Rozważania Miłość Modlitwy Czytelnia Źródełko Pomoc Duchowa Relaks Download Cuda Opowiadania Perełki
 

Rozwój płciowy

     Płeć jest wrodzoną cechą człowieka, uwarunkowaną genetycznie. W momencie poczęcia już jest określona jako męska - przy układzie chromosomów XY, lub żeńska - dla chromosomów XX. W tym kontekście pytanie się dziecka, czy chce być chłopcem, czy dziewczynką, jest oszustwem, że taki wybór jest możliwy. Układ genów wymusza syntezę określonych białek i hormonów, które najpierw sprawiają, że dojrzewają u płodu jądra lub jajniki, a potem rozwija się męski lub żeński narząd rodny. Kiedy dziecko przychodzi na świat, widać od razu, że jest to syn lub córka.

     W okresie pokwitania, gdy do głosu dochodzą hormony płciowe, następuje rozkwit jawnych cech płciowych: kobiecych lub męskich. Estrogeny wywołują rozwój piersi i sylwetki kobiecej, cykl miesiączkowy, zainteresowanie chłopcami, zmienność emocjonalną. Testosteron powoduje wzrost mięśni i narządów męskich, mutację głosu, przystojną sylwetkę, zarost, zdecydowany charakter i pobudzenie wszystkim, co kobiece. To fizjologiczny moment budzenia się wrażliwości seksualnej i zainteresowania się tematem.

     Dlatego przedszkolaki w naturalny sposób nie interesują się sprawami seksu. Dostarczenie im w nadmiarze informacji o tej sferze zaburza normalny rozwój. Widzę to, gdy w gabinecie sześciolatek po szkolnych zajęciach uświadamiających nie chce zdjąć koszulki (nie majtek!) do badania. Mówienie dzieciom o doznaniach seksualnych i wprowadzanie ich w nie jest ignorowaniem fizjologii rozwoju i postrzegania. To stymuluje lęk. Uczenie dziecka onanizmu jest świadomą próbą uczynienia z niego człowieka uzależnionego od doznań seksualnych. Każdy nałóg polega na powtarzaniu tego, co sprawia przyjemność, rozładowuje napięcie. Masturbacja uczona w szkole w dzieciństwie jako "dobre doznanie" szybko stanie się nałogiem, prowadzącym do choroby.

     Międzynarodowa klasyfikacja chorób zawiera schorzenie "Inne zaburzenia nawyków i popędów" (F63.8) i wyjaśnia, że "Kategorię tę należy stosować w innych rodzajach stale powtarzającego się niedostosowanego [do wieku] zachowania, cechującego się niezdolnością do powstrzymania się od powtarzania nieprawidłowych zachowań". Nie miejmy złudzeń: dzieckc? onanizujące się od czwartego roku życia (zgodnie z zaleceniem WHO i warszawskiego Ratusza) wyrośnie na dorosłego, który nie potrafi kontrolować swoich zachowań seksualnych. Jak po latach doznań auto- erotycznych ma zbudować trwały związek z drugą osobą? Nadmierna koncentracja na stymulacji najządów m.oże prowadzić do innego schorzenia: "Zaburzenia dojrzewania seksualnego" (F66.0), a także "Inne określone zaburzenia zachowania i emocji rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie i w wieku młodzieńczym" (F98.8); m.in. jest to nadmierna masturbacja. Ograniczamy dzieciom słodycze w sklepikach szkolnych i telewizję w domu, aby nie weszły w nawyk. Zgoda na uczenie ich masturbacji prowadzi do uzależnienia od seksu, co wywoła cierpienie z powodu niepewności własnej orientacji seksualnej i spowoduje lęk lub depresję.

Grażyna Rybak
Autorka jest lekarzem pediatrą
Tekst pochodzi z Tygodnika

7 kwietnia 2019

Wasze komentarze:

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.



Autor

Tresć




[ Powrót ]
 
[ Strona główna ]


Humor | O stronie... | Wspomóż nas | Polityka Prywatności | Reklama | Kontakt

© 2001-2019 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej