Rozważania Miłość Modlitwy Czytelnia Źródełko Pomoc Duchowa Relaks Download Cuda Opowiadania Perełki
Jak prowadzić trudne rozmowy

Karl Benien

Polecamy
Jak prowadzić trudne rozmowy

Wydanie: Kraków 2005
ISBN: 83-7318-410-4  
Ilość stron:  332
Oprawa: miękka 
Wydawnictwo: WAM

Sugerowana cena wydawcy: 37.80 zł Nasza cena: 35.91 zł

     Opis:

Wyrażanie i przyjmowanie krytyki oraz radzenie sobie z konfliktami należą do najtrudniejszych sytuacji komunikacyjnych, których większość z nas się obawia. Szczególnie często spotykamy się z nimi na gruncie zawodowym, gdzie przeprowadzenie szczerego i owocnego dialogu jest często rzeczą niełatwą. Książka Karla Beniena "Jak prowadzić trudne rozmowy" jest skierowana do wszystkich, którzy mają trudności w prowadzeniu rozmów krytycznych i w rozwiązywaniu konfliktów. Ten napisany jasnym i przejrzystym stylem poradnik skierowany jest przede wszystkim do osób zajmujących stanowiska kierownicze, z pewnością jednak będzie pomocny także dla tych, którzy pracują w zespołach lub po prostu chcieliby pogłębić swoją wiedzę na temat skutecznej komunikacji z innymi.

     Recenzje książki:

Trudna sztuka rozmowy

     Niejeden raz po ważnym spotkaniu czujemy niedosyt, że znów nie udało się nam wypowiedzieć jasno naszych racji. Istotne problemy nie zostały rozwiązane, a my stoimy wciąż w tym samym miejscu. Jak prowadzić trudne rozmowy, wyrazić krytykę, dotknąć sedna sprawy tak, żeby nie urazić? Jak znaleźć rozwiązanie, które będzie odpowiadało wszystkim stronom? Jak zacząć rozmowę prowadzącą do dialogu? Jak przeprowadzić ją z niepunktualnym pracownikiem? Na powyższe oraz wiele innych pytań dotyczących codziennej komunikacji odpowie książka Karla Beniena Jak prowadzić trudne rozmowy.

     Rzecz nie jest prosta - wymaga włożenia pewnego wysiłku, szczególnie w prowadzeniu rozmów w pracy. One wymagają pewnego przygotowania - inaczej ciężko będzie nam osiągnąć cel. Idąc na taką rozmowę każdy z nas powinien się zastanowić nad sylwetką swojego odbiorcy, jak zrozumieć to, co usłyszy, jaką postawę przyjąć, co robić, a czego zaniechać, w jakim stopniu się zaangażować w przebieg rozmowy. Przyjęcie odpowiedniej strategii i emocjonalnej postawy z pewnością pomoże nam się dobrze porozumieć.

     Komunikacja międzyludzka przyjmuje różny charakter. Wyraża się nie tylko w słowach, ale i w mimice twarzy, gestach czy tonie naszego głosu. Idąc głębiej, w przekazie każdy z nas "ujawnia się innym" - nasze decyzje odzwierciedlają nasze wewnętrzne ego. Często też są efektem wewnętrznego konfliktu. Przykładowo, gdy chcemy prosić szefa o podwyżkę, staramy się pokazać z jak najlepszej strony. Odzywa się w nas postawa zdecydowania, przekonania o własnych możliwościach. Jednocześnie towarzyszy nam obawa o to, czy nasza prośba zostanie przyjęta czy może jej wyrażenie podziała na naszą niekorzyść.

     Książka Karla Beniena przedstawia obie skonfliktowane strony. Opisuje i analizuje zróżnicowane relacje, jakie mogą pojawić się w każdym przedsiębiorstwie, ale także w codziennym życiu. Pokazuje sposoby, które mogą ułatwić trudne rozmowy. Mówi nie tylko o konfliktach, ale również o doradztwie (coachingu), krytyce i postępowaniu z osobami uzależnionymi od alkoholu.

     Każda rozmowa jest okazją do lepszego poznania siebie nawzajem, a nawet poznania siebie samego. Może prowadzić do dialogu albo do kłótni. Dlatego warto zgłębić choć w małym stopniu sztukę jasnej i otwartej komunikacji. Poznać jej mechanizmy, aby znaleźć dobrą drogę do zrozumienia drugiego człowieka. Człowiek jest przecież istotą społeczną i między ludźmi przebywa codziennie, na każdym etapie swojego życia.


Katarzyna Dziedzina





   

Wasze komentarze:

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.



Autor

Tresć




[ Powrót ]
 
[ Strona główna ]


Humor | O stronie... | Wspomóż nas | Polityka Prywatności | Reklama | Kontakt

© 2001-2019 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej