Kartki Mi這嗆 Modlitwy Czytelnia 毒鏚e趾o Pomoc Duchowa Relaks Download Czat Opowiadania Pere趾i
Dzienniczek. Mi這sierdzie Bo瞠 w duszy mojej Dzienniczek. Mi這sierdzie Bo瞠 w duszy mojej
安. s. M. Faustyna Kowalska
"Dzienniczek" zawiera osobiste zapiski s. Faustyny, polskiej zakonnicy zmar貫j w 1938 r., wizjonerki i mistyczki, kt鏎ej Jezus zleci przekazanie 鈍iatu or璠zia o Bo篡m mi這sierdziu.... » zobacz wi璚ej
"Wzrok m鎩 spoczywa na nim"
(Pan Jezus do 鈍. Faustyny)

     B璠帷 spowiednikiem i kierownikiem duchowym 鈍. Faustyny, pom鏬 jej rozpozna misj, ukazan jej w widzeniach i or璠ziach, i wype軟i skierowane do niej 篡czenia Pana Jezusa, by ponie嗆 w 鈍iat prawd o niepoj皻ym mi這sierdziu Boga.

     Dnia 28 wrze郾ia 2008 r. zosta wyniesiony na o速arze ks. Micha Sopo熥o (1888 - 1975), kapelan wojskowy, potem profesor seminarium duchownego w Wilnie, a od 1947 r. w Bia造mstoku, wybitny znawca teologii 篡cia wewn皻rznego i ascetyki, znany przede wszystkim jako aposto mi這sierdzia Bo瞠go. B璠帷 spowiednikiem i kierownikiem duchowym 鈍. Faustyny, pom鏬 jej rozpozna misj ukazan強ej w widzeniach i or璠ziach i wype軟i skierowane do niej 篡czenia Pana Jezusa, by ponie嗆 w 鈍iat prawd o niepoj皻ym mi這sierdziu Boga. W miar post瘼u choroby i zbli瘸j帷ej si 鄉ierci Faustyny przej掖 to zadanie w swoje r璚e. Pomimo niezliczonych trudno軼i, niepowodze i niezrozumienia prowadzi dzie這 dalej.

     Je瞠li dzi nie wyobra瘸my sobie swego 篡cia bez zawierzenia go mi這sierdziu Bo瞠mu, ko軼io豉 bez obrazu Jezu, ufam Tobie i prze篡cia ci篹szych chwil bez koronki do mi這sierdzia Bo瞠go - to jest to dar Ducha 安i皻ego, dzia豉j帷ego przez 鈍. Faustyn i b. Micha豉.

     17 stycznia 1933 r. ks. arcybiskup Romuald Ja豚rzykowski, ordynariusz wile雟ki, powierzy ks. Micha這wi Sopo熯e funkcj zwyczajnego spowiednika si鏀tr ze Zgromadzenia Si鏀tr Matki Bo瞠j Mi這sierdzia, maj帷ego sw鎩 klasztor na Antokolu w Wilnie. 45-letni kap豉n, profesor seminarium, uwa瘸ny ju wtedy za wyj徠kowo uduchowionego i gorliwego teologa i duszpasterza, mia bogate do鈍iadczenie w prowadzeniu dusz pragn帷ych bli窺zej wi瞛i z Bogiem, wi璚 jego nominacja na spowiednika zakonnic by豉 ze wszech miar uzasadniona. Kiedy kilka miesi璚y po obj璚iu przez ksi璠za Sopo熥 funkcji spowiednika, w maju 1933 r., dosz豉 mu jeszcze jedna penitentka, nie wiedzia, 瞠 zaczyna si nowa karta nie tylko jego 篡cia, ale te powo豉nia.

     Podchodz帷 pierwszy raz do konfesjona逝 ks. Sopocki, m這da zakonnica drugiego ch鏎u, kr鏒ko po z這瞠niu 郵ub闚 wieczystych, spojrza豉 na spowiednika z rado軼i i u鄉iechn窸a si, a j 闚 potem nieco upomnia. Z dalszej rozmowy wynik這, 瞠 siostra Faustyna, maj帷a od pi璚iu lat widzenia Pana Jezusa, z Jego s堯w dowiedzia豉 si, 瞠 w豉郾ie on, ks. Sopo熥o, jest wybrany przez Niego na spowiednika wizjonerki: "Oto jest pomoc widzialna dla ciebie na ziemi. On ci dopomo瞠 spe軟i wol moj na ziemi" (Dz. 53).

     Kiedy w kolejnych spowiedziach ks. Sopo熥o pozna bli瞠j duchowe prze篡cia skromnej, niewykszta販onej (nie sko鎍zy豉 nawet szko造 powszechnej) zakonnicy, pe軟i帷ej w klasztorze obowi您ki kucharki i ogrodniczki, stan掖 wobec sytuacji dla siebie zupe軟ie nieoczekiwanej, wprowadzaj帷ej go w 鈍iat wyj徠kowych 豉sk mistycznych, kt鏎e zna dotychczas tylko z pism wielkich mistyk闚 Ko軼io豉. A tu trzeba by這 dora幡ie wzi望 odpowiedzialno嗆 za rozw鎩 duchowy wybranej duszy, nie zniweczy plan闚 Bo篡ch wobec niej, by jej oparciem i kierownikiem, bo tego potrzebuje i pragnie, zw豉szcza 瞠 Pan Jezus stawia - i to z ca陰 moc - wymagania konkretnych dzia豉.

     Nie od razu nast徙i這 pe軟e wzajemne zrozumienie. Dopiero gdy siostra Faustyna otworzy豉 przed nowym spowiednikiem swoj dusz z ca陰 prostot i szczero軼i, niczego nie pomijaj帷, ks. Sopo熥o m鏬 si zorientowa w zadaniu, przed kt鏎ym stoi.

     Nakaza swej penitentce spisywanie wszystkich objawie, kt鏎e otrzymuje; s這wa, kt鏎e wyra幡ie pochodz od Pana Jezusa, maj by podkre郵one, aby odr騜nia造 si od reszty tekstu, b璠帷ego zapisem pobo積ych my郵i przychodz帷ych wizjonerce na modlitwie. Poleci te opisa przebieg widze od samego ich pocz徠ku, tak, jak je pami皻a. Pan Jezus wielokrotnie nakazywa Faustynie bezwzgl璠ne pos逝sze雟two spowiednikom, wi璚 i w wypadku kierownictwa ks. Sopocki skrupulatnie wype軟ia豉 ona jego polecenia. I dzi瘯i temu powsta豉 dokumentacja or璠zia o mi這sierdziu Bo篡m o bezcennym walorze duchowym i teologicznym.

     Ksi康z Sopo熥o zapoznawa si na bie膨co z notatkami Faustyny i analizowa je pod k徠em widzenia zgodno軼i ich tre軼i z Pismem 鈍. i nauk Ko軼io豉. B璠帷 wybitnym znawc teologii i do鈍iadczonym duszpasterzem, podszed do swego zadania z ca陰 umiej皻no軼i i odpowiedzialno軼i.

     Id帷 krok za krokiem za prze篡ciami mistycznymi swej penitentki, a r闚nocze郾ie poznaj帷 jej sumienie, wra磧iwe na ka盥 najmniejsz niedoskona這嗆 w豉sn, doszed do przekonania, 瞠 ma do czynienia z dusz wybran i 鈍i皻, kt鏎ej B鏬 ods這ni cz御tk swej Istoty - mi這sierdzie - i powierzy zadanie g這szenia jej 鈍iatu.

     Istota mi這sierdzia Bo瞠go

     "Mi這sierdzie jest najwi瘯szym przymiotem Boga. Wszystkie dzie豉 r彗 moich s ukoronowane mi這sierdziem" (Dz. 301); "Jestem Panem w istno軼i swojej i nie znam nakaz闚 ani potrzeb. Je瞠li powo逝j stworzenia do bytu - jest to przepa嗆 mi這sierdzia mego" (Dz. 85); "Przepe軟ione s wn皻rzno軼i moje mi這sierdziem i rozlane jest ono na wszystko, com stworzy" (Dz. 1784).

     Faustyna, kontempluj帷 ukazane jej tajemnice Bo瞠, pisze: "O Bo瞠 niepoj皻y. Jak wielkim jest mi這sierdzie Twoje, przechodzi wszelkie poj璚ie ludzkie i anielskie razem; wszyscy anio這wie i ludzie wyszli z wn皻rzno軼i mi這sierdzia Twego. Mi這sierdzie jest kwiatem mi這軼i, w mi這軼i si poczyna, w mi這sierdziu si przejawia. Na co spojrz, wszystko mi m闚i o Jego mi這sierdziu, nawet sama sprawiedliwo嗆 Bo瘸 m闚i mi o Jego niezg喚bionym mi這sierdziu, bo sprawiedliwo嗆 wyp造wa z mi這軼i" (Dz. 651); "Pozna豉m Ci, o Bo瞠, jako 廝鏚這 mi這sierdzia, kt鏎ym 篡wi si i karmi wszelka dusza. O, jak wielkie jest mi這sierdzie Pa雟kie, ponad wszystkie przymioty Jego; mi這sierdzie jest najwi瘯szym przymiotem Boga, wszystko, co mnie otacza, o tym mi m闚i" (Dz. 611). Pan Jezus potwierdzi s這wa Faustyny: "Wszystko, co m闚isz o dobroci mojej, prawd jest i nie ma dostatecznych wyra瞠 na wys豉wienie mojej dobroci" (Dz. 859).

     Dzia豉nie mi這sierdzia Bo瞠go Pan Jezus odkry przed swoj powiernic nie tylko istot mi這sierdzia Tr鎩cy 安i皻ej, ale r闚nie to, co chce zdzia豉 w duszach ludzkich: "Jak bardzo pragn zbawienia dusz. (...) Pragn przelewa swe Boskie 篡cie w dusze ludzkie i u鈍i璚a je, byle one zechcia造 przyj望 moj 豉sk. Najwi瘯si grzesznicy dochodziliby do wielkiej 鈍i皻o軼i, gdyby tylko zaufali mojemu mi這sierdziu. Przepe軟ione s wn皻rzno軼i moje mi這sierdziem i rozlane jest ono na wszystko, com stworzy" (Dz. 1784); "Pal Mnie p這mienie mi這sierdzia, pragn je wylewa na dusze ludzkie. O, jaki Mi b鏊 sprawiaj, kiedy ich przyj望 nie chc. (...) Powiedz zbola貫j ludzko軼i, niech si przytuli do mi這siernego serca mojego, a Ja ich nape軟i pokojem. Powiedz, c鏎ko moja, 瞠 jestem mi這軼i i mi這sierdziem samym. Kiedy dusza zbli瘸 si do Mnie z ufno軼i, nape軟iam j takim ogromem 豉sk, 瞠 sama w sobie tej 豉ski pomie軼i nie mo瞠, ale promieniuje na inne dusze" (Dz. 1074); "Dusza, kt鏎e zaufa mojemu mi這sierdziu, jest najszcz窷liwsza, bo Ja sam mam o ni staranie" (Dz. 1273).

     Mi這sierdzie dla s豉bych i grzesznych

     "Im wi瘯sza n璠za, tym wi瘯sze ma prawo do mi這sierdzia mojego, a namawiaj wszystkie dusze do ufno軼i w niepoj皻 przepa嗆 mi這sierdzia mojego, bo pragn je wszystkie zbawi. Zdr鎩 mi這sierdzia mojego zosta otwarty na o軼ie w堯czni na krzy簑 dla wszystkich dusz - nikogo nie wy陰czy貫m" (Dz. 1182).

     "Niech pok豉daj nadziej w mi這sierdziu moim najwi瘯si grzesznicy. Oni maj prawo przed innymi do ufno軼i w przepa嗆 mi這sierdzia mojego. C鏎ko moja, pisz o moim mi這sierdziu dla dusz zn瘯anych. Rozkosz Mi sprawiaj dusze, kt鏎e odwo逝j si do mego mi這sierdzia. Takim duszom udzielam 豉sk ponad ich 篡czenia. Nie mog kara, cho熲y kto by najwi瘯szym grzesznikiem, je瞠li on si odwo逝je do mej lito軼i, ale usprawiedliwiam go w niezg喚bionym i niezbadanym mi這sierdziu swoim" (Dz. 1146); "O, gdyby znali grzesznicy mi這sierdzie moje, nie gin窸aby ich tak wielka liczba. M闚 duszom grzesznym, aby si nie ba造 zbli篡 do Mnie" (Dz. 1396).

     "Jestem 鈍i皻y po trzykro i brzydz si najmniejszym grzechem. Nie mog kocha duszy, kt鏎 plami grzech, ale kiedy 瘸逝je, to nie ma granicy dla mojej hojno軼i, jak mam ku niej. Mi這sierdzie moje ogarnia j i usprawiedliwia. Mi這sierdziem moim 軼igam grzesznik闚 na wszystkich drogach ich i raduje si serce moje, gdy oni wracaj do Mnie. Zapominam o goryczach, kt鏎ymi poili serce moje, a ciesz si z ich powrotu. Powiedz grzesznikom, 瞠 瘸den nie ujdzie r瘯i mojej. Je瞠li uciekaj徙rzed mi這siernym sercem moim, wpadn w sprawiedliwe r璚e moje. Powiedz grzesznikom, 瞠 zawsze czekam na nich, ws逝chuj si w t皻no ich serca, kiedy uderzy dla Mnie. Napisz, 瞠 przemawiam do nich przez wyrzuty sumienia, przez niepowodzenia i cierpienia, przez burze i pioruny, przemawiam przez g這s Ko軼io豉, a je瞠li udaremni wszystkie 豉ski moje, poczynam si gniewa na nich, zostawiaj帷 ich samym sobie, i daj im, czego pragn" (Dz. 1728).

     "Powiedz duszom, gdzie maj szuka pociech, to jest w trybunale mi這sierdzia, tam s najwi瘯sze cuda, kt鏎e si nieustannie powtarzaj. Aby zyska ten cud, nie trzeba odprawi dalekiej pielgrzymki ani te sk豉da jakich zewn皻rznych obrz璠闚, ale wystarczy przyst徙i do st鏕 zast瘼cy mojego z wiar i powiedzie mu n璠z swoj, a cud mi這sierdzia Bo瞠go oka瞠 si w ca貫j pe軟i. Cho熲y dusza by豉 jak trup rozk豉daj帷a si i cho熲y po ludzku ju nie by這 wskrzeszenia, i wszystko ju stracone - nie tak jest po Bo瞠mu, cud mi這sierdzia Bo瞠go wskrzesza dusz w ca貫j pe軟i" (Dz. 1448).

     Mi這sierdzie Bo瞠 oczekuje wsp馧pracownik闚

     Faustyna rozumia豉 od pocz徠ku, 瞠 to, co m闚i do niej Pan Jezus, nie jest tylko dla niej, ale ma by poniesione dalej: "Ile razy chcesz Mi sprawi rado嗆, to m闚 鈍iatu o moim wielkim i niezg喚bionym mi這sierdziu" (Dz. 164). To nie ona sama ma to robi, zamkni皻a w klasztorze i pe軟i帷 w nim najni窺ze pos逝gi, ale przez jej zapiski z rozm闚 mistycznych ma w 鈍iat p鎩嗆 dobra nowina o niesko鎍zonym mi這sierdziu Bo篡m, wezwa ludzi do zawierzenia mu i powrotu do Boga: "C鏎ko moja, - b康 pilna w zapisywaniu ka盥ego zdania, kt鏎e do ciebie m闚i o moim mi這sierdziu, bo to jest dla wielkiej liczby dusz, kt鏎e korzysta z tego b璠" (Dz. 442).

     B璠 korzysta nie tylko osobi軼ie, ale z kolei one innym b璠彩闚i i 鈍iadczy swoim 篡ciem, 瞠 B鏬 jest mi這軼i mi這siern. "Czy, co jest w twej mocy, aby grzesznicy poznali moj dobro" (Dz. 1665); "Walcz o kr鏊estwo moje w duszach ludzkich" (Dz. 1483) - to s 篡czenia Pana Jezusa skierowane do wszystkich chrze軼ijan, a szczeg鏊nie do czcicieli mi這sierdzia Bo瞠go.

     Pan Jezus obiecuje im: "Wszystkim duszom, kt鏎e uwielbia b璠 to moje mi這sierdzie i szerzy jego cze嗆, zach璚aj帷 inne dusze do ufno軼i w moje mi這sierdzie - dusze te w godzin 鄉ierci nie doznaj przera瞠nia. Mi這sierdzie moje os這ni je w tej ostatniej walce (...)" (Dz. 1540). A za 篡cia Pan Jezus sam zajmie si ich u鈍i璚eniem: "ζski z mojego mi這sierdzia czerpie si jedynym naczyniem, a nim jest - ufno嗆. Im dusza wi璚ej zaufa, tym wi璚ej otrzyma. Wielk Mi s pociech dusze o bezgranicznej ufno軼i, bo w takie dusze przelewam wszystkie skarby swych 豉sk" (Dz. 1578). Szczeg鏊nie mili Bogu s ci, kt鏎ych ufno嗆 jest pe軟a pokory i uni瞠nia, prostoty dzieci璚ej w stosunku do kochaj帷ego Ojca i kt鏎zy sami ceni帷 otrzymane od Niego mi這sierdzie, okazuj強e innym.

     "Napisz to dla dusz wielu, kt鏎e nieraz si martwi, 瞠 nie maj rzeczy materialnych, aby przez nie czyni mi這sierdzie. Jednak o wiele wi瘯sz zas逝g ma mi這sierdzie ducha, na kt鏎e nie potrzeba ani pozwolenia, ani spichlerza, jest ono przyst瘼ne dla wszelkiej duszy. Je瞠li dusza nie czyni mi這sierdzia w jakikolwiek spos鏏, nie dost徙i mi這sierdzia mojego w dzie s康u" (Dz. 1317) - wi璚 鈍. Faustyna urzeczywistnia豉 swoje mi這sierdzie ducha przez ofiar, cierpienie i gor帷, nieustann modlitw za grzesznik闚 i niewierz帷ych: "Pragn窸abym wo豉 na 鈍iat ca造: «Kochajcie Boga, bo dobry jest i wielkiego mi這sierdzia»" (Dz. 1372).

     Mi這sierdzie Bo瞠 znienawidzone przez szatana

     安i皻a Faustyna tak powita豉 rok 1937: "Wchodz w ten rok, l瘯 mnie ogarnia przed 篡ciem, ale Jezus mnie wyprowadza z tego l瘯u, daj帷 mi pozna, jak wielk chwa喚 Mu przyniesie to dzie這 mi這sierdzia" (Dz. 859). Rozw鎩 chwa造 Bo瞠j i czci mi這sierdzia szatan musia rozumie jako swoj pora磬. Pan Jezus przestrzega swoj powiernic: "Czuwaj nieustannie, bo piek這 ca貫 wysila si przeciw tobie z powodu dzie豉 tego, albowiem wiele dusz odwr鏂i si od wr鏒 piek豉 i b璠 uwielbia mi這sierdzie moje; ale nie l瘯aj si niczego, bo Jam jest z tob, wiedz, 瞠 sama z siebie nic nie mo瞠sz" (Dz. 639). Kiedy indziej ujrza豉 鈍. Micha豉 Archanio豉, kt鏎y jej powiedzia: "Zleci mi Pan, abym mia o tobie szczeg鏊ne staranie. Wiedz, 瞠 jeste nienawidzona przez z這, ale nie l瘯aj si. Kt騜 jak B鏬!" (Dz. 706).

     "Dzi stoczy豉m walk z duchami ciemno軼i o jedn dusz" - pisze 鈍. Faustyna. "Jak strasznie szatan nienawidzi mi這sierdzia Bo瞠go, widz, jak si sprzeciwia ca貫mu temu dzie逝" (Dz. 812); "W tej chwili, kiedy pisz te s這wa, us造sza豉m krzyk szatana: «Wszystko pisze, wszystko pisze, a przez to tyle my tracimy, nie pisz o dobroci Boga, On sprawiedliwy». - Zawy z w軼iek這軼i i znik" (Dz. 1338).

     Czas mi這sierdzia

     Znienawidzone przez szatana or璠zie o mi這sierdziu Bo篡m zosta這 zapisane przez 鈍. Faustyn, z nakazu spowiednika, w kolejnych sze軼iu zeszytach. Prostym, dla ka盥ego zrozumia造m j瞛ykiem s. Faustyna ods豉nia豉 tajemnice Bo瞠go dzia豉nia w swej duszy i tego, co B鏬 chcia豚y zdzia豉 w duszach wszystkich ludzi. Kartki te p這n mi這軼i Boga do cz這wieka. Zosta造 dane w szczeg鏊nie dramatycznym dla ludzko軼i okresie historii: ostatnie zapiski s z czerwca 1938 r., ale ich wymowa jest nieprzemijaj帷a. Maj by drogowskazem, oparciem, nadziej, ukazywa oblicze Boga lituj帷ego si nad swoim zab陰kanym stworzeniem, Boga mi這軼i i mi這sierdzia.

     "Kiedy raz zapyta豉m Pana Jezusa, jak mo瞠 znie嗆 tyle wyst瘼k闚 i r騜nych zbrodni i nie karze ich, odpowiedzia mi Pan: «Na ukaranie mam wieczno嗆, a teraz przed逝瘸m im czas mi這sierdzia, lecz biada im, je瞠li nie poznaj czasu nawiedzenia mego»" (Dz. 1160). Faustyna pisze: "Bo瞠 upusty uchyli造 si dla nas, chciejmy z nich korzysta, nim nadejdzie dzie sprawiedliwo軼i Bo瞠j, a b璠zie to dzie straszny" (Dz. 1159).

     "Ja, siostra Faustyna, z rozkazu Bo瞠go by豉m w przepa軼iach piek豉 na to, aby m闚i duszom i 鈍iadczy, 瞠 piek這 jest. O tym teraz m闚i nie mog, mam rozkaz od Boga, abym to zostawi豉 na pi鄉ie (...). To, com napisa豉, jest s豉bym cieniem rzeczy, kt鏎e widzia豉m. Jedno zauwa篡豉m: 瞠 tam jest najwi璚ej dusz, kt鏎e nie dowierza造, 瞠 jest piek這" (Dz. 741).

     Za po鈔ednictwem 鈍. Faustyny Pan Jezus przekaza nie tylko s這wa swego or璠zia, ale te znaki i pomoce, kt鏎ymi chce wspiera wszystkich szukaj帷ych Bo瞠go mi這sierdzia i uciekaj帷ych si do niego. S to: obraz Jezu, ufam Tobie, modlitwy, a szczeg鏊nie koronka do mi這sierdzia Bo瞠go, godzina mi這sierdzia oraz 安i皻o Mi這sierdzia w drug niedziel wielkanocn. Realizacji 篡cze Pana Jezusa, ich znaczeniu i zwi您anym z nimi obietnicom b璠 po鈍i璚one nast瘼ne rozdzia造. (cdn.)

     Zobacz tak瞠:
     [ "Wzrok m鎩 spoczywa na nim" (cz. II) ]


Teresa Tyszkiewicz


Publikacja za zgod redakcji

nr 5-2008


Godzina Mi這sierdzia Godzina Mi這sierdzia
Praca zbiorowa
Ksi捫eczka pt. "Godzina Mi這sierdzia" zosta豉 przygotowana z my郵 o czcicielach Bo瞠go Mi這sierdzia, aby da im pomoc modlitewn do bardziej owocnego prze篡wania tej formy kultu Mi這sierdzia Bo瞠go... » zobacz wi璚ej


   


Wasze komentarze:
 aga: 26.06.2012, 11:23
 Wybacz Jezu 瞠 w徠pi w czasie tego kryzysu, wstyd mi 瞠 nie ufam tak jak Ty tego chcesz!!
 xxx: 24.07.2009, 18:40
 b. Micha Sopo熥o († 1975): "B鏬 jest nasz ostoj i naszym Wodzem w bojach naszych. On potrafi zawsze obr鏂i wszystko na dobro: nasze pokusy, przykro軼i, bole軼i, choroby, osch這軼i itp. tak, 瞠 nie ma dnia, godziny, chwili, w kt鏎ej nie mogliby鄉y m闚i z Prorokiem: "Oto B鏬 jest zbawieniem moim! B璠 mia ufno嗆 i nie ul瘯n si, bo moc moj i pie郾i moj jest Pan. On sta si dla mnie zbawieniem!"(Iz 12,2). (...) Ufno嗆 to klucz do Mi這sierdzia Bo瞠go, to naczynie, jakim czerpiemy ze skarbca lito軼i Bo瞠j. "Jezu, ufam Tobie!". ******** "Brak ufno軼i przeszkadza Bogu 鈍iadczy nam dobrodziejstwa, jest jakby ciemn chmur, tamuj帷 dzia豉nie promieni s這necznych, jakby tam uniemo磧iwiaj帷 dost瘼 wody ze 廝鏚豉."
 ufam: 17.02.2009, 16:17
 b.ks.Michale Sopo熥o przyczy si za nami u Pana...z 豉ski Bo瞠j 6 lat temu si pokochali鄉y i tylko z 豉ski Bo瞠j mo瞠my by znowu razem...prosz o modlitw w intencji odrodzenia si naszego zwi您ku, wzajemn mi這嗆 i zjednoczenie naszych dr鏬
 xxx: 03.01.2009, 17:18
 b. Micha Sopo熥o († 1975): "Istnieje legenda, 瞠 wszystkie cnoty, na czele ze sprawiedliwo軼i, postanowi造 opu軼i ziemi, splamion tylu wyst瘼kami, a odej嗆 do ojczyzny swojej, sk康 przysz造 - do nieba. Zebra造 si wszystkie razem i ruszy造 do bram niebieskich. Bramy jednak by造 zamkni皻e i od德ierny nie chcia ich do przybytku szczero軼i wpu軼i, zapytuj帷, dlaczego tak szybko z ziemi wracaj. "Nie mo積a ju d逝瞠j na ziemi wytrzyma - odrzek造 - ka盥a cnota jest tam poniewierana i prze郵adowana, a grzechy jak pow鏚 鈍iat zalewaj". "Wejd嬈ie - odrzek od德ierny - tylko ty, ufno嗆, wracaj na ziemi, by biedny cz這wiek nie popad w rozpacz w鈔鏚 tylu pokus i cierpie". Na te s這wa ufno嗆 wr鏂i豉, a z ni powr鏂i造 potem i wszystkie inne cnoty." ******* "Ufno嗆 mo積a przyr闚na do wisz帷ego z nieba 豉鎍ucha, do kt鏎ego przyczepiamy nasze dusze. R瘯a Bo瘸 podnosi ten 豉鎍uch w g鏎 i porywa tych, kt鏎zy si go mocno trzymaj. (...) Chwy熤y si wi璚 tego 豉鎍ucha w czasie modlitwy, jak 闚 郵epy z Jerycha, kt鏎y siedz帷 przy drodze usilnie wo豉 : „Jezusie, Synu Dawida, zmi逝j si nade mn” Ufajmy Bogu w potrzebach doczesnych i wiecznych, w cierpieniach, niebezpiecze雟twach i opuszczeniach. Ufajmy nawet w闚czas, gdy nam si zdaje, 瞠 nas B鏬 opu軼i, gdy nam odmawia swych pociech, gdy nie wys逝chuje nas, gdy przygniata nas ci篹kim krzy瞠m. W闚czas trzeba ufa Bogu najwi璚ej, bo to jest czas pr鏏y, czas do鈍iadczenia, przez kt鏎e musi przej嗆 ka盥a dusza."
 
(1)


Autor

Tre嗆




[ Powr鏒 ]
[ Strona g堯wna ]
 Partnerzy medialni:

O stronie... | Og這szenia | Konkurs | Wspom騜 nas | Polityka Prywatno軼i | Reklama | Kontakt

© 2001-2017 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej