Kartki Mi這嗆 Modlitwy Czytelnia 毒鏚e趾o Pomoc Duchowa Relaks Download Czat Opowiadania Pere趾i
Dzienniczek. Mi這sierdzie Bo瞠 w duszy mojej Dzienniczek. Mi這sierdzie Bo瞠 w duszy mojej
安. s. M. Faustyna Kowalska
"Dzienniczek" zawiera osobiste zapiski s. Faustyny, polskiej zakonnicy zmar貫j w 1938 r., wizjonerki i mistyczki, kt鏎ej Jezus zleci przekazanie 鈍iatu or璠zia o Bo篡m mi這sierdziu.... » zobacz wi璚ej
"Wzrok m鎩 spoczywa na nim" (cz. II)
(Pan Jezus do 鈍. Faustyny)

     To by豉 rzecz bez precedensu w historii, a瞠by Pan Jezus zwr鏂i si do cz這wieka z pro軸 o namalowanie swego wizerunku i pokaza, jak chce by na tym obrazie przedstawiony. Zdarzy這 si to 22 lutego 1931 r. w P這cku, a polecenie Jezusa otrzyma豉 siostra Faustyna Kowalska.

     Pan Jezus zacz掖 si ukazywa siostrze Faustynie 7 lipca 1929 r. Pierwszy raz mia這 to miejsce nad jeziorem w Kiekrzu pod Poznaniem, gdzie wizjonerka przez kr鏒ki czas zast瘼owa豉 siostr kuchark. Kolejny raz ujrza豉 Go w P這cku 22 lutego 1931 r. Faustyna nast瘼uj帷o opisuje to widzenie: "Wieczorem, gdy by豉m w celi, ujrza豉m Pana Jezusa ubranego w szacie bia貫j. Jedna r瘯a wzniesiona do b這gos豉wie雟twa, a druga dotyka豉 szaty na piersiach. Z uchylenia szaty na piersiach wychodzi造 dwa wielkie promienie, jeden czerwony, a drugi blady. Po chwili powiedzia mi Jezus: »Wymaluj obraz wed逝g rysunku, kt鏎y widzisz, z podpisem: Jezu, ufam Tobie. Pragn, aby ten obraz czczono najpierw w kaplicy waszej i na ca造m 鈍iecie. Obiecuj, 瞠 dusza, kt鏎a czci b璠zie ten obraz, nie zginie. Obiecuj tak瞠 tu, na ziemi, zwyci瘰two nad nieprzyjaci馧mi, a szczeg鏊nie w godzin 鄉ierci. Ja sam broni jej b璠 jako swej chwa造« (Dz. 47-48).

     Gdy spowiednik, kt鏎emu Faustyna zwierzy豉 si z tej wizji, zrozumia j jako przeno郾i, Pan Jezus w nast瘼nym objawieniu u軼i郵i swoje 膨danie: "Chc, aby ten obraz, kt鏎y wymalujesz p璠zlem, by uroczy軼ie po鈍i璚ony w pierwsz niedziel po Wielkanocy, ta niedziela ma by 鈍i皻em Mi這sierdzia. Pragn, a瞠by kap豉ni g這sili to wielkie mi這sierdzie moje wzgl璠em dusz grzesznych. Niech si nie l瘯a zbli篡 do Mnie grzesznik. Pal Mnie p這mienie mi這sierdzia, chc je wyla na dusze ludzkie" (Dz. 49-50).

     Siostra Faustyna by豉 przera穎na postawionym przed ni zadaniem: nigdy nie mia豉 do czynienia z rysunkiem czy malarstwem. Prosi豉 Pana Jezusa, aby nie "poleca jej rzeczy tak wielkich, widzisz, 瞠m proszek nieudolny" (Dz. 53).

     Czas bieg naprz鏚 i Pan Jezus stale si upomina o spe軟ienie przez Faustyn Swego wymagania: "瞠by by namalowany ten obraz, nie mog zazna spokoju" - pisa豉 wizjonerka (Dz. 74). Pan Jezus obieca Faustynie pomoc, ukazuj帷 jej w wewn皻rznym widzeniu jej przysz貫go spowiednika, ksi璠za Micha豉 Sopo熥: "Oto jest pomoc widzialna dla ciebie na ziemi. On ci dopomo瞠 spe軟i wol moj na ziemi". Kiedy indziej powiedzia o ks. Michale: "Wzrok m鎩 jest zwr鏂ony dzie i noc na niego. Tyle koron b璠zie w koronie jego, ile dusz si zbawi przez dzie這 to" (Dz. 90). I rzeczywi軼ie: kiedy siostr Faustyn w豉dze zakonne przenios造 w maju 1933 r. do Wilna, gdzie spowiednikiem si鏀tr by ks. Sopo熥o, Faustyna dozna豉 umocnienia i pewno軼i, 瞠 w pe軟ej szczero軼i i pos逝sze雟twie jemu b璠zie sz豉 bezpiecznie drog realizacji plan闚 Bo篡ch. Pan Jezus przynagla siostr: "Wiedz o tym, 瞠 je瞠li zaniedbasz spraw malowania tego obrazu i ca貫go dzie豉 mi這sierdzia, odpowiesz za wielk liczb dusz w dzie s康u" (Dz. 1954). Gdy Faustyna to powt鏎zy豉 w konfesjonale, spowiednik poczu, 瞠 musi wzi望 spraw w swoje r璚e. Zna z s御iedztwa wile雟kiego malarza Eugeniusza Kazimirowskiego. Nie nale瘸 on do czo堯wki artyst闚 wile雟kich, stanowi帷ych w tych latach 鈔odowisko skupiaj帷e wybitnych tw鏎c闚. Ale mo瞠 to by這 zrz康zenie Bo瞠, poniewa wybitny malarz chcia豚y zapewne forsowa swoj wizj, a Eugeniusz Kazimirowski, podejmuj帷 si tego dzie豉, stara si malowa 軼i郵e wed逝g wskaz闚ek wizjonerki, kt鏎a pami皻a豉 ka盥y szczeg馧 swojej wizji.

     Praca nad obrazem rozpocz窸a si 2 stycznia 1934 r. Faustyna w towarzystwie prze這穎nej lub kt鏎ej z si鏀tr przychodzi豉 jeden lub dwa razy w tygodniu do pracowni malarza. Cz瘰to uczestniczy w tych spotkaniach r闚nie ks. Sopo熥o. On te mia pozowa malarzowi, gdy chodzi這 o gesty r彗 i uk豉d szaty. Do ko鎍a pracy nad obrazem siostra Faustyna pilnowa豉 wszystkich szczeg馧闚 i do ko鎍a nie by豉 zadowolona. "W pewnej chwili - wspomina - kiedy by豉m u tego malarza, kt鏎y maluje ten obraz, i zobaczy豉m, 瞠 nie jest tak pi瘯ny, jakim jest Jezus zasmuci豉m si bardzo, jednak ukry豉m to w sercu g喚boko". Po powrocie do klasztoru "zaraz uda豉m si do kaplicy i nap豉ka豉m si bardzo. Rzek豉m do Pana: »Kto Ci wymaluje tak pi瘯nym, jakim jeste? «. - Wtem us造sza豉m takie s這wa: »Nie w pi瘯no軼i farby ni p璠zla jest wielko嗆 tego obrazu, ale w 豉sce mojej «" (Dz. 313).

     Naczynie 豉ski

     Wed逝g zamiar闚 Bo篡ch obraz mia uprzyst瘼nia prawd o mi這sierdziu - najwi瘯szym przymiocie Boga - i porusza serca do poznania, uwierzenia, uczczenia i na郵adowania mi這sierdzia Bo瞠go.

     Na obrazie Jezus idzie ku cz這wiekowi, patrzy na niego, niesie mu bezmiar swojej mi這軼i, roz鈍ietla jego drog (t這 obrazu jest ciemne, a Jezus idzie w 鈍iat這軼i). Znaczenie obu promieni Pan Jezus wyja郾i Faustynie: "Te dwa promienie oznaczaj krew i wod - blady promie oznacza wod, kt鏎a usprawiedliwia dusze; czerwony promie oznacza krew, kt鏎a jest 篡ciem dusz. Te dwa promienie wysz造 z wn皻rzno軼i mi這sierdzia mojego w闚czas, kiedy konaj帷e serce moje zosta這 w堯czni otwarte na krzy簑. Te promienie os豉niaj dusze przed zagniewaniem Ojca mojego. Szcz窷liwy, kto w ich cieniu 篡 b璠zie, bo nie dosi璕nie go sprawiedliwa r瘯a Boga" (Dz. 299). Swoje spojrzenie z obrazu Jezus tak wyja郾i: "Spojrzenie moje z tego obrazu jest takie, jako spojrzenie z krzy瘸" (Dz. 326).

     W pewnym momencie prac nad obrazem wynikn窸a sprawa napisu na nim, tzn. tego, czy jest on konieczny. Pan Jezus przypomnia w闚czas Faustynie, 瞠 od pocz徠ku 篡czy sobie, aby napis "Jezu, ufam Tobie" by na obrazie uwidoczniony: "Podaj ludziom naczynie, z kt鏎ym maj przychodzi po 豉ski do 廝鏚豉 mi這sierdzia. Tym naczyniem jest ten obraz z podpisem: Jezu, ufam Tobie" (Dz. 327).

     Kr鏒ko potem Pan Jezus ukaza wizjonerce zwi您ek, jaki zachodzi pomi璠zy tre軼i obrazu a tajemnic Eucharystii.

     Siostra Faustyna tak opisuje to do鈍iadczenie: "Podczas Mszy 鈍. w kt鏎ej by Pan Jezus wystawiony w Naj鈍i皻szym Sakramencie, przed Komuni 鈍., ujrza豉m dwa promienie wychodz帷e z Przenaj鈍i皻szej Hostii, takie, jakie s namalowane na tym obrazie: jeden czerwony, drugi blady. Odbija造 si na ka盥ej z si鏀tr i wychowankach, jednak nie na wszystkich jednakowo" (Dz. 335). Podobne widzenia Faustyna mia豉 kilkakrotnie.

     Napis "Jezu, ufam Tobie" to zaproszenie do bezpo鈔edniej rozmowy z Jezusem: On wychodzi do cz這wieka ze swoj lask, ukazan jako promienie, a cz這wiek mo瞠 Mu odpowiedzie tylko ufno軼i, bo c騜 w swojej n璠zy ma do ofiarowania Kr鏊owi Mi這sierdzia, jak tylko swoje zawierzenie?

     "Jaki mia by tytu obrazu?" - na rozkaz spowiednika Faustyna zapyta豉 Pana Jezusa. "Kr鏊 Mi這sierdzia" - pad豉 odpowied.

     Obraz by got闚. Pragnieniem Pana Jezusa by這, by jak najszybciej m鏬 przez ten obraz m闚i do wszystkich. Poniewa jednak do publicznego wystawienia go w ko軼iele potrzebne by這 pozwolenie arcybiskupa, ks. Sopo熥o umie軼i go tymczasowo w kru瞟anku klasztoru Si鏀tr Bernardynek przy ko軼iele 鈍. Micha豉, kt鏎ego by rektorem. Innych krok闚 nie podj掖.

     Tymczasem na wiosn 1935 r. Pan Jezus stanowczo upomnia si o wystawienie obrazu do czci publicznej. Ma to nast徙i w czasie Triduum Paschalnego i w niedziel przewodni, a obraz ma by widoczny dla wszystkich modl帷ych si w Ostrej Bramie. Okoliczno軼i u這篡造 si pomy郵nie. Kustosz Ostrej Bramy poprosi ks. Sopo熥 o wyg這szenie cyklu nauk w tych dniach, a ten si zgodzi - pod warunkiem 瞠 b璠zie wtedy wystawiony obraz Kr鏊a Mi這sierdzia. Tak te si sta這.

     Ksi康z Sopo熥o g這si w kazaniach wielko嗆 mi這sierdzia Bo瞠go, obraz przystrojony kwiatami wygl康a imponuj帷o, zwraca uwag wszystkich modl帷ych si, a kazania porusza造 serca. Mo積a si by這 w tych kilku dniach przekona, 瞠 prawda o niesko鎍zonym mi這sierdziu Bo篡m wobec ka盥ego - nawet najbardziej grzesznego - cz這wieka trafia do serc g這dnych mi這軼i, przebaczenia, oparcia i nadziei. W Wielki Pi徠ek siostra Faustyna ujrza豉 w widzeniu, jak Pan Jezus z obrazu o篡, a promienie wychodz帷e z Jego serca przenika造 do serc ludzkich. Po zako鎍zeniu uroczysto軼i obraz musia wr鏂i do klasztoru Bernardynek, nie by這 bowiem zezwolenia arcybiskupa na jego cze嗆 publiczn. Ordynariusz wile雟ki arcybiskup Romuald Ja豚rzykowski oci庵a si z decyzj, nie przekonany co do autentyczno軼i objawie otrzymywanych przez siostr Faustyn, zw豉szcza 瞠 jeszcze stale trwa造, a tymczasem Pan Jezus nalega coraz bardziej na rozpowszechnienie tego danego przeze "naczynia mi這sierdzia". Dopiero po wielu usilnych staraniach ks. Sopocki obraz zosta po鈍i璚ony i umieszczony w ko軼iele 鈍. Micha豉 w Wilnie - w niedziel przewodni 4 kwietnia 1937 r.

     Pod koniec 1937 r. Pan Jezus powiedzia Faustynie: "Ju jest wiele dusz poci庵ni皻ych do mojej mi這軼i przez obraz ten. Mi這sierdzie moje przez dzie這 to dzia豉 w duszach" (Dz. 1379). Siostra Faustyna by豉 ju wtedy w Krakowie, przeniesiona do tamtejszego klasztoru ze wzgl璠u na pogarszaj帷y si stan jej zdrowia. Po jej wyje寮zie z Wilna ks. Sopo熥o nie zaprzesta stara o szerzenie kultu mi這sierdzia Bo瞠go. W oparciu o nauk Ko軼io豉 napisa broszurk o tym przymiocie Boga i wyda j, umieszczaj帷 na ok豉dce odbitk obrazu Kr鏊a Mi這sierdzia. Pragn掖, aby to dzie趾o trafi這 do r彗 tych, kt鏎zy sami przej患szy si czci mi這sierdzia Bo瞠go, przeka膨 j innym. Siostra Faustyna, ju ci篹ko chora, bardzo ucieszy豉 si z tej ksi捫eczki i napisa豉 swemu kierownikowi duchowemu: "O, jak niezmiernie rozradowa si duch m鎩 Bogiem, kiedy ujrza豉m dzie這 to, w kt鏎ym wiernie i g喚boko odbite s 篡czenia Bo瞠; czuj i wiem, jak wiele zdzia豉j w duszach ludzkich, poniewa jest w nich tchnienie Bo瞠".

     Ksi康z Sopo熥o nie poprzesta na tej jednej publikacji; pisa artyku造, g這si kazania, wydawa obrazki Kr鏊a Mi這sierdzia z tekstami modlitw podyktowanych wcze郾iej przez siostr Faustyn. Ze strony w豉dz ko軼ielnych i "duchowie雟twa 篡wszego odzewu nie uzyska. W stosunku do w這穎nego ogromnego wysi趾u - wyniki oficjalne by造 znikome. Ale dzie這 Bo瞠 ros這 od do逝. Zapewnia o tym Faustyn sam Pan Jezus, a ona do鈍iadcza豉 niejednokrotnie, jak gor帷a modlitwa przed tym obrazkiem wyjednywa豉 wielkie 豉ski, zw豉szcza nawr鏂enia. W jednym z ostatnich jej zapisk闚, w czerwcu 1938 r., czytamy: "Dzi ujrza豉m chwa喚 Bo膨, kt鏎a p造nie z obrazu tego. Wiele dusz doznaje 豉sk, cho o nich g這郾o nie m闚i. Cho r騜ne s koleje jego, B鏬 otrzymuje chwa喚 przeze i wysi趾i szatana i z造ch ludzi rozbijaj si i obracaj w nico嗆. Mimo z這軼i szatana mi這sierdzie Bo瞠 zatriumfuje nad ca造m 鈍iatem i czczone b璠zie przez wszystkie dusze" (Dz. 1789).

     Siostra Faustyna zmar豉 w Krakowie 5 pa寮ziernika 1938 roku.

     Ufno嗆 w najwi瘯szym ucisku

     Dzie這 rozkrzewiania g喚bszej wiedzy i czci mi這sierdzia Bo瞠go spocz窸o teraz ca趾owicie na barkach ks. Micha豉 Sopocki. Zabiegom oficjalnym czas nie sprzyja: ca陰 uwag skupiano na rosn帷ej gro嬌ie wojny, natomiast w豉郾ie to wisz帷e nad g這wami narodu niebezpiecze雟two sk豉nia這 do szukania nadziei i pomocy w zwr鏂eniu si do mi這sierdzia Bo瞠go. Obrazki z wizerunkiem Kr鏊a Mi這sierdzia rozchodzi造 si szybko. Rozpowszechnia造 je siostry ze Zgromadzenia Matki Bo瞠j Mi這sierdzia w Wilnie i Krakowie. Do陰czone do obrazk闚 kr鏒kie modlitwy podyktowane Faustynie przez Pana Jezusa wchodzi造 do repertuaru codziennych pacierzy. W poczuciu zagro瞠nia i braku ufno軼i w moc traktat闚 oraz sojuszy ludzie szukali oparcia w Mi這siernym i Wszechmocnym.

     Wybuch豉 II wojna 鈍iatowa. Krwawe walki, a potem niebezpiecze雟twa czyhaj帷e na terenie ca貫go okupowanego kraju, masowe wysiedlenia, deportacje, egzekucje, wyw霩ki do oboz闚 i 豉gr闚, na roboty przymusowe - wszystko to powodowa這, 瞠 chciano mie Pana Jezusa Mi這siernego przy sobie w Jego wizerunku i m鏂 Mu powtarza: "Jezu, ufam Tobie". Wraz z Polakami obrazek zaw璠rowa daleko poza Polsk i Europ. Zapocz徠kowa 篡wy kult mi這sierdzia Bo瞠go w Stanach Zjednoczonych. Ma貫 fotografie obrazu namalowanego przez Eugeniusza Kazimirowskiego odbijane by造 w tysi帷ach egzemplarzy. Taki w豉郾ie malutki obrazek wzi窸a ze sob b. Natalia Tu豉siewicz, jad帷 dobrowolnie do Niemiec, 瞠by towarzyszy tam Polkom zes豉nym na przymusowe roboty. On to w豉郾ie sta si centrum ma貫go o速arzyka, przy kt鏎ym schodzi造 si mieszkanki baraku na wsp鏊ne pacierze. Podczas powstania warszawskiego mieszka鎍y s御iaduj帷ych ze sob dom闚 gromadzili si na podw鏎ku, aby przy zaimprowizowanym o速arzyku Kr鏊a Mi這sierdzia b豉ga o zwyci瘰two oraz o zaprzestanie walk.

     Ksi康z Sopo熥o, widz帷 rosn帷y kult obrazu Kr鏊a Mi這sierdzia, obawia si, 瞠 obrazek zacznie by traktowany jak rodzaj amuletu, chroni帷ego od niebezpiecze雟tw wojny. Ale to si nie sta這. Tre嗆 obrazu rozumiano trafnie: wzywa s這wami "Jezu, ufam Tobie" do modlitwy, wiary, ufno軼i i zawierzenia swego 篡cia Bogu i ukazywa Jezusa tak bliskiego ludziom, zw豉szcza w ich niedoli.

     Okres powojenny, rachunek strat i nieszcz窷, znalezienie si, wbrew woli narodu, w bloku komunistycznym, walka z Ko軼io貫m, prawdziwym patriotyzmem i kultur narodow, narzucany ateizm - wszystko to pog喚bia這 potrzeb zaufania komu, kto jest Kr鏊em Wszech鈍iata, Historii i Mi這sierdzia. Krzepi造 s這wa Pana Jezusa wypowiedziane w 1938 r. do siostry Faustyny: "Polsk szczeg鏊nie umi這wa貫m, a je瞠li pos逝szna b璠zie woli mojej, wywy窺z j w pot璠ze i 鈍i皻o軼i. Z niej wyjdzie iskra, kt鏎a przygotuje 鈍iat na ostateczne przyj軼ie moje" (Dz. 1732).

     Kalwaryjskie 軼ie磬i cudownego obrazu

     Ksi康z Sopo熥o prze篡 szcz窷liwie kolejne okupacje w Wilnie i ukrywaj帷 si w Czarnym Borze. W 1947 r. zosta wezwany przez arcybiskupa Ja豚rzykowskiego, kt鏎y rezydowa ju od 1945 r. w Bia造mstoku, do pracy w seminarium duchownym w tym mie軼ie. Siostry ze Zgromadzenia Matki Bo瞠j Mi這sierdzia ju wcze郾iej opu軼i造 Wilno. Obraz Kr鏊a Mi這sierdzia pozosta w ko軼iele 鈍. Micha豉 w Wilnie.

     W豉dze Wilna, kt鏎e teraz by這 stolic Litewskiej Socjalistycznej Republiki Radzieckiej, postanowi造 w 1948 r. zamieni ten ko軼i馧, ju wcze郾iej zamkni皻y, na Muzeum Architektury. Wszystkie przedmioty kultu usuni皻o lub zniszczono.

     W 1951 r. Janina Rodziewicz, gorliwa czcicielka mi這sierdzia Bo瞠go, przechodz帷 obok z przyjaci馧k Litwink, zauwa篡豉 uchylone drzwi tego ko軼io豉. We wn皻rzu 鈍i徠yni, ogo這conym z dewocjonali闚, kobiety ujrza造, 瞠 obraz Kr鏊a Mi這sierdzia wisi wysoko na pustej 軼ianie. Po d逝窺zych pertraktacjach robotnik pracuj帷y w ko軼iele za odpowiedni, do嗆 wysok, sum zdj掖 obraz ze 軼iany i odda im. Kobiety szybko go zabra造 i ukry造 u znajomych. Wkr鏒ce Rodziewicz zosta豉 aresztowana i w wi瞛ieniu sp璠zi豉 3 lata. Po swoim uwolnieniu odszuka豉 obraz, kt鏎y wymaga ju konserwacji ze wzgl璠u na stopie zniszczenia. Pracy tej podj窸a si ofiarnie Helena Szmigielska, konserwator zabytk闚, ale wszystko musia這 przebiega w 軼is貫j konspiracji. Szmigielska obraz nie tylko odnowi豉, ale przy okazji wykona豉 te jego kopi.

     W 1956 r. Janina Rodziewicz postanowi豉 przenie嗆 si do Polski. Przed wyjazdem odrestaurowany obraz przekaza豉 swojemu spowiednikowi, ks. Elertowi. W prywatnym mieszkaniu tego ksi璠za ujrza go jego konfrater, ks. J霩ef Grasewicz, znajomy ks. Sopocki i wielki czciciel mi這sierdzia Bo瞠go, kt鏎y w豉郾ie szuka obrazu do ko軼io豉 w Nowej Rudzie ko這 Grodna. Bez trudu uzyska bezcenne p堯tno i powiesi je wysoko na 軼ianie noworudzkiego ko軼io豉. Dzi瘯i temu kult mi這sierdzia Bo瞠go rozkwit w tej parani bardzo szybko. I cho ks. Grasewicza wkr鏒ce przeniesiono gdzie indziej, ko軼i馧 w Nowej Rudzie by czynny nadal; dopiero w roku 1970 w豉dze postanowi造 zamieni go na magazyn. Opr騜niono zatem 鈍i徠yni, pozostawiaj帷 w 鈔odku jedynie obraz Jezusa Mi這siernego, poniewa znajdowa si on wysoko i by k這pot z jego zdj璚iem. Ksi康z Grasewicz, czuwaj帷y z dala nad losami obrazu, postanowi wydosta go z Nowej Rudy; wiedzia jednak, 瞠 przywi您ani do niego mieszka鎍y nie oddadz p堯tna bez walki. Ksi康z zam闚i wi璚 po cichukopi obrazu u grodzie雟kiej malarki Marii Gawrosz. Kiedy kopia by豉 gotowa, kt鏎ej nocy 1985 r. po kryjomu zamieniono obrazy i cudowny orygina znalaz si w ko軼iele 安i皻ego Ducha w Wilnie. Tam doczeka wolno軼i kultu religijnego, niepodleg這軼i Litwy i wielkiego rozwoju czci mi這sierdzia Bo瞠go.

     Ksi康z Sopo熥o nie do篡 tej chwili. P鏦i m鏬, trwa w kontakcie z ks. Grasewiczem, konsultuj帷 z nim ka盥e posuni璚ie, ale samego obrazu ju nigdy nie ujrza.

     Siostry ze Zgromadzenia Matki Bo瞠j Mi這sierdzia z klasztoru w ζgiewnikach (gdzie zmar豉 i gdzie zosta豉 pochowana siostra Faustyna), odci皻e wojn od Wilna, zam闚i造 u krakowskiego artysty Adolfa Chyry wizerunek Kr鏊a Mi這sierdzia do swojej kaplicy. Malarz 闚 opar si na opisie s這wnym z Dzienniczka siostry Faustyny. Obraz r騜ni si od dzie豉 Eugeniusza Kazimirowskiego, na co autorowi zwr鏂i p騧niej uwag ks. Sopo熥o, ale artysta od swojej wizji nie odst徙i i uwag nie przyj掖. I tym sposobem dysponujemy dwoma obrazami Kr鏊a Mi這sierdzia: cudownym pierwowzorem w Wilnie oraz r闚nie 豉skami s造n帷ym obrazem w ζgiewnikach, (cdn.)

     Zobacz tak瞠:
     [ "Wzrok m鎩 spoczywa na nim" ]
     [ "Wzrok m鎩 spoczywa na nim" (cz. III) ]


Teresa Tyszkiewicz


Publikacja za zgod redakcji

nr 1-2009


安i皻a Faustyna i Mi這sierdzie Bo瞠 安i皻a Faustyna i Mi這sierdzie Bo瞠
Ks. Andrzej Witko
Najlepsze i najrzetelniejsze opracowanie biografii 鈍i皻ej siostry Faustyny i tematyki Mi這sierdzia Bo瞠go. Ta ksi捫ka ze wst瘼em abpa Mieczys豉wa Mokrzyckiego, wpisuje si w najlepsze opracowania Mi這sierdzia Bo瞠go w literaturze 鈍iatowej, opisuj帷 histori kultu, biografi 鈍i皻ej siostry Faustyny, a tak瞠 publikuj帷 wiele wstrz御aj帷ych fakt闚... » zobacz wi璚ej


   


Wasze komentarze:
 mireK: 02.07.2012, 12:01
 B鏬 Wam zap豉 Faustynko i Michale, nie ustawajcie w Swojej misji ku chwale Pana Jezusa, Jego i naszej Matki, a w ko鎍u naszego Stw鏎cy. Bo瞠 Mi這sierny b這gos豉w tym na tym ziemskim padole, kt鏎zy id帷 Twoj Drog wskazuj j tym, kt鏎zy dot康 jej nie dostrzegaj.
 aga: 26.06.2012, 11:26
 Przyjd Jezu!
 
(1)


Autor

Tre嗆




[ Powr鏒 ]
[ Strona g堯wna ]
 Partnerzy medialni:

O stronie... | Og這szenia | Konkurs | Wspom騜 nas | Polityka Prywatno軼i | Reklama | Kontakt

© 2001-2017 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej