Testy Psychotesty Zagadki Rebusy Cienie Pomoc Duchowa Zabawy Złudzenia Psychologia Quizy Triki
Ptasznik i ptaki
(Zabawa z 1900 roku)

     Grających powinno być do pary; połowa powinna przybrać nazwy ptaków, a druga połowa miejsc, w których ptaki ukrywać sie mogą, jak np.: gaj, las, gołębnik, ptaszarnia, gałęź, strych, gniazdo, sidła i t. p. Obiera się nadto ptasznika i kupca. Pierwszy, w sekrecie przed drugim, zbiera nazwy ptaków i zapisuje je sobie w pamięci, a drugi przychodzi doń kupować ptaki i wymienia je, jak mu się zdarzy. Wtedy ptasznik zapytuje: "do czego?" kupiec odpowiada, że chce to i to zrobić, np.' złapać w sidła, wypuścić do lasu, zamknąć w klatce, upiększyć ptaszarnię i t. p.

     Trzeba wiedzieć, że ptasznik i ptaki siedzą na krzesłach, a krzesło kupca jest puste, gdyż kupiec zbliża się do ptasznika. Jeżeli mu się udało trafić na jednego z obecnych ptaków, to wymieniony ptak biegnie do pustego krzesła. Spostrzegłszy ten ruch, kupiec powinien ptaka uprzedzić i wtedy niezręczny ptaszek wraca na swoją grządkę i płaci karę (fant); jeżeli zaś ptaka wymienionego przez kupca nie ma w liczbie grających, to on daje fant, a ptasznik pyta się: "do czego?" Trafna odpowiedź kupca zmusza wymienionego ptaka wstać z miejsca, a ptasznik ofiaruje kupcowi, wzamian za ptaka obranego, jednego z tych, które siedzą na grzędach. Wymieniony przez kupca ptak zrywa się i szybko przesiada się z tym ptakiem, który już był wywołany, a kupiec powinien zapobiedz temu i usiąść na krześle jednego ze zmieniających miejsce. Osoba, która została bez miejsca, daje fant i staje się kupcem.

MR
Podziel się i innymi:


   


Wasze komentarze:

Brak komentarzy


Autor

Treść





Poprzedni[ Powrót ]Następny
 
[ Strona główna ]
 Partnerzy medialni:

O stronie... | Ogłoszenia | Konkurs | Wspomóż nas | Polityka Prywatności | Reklama | Kontakt

© 2001-2017 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej