Testy Psychotesty Zagadki Rebusy Cienie Pomoc Duchowa Zabawy Złudzenia Psychologia Quizy Triki

Ringo

Ringo to nowa gra rozwijająca zręczność, szybkość, precyzję ruchów. Potrzebne jest do niej nieduże gumowe kółko. Można je nabyć w sklepach sportowych. Gra się na boisku przedzielonym siatką lub sznurkiem. Wymiary boiska zależne są od wieku zawodników. I tak:

- najmłodsi w wieku do 12 lat grają na boisku o wymiarach 12X6 metrów, siatka zawieszona na wysokości 220 cm,
- młodzież w wieku od 12 do 14 lat gra na boisku tej samej wielkości, ale siatka zawieszona jest na wysokości 244 cm,
- młodsi juniorzy od 14 do 16 lat grają na większym boisku - 16x8 metrów, siatka na wysokości 220 cm,
- juniorzy od 17 do 19 lat grają na boisku takim jak do siatkówki 18X9 metrów, siatka na wysokości 244 cm.

Boisko ma więc kształt prostokąta, a linia środkowa, nad którą znajduje się siatka, dzieli je na dwa kwadraty. Granice boiska powinny być zaznaczone wyraźnie, szerokimi 5-centymetrowymi liniami. Siatkę można zastąpić sznurkiem lub linką z umocowanymi do niej barwnymi tasiemkami.

Mecz rozgrywa się specjalnym gumowym kółkiem o średnicy 17 cm. Zawody w ringo mogą odbywać się w grze pojedynczej bądź podwójnej dziewcząt lub chłopców, a także w grze mieszanej w odpowiednich kategoriach wieku. Mogą być też przeprowadzane zawody w tzw. klasie otwartej, czyli rozgrywki dla wszystkich bez względu na wiek i płeć.

Grę rozpoczyna zagrywka (serw) jednej ze stron. Pierwszeństwo zagrywki ustalamy drogą losowania. Wykonuje się ją z dowolnego miejsca spoza końcowej Unii boiska. Przy zagrywce przynajmniej jedna stopa musi dotykać ziemi, nie można wykonywać jej z podskoku. Po zagrywce zawodnik wchodzi na boisko. Każda ze stron zagrywa kolejno po 5 razy.

Gra toczy się do 15 punktów. Mecz może składać się z jednego seta, wtedy zmiana boisk następuje, gdy jedna ze stron uzyska 8 punktów, lub z dwóch setów. Przy wyniku w setach 1:1, w trzecim secie po zdobyciu przez jedną ze stron 8 punktów następuje zmiana boisk. Kółko chwyta się i odrzuca jedną (dowolną) ręką, nie można go przekładać z ręki do ręki. Od momentu schwytania kółka do jego odrzucenia wolno zrobić jedynie 4 kroki i to hamujące. Jeżeli po wykonaniu 4 kroków zawodnik nie odrzucił kółka, może zrobić wykrok dowolną nogą, nie odrywając przy tym drugiej stopy od ziemi. Jeżeli przy pierwszym chwycie kółko wymknie się z dłoni, można chwycić je jeszcze raz tą samą ręką. Przy grze podwójnej może zrobić to partner. Czas od schwytania do odrzucenia kółka jest nieograniczony. W grze podwójnej ustawienie graczy jest dowolne, każdy bowiem rozgrywa swoje rzuty sam bez podawania.

Punkty zdobywa się za każdy błąd przeciwnika, niezależnie od tego, która strona zagrywała. Za błąd uważa się:

- upadek kółka poza granice boiska,
- dotknięcie przez kółko siatki lub jakiejkolwiek części ciała zawodnika — poza chwytającą dłonią,
- rzut, kiedy kółko koziołkuje lub leci pionowo w kierunku przeciwnika, kółko powinno lecieć jak dysk,
- dwukrotny kolejny set przy zagrywce (kółko dotyka siatki przechodząc na drugą stronę),
- przejście kółka poniżej siatki,
- cofnięcie przy rzucie ręki z kółkiem,
- przełożenie kółka po schwytaniu do drugiej ręki,
- wykonanie rzutu z podskoku,
- wykonanie więcej niż czterech kroków hamowania albo nabieranie szybkości od momentu schwytania kółka do jego odrzucenia,
- przekroczenie linii środkowej, dzielącej boisko lub przełożenie ręki nad siatką.

 
[ Strona główna ]

Modlitwy | Zagadki | Opowiadania | Miłość | Powołanie | Małżeństwo | Niepłodność | Narzeczeństwo | Prezentacje | Katecheza | Maryja | Tajemnica Szczęścia | Dekalog | Psalmy | Perełki | Cuda | Psychotesty |

Polityka Prywatności | Kontakt - formularz | Kontakt

© 2001-2021 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej