Rozwa瘸nia Mi這嗆 Modlitwy Czytelnia 毒鏚e趾o Pomoc Duchowa Relaks Download Cuda Opowiadania Pere趾i
Ma這 nas, ma這 nas

     Nie wiem, czy ksi康z widzia wstrz御aj帷y film, o tym, 瞠 ju niekt鏎e kraje europejskie za kilkana軼ie lat b璠 krajami z wi瘯szo軼i muzu軛an闚. A Ko軼i馧 milczy i przegrywa t walk. Nale篡 m闚i, 瞠 my chrze軼ijanie przez egoizm odwr鏂ili鄉y si od p這dno軼i jako b這gos豉wie雟twa Bo瞠go. Umiera znany nam 鈍iat bia造ch ludzi. Brak jest zast瘼owalno軼i pokole. My, jak i nasi rodzice, b璠ziemy na staro嗆 zdani na samotno嗆 i opiek obcych os鏏. Bez dzieci upada ekonomia i gospodarka.

     Podzielam Pa雟ki niepok鎩 o dzietno嗆, o zast瘼owalno嗆 pokole, o bezpowrotne wymieranie spo貫cze雟tw, kultur, ko軼io堯w. I ceni 鈍iadectwo tych rodzin, kt鏎e wychowuj wi瘯sz liczb potomstwa. Przypominam jednak wa積 zasad Ko軼io豉: "W tym, co nakazane, pos逝sze雟two; w tym, co nie nakazane, wolno嗆; a we wszystkim mi這嗆". Ko軼i馧 broni 篡cia, uczy, 瞠 przez p這dno嗆 wsp馧tworzymy z Bogiem cud 篡cia. Powstaj niepowtarzalne osoby, kt鏎e maj dusze nie鄉iertelne. "Nawet anio造 nie ciesz si takim przywilejem". Ko軼i馧 jednoznacznie zach璚a do wielkodusznego przyjmowania wi瘯szej liczby dzieci. Zach璚a jednak, a nie nakazuje. To ma鹵onkowie - w porozumieniu ze sob i w modlitewnej konsultacji z Bogiem - decyduj, ile maj mie dzieci. Maj u篡wa przy tym rozumu i jednocze郾ie ufa w Opatrzno嗆 Bo膨. A argumentem ostatecznym winna by mi這嗆.

     Czy wi瘯sz mi這軼i b璠zie mie jeszcze jedno dziecko czy te mi這軼i b璠zie powstrzymanie si od pocz璚ia kolejnego dziecka? Naturalne metody planowania rodziny pozwalaj ka盥emu ma鹵e雟twu podj望 decyzj, jaki model b璠 preferowa. B鏬 daje ma鹵onkom wolno嗆.

     Patrz帷 od strony psychologii rodziny - i to niekatolickiej - spo貫cznie pe軟a rodzina zaczyna si od tr鎩ki dzieci. Jedynak ma zbyt du篡 nacisk rodzicielski i nadmiernie siln wi篥 z rodzicami. Dw鎩ka dzieci cz瘰to daje si podzieli na dwoje jedynak闚. Jeden jest bli瞠j taty, drugi "bardziej" mamy. Dopiero tr鎩ka jest w stanie zawiera sojusze i postawi dobry "op鏎" rodzicom. Dzieci mog by w uk豉dzie 2+3 prawdziwie dzie熤i, a rodzice rodzicami, nie za partnerami dzieci.

    Pismo 安i皻e daje nam jako pierwsze przykazanie: B康嬈ie p這dni i rozmna瘸jcie si. Pan Jezus doda, 瞠 kto przyjmuje najmniejszego w imi Bo瞠, Boga samego przyjmuje. Chyba ostatecznie dobrze, 瞠 Ko軼i馧 kwesti liczebno軼i dzieci powierza mi這軼i, roztropno軼i i sumieniu ma鹵onk闚. Bo mi璠zy innymi to w豉郾ie nacisk na wolno嗆 i samodzielno嗆 sumienia odr騜nia chrze軼ija雟two od islamu.


ks. Marek Kruszewski


Tekst pochodzi z Tygodnika
Idziemy, 27 grudnia 2009


   

Wasze komentarze:
 Seba: 08.01.2010, 19:16
 Ado w wi瘯szo軼i kraj闚 鈍iata panuje model konsumpcyjny czyli, tym wi璚ej ludzi tym wi璚ej konsument闚. A czym wi璚ej konsument闚 to tym wi璚ej pieni璠zy i ko這 si zamyka. Czyli dla gospodarek tych kraj闚 to dobrze je郵i b璠 mia造 wi璚ej ludzi. A co do 鈔odowiska naturalnego to wydaje mi si, 瞠 cz這wiek zawsze je traktowa instrumentalnie i b璠zie je tak traktowa. Je郵i jakie surowce skurcz si diametralnie to zacznie wykorzystywa si co innego. Przyk豉dowo w tym sezonie op豉ca si pali w piecu zbo瞠m zamiast w璕la.
 Ada: 08.01.2010, 17:05
 Ja s造sza豉m, 瞠 powinni鄉y si cho troch mniej ozmna瘸, bo gospodarka i 鈔odowisko nie wyrabia, jest nas na ziemi zdecydowanie za du穎 i w kt鏎ym momencie wyko鎍zona natura nie wyrobi. Co wy na to?
(1)


Autor

Tre嗆



Poprzednia[ Powr鏒 ]Nast瘼na
 
[ Strona g堯wna ]


Humor | O stronie... | Wspom騜 nas | Polityka Prywatno軼i | Reklama | Kontakt

© 2001-2020 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej