Rozwa瘸nia Mi這嗆 Modlitwy Czytelnia 毒鏚e趾o Pomoc Duchowa Relaks Download Cuda Opowiadania Pere趾i
My郵i 安. Ojca Pio na ca造 rok


DOBREGO DNIA!




Maj


1. Kiedy przechodzi si przed obrazem Matki Bo瞠j, trzeba m闚i: "Pozdrawia Ci, o Maryjo! Pozdr闚 ode mnie Pana Jezusa" (AdFP, s. 401).

2. Mate鎥o Naj鈍i皻sza! Pos逝chaj: kocham Ciebie bardziej, ni wszystkie stworzenia na ziemi i w niebie... Po Panu Jezusie - to rozumie si samo przez si... ale kocham Ci (AD, s. 40).

3. Pi瘯na Matuchno! Matko droga! Jeste tak bardzo pi瘯na. Gdyby nie by這 wiary, to ludzie nazywaliby Ci bogini. Twe oczy s bardziej promienne ni s這鎍e! Matko! Jeste pi瘯na! Szczyc si tym! Kocham Ci! Ach! Pomagaj mi! (AD, s. 55)

4. Niech Maryja b璠zie Gwiazd, kt鏎a o鈍ietli ci 軼ie磬 i wska瞠 bezpieczn drog, aby doj嗆 do Ojca w niebie. Niech Ona b璠zie t Kotwic, kt鏎ej powinna si bardzo mocno trzyma, zw豉szcza w czasie pr鏏y (Epist. II, s. 373).

5. Maryja niech b璠zie jedyn racj twego 篡cia i niech prowadzi ci do bezpiecznego portu wiecznego zbawienia. Niech b璠zie dla ciebie pi瘯nym wzorem i natchnieniem do 獞iczenia si w cnocie 安i皻ej pokory.(ASN, s. 44).

6. Je瞠li Pan Jezus ukazuje ci si, dzi瘯uj za to; je郵i za si ukrywa, to r闚nie Mu dzi瘯uj. To wszystko jest gr mi這軼i. Panna 豉skawa i lito軼iwa niech nadal wyprasza dla ciebie 豉ski od niewypowiedzianej dobroci Boga i si喚, aby wytrzyma豉 a do ko鎍a tak wiele pr鏏 mi這軼i, kt鏎ym ci [B鏬] poddaje. 砰cz ci, aby dosz豉 a do tego stanu, by z Panem Jezusem odda na krzy簑 ostatnie tchnienie Oby mog豉 z Nim zawo豉: Wykona這 si! (AdFP, s. 563).

7. O Maryjo! Najs這dsza Matko kap豉n闚, Po鈔edniczko i Szafarko wszystkich 豉sk Bo篡ch, b豉gam Ci i zaklinam, aby wyra瘸豉 wdzi璚zno嗆 dzisiaj, jutro i zawsze Panu Jezusowi, b這gos豉wionemu Owocowi :篡wota Twojego (AP).

8. Natura ludzka upomina si o swoj cz窷. Maryja, Matka Chrystusa, r闚nie wiedzia豉, 瞠 przez jego 鄉ier dokona這 si Odkupienie rodzaju ludzkiego, a jednak p豉ka豉 i cierpia豉, i to jeszcze jak bardzo (GC, s. 21).

9. Niech ci Maryja przemieni w rado嗆 wszystkie cierpienia (GC, s. 24).

10. Nie b康嬈ie tak ca趾owicie oddani dzia豉lno軼i i pracy jak Marta, by zapomina o milczeniu i oddawaniu si sprawom Bo篡m, tak jak czyni豉 to Maria. Niepokalana Dziewica, kt鏎a zawsze dobrze godzi豉 jeden i drugi obowi您ek, niech b璠zie dla was 鈍ietlanym wzorem i natchnieniem (CE, s. 45).

11. Niech Maryja ci庵le zasiewa, jako kwiaty, wo coraz to nowych cn鏒 na polu twej duszy, a tak瞠 po這篡 sw matczyn d這 na twojej g這wie. Ci庵le trzymaj si bardzo mocno Matki Niebieskiej, poniewa Ona jest Morzem poprzez kt鏎e p造n帷, dobija si do brzeg闚 wiecznej wspania這軼i w kr鏊estwie porannej zorzy (PM, ss. 167; 165).

12. Przypomnij sobie to, co dzia這 si w sercu Matki Bo瞠j, gdy sta豉 u st鏕 krzy瘸. Z powodu nadmiernego cierpienia sta豉 jakby skamienia豉 przed ukrzy穎wanym Synem... Wi璚ej, w chwili tego cierpienia tak bardzo Go kocha豉, 瞠 nawet nie mog豉 p豉ka (Epist. 111, s. 189).

13. Nie oddalaj si od o速arza bez 貫z wsp馧czucia i mi這軼i do Pana Jezusa ukrzy穎wanego dla twego wiecznego zbawienia. Matka Bo瘸 Bolesna b璠zie ci zawsze towarzyszy i b璠zie dla ciebie pi瘯nym natchnieniem (LdP, s. 66).

14. Synu, nie wiesz, co nam daje pos逝sze雟two. Pos逝chaj: oto dzi瘯i jednemu, tylko jednemu "tak" - "Niech mi si stanie wed逝g twego s這wa", Maryja sta豉 si Matk Najwy窺zego, uznaj帷 si za Jego s逝瞠bnic, ale zachowuj帷 cnot dziewictwa, tak cenn w Jej oczach i Boga. Z pomoc owego "tak", wyra穎nego przez Naj鈍i皻sz Maryj Pann, 鈍iat zosta zbawiony, a ludzko嗆 odkupiona. My r闚nie spe軟iajmy wol Boga i zawsze m闚my Panu "tak" (PSI, s. 32).

15. Tak瞠 my, na nowo zrodzeni w 安i皻ym sakramencie chrztu, odpowiadajmy na 豉sk naszego powo豉nia, d捫帷 do na郵adowania naszej niepokalanej Matki [i] staraj帷 si nieustannie poznawa Boga, aby鄉y zawsze, coraz lepiej Go poznaj帷, s逝篡li Mu i kochali Go (Epist. w, s. 860n).

16. Matko moja! Pog喚biaj we mnie, obleczonym w n璠z, t mi這嗆 do Boga, kt鏎a p這n窸a w Twoim sercu. Podziwiam w Tobie tajemnic Twego Niepokalanego Pocz璚ia. Pragn gor帷o otrzyma przez ni to, aby sprawi豉, by moje serce by這 czyste, pozostaj帷 w mi這軼i do Boga; aby czysta by豉 moja dusza we wznoszeniu si ku Niemu i kontemplowaniu Go, w adorowaniu i s逝瞠niu Mu "w duchu i w prawdzie"; aby moje czyste cia這, stawa這 si Jego tabernakulum coraz mniej niegodnym posiadania Go, gdy raczy przyj嗆 do mnie w Komunii 鈍i皻ej (Epist.1V, s. 860).

17. "Ojcze, dzisiaj jest 鈍i皻o Matki Bo瞠j Bolesnej. Powiedz mi co". "Bolesna Dziewica nas kocha, poniewa zrodzi豉 nas w b鏊u i mi這軼i. Matka Bo瘸 Bolesna niech nigdy nie opuszcza twej duszy, a Jej cierpienia niech b璠 wyryte w twoim sercu. Niech je rozpala mi這嗆 do Niej i do Jej Dzieci璚ia" (LdP, s. 193).

18. Dusza Naj鈍i皻szej Maryi Panny uwolni豉 si od Jej 鈍i皻ego cia豉, tak jak go喚bica, kt鏎ej sid豉 zosta造 rozerwane, i ulecia豉 na 這no swego Ukochanego (Epist. Iv; s. 967).

19. Po Wniebowst徙ieniu Jezusa Chrystusa, Maryja ci庵le p這n窸a coraz 篡wszym pragnieniem po陰czenia si z Nim. wydawa這 si Jej, 瞠 bez swego Boskiego Syna znajduje si na najci篹szym wygnaniu. Te lata, w czasie kt鏎ych musia豉 by od Niego od陰czona, by造 dla Niej coraz powolniejszym i bole郾iejszym m璚ze雟twem mi這軼i, kt鏎e J powoli wyniszcza這 (Epist. IV, s. 965n).

20. Chrystus Pan, kt鏎y kr鏊owa w niebie ze sw ludzk natur, przyj患szy j z 這na Naj鈍i皻szej Maryi Panny, chcia r闚nie, aby Jego Matka nie tylko z dusz, ale r闚nie z cia貫m by豉 z Nim zjednoczona i mia豉 pe軟y udzia w Jego chwale. To by這 zupe軟ie sprawiedliwe i s逝szne. To cia這, kt鏎e ani przez moment nie by這 niewolnikiem szatana i grzechu, nie powinno by r闚nie niewolnikiem naturalnego prawa rozk豉du (Epist. IV, s. 967).

21. Usi逝j post瘼owa zawsze zgodnie z wol Boga w ka盥ym przypadku i nie l瘯aj si. Ta zgodno嗆 jest pewn drog, aby doj嗆 do nieba (Epist. IIJ; s. 448).

22. Pragn, i wy to wiecie , umrze i kocha Boga; 鄉ier albo mi這嗆, poniewa 篡cie bez tej mi這軼i jest gorsze od 鄉ierci. O c鏎ki moje, pom騜cie mi! Umieram i konam w ka盥ym momencie. Wydaje mi si, 瞠 wszystko jest snem, a ja nie wiem, dok康 id. M鎩 Bo瞠! Kiedy przyjdzie ta godzina, w kt鏎ej r闚nie ja b璠 m鏬 za酥iewa: "Czy to jest m鎩 odpoczynek, o Bo瞠, na wieki?" (Epist. /ll, s. 406).

23. Pokutujesz, my郵帷 z b鏊em o zniewagach wyrz康zonych Bogu. Pokut jest by wytrwa造m w dobrym; pokut jest zwalczanie swoich wad (FSP, s. 42).

24. Przede wszystkim wyznaj, 瞠 jest dla mnie du篡m nieszcz窷ciem to, 瞠 nie umiem wyrazi i pokaza na zewn徠rz tego ca貫go wulkanu, ci庵le p這n帷ego i pal帷ego mnie, a kt鏎y Pan Jezus zapali w tym tak ma造m sercu. Wszystko zawiera si w tych s這wach: spala mnie mi這嗆 do Boga i bli幡iego (Epist. 111, s. 1246n).

25. M鎩 synu! Wiedza, chocia jest tak wielka, pozostaje ci庵le marn rzeczywisto軼i; jest mniejsza ni nico嗆 w por闚naniu z ogromn tajemnic Boga. Powiniene i嗆 innymi drogami. Uwalniaj swoje serce od wszelkiej pasji ziemskiej, upok鏎z si w prochu i b豉gaj! Tak post瘼uj帷 na pewno znajdziesz Boga, kt鏎y obdarzy ci pogod ducha i pokojem w tym 篡ciu, a wieczn szcz窷liwo軼i w drugim (CH, s. 56).

26. Sp鎩rz [kiedy跑 na 豉n dojrza貫j pszenicy. Zauwa篡sz, 瞠 niekt鏎e k這sy s wysokie i wybuja貫, a inne s pochylone ku ziemi. Spr鏏uj zerwa te wysokie, najbardziej wybuja貫, a zobaczysz, 瞠 s puste; je郵i natomiast zerwiesz te najni窺ze, najpokorniejsze, to zobaczysz, 瞠 w豉郾ie one s obci捫one ziarnem. Z tego przyk豉du] mo瞠sz wywnioskowa, 瞠 pycha jest pusta (CH, s. 62).

27. Trzeba, aby鄉y czynili du瞠 wysi趾i, aby sta si 鈍i皻ymi i by spe軟ia dzie豉 wielkiej s逝瘺y Bogu i bli幡iemu (Epist. 111, s. 465).

28. Zosta闓y 鈍i皻ymi, a w ten spos鏏 po byciu razem na ziemi, b璠ziemy zawsze razem w niebie (GB, s. 26).

29. Ach, Bo瞠! Spraw, bym coraz bardziej odczuwa Ci w moim biednym sercu i doko鎍z we mnie dzie這, kt鏎e rozpocz掖e. Abym w g喚bi mego jestestwa s造sza g這s, kt鏎y w spos鏏 nalegaj帷y ci庵le mi m闚i: U鈍i璚aj siebie i u鈍i璚aj innych. No wi璚, moja najdro窺za, tego w豉郾ie chc, ale nie wiem, od czego zacz望. Pom騜 mi! Wiem, 瞠 Pan Jezus bardzo ci kocha i 瞠 na to zas逝gujesz. M闚 wi璚 do Niego za mnie, aby mi udzieli 豉ski bycia mniej niegodnym synem 鈍. Franciszka, abym by przyk豉dem dla moich wsp馧braci, i to w taki spos鏏, aby zapa ci庵le trwa we mnie i powi瘯sza si, by B鏬 uczyni ze mnie doskona貫go kapucyna (Epist. III,s. 1010).

30. B康 wi璚 zawsze wierna Bogu w dotrzymaniu z這穎nych Mu obietnic i nie przejmuj si szyderstwami g逝pich. Wiedz, 瞠 鈍i璚i s zawsze po鄉iewiskiem 鈍iata i ludzi 鈍iatowych, bo pod swymi stopami po這篡li 鈍iat i jego has豉 (Epist. III, s.1080).

31. Polem walki pomi璠zy Bogiem a szatanem jest dusza ludzka. To w niej toczy si ta walka w ka盥ym momencie 篡cia. Trzeba, aby dusza da豉 wolny dost瘼 Panu i by豉 przez Niego w pe軟i uzbrajana wszelkiego rodzaju broni, aby jego 安iat這 o鈍ieca這 j, wskazuj帷 na punkt rozpocz璚ia walki z ciemno軼iami b喚d闚. Trzeba, aby dusza przyoblek豉 si w Jezusa Chrystusa, w Jego prawd i sprawiedliwo嗆, aby za這篡豉 pancerz wiary i s這wa Bo瞠go, aby odnios豉 zwyci瘰two nad tak pot篹nymi wrogami. Aby przyoblec si w Jezusa Chrystusa, koniecznie musi umrze ludzkie "ja" (CE, s. 33).







   

Jak kocha i by kochanym Jak kocha i by kochanym
John Powell
Autor, ameryka雟ki jezuita, rozmawia z czytelnikami o sprawach intymnych w spos鏏 prosty i przyst瘼ny, by razem z nimi podj望 pr鏏 rozwi您ania tajemnic mi這軼i... » zobacz wi璚ej


[ Powr鏒 ]
 
[ Strona g堯wna ]


Humor | O stronie... | Wspom騜 nas | Polityka Prywatno軼i | Reklama | Kontakt

© 2001-2018 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej