finał taki że nie wszystko da się wytłumaczyć i zrozumieć,,,, A odnośnie biblii "Mężowie tak powinni miłować swe żony,jak własne ciała.Kto miłuje swą żonę ,ten samego siebie miłuje" efezjan5:28 Jak o ciało własne nie dbają to czy o kobietę umieć będą???
 Rocketman: 06.10.2009, 23:41
  6/6 zgadzam się w pełni
 Przemo: 04.09.2009, 21:48
 zgadzam się z waszymi opiniami Kasiu i Tomku.. Po części wynika to z mojego życiowego doświadczenia. Pozdro dla wszystkich
 Kasia: 26.08.2009, 13:53
 Zgadzam się po części z komentem wkurzonego , wiadomo, że nie może tak być, że facet będzie na głowie stawał, żeby rodzinie godny byt zapewnić, a żona będzie z tego tylko korzystać. Jednak życie takie nie jest, tak nas stworzył Pan Bóg, że kobieta rodzi dziecko, nosi tego trudy i gdyby rodził facet my byśmy musiały mu to bezpieczeństwo i odpowiedzialność zapewnić. A sama nie wyobrażam sobie nie pracować i być na utrzymaniu faceta, musiałabym choć na pół etatu. Biologii nie zmienimy, czasem myślę, że wręcz wolałabym być mężczyzna, kobieta ma zawsze gorzej, widzę w pracy , choroby dzieci, itp
 Sieradzak : 22.08.2009, 22:17
 "jeżeli chcecie naprawiać świat zacznijcie od siebie" Czemu my mamy wymagać wiele od kobiet skoro od siebie mało wymagamy? Ja także zostałem wychowany podobnie jak mówią te zasady ... chodź widzę u siebie drobne niedociągnięcia ;/. Pozdrawiam wszystkie kobiety ;p i panów też xD
 Wkurzony: 04.05.2009, 19:53
 Wkurzyłem się na same zachcianki kobiety można by poświęcić cała książke. A czego może oczekiwać facet od kobiety? Czy tylko tego aby jaśnie pani była i czerpała korzyści z jego cieżkiej pracy , czy poto by nim manipulowała. Jaka jest korzyść z tego że się posiada dziewczyne. To nie sprawiedliwe , że facet ma mieć wszystko na swojej glowie , ma pracować na rodzine przejwmować sie nie tylko sobą ale dodatkowo wziętymi na garba dodatkowymi osobami w postac kobiety i dzieci. Potem się dziwicie , że facet pije lub odchodzi. Poprostu przerasta go ta presja spoczywajaca na nim. Najlatwiej jest się podlączyć pod kogoś i niech ten ktoś się martwi. Ja chętnie bym tak zrobił jakie życie było by piekne gdyby to dziewczyna musiala sie o wszystko martwic a ja bym tylko oczekiwał. Jednak chyba wole być sam. Życie jest o wiele łatwiejsze.
 Platek:): 17.04.2009, 13:30
 Pani Kasiu panie Tomku, Wy to sie dopiero dobraliscie:) pozdrawiam...
 PN: 25.03.2009, 23:37
 A co jak kobieta ma bardziej analityczny umysł niż facet i umie oddzielać emocje przy podejmowaniu decyzji? Czy to trochę może zmienia kwestię "męskiego przewodnictwa"? ;-)
 buzia: 04.03.2009, 01:22
 przeczytałam oba artykuły i powiem Wam, ze tu nic czego nie wiedziałam to nie przeczytałam, żyje zgodnie z tymi wskazówkami a to dzięki Rodzicom bo to Oni Mnie tak wychowali i jestem szczęśliwą kobietą z najwspanialszym facetem, który na pewno nie czytał tych artykułów a wszystko z nich jest na porządku dziennym u Nas. jest między nami zgoda i bardzo się kochamy.
 grzegorz: 26.11.2008, 20:16
 a ja przez swoja konkretnosc nie moge znalesc dziewczyny,a jestem normalnym i samodzielnym chlopakiem,naprawde normalnym
 heke: 26.08.2008, 16:56
 ciekawy artykuł... niektóre kobiety jednak zbyt szybko myślą o byciu razem i dlatego potem cierpią... wina tkwi również po naszej stronie.
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] (11) [12] [13] [14] [15]


Autor

Treść

Nowości

Wyjaśnienie liturgii Wielkiego TygodniaWyjaśnienie liturgii Wielkiego Tygodnia

Tajemnica Triduum PaschalnegoTajemnica Triduum Paschalnego

Ostatnia WieczerzaOstatnia Wieczerza

Jak dobrze odbyć sakrament pojednaniaJak dobrze odbyć sakrament pojednania

Skąd sie bierze kapłaństwoSkąd sie bierze kapłaństwo

Tryptyk PaschalnyTryptyk Paschalny

Najbardziej popularne

Modlitwa o CudModlitwa o Cud

Tajemnica SzczęściaTajemnica Szczęścia

Modlitwy do św. RityModlitwy do św. Rity

Litania do św. JózefaLitania do św. Józefa

Jezu, Ty się tym zajmij - Akt oddania się JezusowiJezu, Ty się tym zajmij - Akt oddania się Jezusowi

Godzina Łaski 2023Godzina Łaski 2023

Poprzednia[ Powrót ]Następna
 
[ Strona główna ]

Modlitwy | Zagadki | Opowiadania | Miłość | Powołanie | Małżeństwo | Niepłodność | Narzeczeństwo | Prezentacje | Katecheza | Maryja | Tajemnica Szczęścia | Dekalog | Psalmy | Perełki | Cuda | Psychotesty |

Polityka Prywatności | Kontakt - formularz | Kontakt

© 2001-2024 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej