Krzes³o prawdy i krzes³o nieprawdyDwa zespo³y graczy siedz± na krzes³ach ustawionych w dwóch rzêdach naprzeciwko siebie. Miêdzy rzêdami krzese³ ustawiamy dwa puste krzes³a. Jedno z tych krzese³ jest "krzes³em prawdy", drugie — "krzes³em nieprawdy". Wszyscy gracze s± ponumerowani w ten sposób, ¿e dwóch graczy ma numer jeden, dwóch graczy numer dwa (po jednym z ka¿dej dru¿yny) itd.Teraz mistrz ceremonii zaczyna wyg³aszaæ pewne twierdzenia. Pierwsze twierdzenie skierowane jest do graczy numer jeden i mo¿e wygl±daæ tak: "Sierpieñ ma trzydzie¶ci dni". Gracze numer jeden us³yszawszy takie twierdzenie staraj± siê jak najszybciej dobiec do w³a¶ciwego krzes³a i usi±¶æ na nim. Kto pierwszy usi±dzie na w³a¶ciwym krze¶le - zarabia dla swojej dru¿yny jeden punkt (w tym wypadku bêdzie to "krzes³o nieprawdy"). Czêsto siê bêdzie zdarza³o, ¿e gracze bêd± zasiadali ka¿dy w innym krze¶le. W ka¿dym razie udzia³ w tej grze wymaga szybkiej orientacji. Z drugiej strony, stwierdzenia powinny byæ bardzo proste i jednoznaczne. Niedopuszczalne s± takie kontrowersyjne lub nie sprawdzone rzeczy, jak na przyk³ad: "Koty s± fa³szywe" czy "Najwiêkszym polskim aktorem jest Iksiñski". A oto kilka przyk³adów o¶wiadczeñ, nadaj±cych siê do tej gry:
"Gwinea znajduje siê w Ameryce" (nie).
|
[ Strona g³ówna ] |
Modlitwy | Zagadki | Opowiadania | Mi³o¶æ | Powo³anie | Ma³¿eñstwo | Niep³odno¶æ | Narzeczeñstwo | Prezentacje | Katecheza | Maryja | Tajemnica Szczê¶cia | Dekalog | Psalmy | Pere³ki | Cuda | Psychotesty | Polityka Prywatno¶ci | Kontakt - formularz | Kontakt
© 2001-2021 Pomoc Duchowa |