Rozważania Miłość Modlitwy Czytelnia Źródełko Pomoc Duchowa Relaks Download Cuda Opowiadania Perełki

Nie jesteśmy wynikiem przypadku, ale dziełem wszechmocnego i wszechmądrego Boga

Pro memoria wątpiącym, zwłaszcza Panu Prof. Władysławowi J. H. Kunickiemu - Goldfingerowi, który głosi publicznie: "Osobiście uważam, że jesteśmy wynikiem przypadku".

NIE Z PRZYPADKU, ALE Z WOLI STWÓRCY

Czy wiecie, że: - 8 liter alfabetu można połączyć na 40 320 różnych sposobów?

- 12 osób przy stole z 12 nakryciami może ustawić się w 479 001600 różnych sposobów?

- dwaj grający w domino, mając każdy po 6 kostek, mogą zagrać 137 miliardów różnych partii?

A oto coś innego: w kosmosie liczba atomów według naukowców jest szacowana na 1083: cyfra ta oznacza 1 z 83 następującymi po nim zerami. Czy można sobie wyobrazić liczbę możliwych kombinacji między tymi wszystkimi elementami?

Jakże więc pojąć, że otaczający nas świat, tak dobrze uporządkowany, mógł się zorganizować i przetrwać w sposób stały poprzez wieki, gdyby byl tylko wynikiem "szczęśliwego przypadku"?

"Jesteśmy otoczeni - mówił najwybitniejszy fizyk XIX wieku Wiliam Thomson Kelvin (zm. 1907) - przez olśniewające dowody życzliwej Inteligencji. Cała przyroda mówi nam o działalności woli niezależnej i woła na cały głos, że wszystkie żywe istoty zależą od Stwórcy suwerennego".

W 1903 r. Lord Kelvin prostując to, co o nim napisał dziennik "TheTimes", oświadczył: "Nauka bezwarunkowo zmusza nas zupełnie niezachwianie wierzyć w potęgę kierującą światem, której działalność różni się od wszelkich sił fizycznych i chemicznych".


Ostatnio w miesięczniku "Le Temps de l'Eglise" ukazał się artykuł pt. O początku człowieka, który autor, Jerzy Torris (twórca dzieła Przemyśleć ewolucję), tak streszcza: "Człowiek nie jest owocem przypadku. Jest czymś innym niż "kaprysem ziemi". Nauka nie wystarcza, by wyjaśnić jego początki". "Scientyzm, mechanistyczny i materialistyczny - pisze Torris - nie ma podstawy wyprowadzonej z faktów, lecz zależy od filozofii, a raczej od ideologii, którą zwolennicy usiłują przekazać jednocześnie (i wykrętnie) z jakąś informacją wartościową", prześlizgując się z odtworzenia faktów do ich przyczynowości według zasady: post hoc, ergo propter hoc - po tym, a więc wskutek tego. "Na szczęście, nie brak uczonych o równej kompetencji, którzy poważnie podważyli wyjaśnienie ewolucji życia jedynie przez selekcję powodowaną przez środowisko. Wśród współczesnych, oprócz Piotra-Pawła Grasse, S. Gould, M. Denton, M. Kimura, R. Sheldra- ke, R. Chauvin, M. E. Eccles dochodzą do wniosku, że albo w ogóle nie można wyjaśnić mechanizmu ewolucji, albo trzeba domyślać się, iż istnieje przyczynowość zewnętrzna dla materii i życia oraz dla możliwej tu jakiejś celowości. Tak łączą się (nieraz ją popierając) z całą tradycją filozoficzną, która nie bała się, wbrew panującym i niemal oficjalnym ideologiom, odkryć w ewolucji życia, a zwłaszcza w hominiza- cji, znaki interwencji Ducha. Do tej tradycji zalicza się w naszym wieku takich filozofów, jak H. Bergson, E. Le Roy, M. Blondel, J. Maritain, M. Sheler, Teilhard de Chardin, E. Gilson, R. Ruyer, C. Tresmontant". "Obecność Ducha w formie myśli świadomej, indywidualnej, stwórczej - pisze Torris - jest faktycznie mniej ukryta, gdy się zrozumie wraz z "filozofią odwieczną" (i teologią), że Duch jest pierwszy i że Inteligencja już działa w nadzwyczajnych i niemal genialnych inwencjach, które wytyczają (i stanowią) historię życia; mam na myśli te "wydarzenia", których nadzwyczajny charakter biologowie pomniejszają nazywając go spłycającym terminem "adapta- cji". Przykłady są obfite, wypełniają wszystkie podręczniki zoologii i botaniki: budowa oka, ko- ewolucja owadów i roślin, zespolone cykle pewnych pasożytów, sonar nietoperza itd. Jeżeli się przyjmuje działanie Ducha w ewolucji, która poprzedziła człowieka, to bez wahania przyzna się temu działaniu miejsce naczelne i wprost olśniewające w genezie tego ostatniego..."

Śmiało możemy twierdzić, że nie jesteśmy wynikiem przypadku, ale dziełem wszechmocnego i wszechmądrego Boga. Utwierdza nas w tym przekonaniu wiara święta.

Zebrał F. D.



Wasze komentarze:

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.



Autor

Treść

Nowości

św. Kazimierzśw. Kazimierz

Modlitwa do św. KazimierzaModlitwa do św. Kazimierza

Litania do św. KazimierzaLitania do św. Kazimierza

bł. Jan Antoni Farinaśw. Jan Antoni Farina

Modlitwa do św. Jana Antoniego FarinyModlitwa do św. Jana Antoniego Fariny

Dlaczego Kościół nie zajmuje się ludźmi biednymi?Dlaczego Kościół nie zajmuje się ludźmi biednymi?

Najbardziej popularne

Modlitwa o CudModlitwa o Cud

Tajemnica SzczęściaTajemnica Szczęścia

Modlitwy do św. RityModlitwy do św. Rity

Litania do św. JózefaLitania do św. Józefa

Jezu, Ty się tym zajmij - Akt oddania się JezusowiJezu, Ty się tym zajmij - Akt oddania się Jezusowi

Godzina Łaski 2023Godzina Łaski 2023

Poprzednia[ Powrót ]Następna
 
[ Strona główna ]

Modlitwy | Zagadki | Opowiadania | Miłość | Powołanie | Małżeństwo | Niepłodność | Narzeczeństwo | Prezentacje | Katecheza | Maryja | Tajemnica Szczęścia | Dekalog | Psalmy | Perełki | Cuda | Psychotesty |

Polityka Prywatności | Kontakt - formularz | Kontakt

© 2001-2024 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej