Rozwa瘸nia Mi這嗆 Modlitwy Czytelnia 毒鏚e趾o Pomoc Duchowa Relaks Download Cuda Opowiadania Pere趾i
My郵i 安. Ojca Pio na ca造 rok


DOBREGO DNIA!




Luty


1. Modlitwa jest przelewaniem naszego serca do Serca Boga... Kiedy jest dobrze prze篡wana, porusza Boskie Serce i sk豉nia je coraz bardziej do wys逝chania nas. Zanosz帷 modlitw do Boga, starajmy si wyla ca陰 nasz dusz. W闚czas zostanie On pokonany naszymi b豉ganiami i przyjdzie nam z pomoc (T, s. 74).

2. Chc by tylko ubogim zakonnikiem, kt鏎y si modli... B鏬 spostrzega plamy nawet u anio堯w. Wyobrazimy sobie, co widzi we mnie! (T, s. 58)

3. M鏚l si i ufaj! Nie denerwuj si! Niepok鎩 nie s逝篡 niczemu. B鏬 jest mi這sierny i wys逝cha twoj modlitw (CE, s. 39).

4. Modlitwa jest najlepsz broni, jak posiadamy. Jest ona kluczem, kt鏎y otwiera Serce Boga. Powiniene m闚i do Pana Jezusa r闚nie sercem, a nie tylko wargami. Co wi璚ej, w pewnych przypadkach powiniene m闚i do Niego tylko sercem (CE, s. 40).

5. Poprzez ksi捫ki szuka si Pana Boga; a w modlitwie my郵nej znajduje si Go (AdFP, s. 547).

6. B康 pilna w modlitwie i medytacji. Powiedzia豉 mi, 瞠 ju zacz窸a. Ach, Bo瞠! Jak瞠 jest to wielk pociech dla Ojca, kt鏎y ci kocha, jak w豉sn dusz! Trwaj w ci庵造m rozwijaniu si, w tym 鈍i皻ym 獞iczeniu si w mi這軼i do Boga. Ka盥ego dnia zr鏏 cho troch w tej dziedzinie. R鏏 to zar闚no w nocy przy md造m 安ietle lampy, w czasie niemocy i ja這wo軼i ducha, jak r闚nie w dzie, prze篡waj帷 rado嗆 i zachwycaj帷e o鈍iecenie duszy (GF, s. 173).

7. Je瞠li mo瞠sz m闚i do Boga w czasie modlitwy rozmawiaj z Nim, wys豉wiaj Go. Je郵i nie mo瞠sz m闚i, bo jeste niedo鈍iadczona na drogach poznawania pana, niech ci to nie zasmuca. Zatrzymaj si u drzwi pokoju na wz鏎 dworzan i oddaj Mu ho責. On ci zobaczy. B璠zie Mu mi豉 twoja obecno嗆. Oka瞠 wzgl璠y twemu milczeniu. Nast瘼nym razem -kiedy ci we幟ie za r瘯, doznasz pocieszenia (Epist. 111, s. 982).

8. Ten spos鏏 trwania w obecno軼i Boga -chocia瘺y tylko w tym celu, aby okaza dobr wol, 瞠 uznajemy si za Jego s逝gi jest naj鈍i皻szy, najwspanialszy, najczystszy i najdoskonalszy (Epist. III, s.982).

9. Kiedy w czasie modlitwy znajdziesz si blisko Boga, rozwa瘸j prawd o sobie. M闚 do Niego, je郵i mo瞠sz, a je郵i nie zdo豉sz, trwaj przy Nim, poka, 瞠 jeste obecna i niczym si nie martw (Epist. III, s. 983).

10. Moich modlitw, o kt鏎e nalegasz, nigdy ci nie brakuje, poniewa nie mog zapomnie o tobie, kt鏎a kosztujesz mnie tak wiele ofiar. Zrodzi貫m ci dla Boga w wielkim b鏊u serca. Ufam mi這軼i, 瞠 w twych modlitwach nie zapomnisz o tym, kt鏎y d德iga krzy dla dobra wszystkich ludzi (Epist. III, s. 983).

11. Najlepszym pocieszeniem ducha jest umocnienie pochodz帷e z modlitwy ( GC,s.38).

12. Zbawia dusze mo積a tylko modl帷 si ustawicznie (LCS, 1 pa寮ziernika 1971, 30).

13. Modlitwa powinna by natarczywa, o ile ta natarczywo嗆 jest odbiciem wiary (AdFP, s. 553).

14. Modlitwy 鈍i皻ych w niebie i dusz sprawiedliwych na ziemi s zapachem, kt鏎y nigdy nie zniknie (GF, s. 175).

15. Nigdy nie zm璚z si b豉ganiem Pana Jezusa. Prawd jest, 瞠 moje modlitwy zas逝guj raczej na kar ni na nagrod, poniewa zbyt wiele przykro軼i sprawi貫m Panu Jezusowi moimi niezliczonymi grzechami. Jednak瞠 w ko鎍u Pan Jezus zlituje si nade mn (Epist. I, s. 209).

16. Wszystkie modlitwy s dobre, kiedy towarzyszy im w豉軼iwa intencja i dobra wola (AdFP, s. 552).

17. Zastanawiaj si i miej zawsze przed oczyma duszy wielk pokor Matki Bo瞠j - naszej Matki. W miar jak by豉 ubogacana darami z nieba, coraz g喚biej zanurza豉 si w pokorze (Epist. II, s. 419).

18. Jak pszczo造, kt鏎e bez wahania wiele razy przemierzaj czasem rozleg貫 陰ki, by 'dotrze do pachn帷ych kwiat闚, a potem zm璚zone, ale zadowolone i obci捫one py趾ami powracaj do miodowego plastra, aby tam dokona w milcz帷ym, ale owocnym trudzie -m康rej przemiany nektaru z kwiat闚 w nektar 篡cia, tak i ty -po dokonaniu zbioru [ duchowego] -zachowuj w szczelnie zamkni皻ym sercu s這wo Boga. Powracaj do ula, czyli bacznie je rozwa瘸j, zwracaj帷 uwag na jego po- szczeg鏊ne elementy, wnikaj w ich g喚bokie znaczenie. S這wo Bo瞠 uka瞠 ci si w swym wspania造m blasku, zdob璠zie moc unicestwienia twoich naturalnych sk這nno軼i ku materii, b璠zie cnot przemieniaj帷 w czyste i wznios貫 uniesienia ducha oraz doprowadzi ci do ci庵貫go i coraz 軼i郵ejszego zespolenia twego serca z Boskim Sercem twego Pana (GF, s. 196n).

19. Dusza chrze軼ija雟ka niech nie dopu軼i do tego, by nawet jeden dzie przemin掖 bez rozwa瘸nia m瘯i Jezusa Chrystusa (OP).

20. Aby na郵adowanie Chrystusa by這 prawdziwe, konieczna jest codzienna medytacja i ustawiczne rozwa瘸nie 篡cia Pana Jezusa. Z medytacji i refleksji rodzi si szacunek do jego czyn闚, a z szacunku pragnienie i rado嗆 na郵adowania (Epist. I,s. 1000).

21. Miej cierpliwo嗆 trwa w tym 安i皻ym 獞iczeniu medytowania i niech ci jej wystarczy, aby rozpocz望 je od stawiania ma造ch krok闚, by mia豉 kiedy mocne nogi do biegania, albo jeszcze lepiej - skrzyd豉 do latania. Niech ci wystarczy zadowolenie z bycia pos逝szn, co zreszt nigdy nie jest rzecz ma陰 dla duszy, kt鏎a wybra豉 Boga "na swoje dziedzictwo" i zg鏚 si na to, aby teraz by w ulu ma陰 pszcz馧k, kt鏎a bardzo szybko stanie si pszczo陰 zdoln do wytwarzania miodu. Upokarzaj si zawsze z mi這軼i przed Bogiem i przed lud幟i, poniewa B鏬 rzeczywi軼ie przemawia do tego, kto wobec Niego zachowuje pokorne serce (Epist. III,s. 980).

22. Zupe軟ie nie mog uwierzy w to, co m闚isz, i wskutek tego zwolni ci z medytacji tylko z tego powodu, i wydaje ci si, 瞠 nie odnosisz z niej 瘸dnego po篡tku. Poprzez 鈍i皻y dar modlitwy, moja dobra c鏎ko, Zbawiciel trzyma ci w prawej r璚e i w takiej mierze, w jakiej b璠ziesz niezale積a wewn皻rznie od siebie samej, czyli wolna od mi這軼i do cia豉 i twej w豉snej woli, b璠ziesz dobrze zakorzeniona w 鈍i皻ej pokorze, a w闚czas B鏬 wejdzie do twego serca i udzieli mu tego daru modlitwy (Epist. III, s. 979n).

23. Prawdziw przyczyn, dla kt鏎ej nie zawsze mo瞠sz dobrze odprawia swoj medytacj znajduj w tym punkcie i nie myl si. Zabierasz si do medytacji z pewnego rodzaju rozgor帷zkowaniem, po陰czonym z du篡m zatroskaniem, aby znale潭 co, co przynios這by zadowolenie i pocieszenie twojemu duchowi. To ju wystarcza, by nie znalaz豉 nigdy tego, czego szukasz i nie zag喚bi豉 twej duszy w prawdzie, kt鏎 rozwa瘸sz. Moja c鏎ko, wiedz, 瞠 je郵i kto z du篡m po酥iechem i swego rodzaju chciwo軼i szuka jakiej zgubionej rzeczy, [ to] sto razy na ni spojrzy i nie zorientuje si, 瞠 j widzi. Z tego rodzaju pr騜nej i bezu篡tecznej chciwo軼i p造nie jedynie zm璚zenie ducha i niemoc umys逝, by m鏂 zatrzyma si na tym przedmiocie, kt鏎ym si zajmujesz. To nast瘼nie, jako w豉軼iwa przyczyna, powoduje pewn ozi瑿這嗆 i bezmy郵no嗆 duszy, zw豉szcza gdy chodzi o jej uczuciow sfer. Nie znam innego 鈔odka zaradczego w tej sprawie ni ten: pozby si l瘯u, poniewa on jest jednym z wi瘯szych zdrajc闚, kt鏎y z prawdziw cnot i rzeteln pobo積o軼i nie mo瞠 mie nic wsp鏊nego. Zapala on do dobrego post瘼owania, ale tylko pozornie; tak naprawd powoduje ozi瑿ienie duszy i doprowadza ci do potkni璚ia (Epist. 111, s. 980n).

24. Ten, kto nie rozmy郵a, post瘼uje tak, jak ten, kto nigdy nie przegl康a si w lustrze i dlatego nie stara si o to, by wygl康a czysto. Mo瞠 by brudny i nawet o tym nie wie. Osoba, kt鏎a odprawia medytacj i zwraca swoj my郵 ku Bogu, kt鏎y jest lustrem jej duszy, stara si, aby pozna swoje braki i naprawi je, by panowa nad odruchami i uporz康kowa swoje sumienie (AdFP, s.548).

25. Naprawd nie potrafi ci wsp馧czu ani przebaczy tego, 瞠 tak 豉two zaniedbujesz przyjmowanie Komunii 鈍i皻ej, a tak瞠 鈍i皻 medytacj. C鏎ko moja, pami皻aj, 瞠 nie powraca si do zdrowia inaczej, jak tylko przez modlitw i dzi瘯i niej zwyci篹a si w walce. Do ciebie wi璚 nale篡 wyb鏎 (Epist. III, s. 414).

26. W odniesieniu do tego, co m闚isz mi o doznaniach uczuciowych podczas modlitwy my郵nej, wiedz, 瞠 jest to diabelski podst瘼. Dlatego b康 uwa積a i czujna. Nigdy nie zaniedbuj medytacji z tego powodu. B康 pewna, 瞠 post瘼uj帷 inaczej poniesiesz kl瘰k na ca貫j linii (Epist. 111, s. 405).

27. Nie zadr璚zaj si jednak a do utraty wewn皻rznego pokoju. M鏚l si wytrwale, ufnie, zachowuj帷 spok鎩 i pogod ducha (Epist. III, s. 452).

28. M鏚l si za ludzi przewrotnych, m鏚l si za ludzi gorliwych, m鏚l si za Papie瘸, w intencji wszystkich potrzeb duchowych i materialnych 鈍i皻ego Ko軼io豉, naszej najczulszej Matki. W spos鏏 szczeg鏊ny zano modlitw w intencji tych wszystkich, kt鏎zy pracuj nad zbawieniem dusz i na chwa喚 naszego Ojca w niebie (Epist.II, s. 70).

29. O c鏎ko, polecam ci, poza mi這軼i do Boga, mi這嗆 do Ko軼io豉, b璠帷ego Jego Oblubienic. Od tej to mi貫j i drogiej go喚bicy mog pochodzi jajka, a nast瘼nie zrodzi si m這de piskl皻a-go喚bie. ci庵le wyra瘸j wdzi璚zno嗆 Bogu za to, 瞠 jeste c鏎k Ko軼io豉, bior帷 przyk豉d z tak licznych dusz, kt鏎e poprzedzi造 ci w szcz窷liwym przej軼iu do wieczno軼i. Miej wielkie wsp馧czucie dla wszystkich duszpasterzy, g這sicieli s這wa Bo瞠go i przewodnik闚 duchowych. Patrz, jak s rozproszeni po ca造m obliczu ziemi! Przecie nie ma kraju, gdzie by ich nie by這. B豉gaj Boga w ich intencji, aby zbawiaj帷 siebie, owocnie starali si o zbawienie dusz (Epist. III, s. 707).







   

Jak kocha i by kochanym Jak kocha i by kochanym
John Powell
Autor, ameryka雟ki jezuita, rozmawia z czytelnikami o sprawach intymnych w spos鏏 prosty i przyst瘼ny, by razem z nimi podj望 pr鏏 rozwi您ania tajemnic mi這軼i... » zobacz wi璚ej


[ Powr鏒 ]
 
[ Strona g堯wna ]


Humor | O stronie... | Wspom騜 nas | Polityka Prywatno軼i | Reklama | Kontakt

© 2001-2018 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej