Rzeczowniki
Wszyscy grający siedzą w kółeczko. Mistrz ceremonii zasiada przy fortepianie, adapterze lub magnetofonie. Jeden z graczy otrzymuje pudełko od zapałek. Gdy muzyka zaczyna grać, gracze podają sobie szybko pudełko z zapałkami. Gdy muzyka przestaje grać, obieg pudełka zostaje wstrzynany. Gracz, trzymający w tym momencie w ręku pudełko, winien wymienić tyle rzeczowników rozpoczynających się na literę a, ilu jest graczy minus jeden. Wymieniając pierwszy rzeczownik, powinien podać pudełko swemu sąsiadowi. Pudełko krąży z ogromną szybkością i jeśli mówiący nie zdąży wymienić odpowiedniej liczby rzeczowników zanim pudełko do niego powróci - odpada z gry. Liczba potrzebnych rzeczowników maleje o jeden i pudełko znów zaczyna swój normalny obieg.
Liczba graczy coraz bardziej maleje, aż w końcu na placu pozostaje dwóch graczy i jeden rzeczownik do wymienienia. W tym momencie, zanim pudełko wróci do przeciwnika, musi być przełożone z jednej ręki do drugiej, inaczej nikt nie miałby czasu na wymienienie ani jednego rzeczownika.
Oczywiście można również wywoływać litery według kolejności alfabetycznej bądź umówić się, że cała gra toczy się wokół jednej tylko litery. W tym drugim przypadku trzeba dbać o to, aby rzeczowniki się nie powtarzały - powtórzenia się nie liczą. Rzeczowniki muszą być w pierwszym przypadku liczby pojedynczej, chyba, że są to tzw. pluralia tantum, jak nożyce, spodnie, drzwi itp.
|