Rozwa瘸nia Mi這嗆 Modlitwy Czytelnia 毒鏚e趾o Pomoc Duchowa Relaks Download Cuda Opowiadania Pere趾i
List do dziewcz徠 II
(czyli o tym jaki wp造w na ch這paka ma Wasze zachowanie....)

     Wasz starszy brat pozdrawia Was znowu gor帷o z Italii, z nadziej, 瞠 pami皻acie jeszcze jego pierwszy list! Dzi瘯uj za listy do mnie. Podziel si dzisiaj fragmentem jednego z nich. Wszystkie czytam bardzo uwa積ie. Na wszystkie odpowiem, a o problemach, kt鏎e najcz窷ciej poruszacie, b璠 pisa w "Listach do dziewcz徠".

     Co s造cha w Italii? Du穎 by m闚i. Telewizji wprawdzie nie ogl康am, ale co s造cha, wiem chyba lepiej, ni gdybym ogl康a TV. Zamiast tego bowiem mam czas, by rozmawia z lud幟i. Mam czas posiedzie w czytelni, pogrzeba w bibliotece. Z przeczytanych w ostatnich dniach informacji najbardziej chyba uderzy豉 mnie nast瘼uj帷a: z przeprowadzonych bada wynika, 瞠 rodzice w這scy przeznaczaj na rozmow ze swoimi dzie熤i dziennie... Zgadnij ile? Godzin, dwie? Telewizj przeci皻nie ogl康a si ok. 3 godzin dziennie. Ile po鈍i璚a si swoim w豉snym dzieciom? Osiem minut.

     Straszny kryzys, przyznasz? W Polsce jest lepiej? Ile z Tob rozmawiaj rodzice? Masz to szcz窷cie, 瞠 du穎, szczerze, z cierpliwo軼i, z mi這軼i, trosk? A Ty kiedy w przysz這軼i b璠ziesz mia豉 czas na rozmow ze swoimi dzie熤i, czy zamiast tego b璠ziesz razem z nimi ogl康a telewizj...?

     Zw豉szcza dziewcz皻a potrzebuj rozmowy, zrozumienia, czu這軼i, mi這軼i. Rodzina powinna im to da, ale cz瘰to, niestety, nie daje... I wtedy 豉two p鎩嗆 za mod na chodzenie z ch這pakiem. Panuje obecnie taka moda: tu, we W這szech, i w Polsce. Wypada, trzeba mie ch這paka. Zaczyna si w wieku 13, 14, 15 lat. Jakie s owoce tego "chodzenia"? Dobre?

     Zainteresowanie ch這paka dowarto軼iowuje dziewczyn. Zdaje si jej, 瞠 w豉郾ie znalaz si kto, dla kogo jest naprawd wa積a (w domu nie czuje tego), wreszcie kto, kto okazuje jej zainteresowanie... Pytanie tylko: dlaczego ch這pak okazuje jej zainteresowanie? Czy dlatego, 瞠 dziewczyna potrzebuje rozmowy, zrozumienia, pocieszenia, wsparcia? Dlatego?

     Rozpoczyna si "chodzenie". Po jakim czasie, na 3, 4, 10-tym spotkaniu zaczyna domaga si r騜nego rodzaju intymno軼i. Nie chce tylko rozmawia, nie wystarcza mu trzymanie za r瘯, spacer, przytulenie. Okazuje si, 瞠 inaczej ni dziewczyna rozumie mi這嗆. M闚i, 瞠 seks to w豉郾ie mi這嗆... Po膨danie, u篡wanie dziewczyny, nazywa si obecnie dosy powszechnie "kochaniem". Tak wersj "mi這軼i" propaguj np. tzw. "czasopisma m這dzie穎we" w rodzaju "Bravo" czy "Dziewczyna", ale nie tylko. I one te ucz, wychowuj, przekonuj dziewcz皻a, aby by造 "nowoczesne", czyli 豉twe, i aby nie opiera造 si zbyt d逝go, czyli by造 "wolne".

     Musisz zda sobie spraw z tego, 瞠 ch這pak zupe軟ie inaczej ni dziewczyna prze篡wa swoj p販iowo嗆. Zupe軟ie inny 鈍iat. Dla Ciebie mo瞠 seks m鏬豚y wcale nie istnie, dla niego przeciwnie, seks to mo瞠 ca造, albo prawie ca造 鈍iat. Gdyby mog豉 wejrze w my郵i niekt鏎ych ch這pc闚, ich pragnienia, ich marzenia, powiedzia豉by: "Zg逝pia! Zwariowa!". Albo nawet mog豉by si autentycznie przestraszy. Cia這 kobiety go mocno, mocno zaciekawia, poci庵a, fascynuje... 疾by tylko tyle. Cia這 kobiety wzbudza w nim po膨dliwo嗆. Po膨da je, chcia豚y si nim bawi, u篡wa na przer騜ne sposoby, nawet bardzo wulgarne lub brutalne...Nie bardzo wiesz, co to jest po膨danie? Nie wiesz, poniewa jeste dziewczyn i inaczej prze篡wasz swoj p販iowo嗆. Po膨danie to z豉 rzecz. Jego skrajnym wyrazem jest gwa速, korzystanie z us逝g prostytutek, wykorzystywanie seksualne dzieci, zdrada ma鹵e雟ka. Seks nie zawsze oznacza mi這嗆, jak widzisz. Widzisz te, 瞠 mi這嗆 i po膨danie to dwa zupe軟ie inne i przeciwstawne sobie uczucia.

     Ci 穎軟ierze, kt鏎zy w czasie wojny w Jugos豉wii na masow skal gwa販ili kobiety, nie czynili tego z mi這軼i, ale z po膨dania. I kto spotyka si z prostytutk nie dlatego, 瞠 j kocha, ale dlatego, 瞠 jest w nim po膨danie. Nie zawsze po膨danie wyra瘸 si tak skrajnie, ale zawsze rani. Nawet relacje ma鹵e雟kie mog by przesycone po膨daniem zamiast mi這軼i. Statystyki pokazuj, 瞠 wi瘯szo嗆 kobiet - ma鹵onek, wcale nie pragnie wsp馧篡cia! Dlaczego? Dlatego mo瞠, 瞠 nic jest ono wyrazem mi這軼i, a po膨dania? Co m篹czyzna musi zrobi, 瞠by jego relacje z kobietami (nic tylko z 穎n i nie tylko seksualne) przesycone by造 mi這軼i, a nie po膨daniem? Musi nauczy si "bra w karby" po膨danie, kontrolowa je. 安. Pawe m闚i, 瞠 trzeba "utrzymywa cia這 w豉sne w 鈍i皻o軼i, a nie po膨dliwej nami皻no軼i, jak to czyni nie znaj帷y Boga poganie" ( 1 Tes 4, 4-5). Tego trzeba si nauczy.

     Dlaczego trzeba si nauczy utrzymywa w豉sne cia這 w 鈍i皻o軼i i czci, a nie po膨dliwej nami皻no軼i? Poniewa po膨danie jest egoizmem, a wi璚 przeciwie雟twem mi這軼i, dlatego upo郵edza, kaleczy, albo zabija w豉軼iwe relacje mi璠zy kobiet a m篹czyzn. Po膨danie uprzedmiotawia, a wi璚 w konsekwencji rani i poni瘸 osob po膨dan. Zniewala za, za郵epia, odbiera odpowiedzialno嗆, skamienia serce tego, kt鏎y po膨da. Kto zwyci篹a po膨danie, uczy si mi這軼i. I w豉郾ie owo zwyci篹anie po膨dania, owo utrzymywanie cia豉 w czysto軼i i czci, by umie kocha, to bardzo, bardzo trudne zadanie dla ch這paka w okresie dojrzewania. Z jednej strony seksualno嗆 to szczeg鏊nie s豉by, kruchy obszar w psychice m這dego (i nie tylko m這dego) m篹czyzny, z drugiej za 鈔odowisko, w kt鏎ym 篡je nie u豉twia mu tego zadania, a przeciwnie: rozbudza w nim po膨dliwo嗆. Czyni to zw豉szcza wszechobecna pornografia i nago嗆, czyni to same dziewczyny (nie wszystkie oczywi軼ie) przez sw鎩 spos鏏 ubierania si, czy zachowanie.

     Wr鵵my teraz do tematu "chodzenia z sob". Te niezwykle silne napi璚ia seksualne, kt鏎ych do鈍iadcza ch這pak i tak ju trudne do opanowania, wzmaga jeszcze "chodzenie z dziewczyn". W豉郾ie poczucie "mam dziewczyn", przebywanie z ni w samotno軼i, fizyczny kontakt nawet przelotny i zdawa這by si zupe軟ie niewinny. Wszystko to okazuje si zbyt du篡m bod嬈em i cz瘰to 豉mie jego samokontrol, o ile wcze郾iej w og鏊e zdo豉 j wypracowa. Teraz po膨danie bierze nad nim g鏎. Masturbacja jest wyrazem nieopanowanego po膨dania, podobnie jak sk豉danie dziewczynie propozycji, z kt鏎ych nigdy nie wynika 瘸dne dobro. Innymi s這wy, ch這pakowi w okresie dojrzewania chodzenie z dziewczyn zupe軟ie nie s逝篡, gdy przez to bowiem "chodzenie" mo瞠 nigdy nie przezwyci篹y swojego egoizmu i przez to nie nauczy si prawdziwie kocha.

     Mo瞠 masz w徠pliwo軼i. Niekt鏎zy przecie z Twoich koleg闚 chwal si kontaktami z dziewczynami, m闚i, 瞠 podobaj si im dziewczyny w mini sp鏚niczkach, a im kr鏒sza, tym lepiej, nawet lubi ogl康a filmy pornograficzne... Tak m闚i tylko ci, kt鏎zy (ju nie walcz...) ju nie staraj si zachowa czysto軼i, poddali si po膨daniu, skapitulowali. Ju nie s panami w swoim domu. Stali si niewolnikami po膨dania. W kontaktach z dziewcz皻ami i pornografi poszukuj bod嬈闚, kt鏎e na nowo ich pobudz. W豉郾ie oni (chyba, 瞠 si nawr鏂 i podejm na nowo walk) traktuj swoje dziewczyny i 穎ny przedmiotowo. Nie tyle je kochaj, co jedynie u篡waj, aby zaspokoi swoje uzale積ienie seksualne.

     Dla ch這paka, kt鏎y rzeczywi軼ie chce si nauczy samokontroli, problemem mo瞠 by w豉郾ie dziewczyna w mini sp鏚niczce. Niekt鏎e z dziewcz徠 m闚i: "Ubieram si tak, jak mi wygodnie".

     To co si sieje, to si i zbiera. Lepiej pami皻a, 瞠 ch這pak potrzebuje solidarno軼i i pomocy w swojej walce, czy przynajmniej tego, 瞠by mu jej nie utrudnia. Czysto嗆 jest dla niego - powt鏎zmy - bardzo trudnym zadaniem, a od jej zdobycia czy zachowania zale篡 wiele w jego przysz造m 篡ciu. Kocha prawdziw mi這軼i potrafi ten m篹czyzna, kt鏎y nauczy si kontrolowa swoj seksualno嗆.

     I jeszcze jedna w徠pliwo嗆, kt鏎a by mo瞠 rodzi si w Twoim sercu. Powiesz: "Mi這嗆 nie s逝ga. Co zrobi, je郵i kocham...?" Jaka jest ta "mi這嗆", kiedy ma si 14, 15, czy 16 lat? Dojrza豉? Nie mo瞠 by. A je瞠li si kocha tak niedojrza陰 mi這軼i, 豉two, bardzo 豉two zrobi g逝pstwo. I za takie g逝pstwa przychodzi cz瘰to p豉ci bardzo bole郾ie, nawet cen z豉manego 篡cia. Nie jest prawd, 瞠 trzeba i嗆 郵epo za uczuciami. Nie jeste鄉y bezwolni. Mamy rozum, mamy wol.

     Co bym Ci radzi? I Ty tak瞠 daj sobie czas na spokojne dojrzewanie. Nie my郵, 瞠 ju wszystko doskonale wiesz, rozumiesz. Za 3, 4, 5 lat b璠ziesz inaczej patrze na wiele spraw, tak jak 3, 4, 5 lat temu inaczej patrzy豉 na 鈍iat. Teraz skoncentruj si na tym, co rzeczywi軼ie wa積e: zdobywaniu wiedzy, rozwijaniu zainteresowa, talent闚, doskonaleniu siebie i najwa積iejsze - pog喚bianiu przyja幡i z Chrystusem.

     Teraz budujesz fundament pod dom ca貫go Twojego 篡cia. Wysi貫k, kt鏎y wk豉dasz w prac nad sob b璠zie procentowa. Prze篡j lata m這do軼i dobrze, b璠ziesz zbiera obfite owoce.

     A z ch這pakami lepiej zacz望 "chodzi" (lepiej dla Ciebie i dla niego) wtedy, kiedy i Ty i on b璠ziecie mogli powa積ie my郵e o ma鹵e雟twie. Ale i wtedy trzeba pami皻a, 瞠: "Tylko serce czyste mo瞠 w pe軟i dokona wielkiego dzie豉 mi這軼i, jakim jest ma鹵e雟two" (Jan Pawe II, Sandomierz, 12.06.99).

O swojej przyja幡i z ch這pakiem napisa豉 do mnie Weronika. Oto fragment jej listu:

     "Nie jestem typem wsp馧czesnej dziewczyny, kt鏎a bawi si ch這pakami i zmienia ich jak r瘯awiczki. Nigdy nie interesowa造 mnie jakie przelotne znajomo軼i z ch這pcami. To nie dla mnie. Mnie zawsze interesowa豉 jaka trwalsza znajomo嗆, przyja潯 pe軟a zrozumienia, szczero軼i, zaufania... Ale niestety, nikt taki nie pojawi si na mojej drodze... No c騜, wszystko w swoim czasie. No i znalaz si taki ch這pak, kt鏎y, podobnie jak ja, patrzy na 篡cie. Zacz窸o si od przyja幡i, dzielenia si swoimi rado軼iami, smutkami, prze篡ciami, chwilami, problemami... no i trwa to ju prawie rok! Jestem taka dumna z tej znajomo軼i! Nie wiem, czy to jest mi這嗆, czy kiedy mo瞠 dojdziemy do wniosku, 瞠 to nie to, i si rozejdziemy. Nie wiem, bo to wie tylko B鏬, ale do嗆 cz瘰to si spotykamy i chyba na razie chcemy by razem. Du穎 ze sob rozmawiamy na r騜ne tematy jakimi s np. relacje mi璠zy ch這pakiem a dziewczyn, m闚imy I o tym, jak powinno wygl康a ma鹵e雟two, i o swoich problemach, marzeniach, planach... ! No, ale przede wszystkim chcemy i staramy si budowa ca陰 t znajomo嗆 na fundamencie wiary. Nie jeste鄉y duetem, ale TRIO razem z Jezusem. Chyba dzi瘯i temu, 瞠 tak w豉郾ie zacz瘭i鄉y razem z Bogiem, dzi瘯i temu w豉郾ie do tej pory jeste鄉y razem. Bo analizuj帷 niekt鏎e sytuacje, pogl康y, zdarzenia dochodzimy do wniosku, 瞠 ta nasza znajomo嗆: TAKA ZNAJOMO汎, to naprawd cud i wielki dar dany od Boga. Oczywi軼ie oboje jeste鄉y za czysto軼i przedma鹵e雟k. Wiem, 瞠 nie b璠zie to 豉twe, a z czasem b璠zie si stawa coraz trudniejsze. Jednak mocno trwamy w naszych postanowieniach i bronimy swoich warto軼i. Nie wiem, czy dane jest nam by razem do ko鎍a, ale wierz, 瞠 B鏬 da nam rozpozna i zrozumie Jego Wol. Z Nim chcemy budowa t nasz przyja潯, stworzy co pi瘯nego i pe軟ego chwa造 dla Boga, to przecie On da nam siebie, to On wybiera nam przyjaci馧".

     Serce czyste, to serce kochaj帷e. Kto zachowuje czysto嗆, uczy si odpowiedzialno軼i, troskliwo軼i, wierno軼i, opanowania, cierpliwo軼i, ofiarno軼i, wolno軼i, wymagania od siebie coraz wi璚ej.


Jan Bilewicz


Publikacja za zgod redakcji



   




Wasze komentarze:
 RIRI: 08.01.2015, 00:59
 Jak dla mnie mondrze powiedziane ale te przesadzone
 Markus: 14.07.2013, 09:19
 Wedlug autora nastolatek to osoba pozbawiona milosci. Twerdzi on ze osoba w wieku ok 25 lat powinna miec tylko jednego partnera i byc z nim na zawsze. Ludzi trzeba poznawac, nawiazywac relacje i wybrac ta jedyna osobe. Autor tego tekstu ma sporo racji, ale duzo jest informacji, ktore sa absurdalne. W takich tekstach nie powinno sie odnosic tylko do religii. Bez porzadania nie bylo by takiej ilosci ludzi. Bo kto by uprawial sex gdyby nie sprawalo mu to przyjemnosci. W swiecie zwierzat gdyby samiec nie porzadal samicy to by te gatunki wymarly. Samicy z reguly porzadanie jest zbedne, bo ona ma wychowac nastepne pokolenia. Autor nie dodal, ze zdrowa kobieta tez potrzebuje zaspokojenia seksualnego. Moze sie jej wydawac, ze nie ma takiej potrzeby ale jej organizm tego napewno chce. Wszystkie potrzeby fizjologiczne pochodza od Boga. Seksualnosc jest potrzebna do prokreacji. Bez niej ludzie by wgineli.
 zosia: 07.01.2013, 16:14
 czesc
 Maciej Zambrzycki : 03.10.2012, 16:34
 Moja Kochana Agatko, moja Szefowo. ja ci Kocham z ca造m secem,Mi這軼i , Uczuciem i Pragnieniem. ja wie輳 w ciebie i ci rozumiem. jeste Najpi瘯niejsz i Naj豉dniejsz Dziewczyn pod S這鎍em i jasne jak S這鎍e. jeste moim 砰ciem i s這鎍em. ta co do mnie si u鄉iecha. ja chc ci zaprosi do mego Domu. i b康z w moim Domu. i Zamieszkaj ze mn i ze mn 如i. bo ja ci Pragn. ja chc zeby si ze mn porozmawia豉. ja chc pota鎍zy z tob. to ty nie dajesz mi Spokoju. i Bez ciebie Spa nie mog. wr鵵 do Mnie.
 ;D: 22.08.2012, 12:46
 Ja mam 17 lat ze swoim ch這pakiem jestem od 2 lat.砰jemy w czysto軼i.wydaje mi si ze to nie zale篡 od wieku ale od cz這wieka,jaki jest ,jakie ma spojrzenie na 鈍iat.Nastolatek te mo瞠 dojrzale kocha!
 asia: 17.12.2011, 20:44
 nie rozumiem troch tego listu. znam wielu ludzi kt鏎zy zacz瘭i ze sob by jako m這dzi ludzie 14-17 lat i ich mi這嗆 przetrwa豉 i przerodzi豉 si we wspania貫 ma鹵e雟twa. my郵, 瞠 wszystko zale篡 od Boga... to on stawia na naszej drodze odpowiednich ludzi, u jednych szybciej, a u innych p騧niej.
 Vivern: 27.10.2011, 21:31
 Wiem ze to nie list do mojej plci ale czytam wszystko wiec chyba moge dodac komenta... mam 15 lat i... jak to do cholery.... ja nie umiem kochac? nie bedzie mi to sluzyc?..... nie ogarniam tego.... mam rozumiec ze jestem z moja dziewczyna tylko dlatego ze jestem napalonym nastolatkiem i mysle tylko o seksie?.... rozumiem.... powiem dziewczynie ze musze z nia zerwac bo po kilku miesiacach bycia razem dowiedzialem sie ze z powodu mojego wieku ja nie moge kochac szczerze.... WIEC JAKO 15LATEK JESTEM POZBAWIONY SAMOKONTROLI JESTEM NIEBEZPIECZNY DLA OTOCZENIA I POWINIENEM Z NIKIM NIE ROZMAWIAC BO A NUZ SIE W KIMS ZAKOCHAM. i po tych kilku miesiacach sie nawet nie lizalismy..... ale oczywiscie przy najblizszej okazji ja zgwalce bo ,,nie mam samokontroli''. przepraszam za bledy i brak polskich znakow ale jestem lepszy raczej w przedmiotach scislych i zwalil mi sie Alt....
 ewelina: 25.08.2011, 16:28
 nie mi這嗆 jest pi瘯na ale zale篡 dla kogo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 niunia: 08.06.2011, 20:08
 Mi這嗆 jest czym magicznym jednak czasami bywa gorzka i nie smaczna...na pocz徠ku zawsze jest pi瘯nie...przytulania, ca這wania, s這wa jaka ty jeste wa積a ile ja bym dla ciebie zrobi bez ciebie nie potrafi 篡...jednak dziewczyny nie dajcie si z逝dzi to tylko pi瘯ne s這wa....a rzeczywisto嗆 przychodzi p騧niej...najcz瘰ciej gdy stanie si jaka tragedia...gdy np starcicie pierwsze i najwa積iejsze dziecko dla niego.....on zrobi wszystko by zwali wine na was i by zrobi z kobiety najgorszego potfora kt鏎ego wp璠zi w taki do貫k 瞠 z niego nie wyjdzie....nie zawsze jednak tak jest niekt鏎e kobiety maj szcze軼ie ale niestety nie ja...rodzice chc zrobi wszystko 瞠by mi pom鏂 ale brakuje mi jego wsparcia....czy mi這嗆 musi bole????przecie wydawa這 si 瞠 jest tak pi瘯nie....
 smutna: 12.05.2011, 20:01
 szukam mi這軼i ca貫 篡cie.. a mam niebawem 24lata..
 PPP: 09.04.2010, 20:42
  A jesli moj wol jest by z ch這pakiem? Mam 17 lat i od 1,5 jestem ze wspanialym, kochajacym chlopakiem. Nie wolno nam by razem? Przeciez sie kochamy. Dodam jeszcze ze nie wspolzyjemy ze soba i jeszcze nawet tego nie planujemy. On jest ze mna zawsze, kiedy go potrzebuje, wspiera mnie, od samego poczatku tej znajomosci jestem jakby... szczesliwsza. To nie prawda ze wszyscy chlopcy mysla wylacznie o seksie, a dziewczyny nie wiedza, czym jest pozadanie. Poza tym, czemun pozadanie mialoby byc czym zlym? Jasne ze nie jest dobrze kiedy zaczyna ono kierowac naszym zyciem, ale u normalnego, zdrowego czlowieka wystepuje zawsze i nie jest zadna anomalia. (oczywiscie nie staram sie zaprzeczyc temu, ze najwazniejsza jest milosc, bo zgadzam sie z tym w zupelnosci) Jednak nie lubie popadania ze skrajnosci w skrajnosc. Chlopaki tak samo jak dziewczyny pragna prawdziwej, glebokiej milosci. ale jak mamy ja znalezc jesli z jednej strony widzimy mnostwo przypadkow 13latek ktore upijaja sie na dyskotekach chodza na imprezy na ktorych nie brakuje najrozniejszych uzywek itd a z drugiej strony mamy "dobre rady" ktore sprowadzaja sie do tego , ze chlopaka w ogole nie mozna miec, a jesli mozna to tylko i wylacznie rozmawiac z nim o Bogu, lub wrecz tworzyc z Nim, jak to nazwala autorka listu "trio" Mozna tez posluchhac glosu serca, jezeli sie taki posiada i zrobic to... co samemu uwaza sie za sluszne
 emperatriz@autograf.pl: 11.10.2009, 20:02
 Generalizacja - nastolatka nie mo瞠 dojrzale kocha - jako ja od 13. roku 篡cia, wci捫 tak samo, kocham Jednego. A mam ju 22 lata.
 moniula1118: 19.02.2009, 12:10
 moim zdaniem w tym liscie jest wiele prawdy. Jest przeciez tyle dziewczyn nieczystych i choc nie sa dziewicami to staraja sie to ukrywac ale przed Bogiem nic sie nie ukryje. Milosc przyjdzie bez wzgledu na to ile mamy lat jednak trzeba zachowac umiar i zastanowic czym jest ta milosc. Niewazne czy mam 16 czy 17 lat mam prawo Kochac lecz przeciez nie znaczy to ze mam sie w pelni oddac chlopakowi wazne bym miala w nim wsparcie i mu ufala. Popmimo to ze moge byc w nim zauroczona nieznaczy ze mam byc z nim do konca zycia i jeszcze wiele moge zalowac..
 angelika: 18.10.2008, 00:32
 podoba mi si pewien chlopak w szkole.Zlapa軛 z nim dobry kontakt wzrokowy-bylo tak przez tydzien a teraz on nagle na m鎩 widok odwraca sie na pi璚ie a spojrzenia unika jak ognia.o co moze mu biegac?
 zo鄂a: 23.02.2008, 15:09
 czasem na prawd potrzebujemy tej drugiej po堯wki,nie zalezie od wieku.Kiedy kto jest samotny,nie ma tej 2 osoby,ci瞛ko jest mu 篡,cho熲y dlatego 瞠 i nasi przyjaciele wok馧 te zaczynaj i嗆 w tym kierunku.A to na prawd przyt豉cza,kiedy nie ma si komu wy瘸li,wyp豉kac w r瘯aw...
 Logic: 24.07.2007, 13:07
 do Angelica: Strasznie p造tkie te Twoje znajomosci z ch這pakami - moja rada: ogarni sie dziewczyno bo marne Twoje widoki - moge wiedziec jak dlugo bylas z tymi "6-scioma chlopakami"? Bo penwie trwalo to najdluzej pare miesiecy. Ogarnij sie kobeito na takie sztuczki jak te co ty mowisz to lapia sie tylk ofaceci co chca Cie puknac i widza ze sie niemi interesujesz a nie faceci szukajacy zwiazku an stale. Pozatym co zaoferujesz swojemu mezowi? Stalemu partnerowi? Jak bedzie sie czul jak mu powiesz ze tak wlsnie zdobywalas przyjaznie z facetami? Na maslane oczy? Miec chlopaka to super rzecz? Faktycznie w twoim slowniku miec chlopaka to tylko i wyalcznie miec.. pozdrawiam P.S.: I zamaist miec chlopaka lepiej byc z nim...
 ;): 26.03.2007, 18:40
 NO Z KORO DZIEWCZYNIE PODOBA SI CHΜPAK I ODWROTNIE TO NIBY DLACZEGO NIE MAJA BY RZEM? A TO CZY CHΜPAK B犵ZIE SZANOWA DZIEWCZYN ZALE玆 W DU浩J MIERZE OD NIEJ...
 Angelika: 04.03.2007, 19:53
 Mie ch這pka to super rzecz . Obecnie mam ch這paka i jestem bardzo szcesliwa . Rada dla Dory : je郵i chcesz go zdobyc to mo瞠sz zastosowa kilka moich patemt闚 ( dzi瘯i nim mia豉m 6 innych ch這pak闚 ) . U鄉iechaj si do niego dop鏦i ci nie zauwa篡 potem stanowczo odwr鵵 wzrok . Kiedy rozmawiacie patrz mu g喚boko w oczy .Ostatnia nie popisuj si przed nim to odstrasza ch這pak闚 !
 dora: 20.01.2007, 14:43
 podoba mi si ch這pak ale inna go podrywa! jak mam go 瞠 tak powiem zauroczy?
 olka: 13.01.2007, 22:33
 wm sumie to racja ale nie zgadzam sie z tym zeby nie miec ch這paka:) mysle ze dziewczyna moze go miec ale wszystko w sumie zalezy od niej:) jesli sama sie bedzie szanowac i wiedziec czego chce a czego nie chce to mysle ze z porzadaniem nie bedzie problem闚. z obu stron:) a jak ch這pak kocha to poczeka:) mozna wtedy zobaczyc czy zalezy mu na dziewczynie czy na obmacywaniu itp.:)
 
(1) [2]


Autor

Tre嗆




[ Powr鏒 ]
 
Daj plusika:
[ Strona g堯wna ]
 Partnerzy medialni:

O stronie... | Og這szenia | Konkurs | Wspom騜 nas | Polityka Prywatno軼i | Reklama | Kontakt

© 2001-2017 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej