Kartki Mi這嗆 Modlitwy Czytelnia 毒鏚e趾o Pomoc Duchowa Relaks Download Czat Opowiadania Pere趾i
Dzienniczek. Mi這sierdzie Bo瞠 w duszy mojej Dzienniczek. Mi這sierdzie Bo瞠 w duszy mojej
安. s. M. Faustyna Kowalska
"Dzienniczek" zawiera osobiste zapiski s. Faustyny, polskiej zakonnicy zmar貫j w 1938 r., wizjonerki i mistyczki, kt鏎ej Jezus zleci przekazanie 鈍iatu or璠zia o Bo篡m mi這sierdziu.... » zobacz wi璚ej
Nie zapominajcie o sakramencie pojednania

     "To w豉郾ie nade wszystko w konfesjonale objawia si mi這sierdzie Bo瞠" - pisa w jednym z "List闚 do kap豉n闚" Ojciec 安i皻y. W sakramencie pojednania mi這sierny ojciec wychodzi na spotkanie marnotrawnego syna.

     Ojciec Tomasz Roztworowski SJ, wspominaj帷 wakacje z Karolem Wojty陰, pisze: "Uderzy mnie (...) nast瘼uj帷y fakt - po porannej Mszy 鈍. jedna z uczestniczek kajak闚, prosi豉 o spowied. Patrzy貫m z daleka na sprawowany przez Wujka sakrament pojednania. Po sko鎍zonej spowiedzi poca這wa on j w czo這, jak czyni ojciec chc帷 okaza dziecku czu這嗆 i szacunek" (Zapis drogi, s. 201). Jan Pawe II pokazywa swoim przyk豉dem i uczy nas w swoich pismach, by鄉y spowied zawsze 陰czyli z tajemnic mi這sierdzia Bo瞠go. Tylko wtedy mo瞠my ustrzec si od pokus i l瘯闚, jakie mog si w nas rodzi w zwi您ku z tym sakramentem. Tylko wtedy w kap豉nie zobaczymy mi這siernego ojca, kt鏎y wychodzi nam na spotkanie i przygarnia nas do serca; tylko wtedy bez niepokoju przejd nam przez usta s這wa: "Ojcze, zgrzeszy貫m przeciw Tobie"; tylko wtedy konfesjona b璠zie 鈍iadkiem rado軼i ojca, kt鏎y nak豉da nam najlepsz sukni, daje pier軼ie na r瘯, sanda造 na nogi i wyprawia uczt na nasz cze嗆, bo "byli鄉y umarli a zn闚 o篡li鄉y, zagin瘭i鄉y, a odnale幢i鄉y si". To jest istota mi這sierdzia, to jest istota spowiedzi, zdaje si m闚i Ojciec 安i皻y nawi您uj帷 do przypowie軼i o synu marnotrawnym (por. π 15, 11-32) w dw鏂h dokumentach: w encyklice o Bo篡m mi這sierdziu (Dives in misericordia) oraz w adhortacji apostolskiej o sakramencie pojednania (Reconciliatio etpaenitentia). W duchu tych tekst闚 chcemy przygotowa si do spowiedzi.

     Podobnie, jak syn marnotrawny na pocz徠ku naszej drogi pokuty, musimy u鈍iadomi sobie, 瞠 oddalili鄉y si od ojca, zgrzeszyli鄉y. Spogl康amy na swoje wn皻rze dokonuj帷 rachunku sumienia. Do tablicy przykaza Bo篡ch przyk豉damy swoje my郵i, czyny. Badamy w czym zawiedli鄉y, czego zaniedbali鄉y. Pomocne w tym czytaniu sumienia s r騜nego rodzaje poradniki rachunku sumienia, np. dla dzieci, m這dzie篡, ma鹵onk闚, doros造ch, kt鏎e drog nakre郵on przez Boga w Dekalogu i Ewangelii przek豉daj na j瞛yk konkretnych pyta. Odpowiadaj帷 w szczero軼i na postawione pytania, dobrze wype軟imy pierwszy warunek dobrej spowiedzi.

     Rachunek sumienia pozwala nam rozpozna, 瞠 tak, jak syn marnotrawny otrzyma od ojca maj徠ek i roztrwoni go, tak i my roztrwonili鄉y dary Bo瞠. 安iadomo嗆 pope軟ionego z豉 i zaniedbanego dobra prowadzi nas do 瘸lu za grzechy. To w nim aktem woli zdecydowanie odrzucamy drog, kt鏎a nie wiedzie do Boga, a na kt鏎 przez grzeszne czyny i my郵i zeszli鄉y. Je郵i, pomimo odprawionego rachunku sumienie, nasze serce jest zatwardzia貫 i nie kieruje si w stron skruchy, tym bardziej winni鄉y do這篡 stara, by ten 瘸l wybrzmia z naszego wn皻rza. Pomocn rad daje w tym wzgl璠zie 鈍. Faustyna: "Przy ka盥ej spowiedzi wspomn na m瘯 Pana Jezusa, i w tym obudz skruch serca. O ile to mo磧iwe za 豉sk Bo膨 - zawsze si 獞iczy w 瘸lu doskona造m. Na t skruch po鈍i璚 wi瘯sz chwil czasu" (Dz 225).

     Zdecydowane odrzucenie grzech闚 wi捫e si z pragnieniem niegrzeszenia na przysz這嗆 z mi這軼i do Boga. Jako chrze軼ijanie jeste鄉y wezwani by by dzie熤i 鈍iat這軼i i na to powo豉nie chcemy odpowiedzie poprzez decyzj o odwr鏂eniu si od ciemno軼i grzechu. Mocne postanowienie poprawy, wyra瘸j帷e wol ca趾owitego zerwania ze z貫m musimy przeku na j瞛yk konkretnych postanowie. Koncentrujemy si na jednym lub kilku grzechach, z kt鏎ymi chcemy w spos鏏 szczeg鏊ny walczy po spowiedzi. W ten spos鏏 wst瘼ujemy na drog nawr鏂enia, drog kt鏎a przyprowadza cz這wieka do Boga, jak syna marnotrawnego do ojca.

     Tak przysposobieni duchowo kierujemy si ku kratom konfesjona逝, by w szczerej spowiedzi "zawierzy siebie samego, pomimo grzechu, mi這sierdziu, kt鏎e przebacza". Ws逝chajmy si w rady Pana Jezusa udzielone 鈍. Faustynie: "Pragn powiedzie trzy s這wa do duszy, kt鏎a pragnie stanowczo d捫y do 鈍i皻o軼i i odnosi owoc, czyli po篡tek ze spowiedzi. Pierwsze, ca趾owita szczero嗆 i otwarto嗆. Naj鈍i皻szy i najm康rzejszy spowiednik nie mo瞠 gwa速em wla w dusz tego, co pragnie, je瞠li dusza nie b璠zie szczera i otwarta. Dusza nieszczera, skryta, nara瘸 si na wielkie niebezpiecze雟two w 篡ciu duchowym i sam Pan Jezus nie udziela si takiej duszy w spos鏏 wy窺zy, bo wie, 瞠 ona nie odnios豉by korzy軼i z takich 豉sk szczeg鏊nych. Drugie s這wo - pokora. Dusza nie korzysta nale篡cie z sakramentu spowiedzi, je瞠li nie jest pokorna. Pycha dusz utrzymuje w ciemno軼i. Ona nie wie i nie chce dok豉dnie wnikn望 w g陰b swej n璠zy, maskuje si i unika wszystkiego, co by j uleczy mia這. Trzecie s這wo - to pos逝sze雟two. Dusza niepos逝szna nie odniesie 瘸dnego zwyci瘰twa, chocia瘺y j sam Pan Jezus bezpo鈔ednio spowiada. Spowiednik najdo鈍iadcze雟zy nic takiej duszy nie pomo瞠. Na wielkie nieszcz窷cia nara瘸 si dusza niepos逝szna i nic nie post徙i w d skona這軼i, i nie da rady w 篡ciu duchowym. B鏬 najhojniej obsypuje dusz 豉skami, ale dusz pos逝szn" (Dz 113). W momencie absolucji ka盥y grzech zostaje odpuszczony i zg豉dzony poprzez dzia豉nie Zbawiciela. Sakramentalna 豉ska rozgrzeszenia objawia mi這sierdzie Boga, czyli prawd o "mi這軼i, kt鏎a jest pot篹niejsza od 鄉ierci, pot篹niejsza od grzechu i z豉 ka盥ego, mi這軼i, kt鏎a d德iga cz這wieka z najwi瘯szych upadk闚 i wyzwala z najwi瘯szych zagro瞠". Jest poca逝nkiem mi這siernego ojca, kt鏎y wita marnotrawnego syna.

     Sakrament pojednania wie鎍zy zado嗆uczynienie. Jest ono wyrazem w陰czenia naszego umartwienia, w m瘯 Chrystusa, kt鏎y przez ofiar krzy瘸 wys逝篡 nam przebaczenie. Ojciec 安i皻y zach璚a, by鄉y nie sprowadzali zado嗆uczynienia wy陰cznie do odmawiania pewnych modlitw, ale by obejmowa這 ono akty czci Bo瞠j, uczynki mi這軼i, mi這sierdzia i wynagrodzenia. Zado嗆uczynienie wyra瘸 nasze zaanga穎wanie, by rozpocz望 nowe 篡cie.

     Pilnujmy, by鄉y na spotkanie z mi這siernym Bogiem w sakramencie pojednania przychodzili co miesi帷. A je郵i obci捫ymy sumienie grzechem ci篹kim, to nie zwlekajmy z jego wyznaniem, ale od razu skierujmy si do konfesjona逝. B鏬 czeka tam na nas. "Powiedz duszom - m闚i Pan Jezus do 鈍. Faustyny - gdzie maj szuka pociech, to jest w trybunale mi這sierdzia; tam s najwi瘯sze cuda, kt鏎e si nieustannie powtarzaj. Aby zyska ten cud, nie trzeba odprawia dalekiej pielgrzymki ani te sk豉da jakich zewn皻rznych obrz璠闚, ale wystarczy przyst徙i do st鏕 zast瘼cy mojego z wiar i powiedzie mu n璠z swoj, a cud mi這sierdzia Bo瞠go oka瞠 si w ca貫j pe軟i. Cho熲y dusza by豉 jak trup rozk豉daj帷a si i cho熲y po ludzku ju nie by這 wskrzeszenia, i wszystko ju stracone - nie tak jest po Bo瞠mu, cud mi這sierdzia Bo瞠go wskrzesza t dusz w ca貫j pe軟i. O biedni, kt鏎zy nie korzystaj z tego cudu mi這sierdzia Bo瞠go; na darmo b璠ziecie wo豉, ale b璠zie za p騧no" (Dz 1448). A Jan Pawe II dodaje: "Je瞠li chcecie si dowiedzie, czym jest wewn皻rzne wyzwolenie i prawdziwa rado嗆, nie zapominajcie o sakramencie pojednania. W nim kryje si tajemnica ci庵貫j m這do軼i duchowej" (Kowno, 06.09.1993).


Maria Zboralska


Publikacja za zgod redakcji

nr 3-2004


安i皻ej Faustyny rozmowy z Bogiem 安i皻ej Faustyny rozmowy z Bogiem
Piotr Szweda MS
Teksty modlitw, medytacji i rozwa瘸 r騜a鎍owych i Drogi Krzy穎wej zosta造 oparte przede wszystkim na s這wach Aposto趾i Mi這sierdzia Bo瞠go, kt鏎ej modlitwy-rozmowy z Bogiem, powinny nas zainspirowa do wielkodusznego zanurzenia si w misterium Boga pe軟ego mi這sierdzia... » zobacz wi璚ej


   


Wasze komentarze:
 Marek: 21.01.2013, 20:18
 Panie Jezu prosz jak b璠 przyst瘼owa do sakrament闚 pokuty zebym pami皻a ze to Ty sam na Mnie czekasz Swoim Mi這sierdziem.Jezu ufam Tobie
 Wiesia: 13.07.2007, 19:10
 jak瞠 ludzie zapominaj o pojednaniu fa連zywie przyst瘼uj do sakramentu pokuty.Rodzina mojego ojca 篡je w zak豉maniui fa連zywej pobo積o軼i.W chwilach trudnych zawsze jestem sama chocia rodzina jest wielka jak dynastia.moj najwi瘯sz podpor w 篡ciu jest Matka Bo瘸 i jej zawierzy豉m ca貫 swoje 篡cie i los moich dzieci.Mi逝j Ci nade wszystko Matko Moja.......
 
(1)


Autor

Tre嗆




[ Powr鏒 ]
[ Strona g堯wna ]
 Partnerzy medialni:

O stronie... | Og這szenia | Konkurs | Wspom騜 nas | Polityka Prywatno軼i | Reklama | Kontakt

© 2001-2017 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej