Testy Psychotesty Zagadki Rebusy Cienie Pomoc Duchowa Zabawy Złudzenia Psychologia Quizy Triki
Poszukiwanie skarbów

     Tę grę najlepiej zorganizować na leśnej drodze o długości około 1200 metrów. Obydwa uczestniczące w niej zespoły wybierają kapitana i sędziego. Sędzia przez cały czas gry pozostaje w drużynie przeciwnej i czuwa nad tym, by przestrzegano ustalonych przepisów i zasad.

     Zespoły otrzymują po 10 jednakowej wielkości kartek-skarbów - opatrzonych kolejnym numerem. Gra składa się z dwóch części. W pierwszej ukrywa się kartki, w drugiej poszukuje się kartek ukrytych przez przeciwnika. Grę rozpoczyna się w środkowym punkcie wyznaczonej trasy (zaznaczamy go wyraźnie linią w poprzek drogi). Kapitanowie losują kierunek drogi i po ustaleniu czasu przeznaczonego na pierwszą część gry (nie dłużej niż 30—40 minut) przygotowują swoje zespoły do startu.

     Zawodnicy obydwu zespołów ustawiają się na wspólnej linii startu, zwróceni twarzami w kierunku drogi. Na sygnał dany przez sędziów zawodnicy ruszają marszem w ustalonych kierunkach. Każdy zawodnik idąc liczy kroki, zatrzymuje się po 66 krokach (jest to dystans mniej więcej 50-metrowy). Kapitan drużyny wybiera odległość pomiędzy pierwszym a ostatnim zawodnikiem, wręcza jednemu z nich kartkę oznaczoną numerem 1, którą należy ukryć. Zawodnicy kolejno będą ukrywali kartki (kolejność na początku gry można u-stalić drogą losowania). Sędzia obserwuje, czy wszystko odbywa się zgodnie z przepisami i ustaleniami.

     Zasady ukrywania kartek są następujące:

     - ukrywamy kartki według kolejnych numerów,
     - każdą kartkę ukrywa inny zawodnik,
     - schowek nie może znajdować się dalej niż 2 m od pobocza drogi,
     - kartki można ukrywać nie wyżej niż 1,5 metra nad ziemią,
     - 1/5 część kartki musi być widoczna, ale niekoniecznie od strony drogi.

     Od miejsca ukrycia pierwszej kartki zawodnicy znów odmierzają 66 kroków, a prowadzący wybiera odległość środkową. Teraz drugi z kolei zawodnik ukrywa kartkę.

     Po ukryciu wszystkich kartek drużyny wracają na miejsce startu i rozpoczyna się druga część gry. Należy ustalić czas trwania poszukiwań i ponowny powrót na miejsce startu (nie dłużej niż 60-80 minut).

     Sędziowie przez cały czas kibicują szukającym. Zawodnicy ruszają z miejsca startu i odliczają 66 kroków. Po czym zatrzymują się i dokładnie oglądają teren, starając się odnaleźć ukrytą kartkę. Jeżeli poszukiwanie przedłuża się, wówczas kapitan, pozostawia 1 lub 2 zawodników, a reszta idzie dalej na poszukiwanie następnej kartki.

     Wygrywa ta drużyna, która w określonym czasie odnajdzie więcej kartek. Jeżeli obydwie drużyny odnajdą jednakową ich ilość, o zwycięstwie decyduje szybszy powrót wszystkich zawodników na miejsce rozpoczęcia gry. Można też wprowadzić dodatkową punktację indywidualną: kto znajdzie więcej kartek.


MK
Podziel się i innymi:


   


Wasze komentarze:

Brak komentarzy


Autor

Treść





Poprzedni[ Powrót ]Następny
 
[ Strona główna ]
 Partnerzy medialni:

O stronie... | Ogłoszenia | Konkurs | Wspomóż nas | Polityka Prywatności | Reklama | Kontakt

© 2001-2017 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej