Rozważania Miłość Modlitwy Czytelnia Źródełko Pomoc Duchowa Relaks Download Cuda Opowiadania Perełki
Zakład Pascala

pogdybajmy sobie...

Jeżeli Bóg istnieje, to my:
- wierząc w Niego, zyskujemy wieczność, 
- nie wierząc w Niego, tracimy wszystko. 

Jeżeli Boga nie ma, to my:
- wierząc w 'niego', nic nie tracimy, 
- nie wierząc w 'niego', też nic nie tracimy. 

Wniosek:
Z ekonomicznego punktu widzenia
opłaca się wierzyć niż 
nie wierzyć

Blaise Pascal 



   


Patrzeć na Chrystusa Patrzeć na Chrystusa
Benedykt XVI
Oddajemy do rąk Czytelników książkę, która zawiera wiele mądrych wskazówek, jak żyć w dzisiejszym trudnym świecie, jak odczytywać słowa Ewangelii i stosować je w codziennym życiu. Myślą przewodnią publikacji są trzy cnoty kardynalne: wiara, nadzieja i miłość... » zobacz więcej

Wasze komentarze:
 nefret: 30.07.2017, 19:14
 wiem więcej od Pascala: on nie wie, że nie żyje a ja wiem że on nie żyje. Ludzie przed Chrystusem nie wierzyli więc nie osiągnęli życia wiecznego. natomiast żyjący po przyjściu Chrystusa i wierzący osiągną życie wieczne. A co z tymi którym brak powołania do wiary i nie wierzą? Jeżeli Bóg o wszystkim decyduje to dlaczego nie wszystkim daje szanse?
 marian adonajski: 19.08.2015, 23:43
 Jeśli chodzi o wiarę, wierzyć czy nie wierzyć w boga, to prawda jest taka: Niestety wiara jest wynikiem niewiedzy i strachu przed nieznanym......księga JEZDRO 2.14
 marian adonajski: 09.08.2015, 22:25
 A czy bez boga nie da się umrzeć? Niewierzący też ma wieczne życie po śmierci, tylko bez boga. Wieczne życie nie zależy od boga, jest ono czymś naturalnym, niezależnym od nikogo i niczego.
 Matinex: 25.02.2015, 18:50
 Właściwie to w oczach Boga lepszy jest już ateizm i dobre oraz moralne postępowanie, niż taka niby wiara ze strachu nie poparta żadnymi czynami. Mi niepotrzebny ten zakład bo i tak wierzę, ale zawiera on jedną podstawową lukę bo wiara nie przychodzi z opłacalności
 wezyr: 14.02.2015, 01:18
 Wiara z wyrafinowania i tchörzostwa to nie wiara !!!!
 sophia: 20.01.2015, 07:04
 Wierzę. Dla tych którzy nie wierzą i do tego czynią pseudonaukowe wywody na ten temat, a z lenistwa nie chcą wziąć Ewangelii do ręki, polecam lekturę ,,Śledztwo w sprawie Jezusa" Antonio Socciego. A może to strach przed utratą wolności powstrzymuje od wiary w Boga?Zaświadczam że nigdy nie czułam się bardziej wolna, dopóki nie uwierzyłam i zawierzyłam. Spróbuj i ty, to dopiera jazda! Niektórzy tak w to wierzą, że nie wierzą, że z niewiary robią swoją religię
 tem.: 22.10.2014, 09:26
 Zakład Pascala już dawno został podważony. Gdyby dzisiaj żył, sam wzstydził by się tego co napisał. Był dobrym matematykiem ale słabym teologiem.
 MiMi: 11.10.2014, 16:49
 Do Karola i innych, ktorzy uwazaja, ze wiara pociaga za soba jakakolwiek strate... W zyciu kazdego czlowieka, niezaleznie od jego wiary, religii i przekonan, pojawiaja sie ofiary. Musisz ofiarowac swoj czas firmie w zamian za pieniadze, swoje dobra materialne w zamian za zdrowie. Niektorzy nawet robia ofiary dobrowolne, na rzecz swoich bliskich lub po prostu pomagajac innym. I kazdy z nas oczekuje, ze inny czlowiek bylby gotow nam pomoc, skladajac jakas ofiare. Wszystko to w ramach poczucia przynaleznosci do jednego gatunku, nie z powodu jakiejkolwiek wiary. Ale jesli dodatkowo wierzysz, ze dobre spolecznie postepowanie zostanie wynagrodzone, to odbierasz juz te nagrode w momencie ponoszenia ofiary. To mechanizm odwrotny do tego, co napisales....
 RAZOR: 17.07.2014, 13:27
 Wierząc w "boga" Chrześcijańskiego tracisz u Muzułmanów, Islamistów, Buddystów itd., więc to wszystko nie ma sensu...
 paweł: 09.04.2014, 21:16
 Wierzę niezależnie od tego zakładu - i nie żałuję.
 angorek333: 21.08.2013, 22:10
 Ciekawe co powiedział by Jezus, mając do wyboru... zaryzykować swoje życie wieczne i zbawić ludzkość (obnażyć kłamstwo) lub nie robić nić i żyć w dobrostanie?
 Aleksander: 06.11.2012, 15:42
 Nie wierząc w coś czego niema nie mogę stracić wszystkiego, ale wierząc można stracić wszystko bo kościół tak jak inne religie zawrócą nam w głowie i wmówią że tylko pieniądze jak i nasze dobra materialne przekazane na kościół mogą ocalić nas od złego
 Antek: 23.10.2012, 17:13
 Już od dawna słyszałem o tym zakładzie Pascala. Już od dawna słyszałem też o wierze ze strachu.
 Ketjow: 24.05.2012, 11:16
 Monika masz absolutną rację. Tak naprawdę wiara w Boga nawet zakładając, jak Karol powiedział: "Jeżeli Boga nie ma, to my wierząc w 'niego' tracimy życie." powoduje, że jesteśmy lepszymi, dobrymi ludźmi. Dobre postępowanie nikomu nie szkodzi, przecież każdy zdrowy na umyśle człowiek woli jak inni ludzie wobec niego postępują dobrze a nie źle. Także brawo dla Pascala za piękny "racjonalny" argument za Wiarą w Boga.
 R2D2: 19.05.2009, 21:12
 Przykro to mówiąc ale Pascal albo był idiotą, albo tylko ten "Zakład Pascala" mu nie wyszedł. Być może chwila słabości.
 Monika: 04.09.2007, 22:50
 Karolu nie masz racji. Żyjąc według Słowa nie ma szans, byś poniósł jakieś dotkliwe straty, co najwyżej taką ofiarę, która Ci tyko na dobre wyjdzie i nauczy Kochać. A wiesz, co zyskujesz zawsze, nawet jeśli Go nie ma? Oddanych Przyjaciół... "...przed Tobą dziś możemy trwać dzięki Łasce, nie - dzięki nam samym."
 marianna :): 24.08.2007, 16:59
 ja tez ! :)))
 Karol: 24.08.2007, 12:29
 Błąd. Jeżeli Boga nie ma, to my wierząc w 'niego' tracimy życie. Bo kto traci życie z mego powodu zyska je. Prawdziwa wiara prędzej czy później pociąga za sobą ofiarę. Ta ofiara w przypadku gdy Boga nie ma to strata.
 mirabelka :): 23.08.2007, 18:42
 no właśnie... ja wierzę, więc mogę zyskać wszystko. alleluja
 
(1)


Autor

Treść




Poprzedni[ Powrót ]Następny
 
Daj plusika:
[ Strona główna ]
 Partnerzy medialni:

O stronie... | Ogłoszenia | Konkurs | Wspomóż nas | Polityka Prywatności | Reklama | Kontakt

© 2001-2017 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej