Kartki Mi這嗆 Modlitwy Czytelnia 毒鏚e趾o Pomoc Duchowa Relaks Download Czat Opowiadania Pere趾i
Dzienniczek. Mi這sierdzie Bo瞠 w duszy mojej Dzienniczek. Mi這sierdzie Bo瞠 w duszy mojej
安. s. M. Faustyna Kowalska
"Dzienniczek" zawiera osobiste zapiski s. Faustyny, polskiej zakonnicy zmar貫j w 1938 r., wizjonerki i mistyczki, kt鏎ej Jezus zleci przekazanie 鈍iatu or璠zia o Bo篡m mi這sierdziu.... » zobacz wi璚ej
Promieniowanie ufno軼i na dusze

     Mi這sierny Chrystus wyra幡ie domaga si od siostry Faustyny tego, aby ca貫 jej post瘼owanie wobec bli幡ich nacechowane by這 mi這sierdziem. Pragn掖, aby jej serce by這 odblaskiem Mi這sierdzia Bo瞠go. "Mi這sierdzie masz okazywa zawsze i wsz璠zie bli幡im, nie mo瞠sz si od tego usun望 ani wym闚i, ani uniewinni" (742). Nie ma w徠pliwo軼i, 瞠 s. Faustyna nie by豉 jedyn adresatk tych s堯w. Jezus oczekuje identycznej postawy od ka盥ego z nas : "Ka盥a dusza niech odzwierciedla moje mi這sierdzie". Jednocze郾ie, Jezus okre郵i trzy podstawowe sposoby czynienia mi這sierdzia bli幡im: "Pierwszy - czyn, drugi - s這wo, trzeci - modlitwa; w tych trzech stopniach zawiera si pe軟ia mi這sierdzia i jest niezbitym dowodem mi這軼i ku mnie" (742).

     Wobec tych oczekiwa Jezusa -jaka jest nasza pierwsza reakcja? 安iadczenie mi這sierdzia innym nie jest pierwszym odruchem istot grzesznych, jakimi wszyscy jeste鄉y. Niestety, spu軼izna grzechu pierworodnego wyra瘸 si w sk這nno軼i do egocentryzmu, czyli zagarniania wszystkich i wszystkiego dla siebie. Mi這sierdzie, czyli mi這嗆 do osoby zranionej, niekiedy trudnej i denerwuj帷ej - nie przychodzi sama z siebie. Sami najpierw potrzebujemy uleczenia mi這sierdziem i dobroci, aby m鏂 je 鈍iadczy innym. Poniewa wszyscy jeste鄉y grzesznikami, czyli istotami wewn皻rznie zranionym, wi璚 nasza mi這嗆 wzajemna jest jednocze郾ie mi這sierdziem. Lecz bez osobistego do鈍iadczenia mi這sierdzia Boga nie jeste鄉y w stanie podo豉 powo豉niu do tej mi這軼i. "B康 mi這sierna dla innych, jako ja jestem dla ciebie, a kiedy poczujesz, 瞠 s豉bn twe si造, przychod do 廝鏚豉 mi這sierdzia i krzep dusz swoj, a nie ustaniesz w drodze" (1486). Bez do鈍iadczenia Bo瞠go mi這sierdzia nie mo瞠 by mowy o naszym mi這sierdziu wzajemnym. Dlaczego osobiste do鈍iadczenie jest w tym wzgl璠zie niezb璠ne?

     Warto wzi望 pod uwag stan naszej ludzkie natury. Znowu, z powodu grzechu pierworodnego i jego nast瘼stw, istnieje w nas niedowierzanie wobec mi這軼i Boga. Owocem niedowierzania jest egzystencjalny l瘯 i zagubienie, poczucie przypadkowo軼i i ostatecznej bezsensowno軼i naszego 篡cia. Cz這wiek bez do鈍iadczenia mi這軼i Boga czuje si niczyim, cho熲y otoczony by gromad ludzi. Tego rodzaju l瘯 mo積a oczywi軼ie maskowa na bardzo wiele sposob闚, lecz nie mo積a go uleczy gdzie indziej, jak tylko w Bogu. Jedyne potwierdzenie sensu i warto軼i mojego istnienia kryje si w moim Stworzycielu. Poprzez obcowanie z Nim na modlitwie dokonuje si proces uzdrowienia z podejrzliwo軼i wobec Boga. Coraz bardziej zakorzenia si we mnie przekonanie o niesko鎍zonej warto軼i mojej istoty; czuj bowiem, 瞠 spogl康a na mnie Odwieczna Mi這嗆, kt鏎ej niewypowiedzianie na mnie zale篡. Tego typu wewn皻rzne doznanie nie tylko kompletnie przeobra瘸 nasze spojrzenie na w豉sne 篡cie, lecz pozwala spojrze inaczej na drugich.

     Zaczynamy patrze na innych tak samo, jak B鏬 na nich patrzy, czyli z coraz wi瘯szym mi這sierdziem. Tak wi璚 dzie這 mi這sierdzia posiada sw鎩 pocz徠ek w osobistym spotkaniu z Bogiem, z do鈍iadczeniem Jego mi這sierdzia dla mnie, grzesznika. "Powiedz zbola貫j ludzko軼i, niech si przytuli do mi這siernego Serca mojego, a ja ich nape軟i pokojem" (1074). Modlitwa przed obrazem Jezusa Mi這siernego owocuje w nas coraz g喚bszym przylgni璚iem do mi這siernego Serca Boga.

     Kolejnym etapem po przyj璚iu tego obrazu do naszych dom闚 jest wytrwa這嗆 w modlitwie: codzienna koronka do Mi這sierdzia Bo瞠go (wed逝g mo磧iwo軼i o godz. 1500) oraz przynajmniej cz窷 r騜a鎍a. Modlitwa sama w sobie jest dzie貫m mi這sierdzia oraz 廝鏚貫m natchnie do 鈍iadczenia mi這sierdzia s這wem i czynem. Tak瞠 ufno嗆, kt鏎a niezb璠na jest do otrzymywaniu coraz wi瘯szych dar闚, rodzi si w nas i wzrasta powoli, w miar regularnej modlitwy.

     安iadectwa sk豉dane na temat doznania r騜norodnych 豉sk buduj wiar nas wszystkich i zach璚aj do tym wi瘯szej ufno軼i wobec Jezusa! Jest to forma niezwykle cennego apostolstwa. G這simy w ten spos鏏, 瞠 Chrystus 篡je i dzia豉 po鈔鏚 nas! "Kiedy dusza zbli瘸 si do mnie z ufno軼i - m闚i Jezus - nape軟iam j takim ogromem 豉ski, 瞠 sama w sobie tej 豉ski pomie軼i nie mo瞠, ale promieniuje na inne dusze". Czy ka盥e 鈍iadectwo nie jest dowodem promieniowania ufno軼i na inne dusze?


ks. A. Trojanowski TChr


Publikacja za zgod redakcji

nr 9-10/2000



Jan Pawe II o Mi這sierdziu Bo篡m i 鈍. Faustynie Jan Pawe II o Mi這sierdziu Bo篡m i 鈍. Faustynie
Ks. Piotr Szweda
"Jan Pawe II o Mi這sierdziu Bo篡m i 鈍. Faustynie" to niezwyk豉 propozycja spotkania ze spu軼izn Aposto豉 Mi這sierdzia naszych czas闚, przypominaj帷ego nam, tak jak 鈍. Faustyna Kowalska, 瞠 tylko w Bo篡m Mi這sierdziu cz這wiek znajdzie ukojenie wszelkich l瘯闚 i niepokoj闚 codzienno軼i oraz 鈍iat這 nadziei. ... » zobacz wi璚ej


   


Wasze komentarze:
 +++: 23.04.2014, 21:51
 Pokrzepiaj帷e s這wa (xxx) Miejmy UFNOSC ZAWSZE I WSZEDZIE -TERAZ I NA WIEKI- W BOZE MILOSIERDZIE! JEZU UFAMY TOBIE...
 Andre: 16.11.2010, 21:30
  Jezus do 安. Faustyny: Jestem 鈍i皻y po trzykro i brzydz si najmniejszym grzechem. Nie mog kocha duszy, kt鏎 plami grzech, ale kiedy 瘸逝je, to nie ma granicy dla Mojej hojno軼i, jak mam ku niej. Mi這sierdzie Moje ogarnia j i usprawiedliwia. Mi這sierdziem Swoim 軼igam grzesznik闚 na wszystkich drogach ich i raduje si Serce Moje, gdy oni wracaj do Mnie. Zapominam o goryczach, kt鏎ymi poili Serce Moje, a ciesz si z ich powrotu. Powiedz grzesznikom, 瞠 瘸den nie ujdzie r瘯i Mojej. Je瞠li uciekaj przed mi這siernym Sercem Moim, wpadn w sprawiedliwe r璚e Moje. Powiedz grzesznikom, 瞠 zawsze czekam na nich, ws逝chuj [si獧 w t皻no ich serca, kiedy uderzy dla Mnie. Napisz, 瞠 przemawiam do nich przez wyrzuty sumienia, przez niepowodzenie i cierpienia, przez burze i pioruny, przemawiam przez g這s Ko軼io豉, a je瞠li udaremni wszystkie 豉ski Moje, poczynam si gniewa na nich, zostawiaj帷 ich samym sobie i daj im czego pragn.(Dz 1728)
 xxx: 14.01.2009, 10:39
 b. Micha Sopo熥o (+1975): "Ufno嗆 daje m瘰two i si喚 do wytrwania w najtrudniejszych okoliczno軼iach 篡cia. Dlatego 鈍. Jan Chryzostom nazywa ufno嗆 he軛em, kt鏎y zas豉nia dusz przed pociskami nieprzyjaci馧. Dowodem tego jest Dawid, kt鏎y bez broni wyst徙i przeciwko uzbrojonemu Goliatowi i w imi Boga Najwy窺zego zwyci篹y. Ufno嗆 w Mi這sierdzie Bo瞠 chroni nas przed atakami piek豉. Wszystkie pokusy naj豉twiej zwyci篹amy przez kr鏒ki akt strzelisty, skierowany do Najmi這sierniejszego Chrystusa: "Jezu, ufam Tobie!"(...). Ufno嗆 usuwa smutek i przygn瑿ienie, a wlewa do duszy nadprzyrodzon pociech i rado嗆. (...) Rado嗆 jest jedn z najwi瘯szych potrzeb 篡cia. Czym 鈍iat這 dla ro郵iny, powietrze dla zwierz徠, a woda dla ryby, tym jest rado嗆 dla cz這wieka. (...) Ot騜 ufno嗆 w Mi這sierdzie Bo瞠 jest 廝鏚貫m takiej rado軼i, albowiem podnosi dusz zn瘯an, a krzy 篡cia czyni l瞠jszym i milszym. Dlatego 鈍. Pawe raduje si w鈔鏚 trud闚 apostolskich: "Raduj si w cierpieniach za was"(Kol 1,24). "
 
(1)


Autor

Tre嗆




[ Powr鏒 ]
[ Strona g堯wna ]
 Partnerzy medialni:

O stronie... | Og這szenia | Konkurs | Wspom騜 nas | Polityka Prywatno軼i | Reklama | Kontakt

© 2001-2017 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej