Testy Psychotesty Zagadki Rebusy Cienie Pomoc Duchowa Zabawy Złudzenia Psychologia Quizy Triki

Zagadki chińskie

  • Jeśli patrzysz z dala - altanka,
    Z bliska zaś - laska,
    Na wierzchu woda ciecze,
    A dołem człowiek idzie.
  • Owsem się nie odżywia, batem się go nie pogania,
    Bardzo silny, jak powiadają. Kto to?
  • Kiedy z niej korzystają - rzucają ją,
    Kiedy zaś nie korzystają - noszą na plecach.
  • W kącie pokoju stoi krowa,
    Codziennie żre słomę ryżową, a nie cieli się.
  • Słyszysz go, a nie widzisz, spotkasz - a nie schwytasz,
    Jedni mówią, że on dobry - inni zaś, że zły.
  • Za dnia brzuch pełen włosów, a nocą próżny.
  • Chodzi głową w dół, ludzkiego pożywienia nie przyjmuje,
    a każde słowo może powiedzieć.
  • Patrzysz - wydaje Ci się, że go nie ma,
    dotkniesz je - poczujesz że jest.
    Podobne do lodu, lecz nie taje.
    Podobne do wody, lecz nie ciecze.
  • Takie duże, że zajmuje cały świat;
    takie małe, że wniknie w najmniejszą szczelinkę.
  • Woda go nie zmoczy, ogień nie spali, uderzenia pięścią nie odczuje,
    podepczesz - nie zwróci żadnej uwagi,
    a i 100 olbrzymów go nie podniesie.



Wasze komentarze:
 2011: 22.02.2020, 19:42
 Zadaję wam tą ostatnią zagadkę
 Marcin i Martyna: 31.12.2017, 23:14
 Naprawdę super zagadki!!!!!!!!!!!! Polecam gorąco
 nie znany anonim : 08.07.2017, 21:47
 bardzo fajne mozna milo spędzić czas
 nie znany anonim : 08.07.2017, 21:45
 bardzo fajne mozna milo spędzić czas
 violcia: 01.03.2016, 04:17
 pomoc:ja wm o co chdz!! To sa zagatki
 violcia: 01.03.2016, 04:15
 pomoc:ja wm o co chdz!! To sa zagatki
 pomoc: 27.11.2015, 20:55
 nw o co chdz
 hosia: 13.10.2015, 16:35
 Fajne wszystko odgadłam ale trzebabylo się namyśleć
 Ja to nie ja: 19.04.2015, 20:53
 mi sie udało 6


 na te ostatnie pytanie: 12.04.2015, 18:15
 Wszechświat
 rirka <3: 29.04.2014, 20:38
 nawet ok .. trochę się namyślałam ale udało się :D jak chcecie to nie czytajcie ale niżej podaje odpowiedzi jak coś :D PARASOL TRAKTOR SIEĆ NA RYBY PIEC WIATR CZAPKA TEGO NIE WIEM :D SZKŁO POWIETRZE I CIEŃ :d myśle że troszeczkę pomogłam xd pozdrowienia ! :*
 kacarabaxD: 01.04.2013, 18:09
 Tylko jedno, o tym szkle. Że go nie widać, ale jak dotkniesz to czujesz :D
 rita sas....: 27.12.2012, 17:55
 udalo mi sie 8 a mam 9 skonczone!!!!
 re dr house: 20.07.2012, 14:21
 mi tez powietrze tylko...
 ola: 05.07.2012, 10:11
 fajne:D
 ola: 25.01.2011, 16:47
 udało mi się 7 odgadnąć
 olkaa97: 20.10.2009, 18:27
 spooko zagadki =]
 MarNi: 26.08.2009, 22:53
 mi udało sie 3 ostatnie
 DrHouse: 18.07.2009, 16:19
 Takie duże, że zajmuje cały świat; takie małe, że wniknie w najmniejszą szczelinkę. powietrze to mi sie udało tylko
 executor: 21.03.2009, 19:58
 kamila pawlak stropieszyn pewnie też czytała smokologie :)
(1) [2] [3]


Autor

Treść

Nowości

św. Jakub z Marchiiśw. Jakub z Marchii

Modlitwa do św. Jakuba z MarchiiModlitwa do św. Jakuba z Marchii

Zmieniły się czasy, ustrój, a wielu ludzi nadal kradnieZmieniły się czasy, ustrój, a wielu ludzi nadal kradnie

Jak rodziła się u Jana Pawła II wizja człowieka?Jak rodziła się u Jana Pawła II wizja człowieka?

Aż po grób może być tylko miłość - nigdy nienawiść!Aż po grób może być tylko miłość - nigdy nienawiść!

Najbardziej popularne

Godzina ŁaskiGodzina Łaski

Modlitwy do św. RityModlitwy do św. Rity

Litania do św. JózefaLitania do św. Józefa

Jezu, Ty się tym zajmij - Akt oddania się JezusowiJezu, Ty się tym zajmij - Akt oddania się Jezusowi

Modlitwa o CudModlitwa o Cud

Poprzednia[ Powrót ]Następna
 
[ Strona główna ]

Modlitwy | Zagadki | Opowiadania | Miłość | Powołanie | Małżeństwo | Niepłodność | Narzeczeństwo | Prezentacje | Katecheza | Maryja | Tajemnica Szczęścia | Dekalog | Psalmy | Perełki | Cuda | Psychotesty |

Polityka Prywatności | Kontakt - formularz | Kontakt

© 2001-2021 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej