Rozważania Miłość Modlitwy Czytelnia Źródełko Pomoc Duchowa Relaks Download Cuda Opowiadania Perełki

Źródełko ...czyli o darze rozmowy...


[ Dodaj wpis ]

[<<] [<] [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [>] [>>]

Chcesz prosić o wspracie i modlitwe?
Dodaj prosbę do [ Skrzynki Intencji ]

karinadata: 26.11.2010, godz: 12:37

Monika bardzo lubię czytać Twoje spostrzeżenia odn angielskiego stylu życia. Bylam 2 razy w Londynie, ale tylko na zasadzie zwiedzania. za drugim razem 3 tygodnie.
Pewnie nie wiele to by zrozumieć Anglików. Z opowiadań znajomych i mojej siostry wiem ze Anglicy ogólnie są dumni ze wzgl gospodarczych i narodowych.. w niektórych regionach widać jak polaków uważają za niższych rangą.. mój wujek w czasie wojny jako dziecko wyemigrował z rodzicami do anglii , tam mieszkali w obozie dla uchodzców tam przyjął komunię a potem sie ozenił. Lubi Polskę bo ma tu korzenie, co roku przyjeżdza ale czuje sie bardziej anglikiem . Zdziwieni byli jak usłyszeli ile my zarabiamy w porównaniu ile kosztuje chleb.. W Anglii jednak odczuwa ze polak to biedak tania siła robocza i on i jego dzieci wolą czuc się anglikami.. wtedy czują sie na równi z nimi.. Niestety anglicy są dość skąpi,. przyzwyczaili się do emigracji która pracuje za małe pieniądze, zasilając podatki, emerytury.. na której w interesach mozna sie dorobić . Mają wyzsze ambicje i wynagrodzenie na równi z emigracją byłoby nie do przyjęcia . Tak jak piszesz kobiety wola siedziec w domu z dziecmi niz pracowac za "grosze"
Muzułmanie bardziej "dzieciaci" stanowią większy przyrost niz sami anglicy toteż domagają sie praw.. cóz sprawdza się przewidywanie, ze dzieci są przyszłością narodu
naród w którym nie ma dzieci zamiera.. starzeje się. Muzułmanie to są konkretne rodziny. Zgadzam sie X, Anglia moze sama sie pogrzebac w kryzysie.. myslala ze wiecznie bedzie sie rozwijac na wyzysku emigracji a oni bedą tylko obrastać w potęgę....

(16330)
chwila data: 26.11.2010, godz: 12:33


Kropla

Nie zamierzam zmieniać świata, nie da się
ale...np. to bym proponowała nie dawaj całego wpisu bo za dużo zajmuje miejsca można podać numer wpisu

(16329)
Ewadata: 26.11.2010, godz: 12:04

Neo,

Co Ty się tak przyczepiłeś do p. Pulikowskiego? Ja uważam, że to bardzo mądry facet.

(16328)
Leah, lat 26, e-mail: leah848@interia.pldata: 26.11.2010, godz: 11:39

Wszyscy piszą o teorii predestynacji a nikt o Bożej Opatrzności. . . "Nie wiem Boże co mnie dzisiaj czeka. Tyle tylko wiem, że nic mnie nie spotka, czego byś Ty wpierw nie przewidział, nie dopuścił lub nie nakazał od wieków..." Teorię predestynacji w pewnym sensie usankcjonowali dopiero Kalwini w XVIIw. Ale nawet oni nie pokładali w niej ślepo nadziei i nie zaprzestawali walki o cokolwiek w życiu tylko świetnie wykorzystali do tego gradualistyczną teorię św. Tomasza z Akwinu. Być może są nam przypisane pewne rzeczy które tak czy tak mają nas spotkać ale i tak my musimy sami w danym momencie dokonać wyboru. Św. Tomasz twierdził, że każdemu z nas jest przypisany określony szczebel na drabinie bytu. Naszym zadaniem jest albo piąć się w górę (i to są właśnie te nasze decyzję) albo przynajmniej zrobić wszystko, żeby utrzymać się na danym szczeblu. NIE WOLNO NAM TYLKO SPAŚĆ NIŻEJ. (no… ja niestety spadłam całkiem…) Może Bóg przez to co nas w życiu spotyka chce nas czegoś nauczyć, żebyśmy sami zauważyli, że podejmujemy złe decyzje. Bo chyba nie chodzi o to, żeby On nas Miał zbawić na siłę wbrew naszej woli. Machiavelli napisał w swym dziele „Książę”, że chce iść do piekła… i to była jego decyzja… Każdy z nas ma wolna wolę i albo chce dążyć do zbawienia albo nie… a narzucanie innym swojej woli czy zdania i pisanie, że ten czy tamten nie ma racji bo jego poglądy w takim czy takim stopniu się nie zgadzają z naszymi to zwyczajna hipokryzja… Bo jak możemy wymagać od innych, żeby akceptowali nasze poglądy skoro nie potrafimy sami zaakceptować innych…

„Przeszłość moją, o Panie polecam Twemu miłosierdziu. Teraźniejszość moją polecam Twojej miłości. A moją przyszłość oddaję w ręce Twojej Opatrzności.” Św. Ojciec Pio

(16327)
chwila data: 26.11.2010, godz: 11:29



Ewo

naprawde piękny wpis 16386

(16326)
chwila data: 26.11.2010, godz: 10:53



A dajmy już spokój temu przeznaczeniu jest czy nie ma życie trwa...ja pisałam w kontekście Mojżesza i Maryi i jak dla mnie to oni jednak nie mieli wolnej woli...
w ogóle wolna wola, no jest każdy wie, ale zawsze możemy mieć na coś wpływ? raczej nie, ale uparciuchy będą to podtrzymywać, tyle że mam nadzieję, że w którymś momencie jednak Bóg da im do zrozumienia, że tak naprade to co oni mogą... na nic rozum, wolna wola...pomyślcie jeszcze nasze marzenia, decyzje czy zawsze sa nasze? czy Bóg nie zasiewa w nas myśli i nie kieruje naszymi krokami przez działanie Ducha Św.? czy diabeł nie mąci tych myśli? Nasze mysli nie sa tylko nasze i w związku z tym nasze decyjze...
jak dobrze, że niedługo będzie temat świąt, no ale pewnie zaraz znów bedą zgrzyty świeta świeta i po świetach i po co gadać

(16325)
Marcindata: 26.11.2010, godz: 10:41

Oglądam się wokół siebie i co widze............coraz wiecej moich znajomych jest........nieszczęśliwych.A bo samotny, a bo żona chora i ciężko z pracą bo to bo tamto.I ja też wśród tych ludzi..........też pełen braków. Czy tak musi być?........

(16324)
chwila data: 26.11.2010, godz: 10:40



Ewa, Tomek

No wiesz właśnie trochę mnie zadźiwiło to, że ktoś może powiedzieć, że Bóg jest bezsliny, to, że nawet ktoś o tym mówi,czyli nawet Papież, to nie chodzi przeciez o dosłowność, a kto tak mysli to jest naprawde nie wiem no kim, to jakby przecież nie wierzyć w Boga, jak się nie wierzyć w jego moc, nie wiem w ogóle jak można tak mówić

(16323)
Monika, lat 36data: 26.11.2010, godz: 10:09

X wiesz na czym polega mądrość Anglików? Zauważ kto kreuje wizerunek Polek? Jakich słuchamy muzyki? Polscy Artyści kogo naśladują? Jakie produkty kupujemy?
Wiesz miałam taką ulubioną kafejkę i szłam na śniadanie i czytałam gazety angielkie. Mój angielski jest słaby w komunikacji, ale czytać umiem. I powiem ci tak. Jak pracowałam jako pokojówka miałam 5.80. Angielka po urodzeniu dziecka dostawała 600 funtów czyli tyle ile ja pracując. Anglicy nie przyjeli Polaków z litości teraz Angielki rodzą dzieci i siedzą w domu a rząd im płaci. tylko teraz jest problem, że Angielki zaczynaja wpadać w depresję bo siedzą w domu z dziećmi. Dlatego rząd mówi damy Wam 11 funtów za godzinę idźcie na parę godzin do pracy a one wolą siedzieć w domu z dziećmi. Ponadto jest problem bo wiele kobiet rodzi dzieci a nie ma meża i te dzieci wpadają w narkotyki. Dlatego wizyta Benedykta XVI była konieczna bo Anglicy się gubią.
Jak na sylwestra pracowałam jako kelnerka dostałam podwójną stawkę i premię. Szef był zadowolony i wcale nie musiałam z nim negocjować. Poprostu byłam ciekawa jak obchodzą Sylwestra w Szkocji. Jest tylko jedna zasada z szefem nigdy sie nie pije. Szef to szef. Idę do pracy robię swoje a imprezować moge z przyjaciółmi.
Powiem szczerze, że przez swoje lęki zamykałam się w pokoju i czytałam ksiązki, oglądałam angielską telewizję lub szłam na spacer do parku posłuchać szumu rzeki. Mam nadzieję, że po terapii, którą niedługo zaczynam bedę mogła podjąć pracę.

(16322)
Artur, lat 33data: 26.11.2010, godz: 09:12

Do Neo,
Przeznaczenie.
Jeśli chodzi o Twoją ponowną uwagę, że wiara w istnienie przeznaczenia jest herezją.- to są miejsca w Biblii, w których jednak jest mowa o przeznaczeniu. Np.
,, Zanim ukształtowałem cię w łonie matki, znałem cię. Jr 1,4.
Nie bój się, ponieważ od wieków jest ona (Sara) PRZEZNACZONA dla ciebie (dla Tobiasza). Tb 6,18.
I wcale nie twierdzę, że każdy nasz ruch czy decyzja są z góry przewidziane. Tobiasz nie musiał wziąć Sary za żonę (mimo, że była mu przeznaczona), tak jak nie każda matka rodzi dziecko, chociaż może ten maluch miał być kiedyś wielkim człowiekiem (piszę o aborcji). Do końca nie rozumiem (w przeciwieństwie do Ciebie...) jaka jest rola przeznaczenia w naszym życiu. Może kiedyś zrozumiem, a może nigdy.
Ale nie uważam, że wiara w istnienie przeznaczenia jest herezją, i że jeżeli się z Tobą w jakiejś kwestii nie zgadzam, to ,,nie jestem wyznawcą Boga Ojca w Trzech Osobach i nie pozostaję w jedności z Kościołem’’ – co mi zarzuciłeś we wpisie z 19.11.2010 r. Proponuję, żebyś spuścił z siebie trochę powietrza, bo pękniesz;)
...i nie każdy protestant czy ktoś należący do jakiejś wspólnoty to dureń - mógłbyś się od nich wiele nauczyć

(16321)
Artur, lat 33data: 26.11.2010, godz: 09:06

Do Neo,
Wydaje mi się, że problem Twojego rozumowania polega na tym, że uważasz, że coś (jakieś pojęcie, doktryna itd) jest na pewno takie jak Ty to postrzegasz; a inna alternatywa jest wdg Ciebie zupełnym tego przeciwieństwem - czyli jest nieprawdziwa, heretycka itd. I nie dopuszczasz takiej możliwości, że czegoś nie wiesz, czy nie rozumiesz! Przyznam się, że Twoje ,,teorie’’ są dla mnie ,,podejrzane’’. Może nie ze względu na ich treść, tylko na pewność z jaką je wypowiadasz. Skąd Ty to wszystko wiesz? Jesteś mądrzejszy od Papieża?...

Mój poprzedni wpis dotyczył Twojego zdania: ,, Jezus Chrystus zmienił wszystko’’. Ja Ci pokazałem, że jednak nie wszystko, a Ty mi pokazujesz, że twierdzę, że Jezus nic nie zmienił... Wdg Ciebie zmienił On wszystko albo nic...

(16320)
Alys, lat 22data: 26.11.2010, godz: 06:43

Napisałam o zniżkach, ale jak wiadomo kroi się nowa reforma szkolnictwa wyższego. Jeszcze trochę i nie będziemy pamiętać, jak wygląda dobre stypendium.

(16319)
Xdata: 25.11.2010, godz: 22:24

Monika
Anglicy są aż tak mądrzy?Nie wiem..
Myślę tylko tak:skoro zatrudnia się muzulmanów,traktując ich jako tanią siłę roboczą,a więc płaci im się mało(bo są niewykształceni i dostają jedynie te"najniższe"prace),to oni przecież,z tych swoich niskich pensji,płacą niskie składki-zdrowotne,emerytalne.A jeżeli płacą,to pewnie uważają-chyba słusznie-że mają takie samo prawo,jak Anglicy,czy też-reszta społeczenstwa-do korzystania z róznego rodzaju swiadczeń..?I wyciagają tę swoją rękę,gdzie tylko się da..A że jest ich..."mrowie",a pieniędzy"naskładanych"tyle"co kot napłakał..",to Państwo,jak sie wydaje,jest zmuszone dopłacać do nich..
A taki Anglik,rzeczywiście,jest"mądry..",nie shańbi się jakąś"nędzną robotą",bo przecież"od tego"są,np.arabscy imigranci.On woli zasiłek dla bezrobotnych,który pewnie jest wyższy od zarobku Araba,i sam-a jakze-również korzysta ze wszystkich świadczeń społecznych.I tu Państwo dopłaca,a własciwie-daje wszystko..
Gdyby postąpić madrze,to przecież byłoby korzystniej zrezygnować z tej taniej siły roboczej,a zatrudnić"swoich",tych bezrobotnych,i dać im wyższe zarobki.
Chyba jednak jest tak,że ci"swoi''-w tym przypadku Anglicy-musieliby obecnie trochę"odpuścić",dać sobie powiedzieć,że nie jest możliwy już,tak wysoki poziom dochodów,że trzeba zrezygnować z pewnych przywilejów,a nie żądać wciąż więcej i więcej...
Niestety,człowiek tak łatwo nie rezygnuje,nie zrzeka się ani kawałka tego"tortu",jaki już otrzymał..

Ciekawe jest jeszcze to,czy finanse tamtych państw wytrzymają,kiedy trzeba będzie tym wszystkim płacącym niskie składki emerytalne,dać emerytury-nalezne im oczywiście..?

(16318)
Łukasz, lat 26, e-mail: lukasz84rok@wp.pldata: 25.11.2010, godz: 22:21

Witam
Jestem szczęśliwy z tego powodu, że umówiłem się z dziewczyną na spotkanie po raz pierwszy, z jednej strony jestem szczęśliwy a z drugiej strony czuję pewną obawę i strach tym bardziej, że dawno się nie spotykałem z dziewczynami. Powiedziałem sobie, że mam dość siedzenia w domu i użalania nad sobą , a tym bardziej siedząc w domu nie znajdę dziewczyny. Mam pewny uraz do dziewczyn z powodu przeszłości ale powiedziałem, że chcę jeszcze raz dać szansę dziewczynie, i o tyle jestem bardziej szczęśliwy jeśli ta dziewczyna nie jest poznana przez internet bo w internecie jak widać nie można poznać normalnej dziewczyny. Dostałem telefon do tej dziewczyny od innej osoby. Mam nadzieję, że spotkanie będzie udane, ale podchodzę do sprawy z pewnym dystansem. Jedyna obawa czy dobrze wypadnę, ale dużo słyszałem miłych słów odnoście tej dziewczyny, że jest wartościowa i to mi wystarczy, Ale nie mogę ukryć szczęścia z poznania tej dziewczyny. Muszę się jak najlepiej przygotować i nie mogę popełnić gafy.
Pozdrawiam Łukasz

(16317)
4 - Alysdata: 25.11.2010, godz: 21:21

... a ile dzięki staraniom chrabii-gajovego będzie podwyżek ??? a to ściema z tymi zniżkami, ponieważ zapłacą wszyscy to jak przerzucanie łaty na inną dziurę, a nie jej likwidacja... ale to przykład na kolejne nie-myślenie na "zielonej wyspie".



(16316)
Neo, lat 32, e-mail: elwro@ovi.comdata: 25.11.2010, godz: 20:33

Artur, nie chcesz chyba powiedzieć, że Jezus każe dalej kamienować cudzołożnice?

To "wypełnienie" ma taką postać, że de facto wiele zmienia. Więc pokazywanie czegoś z księgi takiej czy innej, że np. Tobiaszowi żona była "przeznaczona", i próba udowodnienia tym istnienia przeznaczenia jest herezją, sprzeniewierzeniem się wierze.

Modne na Zachodzie interpretowanie Biblii po protestancku ma opłakane skutki. Ludzie przestają myśleć, a zaczynają ślepo (jak u świadków jehovy) i dosłownie rozumieć sens. U nas też to się zaczęło już nie chcę wspominać tych "autorytetów", mówiących np. że mężczyzna to niewrażliwy kloc i musi kupować krokodyla ukochanej. :) Ciekawe czy według tego Pana Mickiewicz była kobietą, może Chopin też była kobietą... :)

(16315)
Alys, lat 22data: 25.11.2010, godz: 18:43

do studentów

dziś na Wydziale Prawa i Administracji UG był Prezydent Komorowski, jeden z kolegów zadał pytanie o zniżki na przejazdy. Od 1 stycznia jeździmy na 51% zniżki :)

(16314)
Artur, lat 33data: 25.11.2010, godz: 14:14

Neo,
,,Jezus nie zmienił wszystkiego'' - jak piszesz:
„Jezus powiedział do swoich uczniów: Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Prawo albo Proroków. Nie przyszedłem znieść, ale wypełnić. Zaprawdę bowiem powiadam wam: Dopóki niebo i ziemia nie przeminą, ani jedna jota, ani jedna kreska nie zmieni się w Prawie, aż się wszystko spełni. Ktokolwiek więc zniósłby jedno z tych przykazań, choćby najmniejszych, i uczyłby tak ludzi, ten będzie najmniejszy w królestwie niebieskim. A kto je wypełnia i uczy wypełniać, ten będzie wielki w królestwie niebieskim” (Mt 5,17-19)

(16313)
Monika, lat 36data: 25.11.2010, godz: 10:12

X i dobra reakcja prezydenta Obamy. A co miał zrobić? Gdyby Prezydent zaczął obwiniać białych za śmierć swoich Czarnoskórych braci to nie wiem co by to było. Tak samo szerzenie się Muzułmanów w Europie jest winą chrześcijan. Angielska koleżanka mi opowiadała, że Muzułmanie byli tanią siłą roboczą. Angielki mogły mieć tylko jedno dziecko a Muzułmanki miały po sześć. Teraz te dzieci dorosły i domagają się jako Muzulmańscy Anglicy swoich praw jak Anglicy. Obejrzyj sobie film "Cotton Mary". Szanuję Anglików bo wiele się od nich nauczyłam. Bardzo lubię flegmatycznych Anglików. Są flegmatyczni ale mądrzy. W Anglii jest pochmurno, dlatego Angielscy prawdziwi Dźentelmeni zastanawiają się i jak widzą mądrych ludzi to dają im stanowiska i wysokie zarobki a sami grają w golfa. Zauważ bardziej na reakcję Polskich polityków. Bardzo lubie film "Czego pragnie dziewczyna" i tam matka mówi do Harry "Nasi przodkowie oddawali życie dla Ojczyzny, a liczy się serce". Polskim Dżentelmenem był śp Prezydent Lech Kaczyński i wiedział jak dobierać towarzystwo. Obecnie Polskim Dżentelmenem jest Jarosław Kaczyński. To jest moje kobiece zdanie.

(16312)
Marcindata: 25.11.2010, godz: 09:08

Do X i Monika
X-ie i tu się zgadzam z tobą wyjątkowo,trafnie ująłeś stosunek Obamy i jego Stanów do nas w tym co powiedział i zrobił Obama w tamtym czasie.To powiedzenie :wszyscy jesteśmy Polakami i pozniej pójście na golfa to obraz tego kim jesteśmy dla Stanów.
Moniko nie łudz się że dla Stanów jesteśmy kimś ważniejszym niż Wyspy Owcze czy Trynidad Tobago.

(16311)
Neo, lat 32, e-mail: elwro@ovi.comdata: 25.11.2010, godz: 00:47

Tomku, Karino, dzięki za rzeczowe wyjaśnienie.

Proponuję nie traktować Biblii po protestancku tj. nie robić tego na kształt p. Pulikowskiego czy Wołochowiczów. To, że coś kiedyś zdarzyło się w Starym Testamencie, to nie oznacza, że cały czas tak jest i że z dwóch słow ST mamy wyciągać wnioski co do filozofii i antropologii człowieka. Owszem, wizja człowieka w ST była taka jaka była, natomiast Jezus Chrystus zmienił wszystko :)

Tak jak pisze Tomek, Bóg jest bezsilny w miłości wobec naszej wolności. Nie zmieni na siłę postępowania pana X ani pani Y, bo kocha nas jako stworzenia. I to MY bierzemy pełnię odpowiedzialności za siebie i nasze czyny.

Maryja owszem, była WYBRANA przez Boga, lecz by wola Pana się spełniła konieczne było jej wyrażenie zgody czyli FIAT - niech mi się stanie według słowa Twego. Przyjęła wolę Boga i to w tak trudnym dla siebie momencie.

Niestety, często myślenie "wspólnotowe" wyłania obraz Boga jak by to był jakiś demiurg, który wszystkim kieruje z góry i pociąga tylko za linki, sterując nami niczym marionetkami. A tak nie jest. Dostaliśmy zdrowy rozsądek, rozum, wolną wolę, wolność, etc. I te dary są najpiękniejsze, bo wspólne Aniołom i ludziom.

:) Uśmiech dla każdego z Was :)


(16310)
Xdata: 24.11.2010, godz: 22:26

Monika
Tak,gdy zaczynal się pogrzeb Lecha Kaczynskiego,Obama powiedział:"Wszyscy jesteśmy Polakami,"i poszedł grać w golfa(naprawdę),mimo,iż wcześniej obiecał,że przyleci...Czyli:"Na koń,krzyknęli Indianie,i poszli pieszo.."

On sam,to jakby bardziej,czuje się Polakiem...W koncu,płynie w Nim ta...polska krew,bo-jak wiadomo-dziadek Jego,zjadł polskiego misjonarza..

(16309)
Kropladata: 24.11.2010, godz: 18:01

"No faktycznie ani to program T.L. ani portal katolicki, ot kącik do narzekania i zrzędzenia na kogoś, trochę inaczej wypadałoby nazwać ten portal, kolega prawnik mówi, że z prawnego punktu tez można by się przyczepić, a ciekawe co na to Watykan?"

Oj tam,nie jest chyba aż tak źle :).Chwila:chcesz zmieniać świat?zacznij od siebie :).

(16308)
Krzysztof, lat 24, e-mail: krzysztof_11@op.pldata: 24.11.2010, godz: 17:29

Powiedział bym ze problem nie leży w odmiennych zdaniach tylko w niechęci do innych, albo postawienia swojego na wierzchu. Jak ktoś chce dotrzeć do prawdy do sięgnie po literaturę.

Tak sobie myślę z czego wynika ta różnica ze z niektórymi ludźmi mimo różnicy poglądów można swobodnie porozmawiać dojść do tego skąd te różnice poglądów wynikają i jakie są a z drugimi mimo tych samych poglądów lub bardzo podobnych wzajemne niezrozumienie jest znacznie odczuwalne.



(16307)
Tomek, lat 36, e-mail: redakcja@adonai.pldata: 24.11.2010, godz: 16:43

Quod scripsi, scripsi hihi

A co do bezradności Boga w podobnym tonie wypowiadał się Jan Paweł II i np. Bp. Zawitkowski ale cóż bo "Gdzie dwóch Polaków tam trzy zdania".

A Bóg i tak z każdą chwilą kocha Nas coraz więcej i tylko uśmiecha się z chmurki :)

(16306)
Ewadata: 24.11.2010, godz: 16:15

Tomku lat 36,

Wg mnie użyłeś troszkę niefortunnego sformułowania pisząc, że Pan Bóg jest bezsilny wobec ludzkiej wolności, stąd, mniemam tak ostra reakcja Chwili.

Osobiście uważam, że Pan Bóg nie jest bezsilny wobec ludzkiej wolności ponieważ Bóg jest wszechmocny, może wszystko uczynić. Natomiast On, szanuje ludzką wolność. Tak bardzo kocha człowieka, że nie nie zabrania mu wybierać miedzy dobrem a złem. Nie jesteśmy marionetkami w rękach Boga. On po to dał nam wolną wolę abyśmy mogli z niej korzystać. To przez miłość jaką nas obdarzył "nie reaguje" na zło, które wyrządzamy. Natomiast możemy prosić Boga o to, aby wyprowadził jakieś dobro ze złej sytuacji, prosić o ukazanie się Chwały Bożej. Ta prośba zawsze jest wysłuchiwana.

Co do przeznaczenia....pamiętam jak pewien ksiądz mówił, że jesteśmy przeznaczeni do zbawienia i to jest nasze jedyne przeznaczenie. Zgadzam się z tą opinią. Wg mnie przeznaczenie, rozumiane tak po ludzku, to dialog w jaki możemy ( ale nie musimy) wejść z Panem Bogiem. Bóg odpowiada na nasze prośby we wszelaki sposób. Czasem poprzez postawienie na naszej drodze jakiegoś człowieka, niekiedy przez natchnienia Ducha Św. , które prowadzą nas w określonym kierunku i pomagają np. podjąć jakąś ważną decyzję w życiu. Jeżeli jesteśmy otwarci na Boże działanie to wtedy idziemy przez życie dbając przede wszystkim o to, aby spełniać Wolę Bożą. Pan Bóg ma dla każdego z nas jakiś plan. Dobrze jest kiedy staramy się ten plan odczytać ( pytając o Wolą Bożą), ale kiedy tego nie robimy mamy jeszcze inne drogi wyjścia, pewnie bardziej kręte, ale one istnieją.

Wyobraźmy sobie, że symbolem naszego życia jest las. Musimy przez ten las przejść. Mamy różne drogi, które przez las prowadzą, ale każda z nich prowadzi do wyjścia. Kiedyś z tego lasu wyjdziemy. Będzie to wtedy gdy przyjdzie nam umierać. Dróg wyjścia jest mnóstwo. Którą wybierzemy? To już zależy od naszej wolnej woli. Nie ma natomiast przeznaczenia takiego, że na pewno pójdziemy tylko jedną określoną drogą, że jest ona nam zapisana.
Jest wiele możliwości i wiele kombinacji....a to, że Pan Bóg z góry zna nasze wybory to już inna sprawa. To jest jedna z tych wielkich tajemnic, które są dla nas zakryte.


(16305)
chwila data: 24.11.2010, godz: 16:07


Tomku

może przegiełam z tym słowem, ale jak tu się dzielę tekstami z koleżeństwem to takie padło dla Ciebie określenie, co nie znaczy że koniecznie musiałam takiego użyć, ale w danym czasie mi też ono pasowało, a jako że jestem szczera i otwarta....

(16304)
Monika, lat 36data: 24.11.2010, godz: 15:47

Tomku rozumiem co miałeś na myśli.
Chwilo nie muszę się bać, bo ostatnie słowo zawsze należy do Boga. Chwilo czy zastanawiałaś sie, że to może być straszak? Ktoś ma jakiś cel aby straszyć. Naprawdę nie boję się jestem z rodzicami i sąsiadami i najwyżej razem zginiemy.
Wiesz zawsze jak mam lecieć samolotem to się boję że spadniemy a potem myslę sobie przecież nie jestem sama leci pilot stewardesy i 200 innych osób.
zobacz tragedia smoleńska a co widzi świat Polacy się modlą, płaczą, odprawiane są Msze świete w Polsce i na całym świecie. Wszyscy prezydenci z całego świata chcieli przyjechać, a prezydent Obama powiedział "Wszyscy jesteśmy Polakami". Da się Koreańczykom trochę kasy i się uspokoją. Może komuś nudzi się pokój i sielankowe życie i sieje zamęt. Są też tacy ludzie na ziemi że upajają się złem. Generalnie wszyscy chcą żyć w pokoju. Bardziej martwi mnie to że nie ma pieniędzy na leczenie dzieci z nowotworami.

(16303)
Łukasz, lat 26, e-mail: lukasz84rok@wp.pldata: 24.11.2010, godz: 15:46

Witam
Mówiłem wielokrotnie na źródełku , że mimo, że nie będę pisał to i tak między wami będzie złość, gniew i jeden drugiego będzie oskarżał i udowadniał, że jest mądrzejszy i lepszy od drugiego. Spełniają się moje słowa dotyczące źródełka, że nawet jak przestanę pisać będziecie szukać drugiego Łukasza. Czasami mam wrażenie, że większość z was nie pisze po Bożemu lecz po swojemu byle pisać i z nudów a takie pisane nie zawsze ma dużo wspólnego z Bogiem wręcz przeciwnie Ci ludzie oddalają się od Boga a może nawet są nie wierzący ale wprowadzają nie pokój.
Ja uważam, że życzliwością i miłością do drugiego człowieka wygramy .
Kto mieczem wojuje od miecza ginie a kto słowem dobrym słowem wojuje zwycięża.
Jest też słowa Jezusa wypowiedziane do ludzi i nas teraz nie sadźcie byście nie byli sądzenie. Jezus zostawił nam wielkie przykazanie byśmy się nawzajem miłowali, a czy my to przykazanie wzięliśmy do serca, czy jest ono dla nas ważne.
Jestem szczerym człowiekiem i powiem wprost mocno ale wprost olaliśmy te słowa i zignorowaliśmy je , ludzie powinni sobie nawzajem pomagać a jak jest naprawdę obrzucamy się na źródełku i na ulicy wyzwiskami oraz obelgami a dodać można , że dziś nie można liczyć na pomoc jeden człowiek utopił by drugiego w łyżce wody, czy tacy powinni być chrześcijanie, jacy my jesteśmy. Czy my jesteśmy solą tej ziemi czy my jesteśmy uczniami Jezusa. każdy ma prawo do błędów z którymi wy nie zawsze się zgadzacie i potraficie ostro wybuchnąć a ja wam powiadam powodowany słowami Jezusa jeśli ktoś z was jest bez grzechu nie pierwszy żuci kamień . Ja uważam, że ja tak samo jak wy nie jestem bez grzechu więc ródźcie wszyscy bez wyjątków te kamienie złości, gniewu i nie nawieść i przestańcie się nawzajem kamieniować. Jest też przykazanie będziesz miłował bliźniego swego jak siebie samego. Czy wy sami siebie nie lubicie skro pałacie takim żarem nienawiercani.
Ja przyznaję się do swoich słabości i grzechów ale powiem wam wprost ja wybieram swoje grzechy niż obłudę waszą obłudę i ja twierdzę, że mimo moich grzechów Jezus mnie nie zostawi, ponieważ przyszedł nie po to by wybrać sprawiedliwych lecz grzeszników dlatego w śród nich był, ich nauczał i oni zostali jego uczniami.
Wy obłudnicy ostatni wejdziecie do królestwa Bożego, wy którzyś-cie za sprawiedliwych się uważacie a czynicie nie prawości. Gdzie jest wasza miłość do bliźniego, jak się domyślam wsadziliście ją w budy bo pycha i duma was oślepiła a ja wam powiadam wsadzie sobie pychę i dumę w buty a zróbcie miejsce dla miłości.
Ja proszę Boga by zesłał na ludzi i tak samo na źródełko swoją miłość , która będzie się z was wylewał po kolei na inne osoby. Życzę wam pięknej miłości i mniej złości.
Proszę Was nie zniszczymy zasługi oraz Śmierć Jezusa za nas nie zniszczymy tego co dla nas zrobił Jezus, przyjmijmy jego miłość oraz otwórzmy Drzwi Chrystusowi.
Przepraszam, że piszę za ostro ale źle się dzieje na źródełku i chciałem stanowczo zareagować i zaprotestować by ludzie źle mówiący przestali źle pisać ponieważ słowa raz wypowiedziane mogę skrzywdzić i nie da się ich cofnąć. Opamiętajmy się , dość złości , dość wojny Polsko-Polskiej , czas miłość wprowadzić w życie a nie czytać o niej w książce warto się nawzajem zaakceptować . Stop przemocy słownej , proszę was zastanówcie się nad tym co piszecie a na sam koniec Hymn o miłości:
Choćbym mówił językami ludzkimi i anielskimi, a miłości bym nie miał, byłbym miedzią dźwięczącą lub cymbałem brzmiącym. I choćbym miał dar prorokowania, i znał wszystkie tajemnice, i posiadał całą wiedzę, i choćbym miał pełnię wiary, tak żebym góry przenosił, a miłości bym nie miał, byłbym niczym. I choćbym rozdał całe mienie swoje, i choćbym ciało swoje wydał na spalenie, a miłości bym nie miał, nic mi to nie pomoże. Miłość jest cierpliwa, miłość jest dobrotliwa, nie zazdrości, miłość nie jest chełpliwa, nie nadyma się, nie postępuje nieprzystojnie, nie szuka swego, nie unosi się, nie myśli nic złego, nie raduje się z niesprawiedliwości, ale się raduje z prawdy; wszystko zakrywa, wszystkiemu wierzy, wszystkiego się spodziewa, wszystko znosi. Miłość nigdy nie ustaje; bo jeśli są proroctwa, przeminą; jeśli języki, ustaną, jeśli wiedza, wniwecz się obróci.

1 Kor. 13,1-8
http://www.youtube.com/watch?v=4txwSMgFilU
Pozdrawiam z darem pokoju Łukasz

(16302)
Krzysztof, lat 24, e-mail: krzysztof_11@op.pldata: 24.11.2010, godz: 15:40

Chwilo o co ci właściwie chodzi? Jest w ogóle jakaś odpowiedź która by Cie zadowalała? Jeśli tak napisz jaka.


A co do cierpliwości to dlaczego nie wymagasz jej w takim samym stopniu od siebie jak od innych?

Podzielam zdanie redakcji:
"Nie ma przeznaczenia ponieważ Bóg jest bezsilny wobec ludzkiej wolności."

A dziecinne zachowanie jest twoje chwilo ale ty i tak niczego nie zobaczysz a jakakolwiek dalsza wymiana zdań jest bez sensowna.

(16301)
chwila data: 24.11.2010, godz: 15:40


I Marcinie

No faktycznie ani to program T.L. ani portal katolicki, ot kącik do narzekania i zrzędzenia na kogoś, trochę inaczej wypadałoby nazwać ten portal, kolega prawnik mówi, że z prawnego punktu tez można by się przyczepić, a ciekawe co na to Watykan?

(16300)
Kropladata: 24.11.2010, godz: 15:39

"tak no konsekwencja wydarzeń, naszej woli i rozumu...a to... wypadek z tamtego roku... przechodzi sobie kobitka na zielonym świetle (dla niej zielone) po przejściu dla pieszych i nagle rozwala ją ciężarówka, kierowca trzeźwy,czuł się dobrze, nie zasłabł, nie zasnął, wczesniej przejechał ileś km samochód był sprawny i...no powienien zadziałać wolną wolą, rozumem nie wiem swoim ciałem go zatrzymać czy jak, czy nie można się tu doszukiwać przeznaczenia?"

Ja bym to nazwała przypadkiem,ale rzecz jasna moge sie mylić.

"Czy można tak jednoznacznie powiedzieć, że nie miał planów co do człowieka?"

Myśle że Pan Bóg ma plan,chce żebyśmy sie miłowali i doszli do zbawienia,ale my też musimy tego chcieć,na siłe nas Pan Bóg nie zbawi.

(16299)
chwila data: 24.11.2010, godz: 15:20


Gdyby jeszcze...darujcie sobie proszę wszelkie komentarze do moich relacji z Tomkiem, bo to was nie dotyczy...dziękuję

(16298)
chwila data: 24.11.2010, godz: 15:18


Marcinie chyba nie do chwila tylko do kogo do chwili

Hmmm... Zawsze znajdzie się jeszcze jakiś ktoś ...co musi dołożyć swoje 5 groszy i po co, sprawa ta dot. mnie i Tomka chyba co, to chyba Ty jesteś rozgorączkowany skoro się wtrącasz

I wiesz wydaje mi się, że nie zuważyłeś Bóg nie zawsze mówi stop, i tak w nawiązaniu do teraźniejszych ataków koreańskich... w przypadku Izraela, Palestyny, Afganistanu to jest odwieczna wojna, więc nie mów kiedy Bóg mówi stop a kiedy nie, bo chyba za mało wiesz

(16297)
chwila data: 24.11.2010, godz: 15:05


Tak sobie chciałam odpocząć, ale chciałam też napisać, że dziwne, że na tym portalu sa zawsze jakieś zgrzyty, portal katolicki, jak to świadczy o...na innych forach jest o niebo lepiej a dotyczą np. tylko samochodów i się ludzie tak ludzi nie czepiają, a tu ciągle ludzie narzekają ,ciągle czegos im brak, ciągle coś nie tak, ciągle się jakiś wpis nie podoba
to jest portal malkontentów i nie dziwne, że jest jak jest jak tyle ludzi się przyznało, że się leczy psychiatrycznie czy psychologicznie (nie mam nic do tych ludzi) ale jednak psychika odgrywa istotną rolę w kontaktach ludzkiach, ludzie otwarci, życzliwi nie zrzędzą ciągle, że im się nie podoba czyjś tekst...szkoda słow i czasu

(16296)
Marcindata: 24.11.2010, godz: 14:22

Do chwila
Tak czytam to co piszesz i zadziwia mnie twoje rozgorączkowanie.Zrodełko to nie program Tomasza Lisa wiec daj sobie na wstrzymanie i odpocznij troche od pisania.Tomek ma racje,Pan Bog daje nam pełna swobode działania,dopiero gdy ludzkość maksymalnie 'przegnie' powie On: stop człowieku,dalej nie pojdziesz...już były historii takie momenty....

(16295)
chwila data: 24.11.2010, godz: 13:47


Tomku

To chyba Ty sobie wystawiłeś świadectwo, gospodarz we własnym domu nie powinien być chamem

(16294)
chwila data: 24.11.2010, godz: 13:39


Jeszcze tylko napisze do Ali

Jest skrzynka intencji

tam się nie będziesz musiała przedzierać przez różne wpisy i na pewno wszyscy tam się pomodlą, zresztą tu też np. ja, tyle że tam jest takie najodpowiedniejsze miejsce:)

(16293)
Tomek, lat 36, e-mail: redakcja@adonai.pldata: 24.11.2010, godz: 13:39

Sama sobie wystawiasz świadectwo :D

(16292)
chwila data: 24.11.2010, godz: 13:34




No tak było mnie trochę, bo akurat mało się ludzie udzielali, w danym czasie, tzn. jak ja akurat odpowiadałam...i odpowiadałam stąd tyle tego
i aż chciałoby się napisać Tomusiu lat 6 (sześć) że niegrzecznie jest nieodpowiedzieć



(16291)
chwiladata: 24.11.2010, godz: 13:22



to...przepraszam bardzo to co...to nie są moje wynurzenia...i chyba nie w takim stylu jak...

powołaliście to Źródełko po co? po to żeby ukrywać prawde, albo traktowac ludzi z buta?

chyba nie powinieneś zajmować się tym czym się zajmujesz, bo jak widać nie potrafisz...masz 36 lat nie jesteś staruszkiem ani małym dzieckiem a jaki brak cierpliwości... to raz, a dwa chcesz być mądrzejszy od samego Pana Boga, Ty masz pewność na wszystko, patent za patentem i to jest w porządku?

(16290)
Tomek, e-mail: redakcja@adonai.pldata: 24.11.2010, godz: 13:12

Chwilo zalecam odpoczynek od Źródełka... jak nie Łukasz to...

(16289)
chwila data: 24.11.2010, godz: 13:08



Moniko

A może powinnaś się bać, bo jak twierdzi Tomek Bóg jest bezsilny wobec naszej wolności...napisałam że pewnie to trochę ma inny dla niego oddźwięk, ale może nie, może on naprawde tak uważa, to wiesz USA ma trochę związane ręce, nie powinni atakować a nie mogą się też ot tak wycofać i jeszcze może dołączą Chiny i Rosja i jak będą chcieli to oni albo Korea ktoś na pewno jest w stanie zniszczyć świat ...i jakby brać dosłownie słowa Tomka to jutro, pojutrze mogą nas zapromieniować, bo przecież Pan Bóg nie będzie ingerował a róbta co chceta, zniszcie tą planętę...a może tak ma być ...

(16288)
chwila data: 24.11.2010, godz: 12:58


Tomek

No tym stwierdzeniem o bezsilności Boga to chyba obraźiłbyś Pana Boga, ale mniemam, że to nie takie dosłowne stwierdzenie

(16287)
Tomek, lat 36, e-mail: redakcja@adonai.pldata: 24.11.2010, godz: 12:40

Nie ma przeznaczenia ponieważ Bóg jest bezsilny wobec ludzkiej wolności.

(16286)
chwila data: 24.11.2010, godz: 12:29


Kasia, Tomek, Korsarz, Krzystof, Neo


Jest tak, że Pan Bóg przez 6 dni stwarzał świat, każdego dnia co innego, siódmego dnia zakończył dzieło albo odpoczął (jak to podają źródła) więc miał plan.

Czy można tak jednoznacznie powiedzieć, że nie miał planów co do człowieka?

a Mojżesz? Czy Bóg nie miał co do niego planów? Czu Izraelici dostali by się do Ziemi Obiecanej bez niego? On sam tam nie dotarł, ale pomógł Żydom. Jednak czy z własnej woli i dzięki własnemu rozumowi prowadził ten lud? No przecież uciekł z Egiptu i dopiero po ukazaniu i rozmowie z Bogiem tak sie stało, a właściwie dzieki Bożemu nakazowi, więc co nie można mówić o jego przeznaczeniu?

A Maryja? Czy nie była przeznaczona do urodzenia Syna Bożego?

(16285)
Monika, lat 36data: 24.11.2010, godz: 12:02

Chwilo znasz historię i pewnie wiesz co się dzieje gdy idzie się za szaleńcami. Nie mam wpływu na wielkich polityków, ale wierzę że Pan Bóg ma wielką władzę i nie muszę sie bać. Powiem Ci nie muszę się orientować w polityce, ale właśnie wróciłam z rekolekcji i mam pokój serca.
Kiedyś oglądałam Muppet show na wyspie skarbów. Duzi ludzie szukali jakiś skarbów i walczyli a małe myszki odpoczywali i zrobili sobie wakacje. Lepiej inwestować pieniądze w turystykę i zabawę niż na broń. Ufam że możemy spać spokojnie, bo na Ameryce szeryfie świata można polegać. Mogę Amerykanom czyscić buty, chociaż pewnie dali by mi parę dolarów abym mogła sie zabawić i potańczyć.

(16284)
chwila data: 24.11.2010, godz: 12:02



No jeszcze zapomniałam Krzysztofie

Właśnie sam napisałałeś "nie jesteśmy w stanie pojąć naszym rozumem"... to jak nie jestesmy w stanie, to może niektórzy nie powinni pisać, że jest tak a tak na 100%

(16283)
chwila data: 24.11.2010, godz: 11:59


I Krzysztofie

Nie łącz może wszechwiedzy z fatum, bo to trochę różne kierunki, biorąc nawet pod uwagę, że fatum idzie w niepozytywnym kierunku a wszechwiedza Boża podkreślam Boża wręcz przeciwnie, poza tym przeznaczenie tez moze byc pozytywne, więc chyba lepiej używać innego słowa

(16282)
chwila data: 24.11.2010, godz: 11:41


Krzysztofie

tak no konsekwencja wydarzeń, naszej woli i rozumu...a to... wypadek z tamtego roku... przechodzi sobie kobitka na zielonym świetle (dla niej zielone) po przejściu dla pieszych i nagle rozwala ją ciężarówka, kierowca trzeźwy,czuł się dobrze, nie zasłabł, nie zasnął, wczesniej przejechał ileś km samochód był sprawny i...no powienien zadziałać wolną wolą, rozumem nie wiem swoim ciałem go zatrzymać czy jak, czy nie można się tu doszukiwać przeznaczenia?

(16281)


 
[ Strona główna ]

Modlitwy | Zagadki | Opowiadania | Miłość | Powołanie | Małżeństwo | Niepłodność | Narzeczeństwo | Prezentacje | Katecheza | Maryja | Tajemnica Szczęścia | Dekalog | Psalmy | Perełki | Cuda | Psychotesty |

Polityka Prywatności | Kontakt - formularz | Kontakt

© 2001-2026 Pomoc Duchowa
Portal tworzony w Diecezji Warszawsko-Praskiej