Rozważania Miłość Modlitwy Czytelnia Źródełko Pomoc Duchowa Relaks Download Cuda Opowiadania Perełki

Bankomaty Planet Cash: Zawiodłem się

Wypłata z bankomatu. Prosta czynność, którą wykonuję nieraz nawet kilka razy dziennie, praktycznie z zamkniętymi oczami. Niestety, dla mnie "przygoda" z bankomatem sieci Planet Cash i ich operatorem IT Card zakończyła się utratą gotówki i do dziś nie wyjaśnioną reklamacją...

W dniu 14 czerwca 2014 r. z bankomatu sieci Planet Cash zlokalizowanego w Rawie Mazowieckiej przy ul. Targowej 6 pobierałem kwotę 140 zł. Kilka minut po oddaleniu się od urządzenia, stojąc w kolejce do kasy zorientowałem się, iż w portfelu nie mam pobranej chwilę wcześniej gotówki.

Cóż... czynność wykonywana automatycznie i pośpiech mogły skutkować tym, iż po prostu odszedłem od urządzenia bez wyjęcia banknotów z podajnika. Niespecjalnie się tym zmartwiłem, gdyż już raz miałem taką sytuację a złożona za pośrednictwem mojego banku – czyli Mbanku i operatora Euronet reklamacja zakończyła się po 7 dniach pełnym sukcesem. Środki wróciły na konto. Tym razem było podobnie a nawet przez chwilę lepiej, gdyż po złożonej w dniu 16 czerwca reklamacji, środki już po 2 dniach Mbank zaksięgował ponownie na moim koncie. Sprawa się zakończyła? Otóż nie!

Po 30 dniach otrzymałem niepokojący komunikat: "Trwa wyjaśnianie reklamacji" a po następnych tygodniach informację: "Reklamacja została odrzucona". Po czym 140 zł "uciekło" mi z konta.

Natychmiast ponownie złożyłem reklamację do Mbanku, na którą otrzymałem pisemną odpowiedź:

"Z przykrością informuję, iż w świetle obowiązujących przepisów Bank nie może uznać Pana reklamacji z dnia 16 czerwca 2014 roku, gdyż akceptant karty przekazał informację dotyczącą wypłaty gotówki z bankomatu, świadczącą, że transakcja miała miejsce a gotówka została podjęta. W związku z powyższym, Bank zmuszony jest uznać Pana reklamację za zakończoną."

Z uwagi na brak szczegółów poprosiłem o dalsze wyjaśnienie sprawy. Po czym otrzymałem ostateczną odpowiedź:

"W odpowiedzi na Pana odwołanie od reklamacji dotyczącej wypłaty z bankomatu informuję, że w świetle obowiązujących przepisów Bank podtrzymuje decyzję wyrażoną w piśmie z dnia 11.08.2014.

Przekazane Panu informacje dotyczące transakcji w bankomacie firmy IT Card S.A. są zgodne z wymogami umów międzybankowych, w tym przepisów Organizacji Płatniczej Visa International i są wystarczającym dowodem z punktu widzenia banku akceptanta karty, że operacja przebiegła prawidłowo, a żądana kwota została wypłacona i pobrana z bankomatu w całości.

Bank zwrócił się do akceptanta karty z wnioskiem o ponowne sprawdzenie zapisów reklamowanej przez Pana transakcji oraz protokołu z rozliczenia bankomatu. W otrzymanej odpowiedzi potwierdzono, że przy wypłacie środków odebrano całą deklarowaną kwotę. W związku z tym, że nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości w przebiegu transakcji oraz nadwyżki w danym okresie rozliczeniowym bankomatu, akceptant karty podtrzymuje wcześniejszą decyzję."

Do pisma załączam dokumentację z zapisem przebiegu transakcji.

PNET1230 TRAN: 198 STAN: 64713586
2014-06-14 18:29:31
************7g4g WYPLATA: 140.00 PLN
18:29:45 Gotówka odebrana
18:29:46 (14.06.2014) -Koniec transakc.
KAS 0099 0199----0238
REJ 0001 0001 0001 0001
CLI 0100 0000 0299 0061

Pomijając fakt, iż zupełnie nie zgadza się godzina transakcji, komputerowe logi wskazują, iż gotówka została odebrana. Tylko przez kogo?

Dlatego 26 sierpnia za pośrednictwem strony http://planetcash.pl/ wypełniając formularz reklamacyjny zwróciłem się z następującymi pytaniami:

1) Czy w/w bankomat posiada zainstalowaną kamerę, która zarejestrowała moją wypłatę?
2) Dlaczego jej ew. obraz nie był brany pod uwagę w czasie rozpatrywania złożonej reklamacji?
3) Na jakiej podstawie logi poświadczają "Gotówka odebrana" a nie wciągnięta do urządzenia?
4) Po jakim czasie bankomat "wciąga" nieodebrane środki? Jaki jest wówczas komunikat w logach systemowych?"

Niestety, po trzech dniach na mój adres e-mail nie dotarło żadne potwierdzenie przyjęcia reklamacji i oznaczenie jej numerem. A przecież jest to praktyka powszechnie stosowana w innych firmach.

Na złożone kolejne zapytanie reklamacyjne w dniu 29 sierpnia znów brak odpowiedzi. Aż… zdarzył się "cud".

8 września 2014 roku dzwoni sympatyczna pani, prosząc abym jeszcze raz opowiedział przebieg zajścia. Zatrzymuję samochód i przez kilka minut tłumaczę czego oczekuję. Pani obiecuje zadzwonić następnego dnia maksymalnie do godziny 17.00. Nie dzwoni do dziś...

W tym czasie sam ustaliłem, że market Intermarche, w którym stoi bankomat nie posiada monitoringu, który by swoim zasięgiem obejmował urządzenie. Ważnym odnotowania jest fakt, iż w chwili wypłaty nie widziałem aby ktoś za mną stał w kolejce a tuż obok stała moja żona z małym dzieckiem. Czyżby domniemany złodziej był aż tak bezczelny? I dlaczego sieć Planet Cash nie dąży do rozwiązania problemu?

Co ciekawe, w rozmowie z klientami marketu oraz jego pracownikami została potwierdzona bardzo zła opina o urządzeniu – jego awaryjności. Dlatego zastawiam się czy mój przypadek nie jest odosobniony?

"Najważniejszy jest dla nas Klient i jego zadowolenie..." – czytamy na stronie operatora. Niestety, ja się zawiodłem.

TJ



Wasze komentarze:
 Barrr: 21.01.2016, 17:31
 Ja straciłem kartę, bankomat wciągnął i nie oddał a pomoc w biurze klienta polegała na słowach " proszę zablokować kartę" hahha ale pomogli, inteligencja że hej. Ludzie byle dalej od tych bankomatów!!!!!!!! A Biedronce niezłą robią reklamę!!!
 mpnika: 18.01.2016, 10:58
 Ja rowniez mialam taki przypadek tylko mnie okradli na 2000zl planet cash to zlodzieje nie pobierajcie z tych bankomatow gotowki.
 Sławek: 01.11.2015, 13:38
 1.11.2015 odszukałem za pomocą Google Maps bankomat Cash Planet najbliższy mojego miejsca zamieszkania. Kiedy doszedłem na miejsce okazało się, że bankomat nie działa. Wróciłem do domu i wielokrotnie próbowałem poinformować google maps, o tym fakcie, niestety bezskutecznie. Każdorazowo pojawiał się komunikat: "Zgłoszenie nie powiodło się. Spróbuj ponownie później". Spróbowałem zatem poinformować Planet Cash na której stronie również znalazłem niedziałający bankomat. Niestety, żeby to uczynić muszę im udostępnić, oprócz imienia, nazwiska, adresu e-mail, numer telefonu, oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla celów marketingowych. Czyli, żeby zgłosić im ich błąd muszę się zgodzić na przyjmowanie od nich spamu! Zarówno Google Maps jaki Planet Cash zachowują się tak, jakby to nie one były dla ludzi, tylko ludzie dla nich. Poniżej przesyłam treść wiadomości, którą chciałem do nich wysłać: "Informuję, że bankomat na os. Zygmunta Starego 13A w Poznaniu jest nieczynny, czyli, dla osoby chcącej wypłacić pieniądze de facto go nie ma. Miałem nieszczęście poczynić plany w oparciu o ten bankomat odnaleziony na mapie google. Oczywiście nie mogłem ich zrealizować, ponieważ nie mogłem wypłacić gotówki. Gdybym nie został wprowadzony w błąd przez mapę, to inaczej zaplanowałbym dzień i skorzystał z innego bankomatu, o którym wiem, że jest sprawny. Niedziałające bankomaty nie powinny być umieszczane na mapie, to utrudnia życie korzystającym z serwisu. No chyba, że nie chodzi o pomoc ludziom, tylko o lans sieci bankomatów poprzez pokazanie z jak wielu bankomatów można teoretycznie skorzystać."
 arek: 15.09.2015, 16:02
 Trzy razy zgłaszałem uszkodzenie bankomatu w Poznaniu. Zero reakcji
 Wentyl: 01.06.2015, 23:29
 "8 września 2014 roku dzwoni sympatyczna pani, prosząc abym jeszcze raz opowiedział przebieg zajścia. Zatrzymuję samochód i przez kilka minut tłumaczę czego oczekuję. Pani obiecuje zadzwonić następnego dnia maksymalnie do godziny 17.00. Nie dzwoni do dziś..." Czy to jest dbanie o klienta? Każdą transakcje w ich bankomatach proponuje nagrywać aby mieć dowód
 Ida: 19.05.2015, 14:30
 Mam taka sama sytuację. Bankomat Planet Cash nie wypłacił mi pieniędzy, a srodki zostały pobrane z konta. Bank po 2 miesiącach rozpatrywania odrzucił reklamację. Jestem 460 zł w plecy. byłam na policji, zeby zabezpieczyli nagranie z monitoringu to mnie wysmiali. Powiedzieli, że nie ma podejrzenia o popełnieniu przestępstwa! ODRADZAM KORZYSTANIA Z BANKOMATÓW PLANET CASH!!!
 Małgorzata: 17.05.2015, 09:55
 Również odradzam korzystanie z bankomatów tej firmy.W ciągu dwóch miesięcy dwa razy bankomat "połknął " mi kartę.
 Magdalena: 23.04.2015, 17:24
 Mam podobną sytuację jednak ja nadal czekam od 10 marca na jakąkolwiek informację z banku ciekawe tylko że u mnie to w grę wchodzi 220 zł więc mam nadzieję że nie będę musiała się odwoływać do nie wiadomo kogo ?!
 Emdo: 26.02.2015, 01:40
 Dnia 23.12.2014 zaraz po pracy wybrałem się, by wybrać z automatu Planet Cash 300zł, które były mi potrzebne jeszcze tego samego dnia. Jednak zamiast pieniędzy otrzymałem komunikat i potwierdzenie, a raczej kwitek informujący o odrzuceniu transakcji. Próbowałem ponownie, myśląc, że jakiś błąd spowodowany dużym natężeniem obsługi sieci bankomatów (dzień przed świętami). Niestety z identycznym skutkiem. Wspólnie z moją dziewczyną próbowaliśmy za pomocą jej karty z innego banku. Efekt ten sam. Po czym ktoś z przechodzących obok powiedział, że wybrał ostatnie 20zł z bankomatu i nie da się z niego skorzystać. Na drugi dzień bankomat funkcjonował normalnie. w pierwszy dzień po świętach otrzymałem drogą SMS wiadomość o obciążeniu mojego konta. Dwukrotnie. pierwszy raz za transakcję wykonaną 23.12 i drugi raz 24.12. więc od razu po przejrzeniu historii transakcji na koncie bankowym zadzwoniłem do operatora bankomatu. Otrzymałem informację o tym, że powinienem zgłosić reklamację do swojego banku. Przy najbliższej okazji wybrałem się do ING i dowiedziałem się tam, że reklamację mogłem złożyć bezpośrednio przez dostęp do konta w domu przez internet. I tak po 2 dniach na moje konto powróciła feralna kwota. dnia 25.02.2015 dostałem z banku SMS informujący, że moja reklamacja nie została uznana, a rachunek został ponownie obciążony na 300zł. Od razu wybrałem się do oddziału banku. Inny oddział niż za pierwszym razem poinformował mnie o takiej samej możliwości jak w pierwszym oddziale. Sprawa na pewno nie zostanie bez echa, takie bezprawne zatrzymanie środków przez Planet Cash nie jest zgodne z prawem. Jeśli reklamacja nie zostanie uznana, sprawa wyląduje w sądzie. Zaraz po wyjaśnieniu sprawy, niezależnie od skutku, zmieniam bank, bo nie będę płacił za bankowość komuś, kto nie potrafi odzyskać moich pieniędzy, zabranych przez firmę, która wykorzystuje wady własnego sprzętu do okradania innych.


 Marek: 06.11.2014, 13:42
 Również odradzam korzystanie z tych bankomatów. We wrześniu próbowałem wybrać z jednego 600zł, jedyne co zobaczyłem to kartka z informacją o jakimś błędzie urządzenia, pieniędzy nie wypłacił jednak z konta znikneły już po godzinie. Telefony na infolinie nic nie wnosiły, wypełniony formularz kontaktowy na stronie firmy został bez odpowiedzi. Zgłoszona reklamacja a pieniędzy do tej pory nie odzyskałem OMIJAJCIE TE BANKOMATY Z DALEKA
 Stach: 03.10.2014, 15:33
 Współczuje historii. Tak to jest jest człowiek jest "ofiarą" większej firmy. A ich bankomaty mają tylko jedną zaletę. Wypłacają 20 zł.
[1] (2)


Autor

Treść

Nowości

Modlitwa o wstawiennictwo bł. Kardynała Stefana WyszyńskiegoModlitwa o wstawiennictwo bł. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

Medytacje Prymasa TysiącleciaMedytacje Prymasa Tysiąclecia

Modlitwa do św. Germana z ParyżaModlitwa do św. Germana z Paryża

Ks. Stanisław BernackiKs. Stanisław Bernacki

Nie tylko dla prawosławnychNie tylko dla prawosławnych

Niestrawność (dyspepsja) czynnościowaNiestrawność (dyspepsja) czynnościowa

Najbardziej popularne

Modlitwa o CudModlitwa o Cud

Tajemnica SzczęściaTajemnica Szczęścia

Modlitwy do św. RityModlitwy do św. Rity

Litania do św. JózefaLitania do św. Józefa

Jezu, Ty się tym zajmij - Akt oddania się JezusowiJezu, Ty się tym zajmij - Akt oddania się Jezusowi

Godzina Łaski 2023Godzina Łaski 2023

Poprzednia[ Powrót ]Następna
 
[ Strona główna ]

Modlitwy | Zagadki | Opowiadania | Miłość | Powołanie | Małżeństwo | Niepłodność | Narzeczeństwo | Prezentacje | Katecheza | Maryja | Tajemnica Szczęścia | Dekalog | Psalmy | Perełki | Cuda | Psychotesty |

Polityka Prywatności | Kontakt - formularz | Kontakt

© 2001-2024 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej