Kartki Miłość Modlitwy Czytelnia Źródełko Pomoc Duchowa Relaks Download Czat Opowiadania Perełki

Bankomaty Planet Cash: Zawiodłem się

     Wypłata z bankomatu. Prosta czynność, którą wykonuję nieraz nawet kilka razy dziennie, praktycznie z zamkniętymi oczami. Niestety, dla mnie "przygoda" z bankomatem sieci Planet Cash i ich operatorem IT Card zakończyła się utratą gotówki i do dziś nie wyjaśnioną reklamacją...

     W dniu 14 czerwca 2014 r. z bankomatu sieci Planet Cash zlokalizowanego w Rawie Mazowieckiej przy ul. Targowej 6 pobierałem kwotę 140 zł. Kilka minut po oddaleniu się od urządzenia, stojąc w kolejce do kasy zorientowałem się, iż w portfelu nie mam pobranej chwilę wcześniej gotówki.

     Cóż... czynność wykonywana automatycznie i pośpiech mogły skutkować tym, iż po prostu odszedłem od urządzenia bez wyjęcia banknotów z podajnika. Niespecjalnie się tym zmartwiłem, gdyż już raz miałem taką sytuację a złożona za pośrednictwem mojego banku – czyli Mbanku i operatora Euronet reklamacja zakończyła się po 7 dniach pełnym sukcesem. Środki wróciły na konto.      Tym razem było podobnie a nawet przez chwilę lepiej, gdyż po złożonej w dniu 16 czerwca reklamacji, środki już po 2 dniach Mbank zaksięgował ponownie na moim koncie. Sprawa się zakończyła? Otóż nie!

     Po 30 dniach otrzymałem niepokojący komunikat: "Trwa wyjaśnianie reklamacji" a po następnych tygodniach informację: "Reklamacja została odrzucona". Po czym 140 zł "uciekło" mi z konta.

     Natychmiast ponownie złożyłem reklamację do Mbanku, na którą otrzymałem pisemną odpowiedź:

     "Z przykrością informuję, iż w świetle obowiązujących przepisów Bank nie może uznać Pana reklamacji z dnia 16 czerwca 2014 roku, gdyż akceptant karty przekazał informację dotyczącą wypłaty gotówki z bankomatu, świadczącą, że transakcja miała miejsce a gotówka została podjęta. W związku z powyższym, Bank zmuszony jest uznać Pana reklamację za zakończoną."

     Z uwagi na brak szczegółów poprosiłem o dalsze wyjaśnienie sprawy. Po czym otrzymałem ostateczną odpowiedź:

     "W odpowiedzi na Pana odwołanie od reklamacji dotyczącej wypłaty z bankomatu informuję, że w świetle obowiązujących przepisów Bank podtrzymuje decyzję wyrażoną w piśmie z dnia 11.08.2014.

     Przekazane Panu informacje dotyczące transakcji w bankomacie firmy IT Card S.A. są zgodne z wymogami umów międzybankowych, w tym przepisów Organizacji Płatniczej Visa International i są wystarczającym dowodem z punktu widzenia banku akceptanta karty, że operacja przebiegła prawidłowo, a żądana kwota została wypłacona i pobrana z bankomatu w całości.

     Bank zwrócił się do akceptanta karty z wnioskiem o ponowne sprawdzenie zapisów reklamowanej przez Pana transakcji oraz protokołu z rozliczenia bankomatu. W otrzymanej odpowiedzi potwierdzono, że przy wypłacie środków odebrano całą deklarowaną kwotę. W związku z tym, że nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości w przebiegu transakcji oraz nadwyżki w danym okresie rozliczeniowym bankomatu, akceptant karty podtrzymuje wcześniejszą decyzję."

     Do pisma załączam dokumentację z zapisem przebiegu transakcji.

     PNET1230 TRAN: 198 STAN: 64713586
     2014-06-14 18:29:31
     ************7g4g WYPLATA: 140.00 PLN
     18:29:45 Gotówka odebrana
     18:29:46 (14.06.2014) -Koniec transakc.
     KAS 0099 0199----0238
     REJ 0001 0001 0001 0001
     CLI 0100 0000 0299 0061

     Pomijając fakt, iż zupełnie nie zgadza się godzina transakcji, komputerowe logi wskazują, iż gotówka została odebrana. Tylko przez kogo?

     Dlatego 26 sierpnia za pośrednictwem strony http://planetcash.pl/ wypełniając formularz reklamacyjny zwróciłem się z następującymi pytaniami:

     1) Czy w/w bankomat posiada zainstalowaną kamerę, która zarejestrowała moją wypłatę?
     2) Dlaczego jej ew. obraz nie był brany pod uwagę w czasie rozpatrywania złożonej reklamacji?
     3) Na jakiej podstawie logi poświadczają "Gotówka odebrana" a nie wciągnięta do urządzenia?
     4) Po jakim czasie bankomat "wciąga" nieodebrane środki? Jaki jest wówczas komunikat w logach systemowych?"

     Niestety, po trzech dniach na mój adres e-mail nie dotarło żadne potwierdzenie przyjęcia reklamacji i oznaczenie jej numerem. A przecież jest to praktyka powszechnie stosowana w innych firmach.

     Na złożone kolejne zapytanie reklamacyjne w dniu 29 sierpnia znów brak odpowiedzi. Aż… zdarzył się "cud".

     8 września 2014 roku dzwoni sympatyczna pani, prosząc abym jeszcze raz opowiedział przebieg zajścia. Zatrzymuję samochód i przez kilka minut tłumaczę czego oczekuję. Pani obiecuje zadzwonić następnego dnia maksymalnie do godziny 17.00. Nie dzwoni do dziś...

     W tym czasie sam ustaliłem, że market Intermarche, w którym stoi bankomat nie posiada monitoringu, który by swoim zasięgiem obejmował urządzenie. Ważnym odnotowania jest fakt, iż w chwili wypłaty nie widziałem aby ktoś za mną stał w kolejce a tuż obok stała moja żona z małym dzieckiem. Czyżby domniemany złodziej był aż tak bezczelny? I dlaczego sieć Planet Cash nie dąży do rozwiązania problemu?

     Co ciekawe, w rozmowie z klientami marketu oraz jego pracownikami została potwierdzona bardzo zła opina o urządzeniu – jego awaryjności. Dlatego zastawiam się czy mój przypadek nie jest odosobniony?

     "Najważniejszy jest dla nas Klient i jego zadowolenie..." – czytamy na stronie operatora. Niestety, ja się zawiodłem.


TJ


Sakramenty. I co z tego? Sakramenty. I co z tego?
o. Leon Knabit OSB
Zapis rozmów ojca Leona Knabita OSB z młodymi zbuntowanymi, opornymi, niewierzącymi i tym podobnymi - na temat sakramentów, Kościoła, życia... » zobacz więcej


   




Wasze komentarze:
 zgred: 09.08.2017, 16:08
 Naprawdę nie wiem jak pierwsza Pana reklamacja mogła zostać uznana. Wygląda mi to na tekst sponsorowany. Kiedy pieniądze są w podajniku, to znaczy że zostały wypłacone. To czy je Pan weźmie z tego podajnika, czy zostawi dla innych chętnych, to już nie sprawa właścicieli bankomatu. Inaczej co chwila biegał bym do bankomatów, wypłacał pieniądze a następnie zgłaszał reklamacje że pieniądze zostawiłem w podajniku przez zapomnienie. I jest podwójna wypłata. Nie trzeba pracować. :)
 paweł: 29.07.2017, 14:16
 Witam te bankomany to jakiś absurd próbowałem wpłacić kwotę 200 zł na moje konto po włożeinu banknota o nominalle 200 bankomat sie wyłaczył i wyskoczył error na ekranie poczym oddał mi karte jednak gotówke zatrzymał na szczeście jednak udało się odzyskać gotówkę po przez reklamację w mbanku
 Artur: 11.07.2017, 20:30
 Potwierdzam to co inni piszą. W moim przypadku sprawa dotyczyła wyplaty za pomocą BLIK. pierwsze wpisanie kodu nic nie pomoglo - bankomat wyświetlał informacje o przetwarzaniu a na telefon nie przyszła informacja o potwierdzeniu tranzakcji. W tym czasie bankomat strasznie długo myślał. Postanowiłem ponownie powtórzyć wybranie pieniędzy. Tym razem na telefon przyszła informacja z prośbą o potwierdzenie wypłaty. Po wpisaniu i zaakceptowaniu bankomat myślał jak za pierwszym razem i wyświetlił czerwona informacje o błędzie tranzakcji. Pieniędzy nie wydał a ku mojemu zdziwieniu z konta zostało pobrane 100zł. Ze względu na moje zdziwinenie mając telefon szukałem telefonu do obsługi bankomatu - bez sktuku. Zadzwoniłem do banku by złożyć i wyjaśnić sytuacje. Po ponad 20 dniach dostałem informacje ze pieniądze odebrałem i wszystko w planetcash się zgadza a bank nie ma możliwości wglądu ani w logi ani w monitoring bankomatu... DRAMAT - złożyłem odwołanie i dam znać co wyniknie. Dla mnie istne złodziejstwo i oszustwo. Dla ciekawosci dzwoniąc na infolinię planetcash dowiecie się ze reklamacje musicie zgłaszać do banku i czekać 30 dni i nic nie załatwicie ! Ponowilem zapytanie czy od tego jest infolinia - osoba z infolinii potwierdziła - szok . Nigdy więcej z tego dziadostwo nie skorzystam. Dla pewności przy tym bankomacie czekałem parę minut i nic nie wydał . Ewidentnie robią z ludzi idiotów. NIE POLECAM i będę sprawę ciągnął dalej
 Zbyszek 08.02.2017: 08.02.2017, 12:05
 29.11.2016r w Sierpcu próbowałem pobrać z bankomatu Planet Cash kwotę 50,00zł, bankomat kwoty nie wypłacił, nie informując dlaczego, po wejściu na swoje konto internetowe stwierdziłem, że z konta pobrano kwotę 50zł. Na złożoną reklamację w banku w którym mam rachunek, po upływie dwóch miesięcy otrzymałem odpowiedź na piśmie że moja reklamacja jest niezasadna, bez podania jakiegokolwiek wyjaśnienia. W moim przypadku w okresie dwóch ostatnich lat to kolejny trzeci raz jak ten bankomat nie wypłacił zadysponowanych pieniędzy. Postanowiłem złożyć skargę na Planet Cash do Komisji Nadzoru Finansowego, uważam bowiem, że świadomie są okradani klienci korzystający z bankomatów tej firmy.
 1234: 03.02.2017, 20:52
 Miałam dziś ten sam przypadek z tym bankomatem! Nigdy więcej planet cash! Potrzebowałam małej kwoty, bo była mi potrzebna a zaletą jest ze można wybrać 20 zł. Zatem wkładam kartę, wpisuje pin, wybieram kwotę 20 zł i czekam a tu nagle czarny ekran i dźwięk połykanej karty. Stalam na mrozie pod bankomatem próbując dodzwonić się na infolinię przez 40 minut!! Uszy mnie bolą od melodyjki i słuchania gościa który powtarza ze jestem pierwsza z oczekujących. O dziwo gdy usłyszałam już głos konsultanta jego jedyną rada zastrzec kartę w banku bo starej karty na oczy już nie zobaczę!!!!! Nie mówię o tym że mimo awari ten bankomat nie został zablokowany! Ludzie omijajcie je szerokim łukiem!!!
 Andrzej: 26.01.2017, 23:50
 24.01.2016.chciałem wypłacić pieniądze z bankomatu planet przy budynku ZUS w Piotrkowie Trybunalskim włożyłem kartę chciałem wyciągnąć 100 zł. długo czekałem ale pieniądze nie wychodziły więc się zdenerwowałem i transakcję odrzuciłem wyciągnąłem kartę i poszedłem do domu w domu sprawdziłem konto i nie było 100 zł.te bankomaty są do dupy tylko oszukują ludzi !!!
 el W: 10.08.2016, 18:51
 TRAGEDIA, włożyłem kartę, bankomat zaciął się, potem się resetował z 15 min i nie wydał mi karty. konsultant poinformował iż "taka karta nie podlega wydaniu"
 kolejny naiwny: 01.08.2016, 09:47
 Chciałem pobrać z ich bankomatu 200 PLN, niestety w trakcie realizacji wyskoczył obrazek klucza i śrubokręta i jakaś informacja o kłopotach technicznych. Jednak w tej samej chwili dostałem SMSa z mojego banku iż pieniądze z konta wypłynęły. Pomimo awarii systemy ;-) bankomat oddał mi kartę , by po chwili zachęcać następnych naiwnych do próby pobierania gotówki. Po zgłoszeniu reklamacji dowiedziałem się że muszę poczekać miesiąc czasu aby łaskawie oddali mi pieniądze które można mi było ukraść w sekundę... ZDECYDOWANIE ODRADZAM KORZYSTANIA Z TYCH BANKOMATÓW!
 Iwona : 25.03.2016, 21:20
 No i ja testem ofiarą Planet Cash. Pobierałam z bankomatu w Rudzie Śląskiej 500zł , bankomat wydał mi tylko 400. Zdziwiona przeliczyłam gotówkę przy bankomacie. Poczekałam chwilę czy wypluje dwie pięćdziesiątki, ale niestety pojawił się tylko ekran powitalny dla nowego klienta. Za mną nie było nikogo.Na potwierdzeniu widniało 500zl. Zdezorientowana zadzwoniłam na nr tel podany na dole potwierdzenia transakcji i okazało się,ze p. Alicja "coś tam" nie zajmuje się reklamacjami i takową należy złożyć w swoim banku. Złożyłam reklamację w ING i tak jak wy otrzymałam odpowiedź,że reklamacja została odrzucona. Napisałam do Planet Cash pytania czy nagrali jak przeliczam gotówkę, czy rozliczyli bankomat i...dowiedziałam się,ze takie infomacje udzielają prokuratórze i policji. Wniosek- bankomat nie ma kamery, a te niechluje albo nie potrafią przejrzeć swojego urządzenia, albo dorabiają na banknotach wydanych przez kasetkę, a nie trafiających do podajnika. Moje 100 zł powinno wyjechać w dwóch banknotach 50 zł, na pytanie (do Pani z Planet Cash ) czy kasetka na pięćdziesiątki była pusta usłyszałam odpowiedź,że takie dane otrzymuje tylko mój bank. Jeszcze raz złożę reklamację, raczej spodziewam się negatywnego skutku.
 Krzysiek Jelenia Góra: 15.02.2016, 12:58
 Współczuję wszystkim co stracili pieniądze. Przeczytałem wasze maile. Mam konto w ING. Jednak najczęściej wypłacałem pieniądze w bankomacie BZ WBK. Wypłaty były bezpłatne. Mam blisko domu. 3 dni temu wybrałem z BZWBK głupie 10 zł i dziś pobrali mi na koncie w ING prowizję 2,50 zł od wypłaty 😐 Zadzwoniłem na infolinię dlaczego tak jest. Usłyszałem że z końcem stycznia weszły nowe regulacje i bezpłatnie mogę wybierać teraz tylko w ING lub Planet Cash. Co prawda do bankomatu Planet Cash mam blisko i kilka ich jest u mnie w mieście ale jak się naczytałem opinii i przestróg to dziękuję bardzo. Nie ufam tym bankomatom. Panu z infolinii powiedziałem że te nowe regulacje dla mnie niestety będą oznaczać zamknięcie konta w ING i otwarcie w BZ WBK które mam pod nosem bankomat i wpłatomat. A szkoda do tej pory nie planowałem odejść z ING a tu taki strzał w kolano. Kto u nich był taki mądry i wymyślił że już nie można wypłacać bezpłatnie z jakiegokolwiek bankomatu tylko teraz z ING lub Planet Cash? Bo inaczej 2,50 od wybrania czy 10 zł czy 1000 zł 😠. Szkoda zawiodłem się i znów zmieniam bank. Pozdrawiam i życzę odzyskania utraconych pieniędzy.
 Barrr: 21.01.2016, 17:31
 Ja straciłem kartę, bankomat wciągnął i nie oddał a pomoc w biurze klienta polegała na słowach " proszę zablokować kartę" hahha ale pomogli, inteligencja że hej. Ludzie byle dalej od tych bankomatów!!!!!!!! A Biedronce niezłą robią reklamę!!!
 mpnika: 18.01.2016, 10:58
 Ja rowniez mialam taki przypadek tylko mnie okradli na 2000zl planet cash to zlodzieje nie pobierajcie z tych bankomatow gotowki.
 Sławek: 01.11.2015, 13:38
 1.11.2015 odszukałem za pomocą Google Maps bankomat Cash Planet najbliższy mojego miejsca zamieszkania. Kiedy doszedłem na miejsce okazało się, że bankomat nie działa. Wróciłem do domu i wielokrotnie próbowałem poinformować google maps, o tym fakcie, niestety bezskutecznie. Każdorazowo pojawiał się komunikat: "Zgłoszenie nie powiodło się. Spróbuj ponownie później". Spróbowałem zatem poinformować Planet Cash na której stronie również znalazłem niedziałający bankomat. Niestety, żeby to uczynić muszę im udostępnić, oprócz imienia, nazwiska, adresu e-mail, numer telefonu, oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla celów marketingowych. Czyli, żeby zgłosić im ich błąd muszę się zgodzić na przyjmowanie od nich spamu! Zarówno Google Maps jaki Planet Cash zachowują się tak, jakby to nie one były dla ludzi, tylko ludzie dla nich. Poniżej przesyłam treść wiadomości, którą chciałem do nich wysłać: "Informuję, że bankomat na os. Zygmunta Starego 13A w Poznaniu jest nieczynny, czyli, dla osoby chcącej wypłacić pieniądze de facto go nie ma. Miałem nieszczęście poczynić plany w oparciu o ten bankomat odnaleziony na mapie google. Oczywiście nie mogłem ich zrealizować, ponieważ nie mogłem wypłacić gotówki. Gdybym nie został wprowadzony w błąd przez mapę, to inaczej zaplanowałbym dzień i skorzystał z innego bankomatu, o którym wiem, że jest sprawny. Niedziałające bankomaty nie powinny być umieszczane na mapie, to utrudnia życie korzystającym z serwisu. No chyba, że nie chodzi o pomoc ludziom, tylko o lans sieci bankomatów poprzez pokazanie z jak wielu bankomatów można teoretycznie skorzystać."
 arek: 15.09.2015, 16:02
 Trzy razy zgłaszałem uszkodzenie bankomatu w Poznaniu. Zero reakcji
 Wentyl: 01.06.2015, 23:29
 "8 września 2014 roku dzwoni sympatyczna pani, prosząc abym jeszcze raz opowiedział przebieg zajścia. Zatrzymuję samochód i przez kilka minut tłumaczę czego oczekuję. Pani obiecuje zadzwonić następnego dnia maksymalnie do godziny 17.00. Nie dzwoni do dziś..." Czy to jest dbanie o klienta? Każdą transakcje w ich bankomatach proponuje nagrywać aby mieć dowód
 Ida: 19.05.2015, 14:30
 Mam taka sama sytuację. Bankomat Planet Cash nie wypłacił mi pieniędzy, a srodki zostały pobrane z konta. Bank po 2 miesiącach rozpatrywania odrzucił reklamację. Jestem 460 zł w plecy. byłam na policji, zeby zabezpieczyli nagranie z monitoringu to mnie wysmiali. Powiedzieli, że nie ma podejrzenia o popełnieniu przestępstwa! ODRADZAM KORZYSTANIA Z BANKOMATÓW PLANET CASH!!!
 Małgorzata: 17.05.2015, 09:55
 Również odradzam korzystanie z bankomatów tej firmy.W ciągu dwóch miesięcy dwa razy bankomat "połknął " mi kartę.
 Magdalena: 23.04.2015, 17:24
 Mam podobną sytuację jednak ja nadal czekam od 10 marca na jakąkolwiek informację z banku ciekawe tylko że u mnie to w grę wchodzi 220 zł więc mam nadzieję że nie będę musiała się odwoływać do nie wiadomo kogo ?!
 Emdo: 26.02.2015, 01:40
 Dnia 23.12.2014 zaraz po pracy wybrałem się, by wybrać z automatu Planet Cash 300zł, które były mi potrzebne jeszcze tego samego dnia. Jednak zamiast pieniędzy otrzymałem komunikat i potwierdzenie, a raczej kwitek informujący o odrzuceniu transakcji. Próbowałem ponownie, myśląc, że jakiś błąd spowodowany dużym natężeniem obsługi sieci bankomatów (dzień przed świętami). Niestety z identycznym skutkiem. Wspólnie z moją dziewczyną próbowaliśmy za pomocą jej karty z innego banku. Efekt ten sam. Po czym ktoś z przechodzących obok powiedział, że wybrał ostatnie 20zł z bankomatu i nie da się z niego skorzystać. Na drugi dzień bankomat funkcjonował normalnie. w pierwszy dzień po świętach otrzymałem drogą SMS wiadomość o obciążeniu mojego konta. Dwukrotnie. pierwszy raz za transakcję wykonaną 23.12 i drugi raz 24.12. więc od razu po przejrzeniu historii transakcji na koncie bankowym zadzwoniłem do operatora bankomatu. Otrzymałem informację o tym, że powinienem zgłosić reklamację do swojego banku. Przy najbliższej okazji wybrałem się do ING i dowiedziałem się tam, że reklamację mogłem złożyć bezpośrednio przez dostęp do konta w domu przez internet. I tak po 2 dniach na moje konto powróciła feralna kwota. dnia 25.02.2015 dostałem z banku SMS informujący, że moja reklamacja nie została uznana, a rachunek został ponownie obciążony na 300zł. Od razu wybrałem się do oddziału banku. Inny oddział niż za pierwszym razem poinformował mnie o takiej samej możliwości jak w pierwszym oddziale. Sprawa na pewno nie zostanie bez echa, takie bezprawne zatrzymanie środków przez Planet Cash nie jest zgodne z prawem. Jeśli reklamacja nie zostanie uznana, sprawa wyląduje w sądzie. Zaraz po wyjaśnieniu sprawy, niezależnie od skutku, zmieniam bank, bo nie będę płacił za bankowość komuś, kto nie potrafi odzyskać moich pieniędzy, zabranych przez firmę, która wykorzystuje wady własnego sprzętu do okradania innych.
 Marek: 06.11.2014, 13:42
 Również odradzam korzystanie z tych bankomatów. We wrześniu próbowałem wybrać z jednego 600zł, jedyne co zobaczyłem to kartka z informacją o jakimś błędzie urządzenia, pieniędzy nie wypłacił jednak z konta znikneły już po godzinie. Telefony na infolinie nic nie wnosiły, wypełniony formularz kontaktowy na stronie firmy został bez odpowiedzi. Zgłoszona reklamacja a pieniędzy do tej pory nie odzyskałem OMIJAJCIE TE BANKOMATY Z DALEKA
 
(1) [2]


Autor

Treść




[ Powrót ]
 
Daj plusika:
[ Strona główna ]
 Partnerzy medialni:

O stronie... | Ogłoszenia | Konkurs | Wspomóż nas | Polityka Prywatności | Reklama | Kontakt

© 2001-2017 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej