Kartki Mi這嗆 Modlitwy Czytelnia 毒鏚e趾o Pomoc Duchowa Relaks Download Czat Opowiadania Pere趾i
Dzienniczek. Mi這sierdzie Bo瞠 w duszy mojej Dzienniczek. Mi這sierdzie Bo瞠 w duszy mojej
安. s. M. Faustyna Kowalska
"Dzienniczek" zawiera osobiste zapiski s. Faustyny, polskiej zakonnicy zmar貫j w 1938 r., wizjonerki i mistyczki, kt鏎ej Jezus zleci przekazanie 鈍iatu or璠zia o Bo篡m mi這sierdziu.... » zobacz wi璚ej
安iadek mi這sierdzia

     "Przychodzi貫m tutaj zw豉szcza w czasie okupacji, gdy pracowa貫m w pobliskim Solvayu. Do dzisiaj pami皻am t drog, kt鏎a prowadzi豉 z Borku Fa喚ckiego na D瑿niki, kt鏎 odbywa貫m codziennie przychodz帷 na r騜ne zmiany w pracy, przychodz帷 w drewnianych butach. Takie si wtedy nosi這. Jak mo積a by這 sobie wyobrazi, 瞠 ten cz這wiek w drewniakach kiedy b璠zie konsekrowa Bazylik Mi這sierdzia Bo瞠go w krakowskich ζgiewnikach?" - powiedzia w 2002 r. Jan Pawe II, nawi您uj帷 do swojej wojennej przesz這軼i. Dzi mo瞠my powiedzie, 瞠 w 安i皻o Mi這sierdzia Bo瞠go 2005 r. ten cz這wiek w drewniakach pomaszerowa prosto w ramiona mi這siernego Boga.

     Narodziny dla nieba Ojca 安i皻ego wypadaj w roku, w kt鏎ym szczeg鏊nie zg喚biamy tajemnic Eucharystii, uobecniaj帷ej dzie這 mi這sierdzia, dokonane przez krzy i zmartwychwstanie Chrystusa. Tego roku obchodzimy tak瞠 100-lecie urodzin 鈍. Faustyny. To w豉郾ie na gruncie or璠zia przekazanego przez Jezusa skromnej zakonnicy wyr鏀 kult, kt鏎y na kra鎍e ziemi zani鏀 Jan Pawe II. Przypomnijmy Jego 鈍iadectwo: "Or璠zie mi這sierdzia Bo瞠go zawsze by這 mi bliskie i drogie. Historia jakby wpisa豉 to or璠zie w tragiczne do鈍iadczenia drugiej wojny 鈍iatowej. W tych trudnych latach by這 ono szczeg鏊nym oparciem i niewyczerpanym 廝鏚貫m nadziei nie tylko dla krakowian, ale dla ca貫go narodu. By這 to i moje osobiste do鈍iadczenie, kt鏎e zabra貫m ze sob na Stolic Piotrow i kt鏎e niejako kszta速uje obraz tego pontyfikatu" (ζgiewniki, 07.06.1997). Jan Pawe II realizowa mi這sierdzie w duchu Jezusowego nakazu skierowanego do 鈍. Faustyny: "C鏎ko moja, je瞠li przez ciebie 膨dam od ludzi czci dla mojego mi這sierdzia, to ty powinna si pierwsza odznacza t ufno軼i w mi這sierdzie moje. 秧dam od ciebie uczynk闚 mi這sierdzia, kt鏎e maj wyp造wa z mi這軼i ku mnie. Mi這sierdzie masz okazywa zawsze i wsz璠zie bli幡im, nie mo瞠sz si od tego usun望 ani wym闚i, ani uniewinni. Podaj ci trzy sposoby czynienia mi這sierdzia bli幡im: pierwszy - czyn, drugi - s這wo, trzeci - modlitwa; w tych trzech stopniach zawiera si pe軟ia mi這sierdzia i jest niezbitym dowodem mi這軼i ku Mnie. W ten spos鏏 dusza wys豉wia i oddaje cz窷 mi這sierdziu mojemu (Dz 742).

B鏬 bogaty w mi這sierdzie

     Ojciec 安i皻y niestrudzenie g這si or璠zie mi這sierdzia wszystkim wiernym i ludziom dobrej woli. Ramy tego szczeg鏊nego wyznania wiary wyznaczy造 s這wa: "B鏬 bogaty w mi這sierdzie". Pod takim tytu貫m ukaza豉 si na progu pontyfikatu druga encyklika Jana Paw豉 II, pod takim te has貫m up造n窸a Jego ostatnia pielgrzymka do Ojczyzny. Jak prawd zawiera w sobie to raduj帷e nas stwierdzenie? "To has這 - t逝maczy Papie w homilii na krakowskich B這niach - jest niejako streszczeniem ca貫j prawdy o tej mi這軼i Boga do cz這wieka, kt鏎a przynios豉 ludzko軼i odkupienie. B鏬, b璠帷 bogaty w mi這sierdzie, przez wielk sw mi這嗆, jak nas umi這wa, i to nas, umar造ch na skutek wyst瘼k闚, razem z Chrystusem przywr鏂i do 篡cia (Ef 2, 4-5). Pe軟ia tej mi這軼i objawi豉 si w ofierze Krzy瘸. Nikt bowiem nie ma wi瘯szej mi這軼i od tej, gdy kto 篡cie swoje oddaje za przyjaci馧 swoich (J 15, 13). Taka jest miara mi這siernej mi這軼i! Taka jest miara mi這sierdzia Bo瞠go!". Mi這sierdzie jest niejako odpowiedzi Boga na z這 obecne w 鈍iecie. "To krzepi帷e or璠zie - m闚i Jan Pawe II - jest skierowane przede wszystkim do cz這wieka, kt鏎y udr璚zony jakim szczeg鏊nie bolesnym do鈍iadczeniem albo przygnieciony ci篹arem pope軟ionych grzech闚 utraci wszelk nadziej w 篡ciu i sk這nny jest ulec pokusie rozpaczy. Takiemu cz這wiekowi ukazuje si 豉godne oblicze Chrystusa, a promienie wychodz帷e z Jego Serca padaj na niego, o鈍iecaj go i rozpalaj, wskazuj drog i nape軟iaj nadziej. Jak瞠 wielu sercom przynios這 otuch wezwanie Jezu, ufam Tobie, kt鏎e podpowiedzia豉 nam Opatrzno嗆 za po鈔ednictwem Siostry Faustyny! Ten prosty akt zawierzenia Jezusowi przebija najg瘰tsze chmury i sprawia, 瞠 promie 鈍iat豉 przenika do 篡cia ka盥ego cz這wieka. Jezu, ufam Tobie" (Rzym, 30.04.2000).

     Or璠zie mi這sierdzia zosta這 objawione 鈍. Faustynie w przededniu II wojny 鈍iatowej, by wszystkim do鈍iadczaj帷ym okrucie雟twa system闚 totalitarnych wskaza na 廝鏚這 ukojenia i nadziei, jakie jest w odwiecznym mi這sierdziu Boga. "Jakby Chrystus chcia m闚i za jej [鈍. Faustyny] po鈔ednictwem: Z這 nie odnosi ostatecznego zwyci瘰twa!. Tajemnica paschalna potwierdza, 瞠 ostatecznie zwyci瘰kie jest dobro; 瞠 篡cie odnosi zwyci瘰two nad 鄉ierci; 瞠 nad nienawi軼i tryumfuje mi這嗆" (Pami耩 i to窺amo嗆, 10). Ojciec 安i皻y wiedzia, 瞠 prawda o mi這siernej mi這軼i Boga nie wyczerpuje si w do鈍iadczeniach XX wieku. Tak瞠 dzi do g這su dochodzi z這 w swoich wielorakich przejawach, i dlatego to przes豉nie jest nam, i przysz造m pokoleniom, nadal tak bardzo potrzebne. "Jak bardzo dzisiejszy 鈍iat potrzebuje Bo瞠go mi這sierdzia!" - wo豉 na progu trzeciego tysi帷lecia Papie - "Na wszystkich kontynentach z g喚bin ludzkiego cierpienia zdaje si wznosi wo豉nie o mi這sierdzie. Tam, gdzie panuje nienawi嗆, ch耩 odwetu, gdzie wojna przynosi b鏊 i 鄉ier niewinnych, potrzeba 豉ski mi這sierdzia, kt鏎a koi ludzkie umys造 i serca, i rodzi pok鎩. Gdzie brak szacunku dla 篡cia i godno軼i cz這wieka, potrzeba mi這siernej mi這軼i Boga, w kt鏎ej 鈍ietle ods豉nia si niewypowiedziana warto嗆 ka盥ego ludzkiego istnienia. Potrzeba mi這sierdzia, aby wszelka niesprawiedliwo嗆 na 鈍iecie znalaz豉 kres w blasku prawdy" (ζgiewniki, 17.08.2002).

     Jan Pawe II wiedzia, 瞠 wezwanie do g這szenia 鈍iatu mi這siernej mi這軼i Boga nie wyczerpuje si tylko w s這wie. "Ko軼i馧 篡je swoim autentycznym 篡ciem, kiedy wyznaje i g這si mi這sierdzie - najwspanialszy przymiot Stw鏎cy i Odkupiciela - i kiedy ludzi przybli瘸 do Zbawicielowych zdroj闚 mi這sierdzia, kt鏎ych jest depozytariuszem i szafarzem. Ogromne znaczenie ma w tej dziedzinie sta貫 rozwa瘸nie s這wa Bo瞠go, a nade wszystko 鈍iadome i dojrza貫 uczestnictwo w Eucharystii oraz w sakramencie pokuty i pojednania" (Dives in misericordia, 13).

Potrzeba "wyobra幡i mi這sierdzia"

     W 2002 r. na krakowskich B這niach Jan Pawe II zach璚a nas, by鄉y przekuli do鈍iadczenie mi這sierdzia Bo瞠go na czyn. Nawi您uj帷 do s堯w z Dives in misericordia: «Cz這wiek dociera do mi這siernej mi這軼i Boga, do Jego mi這sierdzia o tyle, o ile sam przemienia si wewn皻rznie w duchu podobnej mi這軼i w stosunku do bli幡ich», zwraca si do Rodak闚: "Oby鄉y na tej drodze odkrywali coraz pe軟iej tajemnic mi這sierdzia Bo瞠go i 篡li ni na co dzie! W obliczu wsp馧czesnych form ub鏀twa, kt鏎ych jak wiem nie brakuje w naszym kraju, potrzebna jest dzi - jak to okre郵i貫m w li軼ie Novo millennio ineunte - »wyobra幡ia mi這sierdzia» w duchu solidarno軼i z bli幡imi, dzi瘯i kt鏎ej pomoc b璠zie «鈍iadectwem braterskiej wsp鏊noty d鏏r». Niech tej «wyobra幡i» nie zabraknie mieszka鎍om Krakowa i ca貫j naszej Ojczyzny. Niech wyznacza duszpasterski program Ko軼io豉 w Polsce. Niech or璠zie o Bo篡m mi這sierdziu zawsze znajduje odbicie w dzie豉ch mi這sierdzia ludzi. Trzeba spojrzenia mi這軼i, aby dostrzec obok siebie brata, kt鏎y wraz z utrat pracy, dachu nad g這w, mo磧iwo軼i godnego utrzymania rodziny, wykszta販enia dzieci doznaje poczucia opuszczenia, zagubienia i beznadziei. Potrzeba «wyobra幡i mi這sierdzia», aby przyj嗆 z pomoc dziecku zaniedbanemu duchowo i materialnie; aby nie odwraca si od ch這pca czy dziewczyny, kt鏎zy zagubili si w 鈍iecie r騜norakich uzale積ie lub przest瘼stwa; aby nie嗆 rad, pocieszenie, duchowe i moralne wsparcie tym, kt鏎zy podejmuj wewn皻rzn walk ze z貫m. Potrzeba tej wyobra幡i mi這sierdzia wsz璠zie tam, gdzie ludzie w potrzebie wo豉j do Ojca mi這sierdzia: «Chleba naszego powszedniego daj nam dzisiaj. Oby dzi瘯i bratniej mi這軼i tego chleba nikomu nie brakowa這! «B這gos豉wieni mi這sierni, albowiem oni mi這sierdzia dost徙i» (Mt 5, 7)" (Krak闚, 18.08.2002).

     Ojciec 安i皻y nie tylko m闚i nam o tym, aby鄉y "korzystaj帷 z daru mi這siernej mi這軼i Boga, sami z dnia na dzie oddawali 篡cie, czyni帷 mi這sierdzie wobec braci", ale sam by pierwszym s逝g tego przes豉nia. Przychodzi jako aposto mi這sierdzia "w najg喚bszym i najbardziej wzruszaj帷ym aspekcie mi這軼i: w gotowo軼i do zaspokojenia wszelkich potrzeb, a zw豉szcza jej bezgraniczn zdolno軼i przebaczania" (por. Rzym, 30.04.2000). Byli鄉y 鈍iadkami wielu odcieni mi這sierdzia Jana Paw豉 II: od stawania w obronie 篡cia ludzkiego, poprzez niestrudzone nawo造wania do pokoju i ludzkiej solidarno軼i, do stawiana drogowskaz闚 m這dym, umacniania rodzin, jednoczenia si z samotnymi i cierpi帷ymi. By wsz璠zie tam, gdzie wzywa造 go potrzeby, tych "kt鏎zy si 幢e maj" (Mt 9, 12). R騜nymi drogami dociera do ich serc, bezpo鈔ednio - w osobistych spotkaniach, a gdy by這 to niemo磧iwe, to s這wem, a zw豉szcza modlitw. Swoj pos逝g mi這sierdzia spe軟i tak瞠 wobec Ali Agcy, ucz帷 nas tym samym, 瞠 "przebaczy to znaczy odwo豉 si do dobra, kt鏎e jest wi瘯sze od jakiegokolwiek z豉" (Pami耩 i to窺amo嗆, 3).

     Nie mo瞠my te zapomnie o innym czynie mi這sierdzia, jaki dokona si 30 kwietnia 2000 r. Tego dnia Papie przyni鏀 鈍iatu or璠zie mi這sierdzia poprzez szczeg鏊ne znaki: kanonizacji s. Faustyny i ustanowienia 安i皻a Mi這sierdzia Bo瞠go.

Tobie zawierzamy dzi losy 鈍iata i ka盥ego cz這wieka

     "W 瘸dnym czasie, w 瘸dnym okresie dziej闚 - a zw豉szcza w okresie tak prze這mowym jak nasz - Ko軼i馧 nie mo瞠 zapomnie o modlitwie, kt鏎a jest wo豉niem o mi這sierdzie Boga wobec wielorakiego z豉, jakie ci捫y nad ludzko軼i, i jakie jej zagra瘸. [...] Im bardziej 鈍iadomo嗆 ludzka, ulegaj帷 sekularyzacji, traci poczucie sensu samego s這wa "mi這sierdzie" - im bardziej oddala si od tajemnicy mi這sierdzia - tym bardziej Ko軼i馧 ma prawo i obowi您ek odwo造wa si do Boga mi這sierdzia "wo豉niem wielkim" (Dives in misericordia, 15). Takim "wo豉niem wielkim", mo瞠 nawet najwi瘯szym, by akt zawierzenia 鈍iata Mi這sierdziu Bo瞠mu, dokonany przez Jana Paw豉 II w sanktuarium w ζgiewnikach 17 sierpnia 2002 r. Dwa dni p騧niej Ojciec 安i皻y odda troski ka盥ego cz這wieka sercu Matki Mi這sierdzia, podczas nawiedzin kalwaryjskiego sanktuarium. Papieska modlitwa nie wyczerpywa豉 si tylko w tym czasie i miejscu. Codziennie powierza mi這sierdziu Bo瞠mu Ko軼i馧 i ca陰 ludzko嗆. Na progu 鄉ierci w przes豉niu napisanym na 安i皻o Mi這sierdzia Bo瞠go napisa m.in.: "Pragn ponownie zawierzy tej mi這軼i Ko軼i馧 i 鈍iat, wszystkich ludzi na ca造m okr璕u ziemi, a tak瞠 siebie samego w mojej s豉bo軼i". O modlitw w Swojej intencji prosi tak瞠 w testamencie: "Wszystkim dzi瘯uj. Wszystkich prosz o przebaczenie. Prosz tak瞠 o modlitw, aby mi這sierdzie Bo瞠 okaza這 si wi瘯sze od mojej s豉bo軼i i niegodno軼i". Podobnie pro軸 o wsparcie modlitewne ko鎍zy豉 si ostatnia homilia wyg這szona przez Ojca 安i皻ego w Ojczy幡ie: "Kiedy nawiedza貫m to sanktuarium w roku 1979, prosi貫m, aby軼ie si za mnie tu modlili, za 篡cia mojego i po 鄉ierci. Dzi dzi瘯uj wam i wszystkim kalwaryjskim pielgrzymom za te modlitwy, za duchowe wsparcie, jakiego nieustannie doznaj. I nadal prosz: nie ustawajcie w tej modlitwie - raz jeszcze powtarzam - za 篡cia mojego i po 鄉ierci. Ja za, jak zawsze, b璠 odwzajemnia t wasza 篡czliwo嗆 polecaj帷 wszystkich Mi這siernemu Chrystusowi i Jego Matce" (Kalwaria Zebrzydowska, 19.08.2002).

Ojcze 安i皻y, Ca造m 篡ciem wy酥iewywa貫 hymn ku czci Mi這sierdzia Bo瞠go, "Mi這軼i, kt鏎a jest pot篹niejsza od 鄉ierci, pot篹niejsza od grzechu i z豉 ka盥ego, Mi這軼i, kt鏎a d德iga cz這wieka z najwi瘯szych upadk闚 i wyzwala z najwi瘯szych zagro瞠", Pom騜 nam do鈍iadcza g喚bi tej mi這軼i i wyra瘸 j w s這wie, czynie i modlitwie. B康 naszym przewodnikiem na drodze g這szenia or璠zia mi這sierdzia Usposabiaj dusz i cia這 do obfitego czerpania ze zdroj闚 mi這sierdzia w sakramentach, Kszta速uj w nas "wyobra幡i mi這sierdzia", by鄉y wielkodusznie odpowiadali na potrzeby naszych bli幡ich, Wypraszaj nam lask ufnego powierzania si Mi這sierdziu Bo瞠mu na modlitwie. Wraz ze 鈍. Faustyn, "darem Bo篡m dla naszych czas闚" prowad nas pewnie ku Bogu, "bogatemu w mi這sierdzie".


Maria Zboralska


Publikacja za zgod redakcji

nr 3-2004


Faustyna znaczy szcz窷liwa Faustyna znaczy szcz窷liwa
Ks. Mieczys豉w Mali雟ki
Najwi瘯sz zalet tej znakomitej ksi捫ki jest to, 瞠 ukazuje ona prostot i g喚bi prawdy, kt鏎 g這si Siostra Faustyna... » zobacz wi璚ej


   


Wasze komentarze:
 cz這wiek: 15.09.2010, 21:40
 Jeszcze kilka lat temu ,nie wiedzia豉m co to jest Bo瞠 mi這sierdzie ,nie zna豉m koronki do Bo瞠go mi這sierdzia ,mimo 瞠 my郵a豉m 瞠 jestem katoliczk,bardzo daleko by豉m od najwspanialszej Mi這軼i 鈍iata ,wystarczy tylko jeden promie a moje 篡cie ca趾owicie si odmieni這 ,niema ju w moim 篡ciu w徠pliwo軼i w istnienie Jezusa mam dowody tak prawdziwe 瞠 nikt i nic nie jest w stanie powiedzie 瞠 Jezus nie istnieje i cho熲y wysz這 to z najm康rzejszych ust tego 鈍iata ,nigdy nie zmieni mojego zdania i zawsze b璠 broni najprawdziwszej prawdy 鈍iata,bo Jezus to prawda kt鏎ej nie naucz nas w szkole,nie poka膨 w telewizji ,jedyne miejsce w kt鏎ym mo瞠my spotka Jezusa to nasze serce pe軟e bole軼i i smutku,to nasze 篡cie nie raz tak trudne ,to te wszystkie dni bez nadziei i bez sensu,dla nas tak smutne i przegrane a dla Jezusa ukochane poniewa w jego stron cz瘰to nasze serca s skierowane
 Karina: 19.08.2007, 16:55
 Opatrznosci Boza - Blagam o cud w szybkim pozytywnym rozpatrzeniu mojej urzedowej sprawy. Dzieki ktorej bede mogla pomoc moim najblizszym. Tak bardzo ich kocham, bo w kazdym potrzebujacym jestes Ty Boze. Pomoz mi im pomoc, bo bez Ciebie nie jestem w stanie tego rozwiazac. Bez Twojego cudownego dotkniecia promieniem ktore wychodzi z Twojego Serca nie jestem w stanie tego pozytywnie przejscie. Boze niech Twoj promien dotknie mojej duszy i sprawi cud. W dniu 14.06.2007 wyslalam prosbe do Milosierdzia Bozego o pomoc. Dzis 19 sierpnia 2007 otrzymalam wiadomosc ze sprawa sie w niecodzienny sposob przesunela tak szybko ze to bylo nie do przewidzenia. Bo sie modlimy cala rodzina do Milosierdzia Bozego ktore jest nieskonczenie milosierne wielkie i oplywajace cudem. Milosierdzie Boze oddaje Ci siebie i moja cala rodzine cale moje zycie wszystko to kim jestem i jaki jestem. Ty jestes jedynym kierunwskazem w moim zyciu. To jest swiadectwo czesciowego cudu ale jak otrzymam cud od Milosierdzia Bozego bede glosic go calemu swiatu do konca moich dni na tej swietej ziemi
 
(1)


Autor

Tre嗆




[ Powr鏒 ]
[ Strona g堯wna ]
 Partnerzy medialni:

O stronie... | Og這szenia | Konkurs | Wspom騜 nas | Polityka Prywatno軼i | Reklama | Kontakt

© 2001-2017 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej