Testy Psychotesty Zagadki Rebusy Cienie Pomoc Duchowa Zabawy Złudzenia Psychologia Quizy Triki

Walka o sztandar

Najlepszym miejscem do tej gry są dwa pagórki położone blisko siebie. Na jednym wzniesieniu umieszczamy sztandar (kolorowa chorągiewka na kiju długości 120-130 cm), na drugim będzie znajdował się punkt obserwacyjny. Zajmą tu miejsca dwaj sędziowie oraz ci spośród zawodników, którzy nie biorą udziału w walce.

Przybory potrzebne do tej gry, to trzy chorągiewki o wymiarach podanych wyżej, stoper lub zegarek z sekundnikiem, gwizdek, kartka papieru na twardej podkładce, pisak.

W grze biorą udział dwie drużyny składające się z 9-18 zawodników. Przebieg zawodów obserwuje trzech sędziów, jeden z nich - rozjemca znajduje się w pobliżu sztandaru i rozstrzyga wszelkie sporne kwestie związane z jego zdobywaniem, sędzia-sekretarz spisuje wszystkich zawodników obu drużyn, a w czasie gry notuje zdobyte przez nich punkty, a sędzia-starter kieruje całością gry.

Chorągiewkę, o którą toczy się walka, umieszczamy na szczycie pagórka, a pozostałymi dwiema zaznaczamy u podnóża pagórka miejsca startu zawodników obu drużyn. Oznaczenia powinny być widoczne z miejsca, w którym znajduje się sędzia-starter i widzowie.

Kapitanowie drużyn losują strony, z których zawodnicy będą podchodzić do sztandaru. Sędzia-sekretarz wyczytuje z listy po trzech zawodników z każdej drużyny, którzy udają się na miejsce startu. Sędzia-starter sprawdza gotowość do startu. Na zawołanie: gotowi? Jeden z zawodników każdej drużyny unosi do góry rękę. Sędzia daje sygnał gwizdkiem i woła: start! uruchamiając jednocześnie stoper. Zawodnicy (po jednym z każdej drużyny) starają się niepostrzeżenie podejść jak najbliżej sztandaru i zająć dogodną pozycję do jego zdobycia. Po upływie minuty od startu sędzia daje sygnał gwizdkiem i woła: dwie minuty do końca gry! Po tym sygnale zawodnicy zaczynają zdobywać sztandar. Ten kto pierwszy dotknie ręką drzewca chorągiewki, zdobywa dla drużyny 15 punktów.

Po upływie dwóch minut od startu, sędzia woła: minuta do zakończenia gry (oczywiście, jeżeli do tej pory nie został zdobyty sztandar i nie padł celny "strzał"). Jeżeli w ciągu ostatniej minuty nikt nie zdobędzie sztandaru, wtedy po gwizdku obwieszczającym zakończenie gry obaj zawodnicy stają, a rozjemca przyznaje 5 punktów temu, kto znajduje się bliżej sztandaru. Uczestnicy rozgrywki wracają na widownię, a starter daje sygnał następnym zawodnikom. Gdy cała trójka zakończy swoje boje, na miejsce startu wyrusza następna. Kolejność startu zawodników z trójki jest dowolna. Zwycięża drużyna, która po walce wszystkich zawodników uzyska najwięcej punktów.

MK



Wasze komentarze:
 admin: 28.03.2016, 17:35
 9 do 18 graczy
 AntonioVandiemen: 25.02.2015, 22:12
 Wszystko super, tylko jak zebrać 918 zawodników...
 AntonioVandiemen: 25.02.2015, 21:38
 Wszystko super, tylko jak zebrać 918 zawodników...
 AntonioVandiemen: 25.02.2015, 21:31
 Wszystko super, tylko jak zebrać 918 zawodników...
(1)


Autor

Treść

Nowości

Nowenna do bł. Jerzego Matulewicza - dzień 7Nowenna do bł. Jerzego Matulewicza - dzień 7

św. Franciszek Salezyśw. Franciszek Salezy

Modlitwa do św. Franciszka SalezegoModlitwa do św. Franciszka Salezego

Litania do św. Franciszka SalezegoLitania do św. Franciszka Salezego

św. Felican z FolignoFelican z Foligno

Modlitwa do św. Felicana z FolignoModlitwa do św. Felicana z Foligno

Najbardziej popularne

Modlitwa o CudModlitwa o Cud

Tajemnica SzczęściaTajemnica Szczęścia

Modlitwy do św. RityModlitwy do św. Rity

Litania do św. JózefaLitania do św. Józefa

Jezu, Ty się tym zajmij - Akt oddania się JezusowiJezu, Ty się tym zajmij - Akt oddania się Jezusowi

Godzina Łaski 2024Godzina Łaski 2024

Poprzedni[ Powrót ]Następny
 
[ Strona główna ]

Modlitwy | Zagadki | Opowiadania | Miłość | Powołanie | Małżeństwo | Niepłodność | Narzeczeństwo | Prezentacje | Katecheza | Maryja | Tajemnica Szczęścia | Dekalog | Psalmy | Perełki | Cuda | Psychotesty |

Polityka Prywatności | Kontakt - formularz | Kontakt

© 2001-2021 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej