Testy Psychotesty Zagadki Rebusy Cienie Pomoc Duchowa Zabawy Złudzenia Psychologia Quizy Triki

250 metrów dobrej zabawy...

Na 250-metrowej trasie współzawodniczą sześcioosobowe zespoły. Rozmieszczamy na niej siedem przeszkód.

Do wytyczenia trasy potrzebne będą małe 20—30 cm chorągiewki oraz 6 dużych 140—150 cm do zaznaczania przeszkód:

- 12 kijków do zbudowania trzech stożków i jednego płotka;
- piłka;
- 4 chorągiewki do sygnalizacji;
- gotowe meldunki napisane alfabetem Morse'a;
- stoper lub zegarek z sekundnikiem;
- plecak z przedmiotami codziennego użytku, np. buty, sweter, ręcznik, przybory toaletowe, bielizna — które trzeba zapakować;
- koc do rolowania.

Na każdej przeszkodzie sędzia obserwuje prawidłowość wykonywanego przez zespół zadania.

A oto jakie zadania mają do wykonania zawodnicy:

1. Na linii startu każdy zespół rozbija namiot, rozpakowuje plecak i rozkłada koc.
2. Po wykonaniu tego zadania zawodnicy przebiegają 40-50 m, po czym przechodzą odcinek 6 m na czworakach, pod trzema stożkami utworzonymi z kijów. Każdy stożek tworzy trójkąt o podstawie 90 cm i takiej samej wysokości. Odległość między tymi przeszkodami wynosi 3 m. Jeśli któryś z zawodników strąci kij, musi stożek jeszcze raz ustawić i ponownie pod nim przepełznąć.
3. Po pokonaniu tej przeszkody zawodnicy biegną dalej. Zatrzymują się dopiero na 100 metrze. Tu trzeba rzucić piłką do koła o średnicy 2 m. Celujemy z odległości 8 m od obwodu koła. Zawodnicy muszą oddać tyle rzutów trafnych, ile osób liczy zespół. Każdy zawodnik oddaje po jednym rzucie. Jeśli któryś nie trafi, zespół rzuca jeszcze raz. Z chwilą, gdy ostatni wymagany rzut będzie celny, można przystąpić do kolejnego zadania.
4. Teraz zespół dzieli się na dwie trójki. Każda musi przetransportować rannego. Odbywa się to w ten sposób, że dwóch zawodników robi ze splecionych rąk tzw. "stołeczek". Trzeci - siada na nim. Teraz trójka maszeruje 10 m. Następnie "ranny" zeskakuje, a inny z maszerujących staje się "rannym". Po 10 m trzeci zawodnik siada na stołeczku i znów zespół przechodzi krokiem marszowym (a nie biegiem) pozostałe 10 m.
5. Teraz 20 m biegu i przeskok przez płotek wysokości 60 cm. Płotek robimy z trzech patyków. Przez tę przeszkodę musi przeskoczyć każdy zawodnik. Jeśli któryś strąci poprzeczkę kładzie ją na miejsce i skacze ponownie.
6. I znów biegiem zespół pokonuje odległość 50 m. Kiedy się znajdzie 20 m od miejsca startu, przystępuje do wykonania ostatniego zadania. Będzie to odczytanie krótkiego (2-3 wyrazy) meldunku napisanego alfabetem Morse'a i przekazanie go kolegom za pomocą chorągiewek. W tym celu zespół dzieli się na dwie grupy. Jedna odczytuje tekst kartki otrzymanej od sędziego, druga w tym czasie dobiega do mety.

Ponieważ trasę biegu wyznaczamy w kształcie koła (elipsy), meta znajdzie się w tym samym miejscu co linia startu. Ci zawodnicy, którzy zatrzymali się dla odczytania meldunku, przekazują jego treść za pomocą chorągiewek (alfabetem Morse'a) pozostałym członkom zespołu stojącym już przy swoim namiocie na linii mety-startu. Jeżeli grupa nadająca lub odbierająca pomyli się, zespół ma prawo raz jeszcze powtórzyć swoją czynność. Przy następnej pomyłce otrzyma 3 minuty karne (dolicza się je do łącznego czasu uzyskanego przez cały zespół na pokonanie trasy i przeszkód).

7. Po przekazaniu sędziemu kartki z treścią meldunku zespół zwija namiot, pakuje plecak i roluje koc. Po wykonaniu tych zadań sędzia zamyka stoper i oblicza czas uzyskany przez zespół.

Wygrywa ta grupa, która przebiegnie całą trasę i pokona wszystkie przeszkody w najkrótszym czasie.

 
[ Strona główna ]

Modlitwy | Zagadki | Opowiadania | Miłość | Powołanie | Małżeństwo | Niepłodność | Narzeczeństwo | Prezentacje | Katecheza | Maryja | Tajemnica Szczęścia | Dekalog | Psalmy | Perełki | Cuda | Psychotesty |

Polityka Prywatności | Kontakt - formularz | Kontakt

© 2001-2021 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej