Testy Psychotesty Zagadki Rebusy Cienie Pomoc Duchowa Zabawy Złudzenia Psychologia Quizy Triki

Poszukiwanie skarbów

Tę grę najlepiej zorganizować na leśnej drodze o długości około 1200 metrów. Obydwa uczestniczące w niej zespoły wybierają kapitana i sędziego. Sędzia przez cały czas gry pozostaje w drużynie przeciwnej i czuwa nad tym, by przestrzegano ustalonych przepisów i zasad.

Zespoły otrzymują po 10 jednakowej wielkości kartek-skarbów - opatrzonych kolejnym numerem. Gra składa się z dwóch części. W pierwszej ukrywa się kartki, w drugiej poszukuje się kartek ukrytych przez przeciwnika. Grę rozpoczyna się w środkowym punkcie wyznaczonej trasy (zaznaczamy go wyraźnie linią w poprzek drogi). Kapitanowie losują kierunek drogi i po ustaleniu czasu przeznaczonego na pierwszą część gry (nie dłużej niż 30—40 minut) przygotowują swoje zespoły do startu.

Zawodnicy obydwu zespołów ustawiają się na wspólnej linii startu, zwróceni twarzami w kierunku drogi. Na sygnał dany przez sędziów zawodnicy ruszają marszem w ustalonych kierunkach. Każdy zawodnik idąc liczy kroki, zatrzymuje się po 66 krokach (jest to dystans mniej więcej 50-metrowy). Kapitan drużyny wybiera odległość pomiędzy pierwszym a ostatnim zawodnikiem, wręcza jednemu z nich kartkę oznaczoną numerem 1, którą należy ukryć. Zawodnicy kolejno będą ukrywali kartki (kolejność na początku gry można u-stalić drogą losowania). Sędzia obserwuje, czy wszystko odbywa się zgodnie z przepisami i ustaleniami.

Zasady ukrywania kartek są następujące:

- ukrywamy kartki według kolejnych numerów,
- każdą kartkę ukrywa inny zawodnik,
- schowek nie może znajdować się dalej niż 2 m od pobocza drogi,
- kartki można ukrywać nie wyżej niż 1,5 metra nad ziemią,
- 1/5 część kartki musi być widoczna, ale niekoniecznie od strony drogi.

Od miejsca ukrycia pierwszej kartki zawodnicy znów odmierzają 66 kroków, a prowadzący wybiera odległość środkową. Teraz drugi z kolei zawodnik ukrywa kartkę.

Po ukryciu wszystkich kartek drużyny wracają na miejsce startu i rozpoczyna się druga część gry. Należy ustalić czas trwania poszukiwań i ponowny powrót na miejsce startu (nie dłużej niż 60-80 minut).

Sędziowie przez cały czas kibicują szukającym. Zawodnicy ruszają z miejsca startu i odliczają 66 kroków. Po czym zatrzymują się i dokładnie oglądają teren, starając się odnaleźć ukrytą kartkę. Jeżeli poszukiwanie przedłuża się, wówczas kapitan, pozostawia 1 lub 2 zawodników, a reszta idzie dalej na poszukiwanie następnej kartki.

Wygrywa ta drużyna, która w określonym czasie odnajdzie więcej kartek. Jeżeli obydwie drużyny odnajdą jednakową ich ilość, o zwycięstwie decyduje szybszy powrót wszystkich zawodników na miejsce rozpoczęcia gry. Można też wprowadzić dodatkową punktację indywidualną: kto znajdzie więcej kartek.

MK



Wasze komentarze:
 Małgorzata : 15.11.2019, 22:21
 Gra sprawdziła się doskonale. Łatwo można ją wzbogacić o pomysły i rozwiązania. Dziękuję za publikację inspirujących gier.
(1)


Autor

Treść

Nowości

św. Bernadetta Soubirousśw. Bernadetta Soubirous

Modlitwa św. Bernadetty SoubirousModlitwa św. Bernadetty Soubirous

Testament Bernadety SoubirouTestament Bernadety Soubirou

Ciało nie tknięte rozkładem śmierciCiało nie tknięte rozkładem śmierci

św. Benedykt Józef Labreśw. Benedykt Józef Labre

Bergen i StavangerBergen i Stavanger

Najbardziej popularne

Modlitwa o CudModlitwa o Cud

Tajemnica SzczęściaTajemnica Szczęścia

Modlitwy do św. RityModlitwy do św. Rity

Litania do św. JózefaLitania do św. Józefa

Jezu, Ty się tym zajmij - Akt oddania się JezusowiJezu, Ty się tym zajmij - Akt oddania się Jezusowi

Godzina Łaski 2023Godzina Łaski 2023

Poprzedni[ Powrót ]Następny
 
[ Strona główna ]

Modlitwy | Zagadki | Opowiadania | Miłość | Powołanie | Małżeństwo | Niepłodność | Narzeczeństwo | Prezentacje | Katecheza | Maryja | Tajemnica Szczęścia | Dekalog | Psalmy | Perełki | Cuda | Psychotesty |

Polityka Prywatności | Kontakt - formularz | Kontakt

© 2001-2021 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej