Słowa i słówkaKażdy z grających wybiera i notuje swoje słowo - rzeczownik pospolity w pierwszym przypadku liczby pojedynczej, składający się z czterech liter, np. żółw, płeć, żubr, kiść, waśń...Rozpoczynającego grę wyznacza się przez losowanie, a gracze na zmianę wykonują swoje tury w grze. Tura gry polega na "strzeleniu" do przeciwnika dowolnie wybranym słowem czteroliterowym (może nim być każde słowo poza bazowym gracza oraz słowami posiłkowymi, użytymi przez przeciwnika). Po "wystrzale" przeciwnik zobowiązany jest odpowiedzieć, czy którakolwiek z liter słowa "strzelonego" jest identyczna z którąś z liter w jego słowie bazowym i występuje w nim na tym samym miejscu (jako pierwsza, druga, trzecia lub czwarta). Jeśli tak jest - oznacza to trafienie, o którym przeciwnik musi zameldować, nie mówiąc jednak, jaka litera i na którym miejscu została trafiona. Jeśli nie zgadza się miejsce litery w słowie, nie ma trafienia. Litera raz trafiona może być trafieniem wiele jeszcze razy w kolejnych dalszych słowach posiłkowych. Wygrywa ten z graczy, który pierwszy odgadnie słowo bazowe przeciwnika w całości, czyli "strzelając" do swego przeciwnika osiągnie cztery trafienia (wszystkich liter słowa). Można grać w słowa i słówka dopuszczając w grze użycie innych części mowy, nie tylko rzeczowników (czasowników, przymiotników). Można też grać stosując słowa dłuższe niż czteroliterowe. Należy jednak pamiętać, że przy dłuższych słowach (siedmioliterowych) stają się one zbyt trudne do odgadnięcia. Małgorzata Samulska
|
[ Strona główna ] |
Modlitwy | Zagadki | Opowiadania | Miłość | Powołanie | Małżeństwo | Niepłodność | Narzeczeństwo | Prezentacje | Katecheza | Maryja | Tajemnica Szczęścia | Dekalog | Psalmy | Perełki | Cuda | Psychotesty | Polityka Prywatności | Kontakt - formularz | Kontakt
© 2001-2021 Pomoc Duchowa |