Kartki Mi這嗆 Modlitwy Czytelnia 毒鏚e趾o Pomoc Duchowa Relaks Download Czat Opowiadania Pere趾i
Dzienniczek. Mi這sierdzie Bo瞠 w duszy mojej Dzienniczek. Mi這sierdzie Bo瞠 w duszy mojej
安. s. M. Faustyna Kowalska
"Dzienniczek" zawiera osobiste zapiski s. Faustyny, polskiej zakonnicy zmar貫j w 1938 r., wizjonerki i mistyczki, kt鏎ej Jezus zleci przekazanie 鈍iatu or璠zia o Bo篡m mi這sierdziu.... » zobacz wi璚ej
"Wzrok m鎩 spoczywa na nim" (cz. III)
(Pan Jezus do 鈍. Faustyny)

     Objawienia Pana Jezusa, kt鏎e otrzymywa豉 siostra Faustyna od 1929 r. do swej 鄉ierci w roku 1938, a wi璚 przez dziewi耩 lat, obejmowa造 te szereg polece: Pan Jezus dyktowa jej modlitwy i formy czci swego mi這sierdzia, kt鏎e chcia, by zosta造 rozpowszechnione dla po篡tku duchowego, pociechy i zbawienia wielu dusz.

     Koronka do mi這sierdzia Bo瞠go

     Pierwsza modlitwa podyktowana przez Pana Jezusa, kt鏎 zanotowa豉 鈍. Faustyna w swoim Dzienniczku, brzmi: "O Krwi i Wodo, kt鏎a wytrysn窸a z Serca Jezusowego jako zdr鎩 mi這sierdzia dla nas - ufam Tobie". Pan Jezus do陰czy do niej obietnic: "Kiedy odm闚isz t modlitw za jakiego grzesznika z sercem skruszonym i wiar, dam mu 豉sk nawr鏂enia" (Dz. 186-7).

     Przekazaniu koronki do mi這sierdzia Bo瞠go towarzyszy這 przejmuj帷e objawienie, kt鏎e mia這 miejsce 13 wrze郾ia 1935 r.: "Wieczorem, kiedy by豉m w swojej celi, ujrza豉m anio豉, wykonawc gniewu Bo瞠go. By w szacie jasnej, z promiennym obliczem, ob這k pod jego stopami, z ob這ku wychodzi造 pioruny i b造skawice do r彗 jego, a z r瘯i jego wychodzi造 i dopiero dotyka造 ziemi (...). Zacz窸am b豉ga Boga za 鈍iatem s這wami wewn皻rznie s造szanymi (Dz. 474). Kiedy si tak modli豉m, ujrza豉m bezsilno嗆 anio豉, i nie m鏬 wype軟i sprawiedliwej kary, kt鏎a si s逝sznie nale瘸豉 za grzechy. Z tak moc wewn皻rzn jeszcze si nigdy nie modli豉m jako wtenczas. S這wa, kt鏎ymi b豉ga豉m Boga, s nast瘼uj帷e: «Ojcze przedwieczny, ofiaruj Ci Cia這 i Krew, Dusz i B鏀two najmilszego Syna Twojego, a Pana naszego Jezusa Chrystusa, za grzechy nasze i 鈍iata ca貫go; dla Jego bolesnej m瘯i miej mi這sierdzie dla nas»" (Dz. 475).

     Nast瘼nego dnia Pan Jezus powiedzia: "Ile razy wejdziesz do kaplicy, odm闚 zaraz t modlitw, kt鏎ej ci nauczy貫m wczoraj (...). Ta modlitwa jest na u鄉ierzenie gniewu mojego" (Dz. 476), po czym poda dok豉dny spos鏏 odmawiania koronki na r騜a鎍u; to jest ten, kt鏎y znamy dzisiaj.

     We wrze郾iu 1936 r. Pan Jezus przekaza Faustynie obietnice, kt鏎e daje, odmawiaj帷ym t modlitw: "Odmawiaj nieustannie t koronk, kt鏎ej ci nauczy貫m. Ktokolwiek b璠zie j odmawia, dost徙i wielkiego mi這sierdzia w godzin 鄉ierci. Kap豉ni b璠 podawa grzesznikom jako ostatni desk ratunku; chocia瘺y by grzesznik najzatwardzialszy, je瞠li raz tylko zm闚i t koronk, dost徙i 豉ski z niesko鎍zonego mi這sierdzia mojego. Pragn, aby pozna 鈍iat ca造 mi這sierdzie moje; niepoj皻ych 豉sk pragn udziela duszom, kt鏎e ufaj彩ojemu mi這sierdziu" (Dz. 687). Nieco p騧niej doda jeszcze: "Dusze, kt鏎e odmawia b璠 t koronk, mi這sierdzie moje ogarnie je w 篡ciu, a szczeg鏊nie w 鄉ierci godzinie" (Dz. 754).

     Po kr鏒kim czasie Pan Jezus poleci, aby koronk odmawia豉 nie tylko Faustyna, ale r闚nie siostry z jej zgromadzenia oraz ich wychowanki. Faustyna zwr鏂i豉 si w tej sprawie do matki generalnej, ale ta mia豉 zastrze瞠nia, czy mo瞠 nakaza modlitwy jeszcze nie zatwierdzone przez w豉dze ko軼ielne; wyrazi豉 te nadziej, 瞠 ks. Sopo熥o wyda broszurk z koronk, co by u豉twi這 jej rozpowszechnienie.

     A Pan Jezus nalega: "O, jak wielkich 豉sk udziel duszom, kt鏎e odmawia b璠 t koronk, wn皻rzno軼i mi這sierdzia mego poruszone s dla odmawiaj帷ych t koronk. Zapisz te s這wa, c鏎ko moja, m闚 鈍iatu o moim mi這sierdziu, niech pozna ca豉 ludzko嗆 niezg喚bione mi這sierdzie moje. Jest to znak na czasy ostateczne, po nim nadejdzie dzie sprawiedliwy. P鏦i czas, niech uciekaj si do 廝鏚豉 mi這sierdzia mojego, niech korzystaj z krwi i wody, kt鏎a dla nich wytrys豉" (Dz. 848).

     Podczas swego pobytu w sanatorium w Pr康niku siostra Faustyna do鈍iadczy豉 naocznie skuteczno軼i koronki dla ludzi umieraj帷ych: nawracali si, przyjmowali sakramenty, pogodzeni z Bogiem umierali w spokoju. T modlitw mog豉 ogarnia nawet ludzi znajduj帷ych si daleko, a ukazanych jej w wizji wewn皻rznej.

     Raz, gdy skar篡豉 si Panu Jezusowi, 瞠 tylu ludzi Go nie zna, nie kocha, jak "lec na o郵ep w straszn przepa嗆 piekieln", Pan jej odpowiedzia: "Przez odmawianie tej koronki zbli瘸sz ludzko嗆 do Mnie" (Dz. 929).

     Jakim skarbem jest wi璚 ta modlitwa i jakie szcz窷cie, 瞠 j znamy, odmawiamy i mo瞠my rozpowszechnia w鈔鏚 tych, kt鏎zy jeszcze nie poznali tego daru mi這軼i Bo瞠j.

     Godzina mi這sierdzia

     Pewnego dnia, gdy Faustyna rozwa瘸豉 鄉ier Pana Jezusa na krzy簑, us造sza豉 Jego s這wa: "O trzeciej godzinie b豉gaj mojego mi這sierdzia, szczeg鏊nie za grzesznik闚, i cho przez kr鏒ki moment zag喚biaj si w mojej m璚e, szczeg鏊nie w moim opuszczeniu w chwili konania. Jest to godzina wielkiego mi這sierdzia dla 鈍iata ca貫go. Pozwol ci wnikn望 w m鎩 鄉iertelny smutek; w tej godzinie nie odm闚i duszy niczego, kt鏎a Mnie prosi przez m瘯 moj" (Dz. 1320).

     P騧niej Pan Jezus bli瞠j okre郵i, jakiego by chcia uczczenia tego momentu ofiary, odkupienia, zado嗆uczynienia Ojcu, najwi瘯szego mi這sierdzia dla ludzi, kt鏎y mia miejsce w Wielki Pi徠ek o godzinie pi皻nastej: "Ile razy us造szysz, jak zegar bije trzeci godzin, zanurzaj si ca豉 w mi這sierdziu moim, uwielbiaj帷 i wys豉wiaj帷 je; wzywaj jego wszechmocy dla 鈍iata ca貫go, a szczeg鏊nie dla biednych grzesznik闚, bo w tej chwili zosta這 na o軼ie otwarte dla wszelkiej duszy. W godzinie tej uprosisz wszystko dla siebie i dla innych; w tej godzinie sta豉 si 豉ska dla 鈍iata ca貫go - mi這sierdzie zwyci篹y這 sprawiedliwo嗆. C鏎ko moja, staraj si w tej godzinie odprawia drog krzy穎w, o ile ci na to obowi您ki pozwol; a je瞠li nie mo瞠sz odprawi drogi krzy穎wej, to przynajmniej wst徙 na chwil do kaplicy i uczcij moje serce, kt鏎e jest pe軟e mi這sierdzia w Naj鈍i皻szym Sakramencie; a je瞠li nie mo瞠sz wst徙i do kaplicy, pogr捫 si w modlitwie tam, gdzie jeste, chocia przez kr鏂iutk chwil. 秧dam czci dla mojego mi這sierdzia od wszelkiego stworzenia, ale od ciebie najpierw, bo da貫m ci najg喚biej pozna t tajemnic" (Dz. 1572).

     Ze s堯w Pana Jezusa wynika, 瞠 sposobem uczczenia tej chwili nie musi by koniecznie odm闚ienie koronki, ale w zale積o軼i od sytuacji i mo磧iwo軼i ka盥y powinien cho na moment znale潭 si duchowo u st鏕 krzy瘸.

     Modlitwa w godzinie mi這sierdzia to nie tylko wspomnienie faktu sprzed prawie dw鏂h tysi璚y lat, ale u鈍iadomienie sobie lub o篡wienie tej 鈍iadomo軼i, 瞠 odkupienie cz這wieka przez Syna Bo瞠go, pojednanie go z Ojcem, zado嗆uczynienie Ojcu za grzech 鈍iata dokonuje si stale, 瞠 mi這sierdzie Bo瞠, objawione najg喚biej przez 鄉ier krzy穎w Jezusa Chrystusa, obejmuje wszystkich ludzi wszystkich pokole i wiek闚, a do sko鎍zenia 鈍iata. A to bicie zegara odmierzaj帷ego nasz ziemski czas a do momentu, gdy przeminie doczesno嗆, a nastanie wieczno嗆, ma nam u鈍iadamia, 瞠 Pan Jezus umiera mistycznie zawsze, wsz璠zie, gdzie jest cz這wiek, stale na o速arzach 鈍iata ofiarowuje si Ojcu za grzeszn ludzko嗆.

     Trzeba wtedy cho na chwil przystan望 duchowo i pomy郵e ze czci i wdzi璚zno軼i o tym, 瞠 鄉ier Jezusa by豉 za mnie, 瞠bym ja nie umar na wieki ciemno軼i. Co wi璚ej, otwar豉 strumienie mi這軼i i 豉ski Tr鎩cy 安i皻ej, kt鏎e sp造waj na mnie od chwili mojego chrztu.

     Ten moment uczczenia szczytu mi這sierdzia Bo瞠go w 鄉ierci Jezusa o godz. 15 powinien wej嗆 w obyczaj ka盥ego chrze軼ijanina. Pan Jezus prosi o t chwil nie tylko Faustyn - zwraca si z t pro軸 do ka盥ego cz這wieka.

     安i皻o Mi這sierdzia

     Gdy Pan Jezus zleci Faustynie namalowanie swego obrazu, 22 lutego, po raz pierwszy wyrazi 篡czenie, aby druga niedziela po Zmartwychwstaniu by豉 obchodzona jako 鈍i皻o Mi這sierdzia Bo瞠go: "Ja pragn, aby by這 Mi這sierdzia 安i皻o (...). Chc, aby ten obraz, kt鏎y wymalujesz p璠zlem, by uroczy軼ie po鈍i璚ony w pierwsz niedziel po Wielkanocy, ta niedziela ma by 安i皻em Mi這sierdzia" (Dz. 49). To 鈍i皻o jest jeszcze jednym 廝鏚貫m 豉ski i zmi這wania Bo瞠go dla ludzi, a - jak dot康 - za ma這 znane i doceniane. Pan Jezus tak m闚i do Faustyny: "Zbierz wszystkich grzesznik闚 z ca貫go 鈍iata i zanurz ich w przepa軼i mi這sierdzia mojego. Pragn si udziela duszom, dusz pragn, c鏎ko moja. W 鈍i皻o moje - w 鈍i皻o Mi這sierdzia - b璠ziesz przebiega 鈍iat ca造 i sprowadza b璠ziesz dusze zemdlone do 廝鏚豉 mi這sierdzia mojego. Ja je ulecz i wzmocni" (Dz. 206); "安i皻o to wysz這 z wn皻rzno軼i mi這sierdzia mojego i jest zatwierdzone w g喚boko軼iach zmi這wa moich. Wszelka dusza wierz帷a i ufaj帷a mi這sierdziu mojemu dost徙i go" (Dz. 420).

     Ze 鈍i皻em Mi這sierdzia zwi您ane s najwi瘯sze obietnice Pana Jezusa: "W dniu tym otwarte s wn皻rzno軼i mi這sierdzia mego, wylewam ca貫 morze 豉sk na dusze, kt鏎e si zbli膨 do 廝鏚豉 mi這sierdzia mojego; kt鏎a dusza przyst徙i do spowiedzi i Komunii 鈍i皻ej, dost徙i zupe軟ego odpuszczenia win i kar; w tym dniu otwarte s wszystkie upusty Bo瞠, przez kt鏎e p造n 豉ski; niech si nie l瘯a zbli篡 do Mnie 瘸dna dusza, chocia瘺y grzechy jej by造 jako szkar豉t" (Dz. 699). Mo磧iwo嗆 uzyskania odpustu zupe軟ego w tym dniu Pan Jezus potwierdzi jeszcze raz w widzeniu w 1937 r.

     Jak kult mi這sierdzia Bo瞠go poprzez obraz Jezu, ufam Tobie i koronk zapu軼i g喚bokie korzenie w duchowo軼i chrze軼ija雟kiej naszych czas闚, tak 鈍i皻o Mi這sierdzia jeszcze nie jest do嗆 znane; 篡czenie Pana Jezusa wymaga gorliwszego przekazu tym, kt鏎zy o nim nie wiedz; to zadanie nie tylko dla duszpasterzy, ale dla wszystkich czcicieli mi這sierdzia Bo瞠go. Pan Jezus si skar篡: "Dusze gin mimo mojej gorzkiej m瘯i. Daj im ostatni desk ratunku, to jest 鈍i皻o Mi這sierdzia mojego. Je瞠li nie uwielbi mi這sierdzia mojego, zgin na wieki. Sekretarko mojego mi這sierdzia, pisz, m闚 duszom o tym wielkim mi這sierdziu moim, bo blisko jest dzie straszliwy, dzie mojej sprawiedliwo軼i" (Dz. 965); "安i皻o Mi這sierdzia wysz這 z wn皻rzno軼i moich dla pociechy 鈍iata ca貫go" (Dz. 1517).

     S逝ga dobry i wierny, kt鏎y zna wol swego Pana

     Ksi康z Micha Sopo熥o, spowiednik siostry Faustyny, wiedzia od niej, 瞠 Pan Jezus jemu powierzy rozpowszechnienie or璠zia o mi這sierdziu Bo篡m w Ko軼iele i na 鈍iecie. Wizjonerka uprzedzi豉 go, 瞠 czeka go wiele pracy, wysi趾闚 i niepowodze, ale w tej misji nie ma ustawa ani si zniech璚a. Po ostatnim widzeniu z ni, kr鏒ko przed jej 鄉ierci, ks. Sopo熥o zapisa w swoim notatniku: "Mam nie ustawa w szerzeniu kultu mi這sierdzia Bo瞠go, a w szczeg鏊no軼i d捫y do ustanowienia 鈍i皻a w pierwsz niedziel po Wielkanocy. Nigdy nie mog powiedzie, 瞠 uczyni貫m dosy. Cho熲y si spi皻rzy造 najwi瘯sze trudno軼i, cho熲y 告 zdawa這, 瞠 sam B鏬 tego nie chce, nie mo積a ustawa. Cho熲y ju brak這 si fizycznych i moralnych, nie ustawa. G喚bia bowiem Mi這sierdzia Bo瞠go jest niewyczerpana i nie wystarczy 篡cia naszego na Jego wys豉wianie". Tak czyni do upad貫go. Jeszcze podczas wojny napisa traktat o mi這sierdziu Bo篡m, kt鏎y uda這 si konspiracyjnie odbi na powielaczu W 500 egzemplarzach. Po przeniesieniu do Bia貫gostoku stara si rozpali tym kultem wielu teolog闚 i duszpasterzy. Ale sprawa sz豉 opornie. Siostra Faustyna zmar豉 w murach klasztornych jako nieznana, cicha zakonnica; jej Dzienniczek (jeszcze w r瘯opisie) poznawa造 dopiero jej wsp馧siostry. Kolportowane w broszurkach modlitwy i obrazek Kr鏊a Mi這sierdzia nie zyskiwa造 wy窺zej rangi w oczach duchowie雟twa przez to, 瞠 pochodzi造 z wizji nieznanej nikomu zakonnicy. Natomiast przeciw tekstom modlitw i samej my郵i otoczenia kultem jednego z przymiot闚 Bo篡ch, jakim jest mi這sierdzie, podnios造 si g這sy teolog闚.

     Ksi康z Sopo熥o w swych staraniach dotar do kardyna豉 Augusta Hlonda i pozyska jego przychylno嗆 dla sprawy. 妃ier prymasa Hlonda wstrzyma豉 bieg stara; niemniej jego nast瘼ca, prymas Stefan Wyszy雟ki, na wniosek ks. Sopocki zwr鏂i si do Stolicy Apostolskiej z pro軸 o aprobat dla kultu i 鈍i皻a Mi這sierdzia Bo瞠go. Silnym argumentem by造 g這sy i petycje wiernych na rzecz tego kultu, nadsy豉ne nie tylko z Polski. Prymas Wyszy雟ki, b璠帷 w Rzymie w 1957 r., osobi軼ie z這篡 w Kongregacji 鈍. Oficjum odpowiednie pisma i odni鏀 wra瞠nie, 瞠 sprawa przybierze pomy郵ny obr鏒.

     Ksi康z Sopo熥o nie ustawa w zabiegach o pozyskanie przychylno軼i episkopatu Polski dla kultu mi這sierdzia Bo瞠go, obrazk闚 Kr鏊a Mi這sierdzia i ustanowienia 鈍i皻a oraz o opinie dotycz帷e Dzienniczka siostry Faustyny, kt鏎ego egzemplarze zosta造 dostarczone biskupom. Kiedy budzi造 si jakie g這sy zastrze瞠 co do kultu obrazu, tekst闚 modlitw itp., ks. Sopc熥o 酥ieszy z wyja郾ieniami. Widzia bowiem, jak oddolnie szerzy si nabo瞠雟two do mi這sierdzia Bo瞠go, jak ludziom zn瘯anym wojn i re磨mem komunistycznym to nabo瞠雟two jest bliskie i ile 豉sk dla ludzi, a chwa造 Bo瞠j przysparza.

     Sprawy Bo瞠 musz przej嗆 swoj drog krzy穎w, aby odnie嗆 zwyci瘰two. Tak si te sta這 z kultem mi這sierdzia Bo瞠go. 6 marca 1959 r. Kongregacja 鈍. Oficjum wyda豉 Notyfikacj, w kt鏎ej poleca豉 powstrzymanie rozpowszechniania obraz闚 i pism przedstawiaj帷ych nabo瞠雟two do mi這sierdzia Bo瞠go w formach przekazanych przez siostr Faustyn. Wcze郾iej prymas Wyszy雟ki otrzyma pismo z Kongregacji dodaj帷e jeszcze polecenie usuwania obraz闚 Kr鏊a Mi這sierdzia, niewprowadzania 鈍i皻a mi這sierdzia Bo瞠go i upomnienia ks. Sopocki, by nie szerzy wi璚ej tych objawie i nabo瞠雟twa.

     Zdawa這 si, 瞠 "causa finita" - sprawa sko鎍zona. Ksi康z Sopo熥o przyj掖 werdykt Stolicy Apostolskiej z ca陰 pokor, przestaj帷 dzia豉, ale nie przestaj帷 wierzy w zwyci瘰two prawdy. Widzia szczery 瘸l tych, kt鏎ym nabo瞠雟two do mi這sierdzia Bo瞠go da這 wiar, w kt鏎ych obudzi這 nadziej, i rozpali這 mi這嗆 do Boga, a mi這sierdzie dla bli幡iego.

     Dla tych os鏏 wielk otuch sta這 si otwarcie procesu informacyjnego w sprawie beatyfikacji siostry Faustyny Kowalskiej 21 pa寮ziernika 1965 r. przez arcybiskupa krakowskiego Karola Wojty喚. W trakcie procesu wiele dokument闚 uzupe軟iono, wiele spraw i nieporozumie wyja郾iono na korzy嗆 tego, o co zabiega ks. Sopo熥o. W dwa lata p騧niej diecezjalny proces zosta uroczy軼ie zako鎍zony i jego akta przes豉ne do Kongregacji do spraw 安i皻ych do Rzymu, gdzie zacz掖 si proces beatyfikacyjny.

     Ksi康z Micha Sopo熥o poza pracami zwi您anymi z procesem s逝gi Bo瞠j, a jego penitentki, kt鏎 uwa瘸 za 鈍i皻 jeszcze, gdy 篡豉, oddawa si pracy dydaktycznej w seminarium duchownym w Bia造mstoku, a p騧niej duszpasterstwu i pracy charytatywnej. Nadal mia na sercu 篡czenie Pana Jezusa, aby zosta這 ustanowione 鈍i皻o Mi這sierdzia Bo瞠go, a to le瘸這 wy陰cznie w kompetencji w豉dzy duchownej. Sam kult mi這sierdzia Bo瞠go, obrazki Jezu, ufam Tobie, koronka do mi這sierdzia Bo瞠go rozpowszechnia造 si oddolnie, docieraj帷 do innych kraj闚 i kontynent闚, wsz璠zie przynosz帷 wielkie duchowe owoce.

     Ksi康z Sopo熥o, ju schorowany, nie ustawa w g這szeniu wielko軼i mi這sierdzia Bo瞠go, ale zdawa這 mu si, 瞠 dzie豉 do ko鎍a nie doprowadzi. Po ludzku tak mo積a by這 s康zi. Faustyna, umieraj帷, przekaza豉 or璠zie jemu, on za nie mia komu. Zmar w Bia造mstoku 15 lutego 1975 roku.

     Ziarno musia這 obumrze. A owoce posypa造 si jak z dojrza貫go k這sa: cofni璚ie Notyfikacji 15 kwietnia 1978 r, wyb鏎 Karola Wojty造, wielkiego czciciela mi這sierdzia Bo瞠go i siostry Faustyny, na papie瘸 16 pa寮ziernika tego roku, jego encyklika Dives in misericordia w roku 1980, beatyfikacja siostry Faustyny w 1993 r. i kanonizacja w roku 2000. Ksi康z Micha Sopo熥o s逝g Bo篡m w 1993 i b這gos豉wionym 28 wrze郾ia 2008 r.

     "Ca貫 XX stulecie - m闚i Jan Pawe II - by這 naznaczone jakim szczeg鏊nym dzia豉niem Boga, kt鏎y jest Ojcem «bogatym w mi這sierdzie»" {Pami耩 i to窺amo嗆). To mi這sierdzie objawione zosta這 ze szczeg鏊n moc, aby sta si pociech ludu Bo瞠go na czas wielkiego zmagania si dobra ze z貫m, kt鏎ego jeste鄉y 鈍iadkami. B這gos豉wiony Micha m闚i do nas te na pociech i umocnienie: "Wola Bo瘸 spe軟i si w ca貫j swojej rozci庵這軼i i 瘸dne pot璕i 鈍iata ani duch闚 ciemno軼i nie zdo豉j plan闚 Bo篡ch pokrzy穎wa" (list do Faustyny z 1936 r.).

     Zobacz tak瞠:
     [ "Wzrok m鎩 spoczywa na nim" ]
     [ "Wzrok m鎩 spoczywa na nim" (cz. II) ]


Teresa Tyszkiewicz


Publikacja za zgod redakcji

nr 2-2009


Modlitewnik do Mi這sierdzia Bo瞠go Modlitewnik do Mi這sierdzia Bo瞠go
Ks. Piotr Szweda
Ten niezwyk造 modlitewnik adresowany jest do szerokiego grona czcicieli Bo瞠go Mi這sierdzia, zar闚no wiernych, chc帷ych si modli, jak i wymagaj帷ych teolog闚. Opiera si on nade wszystko na s這wach wielkiej Aposto趾i Mi這sierdzia Bo瞠go – 鈍. Faustyny Kowalskiej, kt鏎ej modlitwy inspiruj do zanurzenia si w bezgranicznym mi這sierdziu Boga, by nast瘼nie spojrze na bli幡iego, potrzebuj帷ego naszej mi這軼i. ... » zobacz wi璚ej


   


Wasze komentarze:
 Anonim: 27.05.2014, 17:51
 Jezu uzdrow mnie .
 oki i loki : 10.04.2013, 15:12
 popieram ci ,, ja ''
 ja: 05.03.2012, 22:27
 Jezu ufam Tobie.obysmy wszyscy korzystali z tego zrodla Milosierdzia.
 
(1)


Autor

Tre嗆




[ Powr鏒 ]
[ Strona g堯wna ]
 Partnerzy medialni:

O stronie... | Og這szenia | Konkurs | Wspom騜 nas | Polityka Prywatno軼i | Reklama | Kontakt

© 2001-2017 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej