|
Uczenie się cz. II
| Ucz się szybciej na miarę XXI wieku Colin Rose, Malcolm J. Nicholl Świat szybko się zmienia. Nie możemy dziś nauczyć się na zapas tego, co będzie nam potrzebne za trzydzieści lat, ale możemy opanować umiejętność lepszego zapamiętywania i twórczego myślenia, by sprostać oczekującym nas wyzwaniom.... » zobacz więcej |
| Uczymy się uczyć Mel Silberman Nauczanie nie polega tylko na słownym przekazie wiedzy i jej objaśnianiu, a pobieranie wiedzy nie ogranicza się do bezrefleksyjnego zapamiętywania informacji. Proces ten wymaga od ucznia i nauczyciela umysłowego zaangażowania i działania... » zobacz więcej |
| Umysł kreatywny Edward de Bono Kreatywność jest umiejętnością, której każdy może się nauczyć, ćwiczyć ją i wykorzystywać. Bez kreatywności są tylko powtórzenia i rutyna.... » zobacz więcej |
| Co potrafi twój mózg Allen D. Bragdon , David Gamon Autorzy opierają się na najnowszych badaniach neurologicznych, ale swą książkę adresują do szerokiej publiczności. Opisują indywidualne różnice w rozwoju pewnych obszarów mózgu i ich konsekwencje. Leworęcznzość, dysleksja, pamięć fotograficzna, deja vu, słuch absolutny... » zobacz więcej |
| Doskonalenie pamięci dla bystrzaków John B. Arden Rybka akwariowa potrafi zapamiętać wszystko, co wydarzyło się w jej życiu... w ciągu ostatnich trzech sekund. Człowiek obdarzony taką sztuką niepamięci miałby raczej nikłe szanse na przeżycie choćby jednego dnia. Codziennie bombardowani jesteśmy setkami informacji, nazw i cyfr. Nie sposób zapamiętać wszystkiego. Szczególnie boleśnie przekonują się o tym studenci. Możesz jednak nauczyć się zapamiętywać więcej i, co najważniejsze, przechowywać te dane znacznie dłużej.... » zobacz więcej |
| Motywacja do nauki Martin V. Covington, Karen Manheim Teel Czy oceny motywują uczniów do wytężonej pracy, czy raczej demotywują, ograniczając się jedynie do funkcji czynnika dyscyplinującego pracę w klasie?... » zobacz więcej |
| Pamięć doskonała Jocelyne de Rotrou Ćwiczenia zawarte z tej książce, stopniowo coraz trudniejsze, wszechstronnie angażują umysł i pozwalają stale podnosić jego sprawność... » zobacz więcej |
| Poczucie własnej skuteczności ucznia Barry J. Zimmerman, Sebastian Bonner, Robert Kovach Jak nauczyć dzieci samodzielnego uczenia się? Jak pobudzić je do myślenia i poczucia odpowiedzialności za własne postępowanie? Jak sprawić, by zaczęły one wykorzystywać techniki samodoskonalenia? Na wszystkie te pytania szczegółowo odpowiadają autorzy książki... » zobacz więcej |
| Sześć kapeluszy myślowych Edward De Bono To książka o tym, jak uwolnić umysł od sztampowego myślenia. O tym, jak świadomie przestawiać się na różne tryby rozumowania: krytyczne ocenianie, tworzenie pomysłów, analizowanie, dedukowanie, szukanie alternatyw... » zobacz więcej |
| Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych Krzysztof J. Szmidt Sztuka twórczego myślenia to ta szczególna właściwość umysłu, która pozwala nam rozwikłać pozornie nierozwiązywalne problemy i stworzyć zaskakującą nowość. Pedagodzy zatrudnieni w polskich szkołach raczej sporadycznie pobudzają w swych podopiecznych tę cenną umiejętność. Skoro jednak kreatywność jest dobrem równie pożądanym, co umiejętność obsługi komputera, specjalista w tej dziedzinie - a takim niewątpliwie jest Krzysztof J. Szmidt - stworzył podręcznik treningu kreatywności, skierowany zarówno do studentów, pedagogów, psychologów, nauczycieli akademickich, jak i naukowców oraz trenerów.... » zobacz więcej |
|
[ Powrót ]
|
|