Kalibrowanie wałkówJedna z części składowych silnika benzynowego ma kształt wałka. Do mierzenia grubości wałków służy płyta stalowa, w której rzędem wywiercono 15 otworów o wymiarach precyzyjnie ustalonych. Pierwszy otwór ma średnicę 10 mm, każdy następny średnicę o 0,04 mm większą niż poprzedni. Kalibrowanie wałka polega na wkładaniu go do otworów; jeżeli się nie zmieści, uważa się jego średnicę za dłuższą od średnicy otworu, jeżeli się zmieści, uważa się ją za krótszą. Tym sposobem w końcu średnica wałka zostanie wyznaczona z błędem mniejszym od 0,04 mm (wałki o średnicy mniejszej niż 10 mm lub większej niż 10,56 mm zostają odrzucone - ich średnica jest obojętna, natomiast pozostałe idą do dalszej obróbki). Robotnik, któremu powierzono kalibrowanie, próbuje każdy wałek na tylu otworach, co każdy inny, chociaż nie na tych samych otworach. Pytanie: Ilu prób pasowania wymaga każdy wałek? Jaka ma być kolejność prób?
|
[ Strona główna ] |
Modlitwy | Zagadki | Opowiadania | Miłość | Powołanie | Małżeństwo | Niepłodność | Narzeczeństwo | Prezentacje | Katecheza | Maryja | Tajemnica Szczęścia | Dekalog | Psalmy | Perełki | Cuda | Psychotesty | Polityka Prywatności | Kontakt - formularz | Kontakt
© 2001-2021 Pomoc Duchowa |