Kartki Mi這嗆 Modlitwy Czytelnia 毒鏚e趾o Pomoc Duchowa Relaks Download Czat Opowiadania Pere趾i
Dzienniczek. Mi這sierdzie Bo瞠 w duszy mojej Dzienniczek. Mi這sierdzie Bo瞠 w duszy mojej
安. s. M. Faustyna Kowalska
"Dzienniczek" zawiera osobiste zapiski s. Faustyny, polskiej zakonnicy zmar貫j w 1938 r., wizjonerki i mistyczki, kt鏎ej Jezus zleci przekazanie 鈍iatu or璠zia o Bo篡m mi這sierdziu.... » zobacz wi璚ej
Mi這sierdzie - najlepszy z dar闚

"By mo瞠 najcudowniejsz rzecz w Bogu jest to,
瞠 mo瞠 zapomnie o ludzkich grzechach"
(S. Kierkegaard)

     W sakramencie pojednania do鈍iadczenie mi這sierdzia Bo瞠go jest integralnie zwi您ane z poj璚iem grzechu i 瘸lu za niego. Powierzchowno嗆 prze篡wania samego grzechu i 瘸lu za niego wyra瘸 si tak瞠 w powierzchownym do鈍iadczeniu mi這sierdzia Bo瞠go.

     Istota grzechu nie jest najpierw samo uleganie jakiejkolwiek nami皻no軼i (pysze, chciwo軼i, zmys這wo軼i, nienawi軼i itp.), kt鏎e zwykle rodzi w nas najwi瘯sze zawstydzenie i upokorzenie, ale odwr鏂enie si od mi這軼i Boga jako 廝鏚豉 i ostatecznego celu 篡cia. Uleganie nami皻no軼i jest jedynie marn rekompensata, jaka cz這wiek sam sobie ofiaruje po rezygnacji z fundamentalnego daru, jakim jest mi這嗆 Boga.

     Dla 鈍i皻ych i mistyk闚 mi這嗆 Bo瘸 jest wszystkim. S. Kierkegaard w swoim Dzienniku napisa: "Nihil extra Deum, nihil praeter Deum" - "Nic poza Bogiem, nic opr鏂z Boga". W豉郾ie dlatego 鈍i璚i nie mog zrozumie, jak mo積a lekcewa篡 i odrzuca mi這嗆 Boga. 安. Franciszek z Asy簑 biegaj帷 po ulicach swojego rodzinnego miasteczka ze smutkiem i ze zdziwieniem powtarza: "Mi這嗆 nie jest kochana". Podobnie pisa te Kierkegaard: "Ludzie m闚i, 瞠 nie powinno si trwoni dar闚 Bo篡ch, ale najlepszy ze wszystkich dar闚 Boga, Jego mi這嗆, ten dar, kt鏎y pozwala nazwa Go Ojcem, kt鏎y pozwala Co kocha - jak瞠 my go marnujemy! Ilu my郵i o nim rzetelnie! Straszne! B鏬 w niebie ofiaruje swoj mi這嗆 ka盥emu cz這wiekowi, ale nikt zupe軟ie si o ni nie troszczy".

     Grzech jest "straszny" w豉郾ie dlatego, poniewa cz這wiek podcina nim korzenie swojego w豉snego istnienia, unicestwia w豉sny osobowy byt. "Zap豉t za grzech jest 鄉ier" - powie 鈍. Pawe (Rz 6, 23). 安. Ignacy w 鑿iczeniach duchownych w medytacji o grzechu ka瞠 "spojrze na siebie jak na jak捷 ran i wrz鏚, z kt鏎ego wyp造n窸o tyle grzech闚, tyle niegodziwo軼i i ca造 ten jad tak bardzo wstr皻ny". Te mocne s這wa 安i皻ego nie b璠 przez nas odbierane jako dewocyjna przesada, je郵i zrozumiemy rzeczywiste konsekwencje ludzkiego grzechu.

     W tej perspektywie przebaczenie i mi這sierdzie okazane grzesznikowi przez Boga nie jest jedynie banalnym "darowaniem" zad逝znia, jakie biedak zaci庵n掖 wobec bogacza, kt鏎y maj帷 wszystkiego pod dostatkiem nie dba o jakie marne grosze. Nie jest te "puszczeniem w niepami耩" przykrego incydentu, jaki wydarzy si przez przypadek, lub te wyczyszczeniem brudnej plamy, kt鏎 spowodowali鄉y przez nieostro積o嗆.

     Wszystkie por闚nania i przypowie軼i biblijne m闚i帷e o przebaczeniu Boga s jedynie obrazami, kt鏎e maj nas naprowadza na kontemplacj tajemnicy mi這sierdzia. Kiedy obrazy te traktujemy w spos鏏 dos這wny i materialny, w闚czas one mog nam bardziej przeszkadza ni pomaga.

     Mi這sierdzie jest aktem wielkiej 豉ski Boga wobec grzesznika, jest cudem r闚nym cudowi stworzenia. Grzech dokonuje bowiem takiego spustoszenia, i naprawienie jego skutk闚 wymaga tej samej mocy i tej samej mi這軼i, jak B鏬 zaanga穎wa w sam akt stworzenia. "B鏬 tworzy z niczego - osobliwe, powiadasz. Tak, oczywi軼ie, ale On czyni co bardziej osobliwego - z grzesznik闚 stwarza 鈍i皻ych" (S. Kierkegaard).

     Mi這sierdzie Bo瞠 okazane grzesznikowi jest cudem, kt鏎y przywraca zmar貫go do 篡cia. W przypowie軼i o synu marnotrawnym ojciec m闚i: "B璠ziemy ucztowa i bawi si, poniewa ten m鎩 syn by umar造, a zn闚 o篡; zagin掖, a odnalaz si" (π 15, 23-24). Tylko B鏬 mo瞠 odpuszcza grzechy, poniewa tylko On mo瞠 przywraca 篡cie zmar貫mu.

MIΜSIERDZIE BO浩 OKAZANE GRZESZNIKOWI JEST CUDEM,
KT紑Y PRZYWRACA ZMARΒGO DO 玆CIA.

     By m鏂 prze篡 g喚boko sakrament pojednania, trzeba nam wi璚ej czasu i serca po鈍i璚i kontemplacji mi這sierdzia Bo瞠go ni ogl康aniu w豉snych grzech闚. W grzechu nie ma nic ciekawego. Jest on zawsze 鄉iertelnie nudny. St康 te powierzywszy go z ca陰 szczero軼i, otwarto軼i i zaufaniem Bogu trzeba nam zwr鏂i nasz uwag i serce ku mi這siernemu Ojcu. Je瞠li mimo wszystko nasze serce dale) nas oskar瘸 i pot瘼ia z powodu naszych grzech闚, w闚czas z tym wi瘯szym zapa貫m i oddaniem winni鄉y kontemplowa wi瘯sze od naszego serce Boga (por. 1 J 3, 20).

     Do鈍iadczaj帷 wielkiej bezradno軼i w zrozumieniu zar闚no naszych grzech闚, jak i mi這sierdzia Bo瞠go mo瞠my modli si s這wami 鈍. Siostiy Faustyny: "Jezu, prosz Ci o pot篹ny rozum w rozumieniu rzeczy Bo篡ch i wy窺zych".


o. J霩ef Augustyn SJ



   


O Bo篡m Mi這sierdziu, Ojcu 安i皻ym i 鈍. Faustynie O Bo篡m Mi這sierdziu, Ojcu 安i皻ym i 鈍. Faustynie
Alina Petrowa-Wasilewicz
Zawarte w ksi捫ce 鈍iadectwa pozwol czytelnikowi powr鏂i do niezwyk造ch wydarze pielgrzymki Jana Paw豉 II do Polski, a zw豉szcza Aktu zawierzenia 鈍iata Bo瞠mu Mi這sierdziu... » zobacz wi璚ej

Wasze komentarze:
 kacperek: 28.01.2009, 19:07
 Dzi瘯i temu zrobi貫m notatk do lekcji z religi. PS: Dobra stronka.
 
(1)


Autor

Tre嗆




[ Powr鏒 ]
[ Strona g堯wna ]
 Partnerzy medialni:

O stronie... | Og這szenia | Konkurs | Wspom騜 nas | Polityka Prywatno軼i | Reklama | Kontakt

© 2001-2017 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej